-
11. Data: 2020-03-20 13:06:30
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-03-2020 o 11:53, ddddddddddddd pisze:
> W dniu 20.03.2020 o 06:26, Cavallino pisze:
>>>
>>> takie testy to ogólnie są do bani...
>>> z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
>>> taki będę miał 4 razy w roku?
>>
>> Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany
>> model.
>> Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w
>> tym przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.
>
> ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2.
Jedno z drugiego wynika.
> Tylko nadal bez
> sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
> tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
> na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
> to, żeby jej nie ładować z gniazdka
Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
-
12. Data: 2020-03-20 13:14:39
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 20.03.2020 o 13:06, Cavallino pisze:
>
> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
>
Znam z widzenia mnóstwo suwów i dużych sedanów albo kombi jeżdżących
głównie na trasie dom-przedszkole-praca typu 10-15 km.
Nawet dojazd 30 km spod Warszawy do biura też byłby do ogarnięcia na
samym prądzie.
Ale że za drogie te wszystkie elektryki są, to fakt.
MJ
-
13. Data: 2020-03-20 13:51:57
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-03-2020 o 13:14, Michal Jankowski pisze:
> W dniu 20.03.2020 o 13:06, Cavallino pisze:
>>
>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
>> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
>>
>
> Znam z widzenia mnóstwo suwów i dużych sedanów albo kombi jeżdżących
> głównie na trasie dom-przedszkole-praca typu 10-15 km.
I właściciele dopłacą drugie tyle do plug-ina, żeby jeździć 10 km dziennie?
Wątpię.
>
> Nawet dojazd 30 km spod Warszawy do biura też byłby do ogarnięcia na
> samym prądzie.
Gdyby korków nie było i było ciepło, to pewnie tak
Ale już powrót nie.
-
14. Data: 2020-03-20 16:05:48
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
>
>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo
>> wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet
>> dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje
>> plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z gniazdka
>
> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w wersji
spalinowej - lub gdy po prostu dodatkowe 50 EUR/GBP nie robi ci różnicy
- już nie koniecznie.
Rzekłbym, że większość nowych aut robi w pierwszych trzech latach max
30-50.000 mil, nie istotne czy to Citigo czy BMW 7...
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
15. Data: 2020-03-20 16:15:13
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
> W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
>>
>>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo
>>> wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo
>>> nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak ktoś
>>> kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z gniazdka
>>
>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
>> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
>
> W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w wersji
> spalinowej -
Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?
-
16. Data: 2020-03-20 16:23:41
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Cavallino,
Friday, March 20, 2020, 1:06:30 PM, you wrote:
>>>> takie testy to ogólnie są do bani...
>>>> z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
>>>> taki będę miał 4 razy w roku?
>>> Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany
>>> model.
>>> Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w
>>> tym przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.
>> ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2.
> Jedno z drugiego wynika.
>> Tylko nadal bez
>> sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
>> tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
>> na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
>> to, żeby jej nie ładować z gniazdka
> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
Bardziej nie powinny. Jednak jest odzysk energii z hamowania i
wspomaganie ruszania. Czasy pierwszej generacji Priusa już minęły.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
17. Data: 2020-03-20 16:38:00
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-03-2020 o 16:23, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Cavallino,
>
> Friday, March 20, 2020, 1:06:30 PM, you wrote:
>
>>>>> takie testy to ogólnie są do bani...
>>>>> z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
>>>>> taki będę miał 4 razy w roku?
>>>> Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany
>>>> model.
>>>> Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w
>>>> tym przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.
>>> ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2.
>> Jedno z drugiego wynika.
>>> Tylko nadal bez
>>> sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
>>> tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
>>> na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
>>> to, żeby jej nie ładować z gniazdka
>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
>> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
>
> Bardziej nie powinny.
>Jednak jest odzysk energii z hamowania i
> wspomaganie ruszania.
Ale w trasie nie działa, za to trzeba przewieźć dodatkowe kg.
Żadna hybryda którą testowałem nie chciała spalić mniej niż podobny, a
nawet większy diesel, przy podobnym stylu jazdy.
-
18. Data: 2020-03-21 13:11:49
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 20.03.2020 o 15:15, Cavallino pisze:
> W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
>> W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
>>>
>>>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo
>>>> wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo
>>>> nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak ktoś
>>>> kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z gniazdka
>>>
>>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
>>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
>>> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
>>
>> W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w
>> wersji spalinowej -
>
> Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?
dokładnie tego nie przeglądałem więc mogę być w błędzie (po wstępnym
sprawdzeniu uznałem że kredyt bardziej się opłaca, ale finalnie kupiłem
tańsze auto bez kredytu) ale jeżeli różnica jest np. 80 funtów, a 30
funtów zaoszczędzisz na road taxie, to 50 funtów nie robi już dużej
różnicy (to raptem 3 flaszki czy 4 godziny pracy...) - a tyle też możesz
zaoszczędzić na paliwie tankując z domowego gniazdka
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
19. Data: 2020-03-21 13:27:09
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 21-03-2020 o 13:11, ddddddddddddd pisze:
> W dniu 20.03.2020 o 15:15, Cavallino pisze:
>> W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
>>> W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
>>>>
>>>>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku -
>>>>> bo wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo
>>>>> nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak ktoś
>>>>> kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z gniazdka
>>>>
>>>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
>>>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie większych
>>>> przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
>>>
>>> W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w
>>> wersji spalinowej -
>>
>> Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?
>
> dokładnie tego nie przeglądałem więc mogę być w błędzie (po wstępnym
> sprawdzeniu uznałem że kredyt bardziej się opłaca, ale finalnie kupiłem
> tańsze auto bez kredytu) ale jeżeli różnica jest np. 80 funtów, a 30 funtów
zaoszczędzisz na road taxie
Różnica w racie między autem za 70 tys, a autem za 140 tys będzie
dwukrotna, niezależnie od waluty.
A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
A nie są.
-
20. Data: 2020-03-22 11:52:49
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 21.03.2020 o 12:27, Cavallino pisze:
> W dniu 21-03-2020 o 13:11, ddddddddddddd pisze:
>> W dniu 20.03.2020 o 15:15, Cavallino pisze:
>>> W dniu 20-03-2020 o 16:05, ddddddddddddd pisze:
>>>> W dniu 20.03.2020 o 12:06, Cavallino pisze:
>>>>>
>>>>>> Tylko nadal bez sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku -
>>>>>> bo wtedy wiadomo że to tylko silnik spalinowy z dodatkową masą
>>>>>> albo nawet dodatkowym zużyciem na ładowanie baterii - jednak jak
>>>>>> ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po to, żeby jej nie ładować z
>>>>>> gniazdka
>>>>>
>>>>> Ale z gniazdka naładuje na 40-50 km i to w optymalnych warunkach.
>>>>> A auta w tej cenie, zazwyczaj są eksploatowane na znacznie
>>>>> większych przebiegach dziennych i wtedy smrodzą bardziej niż inne.
>>>>
>>>> W Polsce może tak, poza - gdy miesięczna rata jest podobna jak w
>>>> wersji spalinowej -
>>>
>>> Ale jak może być podobna, jak cena dwa razy wyższa?
>>
>> dokładnie tego nie przeglądałem więc mogę być w błędzie (po wstępnym
>> sprawdzeniu uznałem że kredyt bardziej się opłaca, ale finalnie
>> kupiłem tańsze auto bez kredytu) ale jeżeli różnica jest np. 80
>> funtów, a 30 funtów zaoszczędzisz na road taxie
>
> Różnica w racie między autem za 70 tys, a autem za 140 tys będzie
> dwukrotna, niezależnie od waluty.
ale miesięczny koszt hybrydy może już być niższy
> A angielskie przepisy podatkowe, na polskiej grupie dyskusyjnej,
> interesują mnie tyle co zeszłoroczny śnieg, o ile nie są standardem w UE.
> A nie są.
tak samo jak nikogo nie będzie interesować zużycie paliwa hybrydy z
rozładowanym aku, bo akurat w Polsce tak będzie wykorzystywana...
--
Pozdrawiam
Lukasz