  • 21. Data: 2010-02-12 12:53:52
    Temat: Re: Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Macios" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dee6v0p5wlxz.1bzb1uqwg9bwo$.dlg@40tude.net...

    > Trochę mnie przeraża wydanie na auto stu tysięcy (muszę mieć z pewnych
    > względów kombi klasy D),

    ale jakich 100?
    ceny nowych mondeo zaczynaja sie od okolic 60 tysiecy, c5 kilka tysiecy
    drozej, to te ktore ogladalem ostatnio, wszystkie oczywiscie podstawowe
    wersje, ale z klima, abs, poduchami i kurtynami

    pozatym jak robisz takie przebiegi traqcisz tyle kasy, to moze warto sie nad
    lizingiem zastanowic

  • 22. Data: 2010-02-12 13:01:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie mówisz o kredycie, czyli Cię nie stać. :)

    dlatego cie nie stac :), bo wygadujesz takie brednie, to ze kogos stac kupic
    auto za 100kpln, nie znaczy ze z automatu kupi je za gotowke, bo jesli ma
    troche oleju w glowie, to odpowiednio zainwestowane 100kpln zwroci mu ten
    kredyt na samochod i jeszcze zarobi

  • 23. Data: 2010-02-12 13:03:02
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2010-02-12 12:03, krzyss pisze:
    > Tyle ze nowe auto to przeglady co 20-30kkm i ich koszt w ASO ok 2-3k zl
    > czyli rocznie tylko 4-6k zl za same przeglady... no i utrata wartosci po
    > 5 latach... jakies 50% ?

    Zależy jakie auto. Np. Dacia Logan MCV (kombi), pierwszy przegląd po
    roku - 89 zł. Co 30kkm, ok. 400zł. Możesz nawet przynieść do ASO swoje
    materiały z olejem włącznie i wyjdzie stówę mniej.

    --
    radar

  • 24. Data: 2010-02-12 13:14:30
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Macios" <m...@w...pl> napisał

    > Interesują mnie opinie ludzi, którzy dużo jeżdżą prywatnymi samochodami.
    > Jak sobie radzicie z tym problemem.

    Tu raczej trudno znalezc ludzi kupujacych nowe auta z segmentu o ktorym
    piszesz. Tu jest PMS. Tu sie jezdzi uzywkami. Wiekszosc piszacych tutaj
    nie pojmuje, ze mozna pogodzic sie z utrata wartosci auta. Godza sie np.
    z utrata wartosci komputera - bo to dla nich malo pieniedzy, ale
    z utrata warosci auta nie godza sie, bo kwoty sa wieksze..Kiedys sie
    to zmieni. W miare tego jak bedzie podnosic sie stopa zyciowa.

    Oczywista rzecza jest ze lepiej jest kupowac rzeczy nowe.
    Ja kupuje co okolo 5 lat nowe auto, przejezdzam 150-180tys i sprzedaje
    za 1/3 ceny. Sypiam dobrze. Nie zapisuje sie w kolejki do mechanikow.
    Nie pamietam zebym musial zjawiac sie w warsztacie poza okresowymi
    przegladami. Malo tego - jezdze zawsze do ASO. Nawet po gwarancji.
    Nawet nie wiem JAKI OLEJ jest w aucie i nie interesuje mnie to.
    Wlasnie za taki komfort uzytkowania place i dobrze mi z tym.

    > Na zachodzie tacy ludzie jak my jeżdżą nowymi samochodami, ale ja
    > ciągle zarabiam jednak nieco mniej niż oni i nie mogę podejść do
    > tego tak bezrefleksyjnie

    Rzecz jest trywialnie prosta. Stac Cie na nowe auto - kupujesz.
    Nie stac - nie kupujesz. Coz tu mozna wiecej wymyslec??
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 25. Data: 2010-02-12 13:15:24
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Ale co tu rozważać? Kupujesz nowe więc masz gwarancję - szukaj takiego na
    300 tys lub więcej więc wymieniasz tylko rzeczy eksploatacyjne. Inna sprawa
    że ta eksploatacja może Cię wynieść sporo jeśli przeglądy są co 15 tys
    dlatego szukałbym takiego auta z przeglądami co 30 tys km.

  • 26. Data: 2010-02-12 13:17:47
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 11:12, krzysiek82 pisze:

    > No właśnie mówisz o kredycie, czyli Cię nie stać. :)

    Twój tok rozumowania jest błędny.

  • 27. Data: 2010-02-12 13:20:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.02.2010 szerszen <s...@t...pl> napisał/a:

> [...]
    > drozej, to te ktore ogladalem ostatnio, wszystkie oczywiscie podstawowe
    > wersje, ale z klima, abs, poduchami i kurtynami

    Czekaj, jakich 60 tysięcy (plus kilka) za C5? Jak ostatnio oglądałem, to za
    C5 kombi 2.0 HDi (jeżdąc 60kkm rocznie benzyna go zapewne nie interesuje, a
    gazowanie nowego samochodu to utrata gwarancji przynajmniej na część
    podzespołów) trzeba dać faktycznie sto tysięcy. 1.6 HDi nie kupi, bo przecież
    to nie pociągnie auta ważącego prawie 1700kg!

    Zerknąłem właśnie na (okropną, niefunkcjonalną i przeflashowaną) stronę
    www.citroen.pl i tam configurateur ;-) pokazuje jak byk - 2.0 HDi 140KM tourer
    w najtańszej wersji attraction (która faktycznie jak na mój gust jest
    całkiem OK, jeśli ktoś nie leci na gadżety i skórzane fotele) kosztuje
    104.900 peelenów. Nawet lakier wybrałem biały, jedyny bez dopłaty. :)
    --
    Samotnik

  • 28. Data: 2010-02-12 13:39:43
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Filip KK pisze:
    > Twój tok rozumowania jest błędny.

    albo po prostu nie lubię kredytów i nie handluje niczym więc interesu z
    tej kasy nie zrobię.

    --
    krzysiek82

  • 29. Data: 2010-02-12 13:42:32
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > nie
    > mogę podejść do tego tak bezrefleksyjnie.

    Nowe samochody znajomych, klasa C-D, też się psuły... To immobiliser padł w
    Renault, to znowu komputer się popsuł w Mercedesie w trasie we Włoszech.
    Auta wtedy miały zdecydowanie poniżej 50kkm.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 30. Data: 2010-02-12 13:51:39
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    liczylem sobie kieeedys temat i wyszlo mi ze nowke oplacaloby mi sie kupic
    ale na firmę. jako osoba fizyczna - w zasadzie (w moim przypadku) mija sie
    to z celem. Dlatego mam 2 autka uzywane, mimo iz jedno kupione z drugiej
    reki z nieznanym przebiegiem w stanie takim sobie. Trzecie tez bezdzie
    uzywka, a czwarte dopiero wezme nowke jak zacznie mi sie oplacac wziecie
    autka w leasing(na firme nie na os fiz).

    tak wiec jak mialbym tobie radzic: uzywka, wlozyc na dziendobry tyle ile
    potrzebuje zeby byc cacy i wio. bedziesz na tym i tak do przodu niz na
    nówce.
    zaleta nowki to znana historia autka, gwarancja i wzgledny spokoj przez ok
    120kkm co w twoim przypadku zakonczy sie przed uplywem gwarancji a co za tym
    idzie powuymieniasz zuzyte elementy na nowe na gwarancji. Poza tym na owe
    elementy dostaniesz gwarancje na nastepne 2 lata. musisz zwazyc sobie co dla
    ciebie wazniejsze - niezawodnosc czy oszczednosc w gotowce