  • 51. Data: 2010-04-12 12:12:25
    Temat: Re: Dell U2410 czy coś innego? (znowu pytanie o monitor)
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian pisze:
    > Twoje argumenty o wadach tego monitora z początku ten dyskusji wydają
    > się rzeczowe ale sugerowanie, że tylko topowe modele EIZO i NEC pozwolą
    > zająć się amatorską obróbką fotografi to już lekki snobizm :)

    Proszę z łaski swojej zobaczyć gdzie w ofercie EIZO i NEC plasują się
    wymienione modele a potem pisać głupoty. Proponowałem niemal NAJTAŃSZE.
    Do topowych cenę trzeba pomnożyć RAZY PIĘĆ!

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 52. Data: 2010-04-12 12:20:41
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Marx pisze:
    > Z tego co widze, glownym zadaniem ma byc edycja w Visual Studio, a fotki
    > niejako "przy okazji". Moze lepiej poznajmy odpowiedz na pytanie - ile
    > czasu autor watku spedza na programowaniu, a ile na edycji swoich zdjec...?

    U2410 jest na tyle specyficzny że jest uciążliwy w normalnym
    wykorzystaniu, szczególnie domowym, wieczorem. Po prostu nie został do
    takich celów stworzony i na siłę wpasowywanie argumentu "najlepszy w
    klasie do 2 tys zł" jest zwyczajnym niezrozumieniem tematu. Oczywiście
    jest znacznie lepszy od marketowych TN, ale nie znaczy że lepiej się
    nadaje do przemiotowych zastosowań. Proponowałem dobre wyjście. NIE DA
    SIĘ kupić rozsądnego monitora do tych celów w rozmiarze 24". Da sie za
    to 22" i tak trzeba zrobić. Zamiana nie nadającego się 24" na inny nie
    nadający się 24", nie jest rozwiązaniem.

  • 53. Data: 2010-04-12 13:31:56
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Bronek Kozicki <b...@s...net> zwrócił błąd:

    > przypuszczalnie nie tylko wykonany, ale również zaprojektowany w Chinach.
    >
    > B.

    Na moim napisali że zrobili w Czechach. Amerykańskie wersje są robione w
    Meksyku. Jeśli są jeszcze jakieś chińskie to nic dziwnego że opinie nt.
    tego monitora są tak zróżnicowane.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 54. Data: 2010-04-12 13:59:39
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> zwrócił błąd:

    > Ale wskazałem na problem - wystarczy mieć jedno "klasyczne"
    > okno windows, aby nawet przypadkowe przełączenie (przed redukcją
    > jasności) na nie skutkowało zepsuciem "odbioru" na mierzalną
    > chwilę (przez hm... oślepienie).
    > W drugą stronę (przy "szarym standardzie") nie byłby to problem.

    AmigaOS od wersji bodajże trzeciej ;) Pewnie są i starsze systemy, ale o
    tym wiem że badali wpływ standardowego koloru na postrzeganie, zmęczenie
    wzroku itp. i tak zadecydowali (wcześniej było niebieskie). Widocznie
    Windows nie jest systemem profesjonalnym :)

  • 55. Data: 2010-04-12 14:00:43
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces kamil <k...@s...com> zwrócił błąd:

    > Mam takiego della w pracy i prosto z pudla kolory ma tragiczne, bez
    > kalibratora sie nie obejdzie. Druga sprawa to przebarwienia, na moim lewa
    > strona ekranu wpada w zielen, prawa jest rozowawa i to nie jest odosobniony
    > przypadek sadzac po opiniach na forach (w tym na stronie Della).

    Niektórzy twierdzą że nawet 9 na 10 ma ten problem. Dlatego ja kupowałem
    przez internet, żeby łatwiej wymienić w razie czego.

  • 56. Data: 2010-04-12 14:47:07
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> wrote in message
    > Proces kamil <k...@s...com> zwrócił błąd:

    > Niektórzy twierdzą że nawet 9 na 10 ma ten problem. Dlatego ja kupowałem
    > przez internet, żeby łatwiej wymienić w razie czego.

    Niby tak, tylko plac potem za odeslanie trzech paczek, bo moze czwarta
    bedzie OK. Latwiej jednak pomacac w sklepie i wybrac dobry. Moj firmowy i
    sluzy glownie do otwierania zdalnych pulpitow wiec rybka, w domu mam 2209WA
    i po kalibracji na moje amatorskie wymagania wystarczy.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 57. Data: 2010-04-12 21:12:45
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Tom01 wrote:

    > Równie dobrze można powiedzieć że z rajdowych motocykli w klasie do 2000
    > zł i warunku nowy, najlepszy jest chiński Kingway.

    Czytajac Wasze opinie mozna dojsc do wniosku, ze faktycnzie tytulowy
    model nie jest najlepszym wyborem. To moze nieco inaczej - czy ten
    monitor
    http://allegro.pl/item993960321_piekny_dell_2407wfp_
    czarny_elegancja_okazja.html
    bedzie znaczaco gorszy/lepszy/ podobny jak U2410 ?
    W tm tescie wypadl dobrze, ale oczywiscie zalezy kto i w jakim celu
    testuje...
    http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-ultrasharp
    -2407wfp/4505-3174_7-31899303.html
    Chcialbym wciagnac dwa jednakowe monitory; zastosowanie to glownie
    tworzenie grafiki 3D i sporo PS przy wykonczeniujednak odwzorowanie
    kolorow nie jest az tak istotne jak dla profesjonalnej obrobki
    fotografii. Wczesniej przez kilka lat pracowalem na starszych Dellach
    22" i nie narzekalem; jedyny mankament, ktory miala chyba cala ta seria
    to pojawiajace sie od wewnatrz ekranu na kilku cm w dol jakby zacieki.
    Nie chce sie bez potrzeby napinac, zeby wciagnac dwa U2410 jesli mialbym
    doswiadczyc wszystkich atrakcji wymienionych w tym temacie.
    Zdrowko

  • 58. Data: 2010-04-12 23:14:32
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    raviz pisze:
    > To moze nieco inaczej - czy ten monitor
    > http://allegro.pl/item993960321_piekny_dell_2407wfp_
    czarny_elegancja_okazja.html
    > bedzie znaczaco gorszy/lepszy/ podobny jak U2410 ?

    Jest gorszy. Jeszcze jaśniejszy. Poziom minimalny jaskrawości na tych
    monitorach zaczyna zachaczać o absurd.

  • 59. Data: 2010-04-13 09:27:12
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > niejako "przy okazji". Moze lepiej poznajmy odpowiedz na pytanie - ile
    > czasu autor watku spedza na programowaniu, a ile na edycji swoich

    Moja aktywność przed komputerem to głównie czytanie Internetu, pdf'ow,
    pakiet Office i czasem "inne programy" * plus fotografia (ACR i PS,
    PTGui) - jak tu ktoś ładnie napisał "typowy zjadacz chleba, co obrabia
    swoje fotki", ja dodałbym "gnioty" :)
    Co więcej a co mniej - to zależy od natłoku zajęć na uczelni - czasem
    więcej czytam/piszę/pracuję, w wolnym czasie, którego na szczęście coraz
    więcej - zdjęcia.

    *) Visual Studio podałem tu niejako dla przykładu, że zastosowania w sumie
    różnorodne (nie tylko foto) - to nie jest moja wiodąca forma aktywności
    przed komputerem, a ostatnio jakby "niepraktykowana" ze wzgledu na tok
    studiów. Na podobnej zasadzie czasem używam 3ds max'a czy innych -
    różnych - aplikacji, np. używałem NetBeans przez jakiś czas, ostatnio
    Xilinx ISE, ale to wszystko epizody, więc IMO nie warto takich rzeczy mocno
    rozpatrywać kupując monitor, w sensie postawić sobie wymagań, że np.
    koniecznie MUSI być 1920x1200, bo tak jest wygodniej raz na jakiś czas coś
    pokodować.

  • 60. Data: 2010-04-13 23:49:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Apr 2010, raviz wrote:

    > http://reviews.cnet.com/lcd-monitors/dell-ultrasharp
    -2407wfp/4505-3174_7-31899303.html

    Zupełnie offtopicznie i praktycznie bez związku z grafiką (pędzlami
    raczej wystarczająco szybko nikt nie macha), jak sprzedawca nie
    pisze w reklamie czego innego, to można podejrzewać iż w rachubę
    wchodzi model ze starszym firmware
    A AFAIR 07 i "niższe" wersje firmware 08 (09 już nie pamiętam jak
    było) mają mistrzowskie osiągniecia w zakresie opóźnień odmalowywania
    obrazu, coś tak jak jak opóźnienie obrazu kadru na LCD w co wolniejszych
    kompaktach :)
    Nie ma nic wspólnego z szybkością reakcji na zmianę jasności, dobrze
    opisał to ten sprzedawca:
    http://allegro.pl/item985424662_monitor_lcd24_eizo_f
    lexscan_hd2442w_5l_g_w.html
    (nie wiem dlaczego na tak ciemnym tle, zeby trudniej się czytało tekst).

    Linka już podawałem:
    http://www.youtube.com/watch?v=cOGHUBakFoo
    ...i ktoś objaśniał jak zapodać "od 40. sekundy", ale oczywiście
    mi umknęło :[
    O, tu są porównane 07 i 08:
    http://www.youtube.com/watch?v=j4AkaZAMOqQ
    (do kompletu z porównaniami 08 z innymi sprzętami :))

    pzdr, Gotfryd