eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 163

  • 91. Data: 2018-04-02 10:45:26
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 02:52, Poldek pisze:
    > W dniu 2018-04-01 o 22:41, RadoslawF pisze:
    >> W dniu 2018-04-01 o 22:19, Marek pisze:
    >>
    >>>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
    >>>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
    >>>
    >>> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
    >>
    >> Czego Ty nie zrozumiałeś z potrzeby poniesienia jak najniższych
    >> kosztów użytkowania auta?
    >>
    >>> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt posiadania
    >>> i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego użytkowania.
    >>
    >> Mylisz się.
    >> Do ceny jaką płacisz normalnie musisz dołożyć marżę właściciela
    >> pojazdu który ci ten pojazd pożycza, on w tej kwocie zmieści
    >> swoje koszty i swój zysk. Jak auto kupisz sam na siebie to
    >> zysku firmie wypożyczającej nie musisz ufundować.
    >
    >
    > Najdrożej kosztuje przejechanie kilometra samochodem, który mało jeździ.
    > Samochód prywatny, indywidualny mało jeździ, głównie stoi i zajmuje
    > miejsce. To zajęte miejsce kosztuje i to coraz więcej i będzie drożało
    > coraz szybciej. U nas w Polsce - na razie jeszcze - ten koszt miejsca
    > zajmowanego przez zaparkowany samochód jest wciąż przerzucany
    > najczęściej z właściciela samochodu na ogół społeczeństwa - darmowe
    > parkowanie w większości miejsc w Polsce. Np. na gruncie należącym do
    > miasta, gminy, skarbu państwa - wszyscy obywatele płacący podatki
    > sponsorują Januszowi samochodziarzowi gratisową przestrzeń do
    > składowania jego grata. W miastach są już strefy płatnego parkowania,
    > ale obecne ceny parkowania i tak są tak niskie, że nie odzwierciedlają
    > kosztów zajętego miejsca. Są prywatne parkingi - tam jest drożej, bo nie
    > ma dotacji od podatników. Jeżeli Janusz parkuje na własnym terenie (albo
    > quasi własnym - np. miejsce postojowe wykupione na "własność" od
    > dewelopera, spółdzielcze własnościowe prawo do miejsca postojowego na
    > gruncie użytkowanym przez spółdzielnię itp., to już wtedy ma świadomość
    > ile to kosztuje - podatek od gruntu, utrzymanie miejsca postojowego. Ja
    > np. płacę miesięcznie 250 zł za własne miejsce w garażu podziemnym.
    > Własne, czyli spółdzielcze własnościowe prawo do miejsca postojowego,
    > czy jakoś tak. Koszt kupienia takiego miejsca na "własność" to ok. 25-35
    > tys. zł. Jak już się je kupi, to można zacząć płacić co miesiąc te 250,-
    > W tych 250 mieści się podatek od gruntu, opłata za prawo do korzystania
    > z drogi (należący do miasta kawałek drogi 200 m od wyjazdu z garażu, do
    > najbliższej drogi publicznej), sprzątanie hali garażowej, ochrona, prąd
    > i ogrzewanie, woda zużywana przez ekipę sprzątającą, konserwacja i
    > naprawy urządzeń itd...

    Wybrałeś sobie drogą lokalizację to tak masz. Można mieszkać i parkować
    poza ścisłym centrum. Albo na totalnym zadupiu. Albo na swojej prywatnej
    działce na totalnym zadupiu. Ceny przeróżne są.


  • 92. Data: 2018-04-02 10:48:34
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 03:05, Poldek pisze:
    > W dniu 2018-03-31 o 14:46, RadoslawF pisze:
    >> W dniu 2018-03-31 o 00:22, Pszemol pisze:
    >>
    >>> Oprocz tego prywatnych włascicieli aut jest dzis ogromna masa - świat
    >>> odchodzi od modelu posiadania auta na własność do modelu
    >>> dzierżawienia auta
    >>> na chwilę, tylko gdy potrzebujesz. Samochodowa autonomicznosc ułatwi to
    >>> przejście gdy nie bedziesz sie martwil parkowaniem bo auto samo
    >>> odjedzie na
    >>> parking i podjedzie pod ciebie jak na niego zagwiżdzesz.
    >>
    >> Nie jest prawda że świat odchodzi od posiadania aut na własność.
    >> To tylko hasełko marketingowe firm które na razie oferują tylko
    >> obietnice a nie konkretny towar.
    >
    > Pierwszy z brzegu przykład - browar.
    > Nie trzeba go posiadać, żeby napić się piwa...
    >

    Ale czego przykład ?! Nas stać na mały browar. Jest w praktyce tańszy
    niż korzystania z usług dużego.


  • 93. Data: 2018-04-02 10:49:31
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 02:34, Poldek pisze:
    > W dniu 2018-03-31 o 16:52, Robert Wańkowski pisze:
    >> W dniu 2018-03-31 o 03:52, Poldek pisze:
    >>> W dniu 2018-03-31 o 02:17, Zenek Kapelinder pisze:
    >>>
    >>>> Bo ludzie sa wygodni a kierowanie samochodem jest nudne.
    >>>>
    >>>
    >>> Bo miasta są zasrane samochodami, które przez 99,5% czasu stoją i
    >>> zajmują miejsce, a jeżdżą przez 0,05% czasu. Samochody autonomiczne
    >>> będą jeździły może nie cały czas, ale bardziej jak samoloty, które
    >>> generalnie cały czas są w powietrzu, poza krótkimi przerwami na
    >>> wsiadanie<->wysiadanie pasażerów.
    >> Jak większość będzie autonomiczna, to może korków nie będzie lub
    >> mniejsze.
    >
    > Korki będą mniejsze, bo trasy będą lepiej optymalizowane na podstawie
    > bieżących danych obciążenia dróg ruchem. Oczywiście zmniejszenie korków
    > może zwiększyć popyt na przewozy, ale będą też mechanizmy
    > zabezpieczające i w sumie powinno to działać tak, żeby nie przekraczać
    > natężenia tuż przed zakorkowaniem.
    >

    Bajeczki.


  • 94. Data: 2018-04-02 10:54:53
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 03:14, Poldek pisze:
    > W dniu 2018-04-01 o 22:35, Cavallino pisze:
    >> W dniu 01-04-2018 o 22:19, Marek pisze:
    >>> On Sun, 1 Apr 2018 18:47:40 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    >>> wrote:
    >>>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
    >>>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
    >>>
    >>> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
    >>> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt posiadania
    >>> i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego użytkowania.
    >>
    >> Ano nie zawsze.
    >> Bo żebyś Ty mógł użytkować, to ktoś musi posiadać, ponieść tego
    >> koszty, doliczyć Ci swój zarobek i VAT, żeby móc Tobie wynająć.
    >
    > Już było pisane, ale napiszę jeszcze raz - najdrożej kosztuje
    > przejechanie kilometra samochodem, który głównie stoi, a jeździ tylko
    > kilkadziesiąt minut na dobę. Np. u mnie typowo 2 × 20 minut na dobę = 40
    > minut na dobę jazdy, 1400 minut stania. Rocznie wychodzi 14 600 minut
    > jazdy, 511 000 minut stania bezużytecznie, rdzewienia i zajmowania
    > miejsca. Samochód autonomiczny będzie stał o wiele mniej niż 511 000
    > minut rocznie. Dlatego koszt przejechania kilometra będzie o wiele
    > niższy, niż własnym.


    Będzie ? Czemu taksówki nie są o wiele tańsze ? Czemu wolimy własny
    samochód od komunikacji miejskiej ? Czemu ... w ogóle piszesz jak będzie
    jak wystarczy rozglądnąć się.


  • 95. Data: 2018-04-02 11:02:10
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-04-2018 o 10:54, kk pisze:
    > W dniu 2018-04-02 o 03:14, Poldek pisze:
    >> W dniu 2018-04-01 o 22:35, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 01-04-2018 o 22:19, Marek pisze:
    >>>> On Sun, 1 Apr 2018 18:47:40 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    >>>> wrote:
    >>>>> Ta twoja większość w momencie kiedy okazuje się że posiadanie
    >>>>> jest tańsze niż używanie dokonuje świadomego wyboru i posiada.
    >>>>
    >>>> Czego nie zrozumiałes z potrzeby używania a nie posiadania?
    >>>> Samo posiadanie nie implikuje kosztów używania, ergo koszt
    >>>> posiadania i użytkowania zawsze będzie z definicji droższy od samego
    >>>> użytkowania.
    >>>
    >>> Ano nie zawsze.
    >>> Bo żebyś Ty mógł użytkować, to ktoś musi posiadać, ponieść tego
    >>> koszty, doliczyć Ci swój zarobek i VAT, żeby móc Tobie wynająć.
    >>
    >> Już było pisane, ale napiszę jeszcze raz - najdrożej kosztuje
    >> przejechanie kilometra samochodem, który głównie stoi, a jeździ tylko
    >> kilkadziesiąt minut na dobę. Np. u mnie typowo 2 × 20 minut na dobę =
    >> 40 minut na dobę jazdy, 1400 minut stania. Rocznie wychodzi 14 600
    >> minut jazdy, 511 000 minut stania bezużytecznie, rdzewienia i
    >> zajmowania miejsca. Samochód autonomiczny będzie stał o wiele mniej
    >> niż 511 000 minut rocznie. Dlatego koszt przejechania kilometra będzie
    >> o wiele niższy, niż własnym.
    >
    >
    > Będzie ?


    Oczywiście że nie będzie.
    Bo najpierw musisz zamówić codziennie rano taksówkę, podjechać nią w
    miejsce gdzie stoi najbliższy samochód płatny za km albo minutę, potem
    wsiąść do niego i przejechać nim do miejsca pracy korzystając z taniej
    ceny za km. ;-)

    Z powrotem może być lepiej, o ile pracujesz w centrum, bo zaparkować go
    możesz bliżej domu, więc taksówka do domu wyjdzie trochę taniej. ;-)


  • 96. Data: 2018-04-02 11:59:37
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 1 Apr 2018 22:41:06 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Czego Ty nie zrozumiałeś z potrzeby poniesienia jak najniższych
    > kosztów użytkowania auta?

    Jakich najniższych kosztów?? Mówimy o możliwości korzystania z aut o
    wartości 150tys i więcej a nie Tico za 800 zl

    > Do ceny jaką płacisz normalnie musisz dołożyć marżę właściciela
    > pojazdu który ci ten pojazd pożycza, on w tej kwocie zmieści
    > swoje koszty i swój zysk. Jak auto kupisz sam na siebie to
    > zysku firmie wypożyczającej nie musisz ufundować.

    Nie widzę potrzeby kupowania na siebie auta za np. 300tys z kilku
    istotnych powodów, najważniejszy to właśnie tej bym to _nie_ był
    jego właścicelem.

    --
    Marek


  • 97. Data: 2018-04-02 12:50:11
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-02 o 03:05, Poldek pisze:

    >>> Oprocz tego prywatnych włascicieli aut jest dzis ogromna masa - świat
    >>> odchodzi od modelu posiadania auta na własność do modelu
    >>> dzierżawienia auta
    >>> na chwilę, tylko gdy potrzebujesz. Samochodowa autonomicznosc ułatwi to
    >>> przejście gdy nie bedziesz sie martwil parkowaniem bo auto samo
    >>> odjedzie na
    >>> parking i podjedzie pod ciebie jak na niego zagwiżdzesz.
    >>
    >> Nie jest prawda że świat odchodzi od posiadania aut na własność.
    >> To tylko hasełko marketingowe firm które na razie oferują tylko
    >> obietnice a nie konkretny towar.
    >
    > Pierwszy z brzegu przykład - browar.
    > Nie trzeba go posiadać, żeby napić się piwa...

    Nie ma tradycji osiadania browarów.
    Jest tradycja posiadania aut na własność i są ku temu
    powody finansowe.
    Drugi przykład to własna małżonka. Można przelecieć żonę
    sąsiada ale większość jednak woli posiadać własną.
    Wedle twojej teorii nie mają racji?
    Żonę sąsiada traktując jako przyjemny dodatek a nie
    a nie zamiennik własnej.


    Pozdrawiam


  • 98. Data: 2018-04-02 12:51:31
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-02 o 10:37, kk pisze:

    >>>>> We własnym samochodzie, jak rozleje mi się napój na fotel, to
    >>>>> pogodzę się z
    >>>>> plamą na tapicerką i będą z nią żył.
    >>>>>
    >>>>> W cudzym samochodzie oznacza to konkretne $$ wydane na czyszczenie.
    >>>>>
    >>>>> We własnym samochodzie mam całą masę przydasiów - butelkę mineralnej,
    >>>>> zachomikowane 20pln w razie, gdybym zapomniał portfela, zapasową
    >>>>> dyżurną
    >>>>> pieluchę, dziecko ma swój ulubiony fotelik
    >>>>
    >>>> Cos za coś. Jak samochody będą eksploatowane przez tyle czasu przez ile
    >>>> teraz stoją, to parkingi będą puste a jazda będzie przyjemnością.
    >>>>
    >>>
    >>> Jak wszystkie stojące wyjadą na ulicę to korków narobią, tak będzie
    >>
    >> Po prostu, żeby przewieźć tyle ludzi ile się przewozi obecnie nie
    >> trzeba tylu samochodów ile teraz jest i wciąż przybywa - stojących 99%
    >> czasu rdzewiejąc i zajmując miejsce, które może być dużo ciekawiej
    >> wykorzystane.
    >
    > Ale Ty się nie przejmuj, ci co mają samochody decydują a nie Ty

    On jest z tych co to by chcieli decydować za innych.


    Pozdrawiam


  • 99. Data: 2018-04-02 12:53:19
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-02 o 03:22, Poldek pisze:

    >>>>> Po pierwsze korków będzie mniej, bo ruch będzie optymalizowany. Po
    >>>>> drugie stojąc w korkach zamiast wpatrywać się w tablicę rejestracyjną
    >>>>> przed sobą będzie można spokojnie przeczytać wiele, wiele dobrych
    >>>>> książek lub pozałatwiać sporo różnych spraw. Zresztą nie tylko
    >>>>> stojąc w
    >>>>> korkach, bo też podczas normalnej jazdy. No tak, co ja gadam -
    >>>>> przecież
    >>>>> Polacy nie czytają książek. A, to bardzo przepraszam...
    >>>
    >>> Film bedzie mozna obejrzec.
    >>> Albo telewizje Trwam - Polacy lubia :-)
    >>>
    >>>> Jakbyś jeden z drugim się zastanowił na czym będzie polegać ta
    >>>> optymalizacja ruchu to byście głupot nie pisali.
    >>>> A będzie ona polegać na tym że komputer puści cię dłuższą
    >>>> trasa, w korkach może i mniej postoisz ale szybciej i tak
    >>>> nie dojedziesz.
    >>>
    >>> Cos w tym jest ... slynny "network paradox"
    >>>
    >>>> A jak to będzie w elektryku to dłuższa trasa
    >>>> wydrenuje ci bardziej aku niż postój w korkach.
    >>>
    >>> To zjedzie podladowac sie, a w miedzyczasie korek sie rozwieje :-)
    >>
    >> Co oznacza że system optymalizujący ruch nie dość ze nie przyśpieszył
    >> mu dojazdu do domu to jeszcze bardzo mocno opóźnił.
    >> Namów teraz typowego Kowalskiego żeby dopłacił przy zakupie auta
    >> do takiego niepotrzebnego mu "udogodnienia".  :-)
    >
    > Janusz Kowalski już dawno to ma w swojej nawigacji, albo swoim
    > smartfonie i sporo Kowalskich nawet z tego korzysta.
    > Przy czym to, co jest teraz - obecne systemy monitorowania i
    > przewidywania obciążenia dróg - są wciąż na wczesnym etapie rozwojowym,
    > a już sporo Kowalskich chce z tego korzystać.

    Chce korzystać z nawigacji i informacji o korkach ale chce też
    sam wybierać którędy jego samochód ma pojechać.


    Pozdrawiam


  • 100. Data: 2018-04-02 16:47:42
    Temat: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.03.2018 o 11:50, kk pisze:

    > Gwoli ścisłości, większość ruchu kolejowego odbywa się automatycznie. Za
    > ruch pociągów na stacji odpowiedzialny jest Dyżurny Ruchu. Przyjmuje on
    > pociągi nadjeżdżające z sąsiednich stacji i znajduje im trasy przejazdu.
    > Przy czym w krajach, gdzie używa się systemów automatycznych pociągi są
    > prowadzone automatycznie po torach zgodnie z rozkładami jazdy
    > uzupełnionymi o dostępne trasy. Systemy automatycznie wybierają im
    > trasy, przełączają zwrotnice, semafory, przekazują pociągi między
    > kolejnymi systemami i tak aż dojadą do celu. Maszynista nie podejmuje
    > autentycznych decyzji o ruchu pociągu a tylko realizuje to, co mu system
    > przekazał, o czym zdecydował system automatycznie lub Dyżurny Ruchu. Jak
    > przejedzie czerwone to system może zatrzymać pociąg. Normalne wszystkie
    > semafory mają czerwone. Jak zostaje wskazana trasa to system
    > zależnościowy sprawdza czy można nią przeprowadzić pociąg. Jak można to
    > przełącza wszystkie zwrotnice tak by zapewnić przejazd i przełącza
    > semafory na zielone. I oczywiście dba by inne pociągi na tę trasę już
    > nie wjechały lub na jej odcinki biorąc pod uwagę prędkości itp itd.

    Troszkę popłynąłeś.

    Shrek

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: