eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego to samochody mają być autonomiczne? › Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: kk <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Date: Fri, 6 Apr 2018 17:25:23 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 95
    Message-ID: <pa83h5$5kk$1@news.icm.edu.pl>
    References: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
    <p9mdbl$vgk$1@dont-email.me> <p9nvvl$kh4$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <p9r2fe$j4f$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <p9rfqh$udt$1@node2.news.atman.pl> <p9s058$fln$1@node1.news.atman.pl>
    <p9sr55$9ii$1@news.icm.edu.pl> <pa5rsc$c7p$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1523028325 5780 78.10.177.126 (6 Apr 2018 15:25:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 6 Apr 2018 15:25:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <pa5rsc$c7p$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628356
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-05 o 21:02, Poldek pisze:
    > W dniu 2018-04-02 o 10:54, kk pisze:
    >> W dniu 2018-04-02 o 03:14, Poldek pisze:
    >>> W dniu 2018-04-01 o 22:35, Cavallino pisze:
    >>>> W dniu 01-04-2018 o 22:19, Marek pisze:
    >>>>> On Sun, 1 Apr 2018 18:47:40 +0200, RadoslawF
    >>>>> <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    >>>>>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
    >>>>>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
    >>>>>
    >>>>> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
    >>>>> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt
    >>>>> posiadania i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od
    >>>>> samego użytkowania.
    >>>>
    >>>> Ano nie zawsze.
    >>>> Bo żebyś Ty mógł użytkować, to ktoś musi posiadać, ponieść tego
    >>>> koszty, doliczyć Ci swój zarobek i VAT, żeby móc Tobie wynająć.
    >>>
    >>> Już było pisane, ale napiszę jeszcze raz - najdrożej kosztuje
    >>> przejechanie kilometra samochodem, który głównie stoi, a jeździ tylko
    >>> kilkadziesiąt minut na dobę. Np. u mnie typowo 2 × 20 minut na dobę =
    >>> 40 minut na dobę jazdy, 1400 minut stania. Rocznie wychodzi 14 600
    >>> minut jazdy, 511 000 minut stania bezużytecznie, rdzewienia i
    >>> zajmowania miejsca. Samochód autonomiczny będzie stał o wiele mniej
    >>> niż 511 000 minut rocznie. Dlatego koszt przejechania kilometra
    >>> będzie o wiele niższy, niż własnym.
    >>
    >>
    >> Będzie ?
    >
    > Do tego zmierza impreza z samochodami autonomicznymi.

    Impreza z samochodami autonomicznymi zmierza do tego by bogata firma
    zarabiała na indywidualnym transporcie. Normalnie nikomu to nie jest
    potrzebne na tyle by wydał sensowne pieniądze na rozwój komunikacji
    indywidualnej w tym kierunku.

    >
    >> Czemu taksówki nie są o wiele tańsze ?
    >
    > Bo w taksówce oprócz kosztu samochodu, jego amortyzacji, paliwa,
    > serwisu, parkowania, opon, ubezpieczenia płaci się przede wszystkim za
    > czas człowieka. Taksówkarz musi się utrzymać przy życiu za to, co
    > wyjeździ. Nikt nie będzie pracował na taksówce, jeżeli siedząc w niej
    > nie zarobi na dach nad głową, żarcie i wszystko inne, co potrzebne do
    > życia.

    Ale w odróżnieniu od samochodu indywidualnego jeździ ciągle, więc
    powinien być tańszy od twojego indywidualnego samochodu, który z reguły
    stoi. Więc czemu tak nie jest ?

    >
    >> Czemu wolimy własny
    >
    > Wolimy? Może pisz za siebie. > Niektórzy wolą, inni nie wolą.

    No i Ty wolisz, napisałeś poniżej.

    > Metro, tramwaje i autobusy, pociągi są pełne ludzi. Szczególnie w
    > godzinach szczytu nie sposób się wcisnąć.

    Też się nie wciskasz

    >
    >> samochód od komunikacji miejskiej ?
    >
    > Mieszkania przy linii metra i/lub z dostępem do komunikacji miejskiej są
    > dużo droższe, niż mieszkania bez dojazdu komunikacją. A mimo wyższych
    > cen ludzie je chętnie kupują.
    >
    > Nie wiem, dlaczego inni ludzie wolą własny samochód. Mogę powiedzieć,
    > dlaczego ja wolę. Bo nie muszę stać na przystanku, czekać, czy
    > przyjedzie, czy nie przyjedzie. Bo mogę dojechać tam, gdzie komunikacja
    > nie dojeżdża, albo zbyt długo by trwał dojazd komunikacją. Bo mogę coś
    > przewieźć oprócz własnej dupy. Bo jak byłem mały, to na amerykańskich
    > filmach się napatrzyłem, jakie to jest fajowe i w ogóle sexy jechać
    > samochodem i tak mi ta bajeczka zapadła w pamięć, że wbrew
    > racjonalności, a nawet wiedząc, że to obrazek malowany dzięki
    > sponsoringowi i na zamówienie przemysłu motoryzacyjnego skłonny byłem
    > niezłe pieniądze, zamiast ciekawiej wydać, to utopić w kupie złomu i
    > plastiku, która za parę lat będzie dużym śmieciem.

    Ale to nie jest temat tego wątku. No chyba, że obstajesz, że będziemy
    mieli indywidualne pojazdy autonomiczne, gdy ja mówię że będziemy mieli
    tylko taksówki autonomiczne.

    >
    >> Czemu ... w ogóle piszesz jak będzie jak wystarczy rozglądnąć się.
    >
    > Spójrz, jaki jest tytuł niniejszego wątku.

    Jaki jest twój wkład w dyskusję na temat poruszony w pierwszym artykule
    "dlaczego autonomiczne nie najpierw na kolei i w samolotach tylko w
    samochodach" ?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: