  • 511. Data: 2024-05-17 14:57:26
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 17.05.2024 o 14:25, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Spoko :)
    > Ty nie mówisz o "aucie" 4 osobowym tylko o nowszej wersji melexa :)
    > Więc już wiem skąd masz 12kW/100km i że to na jazdy do 50km na dzień.
    >
    > Już nie dyskutuję z Tobą, zrozumiałem że piszmy o czymś zupełnie innym.
    > Porównywanie tego miniautka z pełnoprawnym autem 4 osobowym
    > jest bez sensu.
    > Zapewne nigdy nie robiłeś tym jeździdełkiem trasy 500 czy 1000km
    > bo byś po trasie się wykończył...

    Ale co, czytać nie umiesz?

  • 512. Data: 2024-05-17 15:09:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino pisze:

    > O co Ci chodzi z tą nazwą, nazwiskiem, czy co tam chciałeś przekazać?

    Przekazać nic, to wynika wyłacznie z faktu, że mam słabą pamięć do ksywek,
    zapamiętuje je wyłacznie na zasadzie skojarzeń. Czyli nic nadzwyczajnego.
    Ale chyba dobrze kojarzę, bo nastąpiła poprawna identyfikacja. Czy to
    jest bardzo niegrzeczne z mojej strony, bo bym nie chciał? Czy bardziej
    od ciągłego nazywania interlokutorów "hejterami", jeśli tylko pokazują
    swój indywidualny pogląd na coś? Albo po prostu zadają pytania, bo chcą
    zwyczajnie czegoś się dowiedzieć.

    --
    Jarek

  • 513. Data: 2024-05-17 15:11:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Rutkowski, Jacek napisał:

    > Nowe :)
    > ponad 120 lat :)
    > Zaskoczeniem okazać się może wiadomość, iż hulajnoga elektryczna nie
    > jest wcale wynalazkiem XXI wieku, ponieważ tego typu pojazd został
    > opatentowany w Stanach Zjednoczonych (stanie Ohio) już w 1895 roku.

    Ciekawe. Nie wiedziałem. Nawet wygląda całkiem jak współczesna
    (ale to w Ohio, we Włoszech nie mieli -- z poczucia obowiązku
    tak to skomentuję).

    --
    Jarek

  • 514. Data: 2024-05-17 15:34:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino napisał:

    > Nieprawda. Tylko tych którzy swoje auta mają w d...,
    > więc nie zastanawiali się nad garażem dla nich.

    Te garaże skąd, skoro ich przy blokach albo kamienicach po prostu
    nie ma, nie wybudowano? Najwybitniejsze sięzastanawiające jednostki
    być może sobie kilka boksów w promieniu kilometra znajdą, a reszta
    to co, frajerzy? Pewnie nawet hejterzy.

    Garaż w Warszawie może kosztować więcej niż taka naprzykład tesla.

    > Ale oni i tak bev nie kupią, bo za młode.

    No tak, nawet wiemy *dlaczego* nie kupią.

    Jarek

    --
    Co to jest: w dupie się nie mieści i bez ładowania nie pojedzie?

  • 515. Data: 2024-05-17 15:53:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 May 2024 13:11:46 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja tam widziałem jakiegos elektryka na parkingu, i wył :-)

    Pewnie słyszałeś jego sztuczny odgłos generowany z głośniczka
    ostrzegający pieszych. Każdy model ma inny dziwny dźwięk. Np. Mitsu
    ma dźwięk przypomijacy krajzegę na wolnych obrotach. Kiedyś
    przywaliłem w jednego na skrzyżowaniu i ten głośniczek się urwał. W
    końcu była cisza.

    --
    Marek

  • 516. Data: 2024-05-17 16:23:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Pewnie słyszałeś jego sztuczny odgłos generowany z głośniczka
    > ostrzegający pieszych. Każdy model ma inny dziwny dźwięk.
    > Np. Mitsu ma dźwięk przypomijacy krajzegę na wolnych obrotach.

    A to nie jest po prostu dźwięk przebiegu generowanego w falownikach
    odtwarzany przez indukcyjności silników? Hybrydy i elektryki bzyczą
    podobnie. W tramwajach też to słychać.

    > Kiedyś przywaliłem w jednego na skrzyżowaniu i ten głośniczek
    > się urwał. W końcu była cisza.

    Głośniczek się urwał, leżał na asfalcie i można go było obejrzeć?

    Jarek

    --
    Stirlitz zobaczył jak banda wyrostków pompuje kota benzyną.
    Kot wyrwał się, przebiegł kilka metrów i upadł.

  • 517. Data: 2024-05-17 16:24:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Te garaże skąd, skoro ich przy blokach albo kamienicach po prostu
    > nie ma,

    Ja tam zawsze znajdowałem jakoś....

    > Garaż w Warszawie może kosztować więcej niż taka naprzykład tesla.

    Nie każdy mieszka w Warszawie i to jego wybór jak sobie życie poukładał.

  • 518. Data: 2024-05-17 16:31:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Przekazać nic, to wynika wyłacznie z faktu, że mam słabą pamięć do ksywek,
    > zapamiętuje je wyłacznie na zasadzie skojarzeń.

    O to właśnie pytam, co to za skojarzenie, z czym?
    Bo ja nie kojarzę totalnie o czym piszesz, więc jestem ciekaw co i czemu
    Ci się pod maską urodziło.....?

    > Czy bardziej
    > od ciągłego nazywania interlokutorów "hejterami",

    Nie interlokutorów, tylko klientów próbujących hejtować ev, tylko
    dlatego że zazdroszczą, nie wiedzą o co w nich biega, albo po prostu
    mają inne preferencje.
    Ich nazywam od zawsze ev-hejterami.
    Zgodnie z prawdą.

    Nie hejterzy spełniający powyższe warunki też się rzecz jasna zdarzają,
    ale nie piszą o tym po grupach, gdy nie mają o czym.

  • 519. Data: 2024-05-17 17:18:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino pisze:

    > O to właśnie pytam, co to za skojarzenie, z czym?

    Cavallino to taka mieścina na lagunie Weneckiej. Na mierzei przy samej
    wyspie, po lewej (północnej) stronie, jak się wypływa z zatoki. Dość
    sympatyczna skądinąd.

    > Bo ja nie kojarzę totalnie o czym piszesz, więc jestem ciekaw co
    > i czemu Ci się pod maską urodziło.....?

    To właśnie. Lubię snuć się po takich miejscach, często zapomnianych
    przez ludzi. Niektóre na wyciągnięcie ręki, tuż przy zaadeptanych
    przez tłumy 'atrakcjach'. Do innych trzeba jechać na koniec świata,
    a przynajmniej Europy. Nie wiem które lubię bardziej, nie mogę się
    zdecydować -- wciąż muszę próbować i porównywać.

    Takie są moje skojarzenia, proszę się nimi nie przejmować. O prawdziwą
    genezę ksywki nie będę pytał.

    > Nie interlokutorów, tylko klientów próbujących hejtować ev, tylko
    > dlatego że zazdroszczą, nie wiedzą o co w nich biega,

    Ale mnie przecież też! Dlaczego?

    > albo po prostu mają inne preferencje.

    No tak, o tym zapomniałem. Wystarczy po prostu mieć inne preferencje,
    by zostać hejterem.

    Jarek

    --
    -- Lotos, Lotos pudziesz stąd!
    -- Kto u was na wsi nadał psu tak piękne imię?

  • 520. Data: 2024-05-17 17:21:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino napisał:

    > Ja tam zawsze znajdowałem jakoś....

    Wiem. Nawet wiem jak i dlaczego:

    Tak napisałem i się nie pomyliłem. Moje gratulacje!

    > Nie każdy mieszka w Warszawie i to jego wybór jak sobie życie poukładał.

    Nie każdy jest na tyle poukładany, że sam potrafi sobie zorganizować
    przeprowadzkę do garażu w Poznaniu.

    --
    Jarek