  • 1. Data: 2016-03-08 17:50:38
    Temat: jest maszyna do testowania plytek, droga maszyna
    Od: a...@g...com

    witam

    no i pytanie jak ona to robi, ze mierzy wartosci 2 kondensatorow polaczonych
    rownolegle w ukladzie polutowanych na gotowej plytce. 1 kondesator ma 220 nF, a 2 ma
    2 nF. Maszyna kosztuje 50000 eu

    pzdr

  • 2. Data: 2016-03-08 17:57:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Imo wystarczy zmierzyć jaką pojemność "w układzie" mają te kondensatory.
    Będzie to prawdopodobnie inna wartość niż nominalna, ale wiadomo, że dla
    poprawnej wartość kondensatorów pojemność zmierzona wynosi X.

    Każda inna oznacza problem.

  • 3. Data: 2016-03-08 18:16:22
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    a...@g...com pisze:
> [...]
    rownolegle w ukladzie polutowanych na gotowej plytce. 1 kondesator ma 220 nF, a 2 ma

    Ustawia się częstotliwość użytą do pomiaru, wyniki mają dość spory
    rozrzut. Generalnie zdejmuje się pomiary z płytki polutowanej ze
    sprawdzonych elementów, a potem porównuje następne.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2016-03-08 18:41:12
    Od: a...@g...com

    witam
    wylutowanie tego mniejszego kondensatora, powoduje to ze maszyna odrzuca plytke jako
    uszkodzona

  • 5. Data: 2016-03-08 18:49:05
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2016-03-08 o 18:41, a...@g...com pisze:

    > wylutowanie tego mniejszego kondensatora, powoduje to ze maszyna odrzuca plytke
    jako uszkodzona

    Ta maszyna nie ma przypadkiem kamery i nie analizuje obrazu? Brak
    kondensatora przecież widać.

  • 6. Data: 2016-03-08 19:03:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 08.03.2016 o 18:41, a...@g...com pisze:

    > witam
    > wylutowanie tego mniejszego kondensatora, powoduje to ze maszyna odrzuca plytke
    jako uszkodzona

    Ten drugi kondensator jest po to, aby skutecznie działał (odsprzęgał
    linię) przy wyższych częstotliwościach niż pierwszy, gdzie ten pierwszy
    ma dużą indukcyjność szeregową.
    Aby odrzucić płytkę wystarczy zbadać reaktancję dla różnych częstotliwości.

  • 7. Data: 2016-03-08 20:24:09
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Maszyna testuje polaczenia i to wszystko. Nie zgadzaja sie zadane
    wartosci do sprawdzenia i tyle.

  • 8. Data: 2016-03-08 23:56:27
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Maszyna kosztuje 50000 eu

    W maszynie za tyle kasy siedzi Polak i za 500 eurow przeszczesliwy
    oglada bacznie kazda plytke;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2016-03-09 14:29:59
    Od: a...@g...com

    na plytce jest 50 elementow
    i sprawdzana jest elektrycznie

  • 10. Data: 2016-03-09 14:31:18
    Od: a...@g...com

    tak
    ale on sa polaczone rownolegle
    i wartosc kondensatora nr 2 jest duzo mniejsza niz tego 1