  • 21. Data: 2013-06-25 17:40:30
    Temat: Re: Decyzja zapadła...(mikrokontrolery ST)
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:kq05t1$s7h$1@news.task.gda.pl...
    > Pomyślałem sobie, że pora poszukać zastępcy dla AVR.
    > No i padło na STM32F103.

    A czemu nie AVR32 ? A-studio to samo, nawyki te same.

  • 22. Data: 2013-06-25 17:48:10
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

    > Na razie na tym poziomie mi to niepotrzebne.
    > Jak potrzebowałem coś, na czym można zapodać androida, to są fajnie różne
    > gotowce w postaci np. Samsunga S3C2440 (starawe już), itp ARM9.

    Androida to się samemu nie opłaca stawiać.

  • 23. Data: 2013-06-25 18:06:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A czemu nie AVR32 ? A-studio to samo, nawyki te same.

    o ludzie... przecież już pisałem :)

    A tak w ogóle, to żeście mnie skołowali, i zacząłem się ponownie
    zastanawiać :)

    Na razie to doszedłem do wniosku, że w urządziu, o którym myślę (a w
    którym obecnie używam atmega128), to najbardziej by mi się przydała
    możliwość lepszej pracy z sygnałem audio - możliwość analizy itp.
    Bo na razie wykorzystuję po prostu ADC dość prostą obróbkę, a chciałbym
    np. mieć możliwość zrobienia FFT i innych takich rzeczy.

    No i do tego celu to chyba fajne są dsPIC, więc trochę im się przyglądam.

  • 24. Data: 2013-06-25 18:20:29
    Od: shg <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 16:13:49 UTC+2 użytkownik brak napisał:

    > To iz zwykle jest w jakis sposob dostarczona/zintegrowana oraz przetestowana
    > i nie ma potrzeby jej "dotykania". Biblioteka C jest jednym z komponetow
    > systemu i od jej jakosci zalezy jakosc systemu.

    Zwykle albo nie jest dostarczana a jeżeli jest, to kompilowana z domyślnymi
    ustawieniami. Integracja polega na tym, że OS używa tej biblioteki.

    (string.h, stdlib.h itd.). Te nie są w tych OS-ach zrobione na nowo, ani w tych,
    które proponuje Mario. Wszędzie sugerują linkowanie z newlib.

    > Niekoniecznie, np. eCos:
    >
    > "eCos provides compatibility with the ISO 9899:1990 specification for the standard
    C library, which is essentially the same as the better-known ANSI C3.159-1989
    specification (C-89)."

    To znaczy tylko tyle, że jest kompatybilny ze standardem, a nie że ma wbudowane
    wszystkie potrzebne funkcje. Można go skompilować korzystając ze standardowej
    biblioteki zgodnej z powyższym.

    > Yyy. Przeciez od dawna juz linker usuwa nie uzywane obj-ty. Tak wiec nie uzywajac
    "namietnie" biblioteki, likner nie dolaczy jej w calosci.

    W porzedniej wiadomości napisałeś, że "nie trzeba linkować całej biblioteki", rzecz
    oczywista, ale zabrzmiało to jakby w innych przypadkach trzeba było.

    > W przypadku eCos biblioteka C jest jednym z jego komponentow, ktory jest
    konfigurowalny aby zmniejszyc rozmiar kodu ponad to co jest wstanie zrobic linker -
    co rozwiazuje problemy z biblioteka C.

    Podłubałem trochę. eCos używa newlib jako standardowej biblioteki, ona jest częścią
    środowiska, nie samego systemu. Na upartego można skompilować z inną (tekst wyżej o
    kompatybilności), ale trzeba by gmerać w skryptach. Nigdzie w nich nie znalazłem
    kompilacji newlib z innymi flagami niż domyślne. Domyślne flagi newlib generują kod
    taki, jak pisałem wcześniej. Żeby uzyskać pożądany efekt, musiałbym ustawić
    odpowiednie flagi do kompilacji newlib przy budowaniu eCosa, a właściwie toolchaina,
    a to bez sensu, bo równie dobrze mogę sobie zrobić samą newlib.
    Na wszelki wypadek przedstawię to na obrazku:
    http://wstaw.org/m/2013/06/25/strcpy.png
    Po lewej domyślne flagi, po prawej -Os bez dodatkowych "optymalizacji" i tu leży
    istota mojego problemu.
    Toolchain stąd:
    https://launchpad.net/gcc-arm-embedded
    Dostępna jest tam libc kompilowana w dwóch wersjach. Zmienny przecinek niestety tylko
    w jednej wersji.
    OS do niczego mi nie potrzebny.

  • 25. Data: 2013-06-25 18:34:10
    Od: "Zbynio" <...@d...pl>

> [...]
    > np. mieć możliwość zrobienia FFT i innych takich rzeczy.
    >
    > No i do tego celu to chyba fajne są dsPIC, więc trochę im się przyglądam.

    Ale AVR32 ma właśnie rozkazy jak procesory sygnałowe. Tak go zrobili
    ciekawie. Skompiluj sobie Speexa i zobacz jak działa na malutkim procku z
    tej rodziny.
    AtmelStudio jest piękne z tym VAssistX i Visual Studio.

  • 26. Data: 2013-06-27 16:35:34
    Od: brak <c...@g...com>

    On Tuesday, June 25, 2013 6:20:29 PM UTC+2, shg wrote:
    > W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 16:13:49 UTC+2 użytkownik brak napisał:
    <snip>

    > Podłubałem trochę. eCos używa newlib jako standardowej biblioteki, ona jest częścią
    środowiska, nie samego systemu.
    System RTOS eCos sklada sie z : kernela + driverow + stosow sieciowych oraz roznych
    biblitek w tym bibliteki standatowej C oraz przeportowanej bibliteki standartowej C++
    (uSTL). System eCos moze dzialac bez kernela jak i bez bibliteki standartowej C.

    >Na upartego można skompilować z inną (tekst wyżej o kompatybilności), ale trzeba by
    gmerać w skryptach.

    Trzeba by bibliteke "opisac" w jezyku CDL ->
    http://ecos.sourceware.org/docs-latest/cdl-guide/cdl
    -guide.html
    aby stala sie komponentem systemu.

    >Nigdzie w nich nie znalazłem kompilacji newlib z innymi flagami niż domyślne.
    Domyślne flagi newlib generują kod taki, jak pisałem wcześniej.

    Kazdy komponet w systemie eCos jest opisany i konfigurowalny przez skrypty
    CDL. Jedna z opcji kazdego komponetu jest zmiana flag kompilatora:

    cdl_option CYGPKG_LIBC_STRING_CFLAGS_ADD {
    display "Additional compiler flags"
    flavor data
    no_define
    default_value { "" }
    description "
    This option modifies the set of compiler flags for
    building the C library. These flags are used in addition
    to the set of global flags."
    }
    cdl_option CYGPKG_LIBC_STRING_CFLAGS_REMOVE {
    display "Suppressed compiler flags"
    flavor data
    no_define
    default_value { "" }
    description "
    This option modifies the set of compiler flags for
    building the C library. These flags are removed from
    the set of global flags if present."
    }

    >Żeby uzyskać pożądany efekt, musiałbym ustawić odpowiednie flagi

    Dodatkowo w biblitece C eCos jest opcja, ktora rozwiazuje Twoj problem :

    cdl_option CYGIMP_LIBC_STRING_PREFER_SMALL_TO_FAST {
    display "Optimize string functions for code size"
    flavor bool
    default_value 0
    description "
    This option tries to reduce string function
    code size at the expense of execution speed. The
    same effect can be produced if the code is
    compiled with the -Os option to the compiler."
    }

    >do kompilacji newlib przy budowaniu eCosa, a właściwie toolchaina, a to bez sensu,
    bo równie dobrze mogę sobie zrobić samą newlib.

    Trzeba rozroznic budowania toolchaina od budowania systemu. Mieszajac te dwa
    zadania doszedles do bednego wniosku iz uzywajac newliba do budowania toolchaina
    uzyjesz go tez do budowania systemu.

    > Na wszelki wypadek przedstawię to na obrazku:
    >
    > http://wstaw.org/m/2013/06/25/strcpy.png
    >
    > Po lewej domyślne flagi, po prawej -Os bez dodatkowych "optymalizacji" i tu leży
    istota mojego problemu.

    Funkcja strcpy z eCosa (opcja CYGIMP_LIBC_STRING_PREFER_SMALL_TO_FAST
    odnosi sie m.in. do to pliku), w ktorej rozwiazany jest Twoj problem !!!
    <sciezka do eCosa>/packages/language/c/libc/string/current/src/s
    trcpy.cxx :

    externC char *
    strcpy( char *s1, const char *s2 ) CYGBLD_ATTRIB_WEAK_ALIAS(__strcpy);

    // FUNCTIONS

    char *
    __strcpy( char *s1, const char *s2 )
    {
    CYG_REPORT_FUNCNAMETYPE( "__strcpy", "returning addr %08x" );
    CYG_REPORT_FUNCARG2( "s1=%08x, s2=%08x", s1, s2 );

    CYG_CHECK_DATA_PTR( s1, "s1 is not a valid pointer!" );
    CYG_CHECK_DATA_PTR( s2, "s2 is not a valid pointer!" );

    #if defined(CYGIMP_LIBC_STRING_PREFER_SMALL_TO_FAST) || defined(__OPTIMIZE_SIZE__)
    char *s = s1;

    while ((*s1++ = *s2++) != '\0')
    ;

    CYG_REPORT_RETVAL( s );

    return s;
    #else
    char *dst = s1;
    const char *src = s2;
    CYG_WORD *aligned_dst;
    const CYG_WORD *aligned_src;

    // If SRC or DEST is unaligned, then copy bytes.
    if (CYG_LIBC_STR_UNALIGNED2 (src, dst))
    {
    while ((*dst++ = *src++) != '\0')
    ;

    CYG_REPORT_RETVAL( s1 );

    return s1;
    }

    aligned_dst = (CYG_WORD *)dst;
    aligned_src = (const CYG_WORD *)src;

    // SRC and DEST are both "CYG_WORD" aligned, try to do "CYG_WORD"
    // sized copies.
    while (!CYG_LIBC_STR_DETECTNULL(*aligned_src))
    {
    *aligned_dst++ = *aligned_src++;
    }

    dst = (char*)aligned_dst;
    src = (char*)aligned_src;

    while ((*dst++ = *src++) != '\0')
    ;

    CYG_REPORT_RETVAL( s1 );

    return s1;
    #endif // not defined(CYGIMP_LIBC_STRING_PREFER_SMALL_TO_FAST) ||
    // defined(__OPTIMIZE_SIZE__)
    } // __strcpy()

    // EOF strcpy.cxx

    dla porownania wersja z newliba:
    newlib-1.18.0/newlib/libc/string/strcpy.c :
    char*
    _DEFUN (strcpy, (dst0, src0),
    char *dst0 _AND
    _CONST char *src0)
    {
    #if defined(PREFER_SIZE_OVER_SPEED) || defined(__OPTIMIZE_SIZE__)
    char *s = dst0;

    while (*dst0++ = *src0++)
    ;

    return s;
    #else
    char *dst = dst0;
    _CONST char *src = src0;
    long *aligned_dst;
    _CONST long *aligned_src;

    /* If SRC or DEST is unaligned, then copy bytes. */
    if (!UNALIGNED (src, dst))
    {
    aligned_dst = (long*)dst;
    aligned_src = (long*)src;

    /* SRC and DEST are both "long int" aligned, try to do "long int"
    sized copies. */
    while (!DETECTNULL(*aligned_src))
    {
    *aligned_dst++ = *aligned_src++;
    }

    dst = (char*)aligned_dst;
    src = (char*)aligned_src;
    }

    while ((*dst++ = *src++))
    ;
    return dst0;

    Podobne?
    Spojrz na adresy URL :
    http://sourceware.org/newlib/ i http://ecos.sourceware.org/
    Wyjasnienie :

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cygnus_Support
    Cygnus was also the original developer of Cygwin and of eCos, an embedded real-time
    operating system.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Newlib
    It was created by Cygnus Support as part of building the first GNU cross-development
    toolchains.

    > OS do niczego mi nie potrzebny.
    Tobie nie, ale innym moze istotnie ulatwic wiele spraw a przy okazji moze nauczyc ,
    np. "porzadnego" programowania - trzeba sie dostosowac do standartow kodowania
    obowiazujacych w danym systemie.