  • 151. Data: 2018-04-06 14:15:31
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 05.04.2018 o 21:07, Poldek pisze:

    > Na razie alternatywą dla Tico jest rower, autobus, buty.
    > Kiedy alternatywą dla Tico - za które trzeba płacić OC, przeglądy i je
    > gdzieś parkować - będzie autonomiczne auto zamawiane przez apkę, to
    > wtedy sensowność utrzymywania Ticzaka znienacka spadnie.

    Szczególnie jak będzie zajęte.

  • 152. Data: 2018-04-06 17:08:54
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-05 o 21:10, Poldek pisze:

    > Dlatego każdy Janusz trzyma przed domem mały browar.

    Sam jesteś janusz. Co Ty właściwie robisz na tej grupie ? Kup najpierw
    tego elektryka a potem pogadamy.

  • 153. Data: 2018-04-06 17:17:43
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-05 o 20:45, Poldek pisze:

    > Klikasz w aplikacji na smartfonie i samochód autonomiczny podjeżdża w
    > wyznaczone przez ciebie miejsce o wyznaczonej godzinie. Wsiadasz, na
    > kolanach ustawiasz laptopa i po drodze załatwiasz maile, telefony, sprawy. >
    > Jak mieszkasz na zadupiu, to nie masz problemu, że nie masz gdzie
    > ustawić swojego pickupa trucka i traktora i kombajnu. Jak mieszkasz w
    > mieście typu Londyn, Nowy Jork, Los Angeles, to koszt parkowania
    > przewyższa koszt paliwa i wszystkiego innego razem.

    No i właśnie, mieszkasz na zadupiu, bo nie "... w mieście typu
    Londyn..." i żeby Ci ten autonomiczny przyjechał będziesz musiał za to
    zapłacić by mu się opłacało jechać na to zadupie

  • 154. Data: 2018-04-06 17:25:23
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-05 o 21:02, Poldek pisze:

    > Do tego zmierza impreza z samochodami autonomicznymi.

    Impreza z samochodami autonomicznymi zmierza do tego by bogata firma
    zarabiała na indywidualnym transporcie. Normalnie nikomu to nie jest
    potrzebne na tyle by wydał sensowne pieniądze na rozwój komunikacji
    indywidualnej w tym kierunku.

    > Bo w taksówce oprócz kosztu samochodu, jego amortyzacji, paliwa,
    > serwisu, parkowania, opon, ubezpieczenia płaci się przede wszystkim za
    > czas człowieka. Taksówkarz musi się utrzymać przy życiu za to, co
    > wyjeździ. Nikt nie będzie pracował na taksówce, jeżeli siedząc w niej
    > nie zarobi na dach nad głową, żarcie i wszystko inne, co potrzebne do
    > życia.

    Ale w odróżnieniu od samochodu indywidualnego jeździ ciągle, więc
    powinien być tańszy od twojego indywidualnego samochodu, który z reguły
    stoi. Więc czemu tak nie jest ?

    > Wolimy? Może pisz za siebie. > Niektórzy wolą, inni nie wolą.

    No i Ty wolisz, napisałeś poniżej.

    > Metro, tramwaje i autobusy, pociągi są pełne ludzi. Szczególnie w
    > godzinach szczytu nie sposób się wcisnąć.

    Też się nie wciskasz

> [...]
    > nie dojeżdża, albo zbyt długo by trwał dojazd komunikacją. Bo mogę coś
    > przewieźć oprócz własnej dupy. Bo jak byłem mały, to na amerykańskich
    > filmach się napatrzyłem, jakie to jest fajowe i w ogóle sexy jechać
    > samochodem i tak mi ta bajeczka zapadła w pamięć, że wbrew
    > racjonalności, a nawet wiedząc, że to obrazek malowany dzięki
    > sponsoringowi i na zamówienie przemysłu motoryzacyjnego skłonny byłem
    > niezłe pieniądze, zamiast ciekawiej wydać, to utopić w kupie złomu i
    > plastiku, która za parę lat będzie dużym śmieciem.

    Ale to nie jest temat tego wątku. No chyba, że obstajesz, że będziemy
    mieli indywidualne pojazdy autonomiczne, gdy ja mówię że będziemy mieli
    tylko taksówki autonomiczne.

    > Spójrz, jaki jest tytuł niniejszego wątku.

    Jaki jest twój wkład w dyskusję na temat poruszony w pierwszym artykule
    "dlaczego autonomiczne nie najpierw na kolei i w samolotach tylko w
    samochodach" ?

  • 155. Data: 2018-04-06 17:26:40
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-05 o 21:07, Poldek pisze:

> [...]
    > gdzieś parkować - będzie autonomiczne auto zamawiane przez apkę, to
    > wtedy sensowność utrzymywania Ticzaka znienacka spadnie.

    Czemu taksówki, które też można zamówi przez apkę (i te inne pierdoły),
    nie uczyniły tego samego ?

  • 156. Data: 2018-04-06 17:42:45
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-05 o 21:17, Poldek pisze:

    > Na razie nie ma wyboru. A przynajmniej nie ma wyboru między własnym
    > samochodem, a samochodem autonomicznym na zawołanie z apki.

    Przecież Ci piszę, że masz taksówki !!!

    To z twojego punktu widzenia właśnie pojazd autonomiczny. Cena jaką za
    nią płacisz wynika z wolnorynkowej gry, ludzie po prostu tyle są skłonni
    zapłacić. Nie ma większego znaczenia ile kosztuje sama taksówka, jej
    kierowca itp itd.

    Możesz też użyć transportu masowego. 1 kierowca, 100 pasażerów, czyli
    jest jeszcze tańszy w organizacji. I co ? I nic.

    > Symptomatyczne jest też, że coraz mniej jest aut WŁASNYCH, a coraz>
    > więcej wynajętych, tyle że nie na minuty/godziny, tylko na razie na
    > miesiące/lata - leasing.

    Gdzie ? Myślisz, że te wszystkie samochody co na parkingach stoją są
    wynajęte ?

    >To jest trend, którego dalszym rozwinięciem są
    > samochody na zawołanie z apki - już dostępne także w Polsce, ale nie
    > autonomiczne. Następny etap, to autonomiczne.

    Autonomiczne to jest pomysł na zarabianie pieniędzy. Zamiast płacić
    kierowcy, kupić samochód z taką funkcjonalnością. Mogliby stado
    przysłowiowych chińczyków za miskę ryżu do tego zatrudnić.

    Ja oczywiście nie mam nic przeciwko autonomicznym, ale zainstalowane w
    nich systemy muszą kosztować tak, jak kosztuje radio albo nawigacja w
    samochodzie.

  • 157. Data: 2018-04-06 17:43:59
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-05 o 21:20, Poldek pisze:

    > To bajeczka z tego samego cyklu, jak ta opowiadana w XIX wielu, wedle
    > której w dwudziestym wieku miasta miały utonąć w końskim łajnie :-)

    No i przecież jakby utonęły.

  • 158. Data: 2018-04-06 17:59:22
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-06 o 08:51, p...@g...com pisze:
    > --Ugoda
    >
    > a skad te informacje ?
    > https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-22/v
    ideo-said-to-show-failure-of-uber-s-tech-in-fatal-ar
    izona-crash

    > Tempe police released a statement Tuesday saying that "fault has not been
    determined in this case" and that a decision on criminal charges would be left to
    county prosecutors once the investigation is complete.

    > kierowniczka Ubera siedziala 4 lata w pudle (proba napadu z bronia w reku)

    I co z tego ?

    > https://www.azcentral.com/story/news/local/tempe/201
    8/03/19/operator-self-driving-uber-vehicle-killed-pe
    destrian-felon/440501002/

    > szanse na ugode raczej marne

    No możliwe, cośtam wcześniej było, że ugoda.

  • 159. Data: 2018-04-06 18:32:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-06 o 17:08, kk pisze:

    > Sam jesteś janusz. Co Ty właściwie robisz na tej grupie ? Kup najpierw
    > tego elektryka a potem pogadamy.

    Udowadnia jakim wielkim jest kretynem.
    Elektryka to on kupi tak samo jak Przemol.
    Jak będą za darmo rozdawali.

    Pozdrawiam

  • 160. Data: 2018-04-06 19:05:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Tak się właśnie zastanawiam, dlaczego ludzkość jako pierwsze
    > autnomiczne pojazdy, uparła się żeby zrobić samochody?

    Wydaje mi się, ze to sie dzieje wielowatkowo.
    Samoloty pewnie juz by mogły same latac, ale czy wsiadziesz do samolotu
    bezp ilota...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z