eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 163

  • 141. Data: 2018-04-05 12:49:02
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: p...@g...com

    --Nie mowie, ze trzeba to dopuszczac do ruchu.

    pewnym rozwiazaniem moze byc kierowca :-)

    --Ale przyznasz, ze jakies idiotyczne - stop, przejscie, skrzyzowanie z jezdnia.
    Widac przed znakiem co jedzie ?

    jak nie umie jezdzic to niech jezdzi zbiorkomem :-)

    --Mandaty sie zalatwi :-)

    poczekajmy na wyrok w sprawie potracenia


  • 142. Data: 2018-04-05 14:07:54
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3llhpmjz6qip$....@4...n
    et...
    Dnia Wed, 04 Apr 2018 17:12:37 +0200, r...@k...pl napisał(a):
    >> "Driving where Autonomous Uber hit Pedestrian at night"
    >> https://www.youtube.com/watch?v=1XOVxSCG8u0
    >
    >No dokładnie...
    >Ciekawe co tam się tak naprawdę stało...

    Ciekawe. Na "oryginale"
    https://www.youtube.com/watch?v=EPvSS5PhO7M
    nawet widac te lampy.

    Software zawiodl i Uber postanowil troche upiekszyc dla celow PR,
    czy jakas niekompatybilnosc miedzy czuloscia sensorow a widmem lamp ?

    J.



  • 143. Data: 2018-04-05 20:45:54
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-02 o 11:02, Cavallino pisze:

    > Oczywiście że nie będzie.
    > Bo najpierw musisz zamówić codziennie rano taksówkę, podjechać nią w
    > miejsce gdzie stoi najbliższy samochód płatny za km albo minutę, potem
    > wsiąść do niego i przejechać nim do miejsca pracy korzystając z taniej
    > ceny za km. ;-)
    >
    > Z powrotem może być lepiej, o ile pracujesz w centrum, bo zaparkować go
    > możesz bliżej domu, więc taksówka do domu wyjdzie trochę taniej. ;-)

    Klikasz w aplikacji na smartfonie i samochód autonomiczny podjeżdża w
    wyznaczone przez ciebie miejsce o wyznaczonej godzinie. Wsiadasz, na
    kolanach ustawiasz laptopa i po drodze załatwiasz maile, telefony, sprawy.

    Jak mieszkasz na zadupiu, to nie masz problemu, że nie masz gdzie
    ustawić swojego pickupa trucka i traktora i kombajnu. Jak mieszkasz w
    mieście typu Londyn, Nowy Jork, Los Angeles, to koszt parkowania
    przewyższa koszt paliwa i wszystkiego innego razem.


  • 144. Data: 2018-04-05 21:02:41
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-02 o 10:54, kk pisze:
    > W dniu 2018-04-02 o 03:14, Poldek pisze:
    >> W dniu 2018-04-01 o 22:35, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 01-04-2018 o 22:19, Marek pisze:
    >>>> On Sun, 1 Apr 2018 18:47:40 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    >>>> wrote:
    >>>>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
    >>>>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
    >>>>
    >>>> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
    >>>> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt
    >>>> posiadania i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego
    >>>> użytkowania.
    >>>
    >>> Ano nie zawsze.
    >>> Bo żebyś Ty mógł użytkować, to ktoś musi posiadać, ponieść tego
    >>> koszty, doliczyć Ci swój zarobek i VAT, żeby móc Tobie wynająć.
    >>
    >> Już było pisane, ale napiszę jeszcze raz - najdrożej kosztuje
    >> przejechanie kilometra samochodem, który głównie stoi, a jeździ tylko
    >> kilkadziesiąt minut na dobę. Np. u mnie typowo 2 × 20 minut na dobę =
    >> 40 minut na dobę jazdy, 1400 minut stania. Rocznie wychodzi 14 600
    >> minut jazdy, 511 000 minut stania bezużytecznie, rdzewienia i
    >> zajmowania miejsca. Samochód autonomiczny będzie stał o wiele mniej
    >> niż 511 000 minut rocznie. Dlatego koszt przejechania kilometra będzie
    >> o wiele niższy, niż własnym.
    >
    >
    > Będzie ?

    Do tego zmierza impreza z samochodami autonomicznymi.

    > Czemu taksówki nie są o wiele tańsze ?

    Bo w taksówce oprócz kosztu samochodu, jego amortyzacji, paliwa,
    serwisu, parkowania, opon, ubezpieczenia płaci się przede wszystkim za
    czas człowieka. Taksówkarz musi się utrzymać przy życiu za to, co
    wyjeździ. Nikt nie będzie pracował na taksówce, jeżeli siedząc w niej
    nie zarobi na dach nad głową, żarcie i wszystko inne, co potrzebne do życia.

    > Czemu wolimy własny

    Wolimy? Może pisz za siebie.
    Niektórzy wolą, inni nie wolą.
    Metro, tramwaje i autobusy, pociągi są pełne ludzi. Szczególnie w
    godzinach szczytu nie sposób się wcisnąć.

    > samochód od komunikacji miejskiej ?

    Mieszkania przy linii metra i/lub z dostępem do komunikacji miejskiej są
    dużo droższe, niż mieszkania bez dojazdu komunikacją. A mimo wyższych
    cen ludzie je chętnie kupują.

    Nie wiem, dlaczego inni ludzie wolą własny samochód. Mogę powiedzieć,
    dlaczego ja wolę. Bo nie muszę stać na przystanku, czekać, czy
    przyjedzie, czy nie przyjedzie. Bo mogę dojechać tam, gdzie komunikacja
    nie dojeżdża, albo zbyt długo by trwał dojazd komunikacją. Bo mogę coś
    przewieźć oprócz własnej dupy. Bo jak byłem mały, to na amerykańskich
    filmach się napatrzyłem, jakie to jest fajowe i w ogóle sexy jechać
    samochodem i tak mi ta bajeczka zapadła w pamięć, że wbrew
    racjonalności, a nawet wiedząc, że to obrazek malowany dzięki
    sponsoringowi i na zamówienie przemysłu motoryzacyjnego skłonny byłem
    niezłe pieniądze, zamiast ciekawiej wydać, to utopić w kupie złomu i
    plastiku, która za parę lat będzie dużym śmieciem.

    > Czemu ... w ogóle piszesz jak będzie
    > jak wystarczy rozglądnąć się.

    Spójrz, jaki jest tytuł niniejszego wątku.


  • 145. Data: 2018-04-05 21:07:45
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-03 o 19:41, Yakhub pisze:
    > Dnia Mon, 02 Apr 2018 11:59:37 +0200, Marek napisał(a):
    >
    >> Jakich najniższych kosztów?? Mówimy o możliwości korzystania z aut o
    >> wartości 150tys i więcej a nie Tico za 800 zl
    >
    > W wielu przypadkach *własne* Tico jest znacznie bardziej funkcjonalne, niż
    > "możliwość korzystania" z czegokolwiek.
    >

    Na razie alternatywą dla Tico jest rower, autobus, buty.
    Kiedy alternatywą dla Tico - za które trzeba płacić OC, przeglądy i je
    gdzieś parkować - będzie autonomiczne auto zamawiane przez apkę, to
    wtedy sensowność utrzymywania Ticzaka znienacka spadnie.


  • 146. Data: 2018-04-05 21:10:44
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-02 o 10:48, kk pisze:
    > W dniu 2018-04-02 o 03:05, Poldek pisze:
    >> W dniu 2018-03-31 o 14:46, RadoslawF pisze:
    >>> W dniu 2018-03-31 o 00:22, Pszemol pisze:
    >>>
    >>>> Oprocz tego prywatnych włascicieli aut jest dzis ogromna masa - świat
    >>>> odchodzi od modelu posiadania auta na własność do modelu
    >>>> dzierżawienia auta
    >>>> na chwilę, tylko gdy potrzebujesz. Samochodowa autonomicznosc ułatwi to
    >>>> przejście gdy nie bedziesz sie martwil parkowaniem bo auto samo
    >>>> odjedzie na
    >>>> parking i podjedzie pod ciebie jak na niego zagwiżdzesz.
    >>>
    >>> Nie jest prawda że świat odchodzi od posiadania aut na własność.
    >>> To tylko hasełko marketingowe firm które na razie oferują tylko
    >>> obietnice a nie konkretny towar.
    >>
    >> Pierwszy z brzegu przykład - browar.
    >> Nie trzeba go posiadać, żeby napić się piwa...
    >>
    >
    > Ale czego przykład ?! Nas stać na mały browar. Jest w praktyce tańszy
    > niż korzystania z usług dużego.

    Dlatego każdy Janusz trzyma przed domem mały browar.


  • 147. Data: 2018-04-05 21:17:53
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-02 o 10:37, kk pisze:
    > W dniu 2018-04-02 o 03:02, Poldek pisze:
    >> W dniu 2018-04-01 o 21:34, kk pisze:
    >>> W dniu 2018-04-01 o 11:37, Jacek Maciejewski pisze:
    >>>> Dnia Sun, 1 Apr 2018 11:22:24 +0200, Yakhub napisał(a):
    >>>>
    >>>>> We własnym samochodzie, jak rozleje mi się napój na fotel, to
    >>>>> pogodzę się z
    >>>>> plamą na tapicerką i będą z nią żył.
    >>>>>
    >>>>> W cudzym samochodzie oznacza to konkretne $$ wydane na czyszczenie.
    >>>>>
    >>>>> We własnym samochodzie mam całą masę przydasiów - butelkę mineralnej,
    >>>>> zachomikowane 20pln w razie, gdybym zapomniał portfela, zapasową
    >>>>> dyżurną
    >>>>> pieluchę, dziecko ma swój ulubiony fotelik
    >>>>
    >>>> Cos za coś. Jak samochody będą eksploatowane przez tyle czasu przez ile
    >>>> teraz stoją, to parkingi będą puste a jazda będzie przyjemnością.
    >>>>
    >>>
    >>> Jak wszystkie stojące wyjadą na ulicę to korków narobią, tak będzie
    >>
    >> Po prostu, żeby przewieźć tyle ludzi ile się przewozi obecnie nie
    >> trzeba tylu samochodów ile teraz jest i wciąż przybywa - stojących 99%
    >> czasu rdzewiejąc i zajmując miejsce, które może być dużo ciekawiej
    >> wykorzystane.
    >
    > Ale Ty się nie przejmuj, ci co mają samochody decydują a nie Ty

    Na razie nie ma wyboru. A przynajmniej nie ma wyboru między własnym
    samochodem, a samochodem autonomicznym na zawołanie z apki.

    Symptomatyczne jest też, że coraz mniej jest aut WŁASNYCH, a coraz
    więcej wynajętych, tyle że nie na minuty/godziny, tylko na razie na
    miesiące/lata - leasing. To jest trend, którego dalszym rozwinięciem są
    samochody na zawołanie z apki - już dostępne także w Polsce, ale nie
    autonomiczne. Następny etap, to autonomiczne.


  • 148. Data: 2018-04-05 21:20:09
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-03 o 19:23, kk pisze:
    > W dniu 2018-04-03 o 01:49, Poldek pisze:
    >> W dniu 2018-04-02 o 10:49, kk pisze:
    >>> W dniu 2018-04-02 o 02:34, Poldek pisze:
    >>>> W dniu 2018-03-31 o 16:52, Robert Wańkowski pisze:
    >>>>> W dniu 2018-03-31 o 03:52, Poldek pisze:
    >>>>>> W dniu 2018-03-31 o 02:17, Zenek Kapelinder pisze:
    >>>>>>
    >>>>>>> Bo ludzie sa wygodni a kierowanie samochodem jest nudne.
    >>>>>>>
    >>>>>>
    >>>>>> Bo miasta są zasrane samochodami, które przez 99,5% czasu stoją i
    >>>>>> zajmują miejsce, a jeżdżą przez 0,05% czasu. Samochody
    >>>>>> autonomiczne będą jeździły może nie cały czas, ale bardziej jak
    >>>>>> samoloty, które generalnie cały czas są w powietrzu, poza krótkimi
    >>>>>> przerwami na wsiadanie<->wysiadanie pasażerów.
    >>>>> Jak większość będzie autonomiczna, to może korków nie będzie lub
    >>>>> mniejsze.
    >>>>
    >>>> Korki będą mniejsze, bo trasy będą lepiej optymalizowane na
    >>>> podstawie bieżących danych obciążenia dróg ruchem. Oczywiście
    >>>> zmniejszenie korków może zwiększyć popyt na przewozy, ale będą też
    >>>> mechanizmy zabezpieczające i w sumie powinno to działać tak, żeby
    >>>> nie przekraczać natężenia tuż przed zakorkowaniem.
    >>>>
    >>> Bajeczki.
    >>
    >> Jaka jest twoja bajeczka?
    >
    > Nie będziemy mieli masowych elektryków, będzie jak dotąd :-)

    To bajeczka z tego samego cyklu, jak ta opowiadana w XIX wielu, wedle
    której w dwudziestym wieku miasta miały utonąć w końskim łajnie :-)


  • 149. Data: 2018-04-06 08:20:17
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-05 o 12:49, p...@g...com pisze:
    > --Nie mowie, ze trzeba to dopuszczac do ruchu.
    >
    > pewnym rozwiazaniem moze byc kierowca :-)
    >
    > --Ale przyznasz, ze jakies idiotyczne - stop, przejscie, skrzyzowanie z jezdnia.
    Widac przed znakiem co jedzie ?
    >
    > jak nie umie jezdzic to niech jezdzi zbiorkomem :-)
    >
    > --Mandaty sie zalatwi :-)
    >
    > poczekajmy na wyrok w sprawie potracenia
    >

    Ugoda


  • 150. Data: 2018-04-06 08:51:44
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: p...@g...com

    --Ugoda

    a skad te informacje ?
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-22/v
    ideo-said-to-show-failure-of-uber-s-tech-in-fatal-ar
    izona-crash

    Tempe police released a statement Tuesday saying that "fault has not been determined
    in this case" and that a decision on criminal charges would be left to county
    prosecutors once the investigation is complete.

    kierowniczka Ubera siedziala 4 lata w pudle (proba napadu z bronia w reku)

    https://www.azcentral.com/story/news/local/tempe/201
    8/03/19/operator-self-driving-uber-vehicle-killed-pe
    destrian-felon/440501002/

    szanse na ugode raczej marne

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 . 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: