  • 591. Data: 2024-05-30 20:27:28
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Bardzo częsty przypadek, ta amnezja. To nie jest uwaga personalna,
    > raczj fakt, który doczekał się nawet jakichś opracowań. Ludzie znają
    > swoje obecne możliwości, przypominają sobie ceny sprzed lat i myślą,
    > "jak to tanio kiedyś było". Nie dopuszczają do siebie tego, że ich
    > status rośnie -- "jak to? przecież kradną coraz więcej, mnie też
    > okradają, może innym się poprawia, ale mnie konkretnie nie".

    No rośnie, ale nie kojarzę by mi wynagrodzenie kiedykolwiek tak wzrosło.

    > Skąd wiadomo? A przede wszystkim czy wiadomo jak to możliwe, choćby
    > w sensie matematycznym? Przypomina mi to postulat "żeby wszyscy
    > zarabiali powyżej średniej" (podobno autentyczny).

    Z rachunku prawdopodobieństwa. Wynagrodzenie danego pracownika nie
    rośnie co miesiąc tak, jak ogół wynagrodzeń.

    > Zwykle to "inne" jest takie, że wszystko kiedyś było droższe (mniej
    > dostępne) niż teraz. Przykładów dóbr, których dostępność się pogorszyła,
    > jest mało.

    No mało, ale prąd mógłby taką być.

    > Przecież to nie złudzenie, tylko rzecz zależna od sytuacji. Podgrzewacz
    > przepływowy przy umywalce na piętrze będzie tańszy od wody z nocnego
    > boilera w piwnicy. W wielu innych przypadkach może być odwrotnie.

    Musiałby to być ten niefortunny przypadek a nie wydaje się.

  • 592. Data: 2024-05-30 20:28:58
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 30.05.2024 o 17:38, Shrek pisze:

    > Ogólnie najlepiej nie pracować a z samochodu nie korzystać a traktować
    > go jako magazyn energii. Wtedy jest najmniej problemów i jest
    > najekologiczniej:P

    A można nie traktować akumulatora jako magazynu energii???

  • 593. Data: 2024-05-30 22:09:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    io pisze:

    > No rośnie, ale nie kojarzę by mi wynagrodzenie kiedykolwiek tak wzrosło.

    Ale jest wyższe niż w 1990 roku? To kiedy wzrastać przestało? W roku 2000?
    Dwadzieścia lat temu? Dziesięć?

    > Z rachunku prawdopodobieństwa. Wynagrodzenie danego pracownika nie
    > rośnie co miesiąc tak, jak ogół wynagrodzeń.

    Nawet GUS nie podaje co miesiąc, tylko rzadziej. Przytaczane wcześniej
    dane podają wzrost z rozdzielczością roczną. Myślę, że to dość typowe,
    że "konkretnemu pracownikowi" też co tyle wzrasta. A że każdemu w innym
    dniu, to "ogółowi" wzrasta codziennie.

    > No mało, ale prąd mógłby taką być.

    W zasadzie nie ma powodu.

    > Musiałby to być ten niefortunny przypadek a nie wydaje się.

    Dlaczego niefortunny? Dość typowy. Bo typowe jest, że również standard
    domów i mieszkań się podnosi. Dom mógł być przed laty, lub wręcz przed
    wiekami zbudowany w ogóle bez tych rurek z wodą. Potem pojawiły się
    krany, zlewy, umywalki. Ale tylko z zimną wodą. Teraz ktoś chciałby
    mieć też ciepłą. Robi to tak, jak w konkretnym przypadku najmądrzej.

    Jarek

    --
    -- Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć
    tak: zimnę wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki,

  • 594. Data: 2024-05-30 23:10:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2024 o 20:28, io pisze:

    > A można nie traktować akumulatora jako magazynu energii???

    Można - tylko bez sensu jest go obudowywać w tym celu samochodem:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 595. Data: 2024-05-31 06:12:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-05-2024 o 09:20, Shrek pisze:

    > Słusznie - udawajmy że nie ma problemu

    Aha, czyli wystarczył dzień, żebyś się rakiem wycofywał ze swoich
    własnych słów?
    Nie, na tym poziomie nie da się gadać.
    PLONK

  • 596. Data: 2024-05-31 08:10:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2024 o 06:12, Cavallino pisze:

    > Aha, czyli wystarczył dzień, żebyś się rakiem wycofywał ze swoich
    > własnych słów?
    > Nie, na tym poziomie nie da się gadać.
    > PLONK

    No i po problemie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 597. Data: 2024-05-31 10:28:38
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 30.05.2024 o 23:10, Shrek pisze:

    > Można - tylko bez sensu jest go obudowywać w tym celu samochodem:P

    Ale, że będzie stał bez budy i wtedy nie będzie magazynem?

  • 598. Data: 2024-05-31 12:29:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.05.2024 o 10:28, io pisze:

    > Ale, że będzie stał bez budy i wtedy nie będzie magazynem?

    Wymiękam... Jesteś kretynem albo kiepskim botem - zgłoś się na upgrejd.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 599. Data: 2024-05-31 12:57:35
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 29.05.2024 o 22:37, Marek pisze:

    > I teraz wyobraź sobie minę tego nauczyciela gdybyś mu wtedy powiedział
    > "za 34 lata będziesz zarabiać prawie 80 milionów".

    Teraz ok 40-55 milionów zarabia a nie 80. Mowa o wychowawcy z
    mianowaniem i dyplomowanym w szkole podstawowej...
    --
    pzdr, j.r.

  • 600. Data: 2024-05-31 15:17:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 31.05.2024 o 12:29, Shrek pisze:

    > Wymiękam... Jesteś kretynem albo kiepskim botem - zgłoś się na upgrejd.

    Nie, Ty jesteś kretynem, akumulator zawsze jest magazynem energii.