-
1. Data: 2020-03-19 09:23:42
Temat: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: $tipa <s...@w...pl>
Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.
$tipa
-
2. Data: 2020-03-19 09:37:20
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 19.03.2020 o 09:23, $tipa pisze:
> Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
> wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
> silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.
>
A to nie jest tak, że hybryda zwykła to ma akumulatory pozwalające na
przejechanie 5 km, bo i tak zaraz włącza się silnik spalinowy, a hybryda
z wtyczką jednak przejedzie 40 km na samym prądzie?
MJ
-
3. Data: 2020-03-19 09:45:32
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-03-2020 o 09:23, $tipa pisze:
> Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
> wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
> silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.
Bo ma 10 razy większą i cięższą baterię i ładowarkę.
-
4. Data: 2020-03-19 09:48:11
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-03-2020 o 09:37, Michal Jankowski pisze:
> W dniu 19.03.2020 o 09:23, $tipa pisze:
>> Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
>> wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko
>> od silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez
>> wtyczki.
>>
>
> A to nie jest tak, że hybryda zwykła to ma akumulatory pozwalające na
> przejechanie 5 km, bo i tak zaraz włącza się silnik spalinowy,
Dokładnie tak jest.
Takie hybrydy to czysta ściema, wykorzystująca nędzne procedury
testowania zużycia paliwa - do niczego innego się nie nadaje i na nic
innego nie wpływa.
Plugin zresztą też to dotyczy.
Gdyby testy rozpoczynali z pustym akumulatorem, to wyniki wychodziłyby
prawdziwe - tzn. niewiele się różniące od zwykłych spaliniaków.
-
5. Data: 2020-03-19 10:02:23
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello $tipa,
Thursday, March 19, 2020, 9:23:42 AM, you wrote:
> Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
> wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
> silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.
Bo ładowalna hybryda, żeby miała sens, powinna mieć większy akumulator
niż zwykła hybryda.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
6. Data: 2020-03-19 10:21:38
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 19 Mar 2020 09:23:42 +0100, $tipa
> Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
> wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
> silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.
<facepalm> :P
--
Pozdor
Myjk
-
7. Data: 2020-03-20 06:58:31
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 19.03.2020 o 08:48, Cavallino pisze:
> W dniu 19-03-2020 o 09:37, Michal Jankowski pisze:
>> W dniu 19.03.2020 o 09:23, $tipa pisze:
>>> Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
>>> wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko
>>> od silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez
>>> wtyczki.
>>>
>>
>> A to nie jest tak, że hybryda zwykła to ma akumulatory pozwalające na
>> przejechanie 5 km, bo i tak zaraz włącza się silnik spalinowy,
>
> Dokładnie tak jest.
> Takie hybrydy to czysta ściema, wykorzystująca nędzne procedury
> testowania zużycia paliwa - do niczego innego się nie nadaje i na nic
> innego nie wpływa.
>
> Plugin zresztą też to dotyczy.
>
> Gdyby testy rozpoczynali z pustym akumulatorem, to wyniki wychodziłyby
> prawdziwe - tzn. niewiele się różniące od zwykłych spaliniaków.
takie testy to ogólnie są do bani...
z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
taki będę miał 4 razy w roku?
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
8. Data: 2020-03-20 07:26:35
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-03-2020 o 06:58, ddddddddddddd pisze:
>> Takie hybrydy to czysta ściema, wykorzystująca nędzne procedury
>> testowania zużycia paliwa - do niczego innego się nie nadaje i na nic
>> innego nie wpływa.
>>
>> Plugin zresztą też to dotyczy.
>>
>> Gdyby testy rozpoczynali z pustym akumulatorem, to wyniki wychodziłyby
>> prawdziwe - tzn. niewiele się różniące od zwykłych spaliniaków.
>
> takie testy to ogólnie są do bani...
> z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
> taki będę miał 4 razy w roku?
Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany model.
Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w tym
przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.
-
9. Data: 2020-03-20 11:53:19
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 20.03.2020 o 06:26, Cavallino pisze:
>>
>> takie testy to ogólnie są do bani...
>> z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
>> taki będę miał 4 razy w roku?
>
> Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany
> model.
> Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w tym
> przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.
ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2. Tylko nadal bez
sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
to, żeby jej nie ładować z gniazdka
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
10. Data: 2020-03-20 12:01:49
Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 20 Mar 2020 10:53:19 +0000, ddddddddddddd
> ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2. Tylko nadal bez
> sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
> tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
> na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
> to, żeby jej nie ładować z gniazdka
A jednak na zachodzie kupowali pluginy tylko po to by dostać dotacje, a
wcale ich nie ładowali -- tylko korzystali jak ze zwykłych hybryd. Chore,
ale prawdziwe.
Jeśli zaś chodzi o hybrydy, to w przypadku mojego Outlandera PHEV ma on w
mieście, w trybie czysto hybrydowym (tj. bez naładowanej baterii), niższe
zużycie niż odpowiednik spalinowy (ze skrzynią CVT) o 3-4L/100km. Także
twierdzenie że to bez sensu jest, jeśli chodzi o emisję, jest bez sensu. :P
W moim przypadku, gdy jeszcze ładuję baterie, spalam <2L/100kmw zimie (bo
się spaliniak załącza nawet na pełnych bateriach żeby kabinę dogrzać) i
<1L/100 w lato.
--
Pozdor
Myjk