-
91. Data: 2018-04-02 10:45:26
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-04-02 o 02:52, Poldek pisze:
> W dniu 2018-04-01 o 22:41, RadoslawF pisze:
>> W dniu 2018-04-01 o 22:19, Marek pisze:
>>
>>>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
>>>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
>>>
>>> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
>>
>> Czego Ty nie zrozumiałeś z potrzeby poniesienia jak najniższych
>> kosztów użytkowania auta?
>>
>>> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt posiadania
>>> i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego użytkowania.
>>
>> Mylisz się.
>> Do ceny jaką płacisz normalnie musisz dołożyć marżę właściciela
>> pojazdu który ci ten pojazd pożycza, on w tej kwocie zmieści
>> swoje koszty i swój zysk. Jak auto kupisz sam na siebie to
>> zysku firmie wypożyczającej nie musisz ufundować.
>
>
> Najdrożej kosztuje przejechanie kilometra samochodem, który mało jeździ.
> Samochód prywatny, indywidualny mało jeździ, głównie stoi i zajmuje
> miejsce. To zajęte miejsce kosztuje i to coraz więcej i będzie drożało
> coraz szybciej. U nas w Polsce - na razie jeszcze - ten koszt miejsca
> zajmowanego przez zaparkowany samochód jest wciąż przerzucany
> najczęściej z właściciela samochodu na ogół społeczeństwa - darmowe
> parkowanie w większości miejsc w Polsce. Np. na gruncie należącym do
> miasta, gminy, skarbu państwa - wszyscy obywatele płacący podatki
> sponsorują Januszowi samochodziarzowi gratisową przestrzeń do
> składowania jego grata. W miastach są już strefy płatnego parkowania,
> ale obecne ceny parkowania i tak są tak niskie, że nie odzwierciedlają
> kosztów zajętego miejsca. Są prywatne parkingi - tam jest drożej, bo nie
> ma dotacji od podatników. Jeżeli Janusz parkuje na własnym terenie (albo
> quasi własnym - np. miejsce postojowe wykupione na "własność" od
> dewelopera, spółdzielcze własnościowe prawo do miejsca postojowego na
> gruncie użytkowanym przez spółdzielnię itp., to już wtedy ma świadomość
> ile to kosztuje - podatek od gruntu, utrzymanie miejsca postojowego. Ja
> np. płacę miesięcznie 250 zł za własne miejsce w garażu podziemnym.
> Własne, czyli spółdzielcze własnościowe prawo do miejsca postojowego,
> czy jakoś tak. Koszt kupienia takiego miejsca na "własność" to ok. 25-35
> tys. zł. Jak już się je kupi, to można zacząć płacić co miesiąc te 250,-
> W tych 250 mieści się podatek od gruntu, opłata za prawo do korzystania
> z drogi (należący do miasta kawałek drogi 200 m od wyjazdu z garażu, do
> najbliższej drogi publicznej), sprzątanie hali garażowej, ochrona, prąd
> i ogrzewanie, woda zużywana przez ekipę sprzątającą, konserwacja i
> naprawy urządzeń itd...
Wybrałeś sobie drogą lokalizację to tak masz. Można mieszkać i parkować
poza ścisłym centrum. Albo na totalnym zadupiu. Albo na swojej prywatnej
działce na totalnym zadupiu. Ceny przeróżne są.
-
92. Data: 2018-04-02 10:48:34
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-04-02 o 03:05, Poldek pisze:
> W dniu 2018-03-31 o 14:46, RadoslawF pisze:
>> W dniu 2018-03-31 o 00:22, Pszemol pisze:
>>
>>> Oprocz tego prywatnych włascicieli aut jest dzis ogromna masa - świat
>>> odchodzi od modelu posiadania auta na własność do modelu
>>> dzierżawienia auta
>>> na chwilę, tylko gdy potrzebujesz. Samochodowa autonomicznosc ułatwi to
>>> przejście gdy nie bedziesz sie martwil parkowaniem bo auto samo
>>> odjedzie na
>>> parking i podjedzie pod ciebie jak na niego zagwiżdzesz.
>>
>> Nie jest prawda że świat odchodzi od posiadania aut na własność.
>> To tylko hasełko marketingowe firm które na razie oferują tylko
>> obietnice a nie konkretny towar.
>
> Pierwszy z brzegu przykład - browar.
> Nie trzeba go posiadać, żeby napić się piwa...
>
Ale czego przykład ?! Nas stać na mały browar. Jest w praktyce tańszy
niż korzystania z usług dużego.
-
93. Data: 2018-04-02 10:49:31
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-04-02 o 02:34, Poldek pisze:
> W dniu 2018-03-31 o 16:52, Robert Wańkowski pisze:
>> W dniu 2018-03-31 o 03:52, Poldek pisze:
>>> W dniu 2018-03-31 o 02:17, Zenek Kapelinder pisze:
>>>
>>>> Bo ludzie sa wygodni a kierowanie samochodem jest nudne.
>>>>
>>>
>>> Bo miasta są zasrane samochodami, które przez 99,5% czasu stoją i
>>> zajmują miejsce, a jeżdżą przez 0,05% czasu. Samochody autonomiczne
>>> będą jeździły może nie cały czas, ale bardziej jak samoloty, które
>>> generalnie cały czas są w powietrzu, poza krótkimi przerwami na
>>> wsiadanie<->wysiadanie pasażerów.
>> Jak większość będzie autonomiczna, to może korków nie będzie lub
>> mniejsze.
>
> Korki będą mniejsze, bo trasy będą lepiej optymalizowane na podstawie
> bieżących danych obciążenia dróg ruchem. Oczywiście zmniejszenie korków
> może zwiększyć popyt na przewozy, ale będą też mechanizmy
> zabezpieczające i w sumie powinno to działać tak, żeby nie przekraczać
> natężenia tuż przed zakorkowaniem.
>
Bajeczki.
-
94. Data: 2018-04-02 10:54:53
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-04-02 o 03:14, Poldek pisze:
> W dniu 2018-04-01 o 22:35, Cavallino pisze:
>> W dniu 01-04-2018 o 22:19, Marek pisze:
>>> On Sun, 1 Apr 2018 18:47:40 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
>>> wrote:
>>>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
>>>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
>>>
>>> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
>>> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt posiadania
>>> i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego użytkowania.
>>
>> Ano nie zawsze.
>> Bo żebyś Ty mógł użytkować, to ktoś musi posiadać, ponieść tego
>> koszty, doliczyć Ci swój zarobek i VAT, żeby móc Tobie wynająć.
>
> Już było pisane, ale napiszę jeszcze raz - najdrożej kosztuje
> przejechanie kilometra samochodem, który głównie stoi, a jeździ tylko
> kilkadziesiąt minut na dobę. Np. u mnie typowo 2 × 20 minut na dobę = 40
> minut na dobę jazdy, 1400 minut stania. Rocznie wychodzi 14 600 minut
> jazdy, 511 000 minut stania bezużytecznie, rdzewienia i zajmowania
> miejsca. Samochód autonomiczny będzie stał o wiele mniej niż 511 000
> minut rocznie. Dlatego koszt przejechania kilometra będzie o wiele
> niższy, niż własnym.
Będzie ? Czemu taksówki nie są o wiele tańsze ? Czemu wolimy własny
samochód od komunikacji miejskiej ? Czemu ... w ogóle piszesz jak będzie
jak wystarczy rozglądnąć się.
-
95. Data: 2018-04-02 11:02:10
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 02-04-2018 o 10:54, kk pisze:
> W dniu 2018-04-02 o 03:14, Poldek pisze:
>> W dniu 2018-04-01 o 22:35, Cavallino pisze:
>>> W dniu 01-04-2018 o 22:19, Marek pisze:
>>>> On Sun, 1 Apr 2018 18:47:40 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
>>>> wrote:
>>>>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
>>>>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
>>>>
>>>> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
>>>> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt
>>>> posiadania i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego
>>>> użytkowania.
>>>
>>> Ano nie zawsze.
>>> Bo żebyś Ty mógł użytkować, to ktoś musi posiadać, ponieść tego
>>> koszty, doliczyć Ci swój zarobek i VAT, żeby móc Tobie wynająć.
>>
>> Już było pisane, ale napiszę jeszcze raz - najdrożej kosztuje
>> przejechanie kilometra samochodem, który głównie stoi, a jeździ tylko
>> kilkadziesiąt minut na dobę. Np. u mnie typowo 2 × 20 minut na dobę =
>> 40 minut na dobę jazdy, 1400 minut stania. Rocznie wychodzi 14 600
>> minut jazdy, 511 000 minut stania bezużytecznie, rdzewienia i
>> zajmowania miejsca. Samochód autonomiczny będzie stał o wiele mniej
>> niż 511 000 minut rocznie. Dlatego koszt przejechania kilometra będzie
>> o wiele niższy, niż własnym.
>
>
> Będzie ?
Oczywiście że nie będzie.
Bo najpierw musisz zamówić codziennie rano taksówkę, podjechać nią w
miejsce gdzie stoi najbliższy samochód płatny za km albo minutę, potem
wsiąść do niego i przejechać nim do miejsca pracy korzystając z taniej
ceny za km. ;-)
Z powrotem może być lepiej, o ile pracujesz w centrum, bo zaparkować go
możesz bliżej domu, więc taksówka do domu wyjdzie trochę taniej. ;-)
-
96. Data: 2018-04-02 11:59:37
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 1 Apr 2018 22:41:06 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:
> Czego Ty nie zrozumiałeś z potrzeby poniesienia jak najniższych
> kosztów użytkowania auta?
Jakich najniższych kosztów?? Mówimy o możliwości korzystania z aut o
wartości 150tys i więcej a nie Tico za 800 zl
> Do ceny jaką płacisz normalnie musisz dołożyć marżę właściciela
> pojazdu który ci ten pojazd pożycza, on w tej kwocie zmieści
> swoje koszty i swój zysk. Jak auto kupisz sam na siebie to
> zysku firmie wypożyczającej nie musisz ufundować.
Nie widzę potrzeby kupowania na siebie auta za np. 300tys z kilku
istotnych powodów, najważniejszy to właśnie tej bym to _nie_ był
jego właścicelem.
--
Marek
-
97. Data: 2018-04-02 12:50:11
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-02 o 03:05, Poldek pisze:
>>> Oprocz tego prywatnych włascicieli aut jest dzis ogromna masa - świat
>>> odchodzi od modelu posiadania auta na własność do modelu
>>> dzierżawienia auta
>>> na chwilę, tylko gdy potrzebujesz. Samochodowa autonomicznosc ułatwi to
>>> przejście gdy nie bedziesz sie martwil parkowaniem bo auto samo
>>> odjedzie na
>>> parking i podjedzie pod ciebie jak na niego zagwiżdzesz.
>>
>> Nie jest prawda że świat odchodzi od posiadania aut na własność.
>> To tylko hasełko marketingowe firm które na razie oferują tylko
>> obietnice a nie konkretny towar.
>
> Pierwszy z brzegu przykład - browar.
> Nie trzeba go posiadać, żeby napić się piwa...
Nie ma tradycji osiadania browarów.
Jest tradycja posiadania aut na własność i są ku temu
powody finansowe.
Drugi przykład to własna małżonka. Można przelecieć żonę
sąsiada ale większość jednak woli posiadać własną.
Wedle twojej teorii nie mają racji?
Żonę sąsiada traktując jako przyjemny dodatek a nie
a nie zamiennik własnej.
Pozdrawiam
-
98. Data: 2018-04-02 12:51:31
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-02 o 10:37, kk pisze:
>>>>> We własnym samochodzie, jak rozleje mi się napój na fotel, to
>>>>> pogodzę się z
>>>>> plamą na tapicerką i będą z nią żył.
>>>>>
>>>>> W cudzym samochodzie oznacza to konkretne $$ wydane na czyszczenie.
>>>>>
>>>>> We własnym samochodzie mam całą masę przydasiów - butelkę mineralnej,
>>>>> zachomikowane 20pln w razie, gdybym zapomniał portfela, zapasową
>>>>> dyżurną
>>>>> pieluchę, dziecko ma swój ulubiony fotelik
>>>>
>>>> Cos za coś. Jak samochody będą eksploatowane przez tyle czasu przez ile
>>>> teraz stoją, to parkingi będą puste a jazda będzie przyjemnością.
>>>>
>>>
>>> Jak wszystkie stojące wyjadą na ulicę to korków narobią, tak będzie
>>
>> Po prostu, żeby przewieźć tyle ludzi ile się przewozi obecnie nie
>> trzeba tylu samochodów ile teraz jest i wciąż przybywa - stojących 99%
>> czasu rdzewiejąc i zajmując miejsce, które może być dużo ciekawiej
>> wykorzystane.
>
> Ale Ty się nie przejmuj, ci co mają samochody decydują a nie Ty
On jest z tych co to by chcieli decydować za innych.
Pozdrawiam
-
99. Data: 2018-04-02 12:53:19
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-04-02 o 03:22, Poldek pisze:
>>>>> Po pierwsze korków będzie mniej, bo ruch będzie optymalizowany. Po
>>>>> drugie stojąc w korkach zamiast wpatrywać się w tablicę rejestracyjną
>>>>> przed sobą będzie można spokojnie przeczytać wiele, wiele dobrych
>>>>> książek lub pozałatwiać sporo różnych spraw. Zresztą nie tylko
>>>>> stojąc w
>>>>> korkach, bo też podczas normalnej jazdy. No tak, co ja gadam -
>>>>> przecież
>>>>> Polacy nie czytają książek. A, to bardzo przepraszam...
>>>
>>> Film bedzie mozna obejrzec.
>>> Albo telewizje Trwam - Polacy lubia :-)
>>>
>>>> Jakbyś jeden z drugim się zastanowił na czym będzie polegać ta
>>>> optymalizacja ruchu to byście głupot nie pisali.
>>>> A będzie ona polegać na tym że komputer puści cię dłuższą
>>>> trasa, w korkach może i mniej postoisz ale szybciej i tak
>>>> nie dojedziesz.
>>>
>>> Cos w tym jest ... slynny "network paradox"
>>>
>>>> A jak to będzie w elektryku to dłuższa trasa
>>>> wydrenuje ci bardziej aku niż postój w korkach.
>>>
>>> To zjedzie podladowac sie, a w miedzyczasie korek sie rozwieje :-)
>>
>> Co oznacza że system optymalizujący ruch nie dość ze nie przyśpieszył
>> mu dojazdu do domu to jeszcze bardzo mocno opóźnił.
>> Namów teraz typowego Kowalskiego żeby dopłacił przy zakupie auta
>> do takiego niepotrzebnego mu "udogodnienia". :-)
>
> Janusz Kowalski już dawno to ma w swojej nawigacji, albo swoim
> smartfonie i sporo Kowalskich nawet z tego korzysta.
> Przy czym to, co jest teraz - obecne systemy monitorowania i
> przewidywania obciążenia dróg - są wciąż na wczesnym etapie rozwojowym,
> a już sporo Kowalskich chce z tego korzystać.
Chce korzystać z nawigacji i informacji o korkach ale chce też
sam wybierać którędy jego samochód ma pojechać.
Pozdrawiam
-
100. Data: 2018-04-02 16:47:42
Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 31.03.2018 o 11:50, kk pisze:
> Gwoli ścisłości, większość ruchu kolejowego odbywa się automatycznie. Za
> ruch pociągów na stacji odpowiedzialny jest Dyżurny Ruchu. Przyjmuje on
> pociągi nadjeżdżające z sąsiednich stacji i znajduje im trasy przejazdu.
> Przy czym w krajach, gdzie używa się systemów automatycznych pociągi są
> prowadzone automatycznie po torach zgodnie z rozkładami jazdy
> uzupełnionymi o dostępne trasy. Systemy automatycznie wybierają im
> trasy, przełączają zwrotnice, semafory, przekazują pociągi między
> kolejnymi systemami i tak aż dojadą do celu. Maszynista nie podejmuje
> autentycznych decyzji o ruchu pociągu a tylko realizuje to, co mu system
> przekazał, o czym zdecydował system automatycznie lub Dyżurny Ruchu. Jak
> przejedzie czerwone to system może zatrzymać pociąg. Normalne wszystkie
> semafory mają czerwone. Jak zostaje wskazana trasa to system
> zależnościowy sprawdza czy można nią przeprowadzić pociąg. Jak można to
> przełącza wszystkie zwrotnice tak by zapewnić przejazd i przełącza
> semafory na zielone. I oczywiście dba by inne pociągi na tę trasę już
> nie wjechały lub na jej odcinki biorąc pod uwagę prędkości itp itd.
Troszkę popłynąłeś.
Shrek