-
151. Data: 2010-04-10 10:34:47
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hpp800$9om$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
> wiadomości news:1cgc0d605idg0.dlg@oldfield.org.pl...
>> Dnia Fri, 9 Apr 2010 07:04:32 +0200, Jurand napisał(a):
>>
>>>> No to masz kiepski silnik, ten V6 z granady miał więcej ;)
>>>
>>> To teraz poproś silnik CDI, żeby też miał więcej.
>>
>>
>> Żaden problem, toż termostat nie musi być na silniku.
>
> Skoro ustaliliśmy, że termostat jest na wlocie do silnika i jest
> trójdrożny - to oczywiste jest, że nie musi być na wlocie do silnika.
Poprawka - "że nie musi być NA SILNIKU".
Jurand.
-
152. Data: 2010-04-10 11:42:18
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: MichałG <g...@w...pl>
Czarek Daniluk pisze:
> W dniu 2010-04-02 12:17, Krzysiek Kielczewski pisze:
>> On 2010-04-02, Waldek Godel<n...@o...info> wrote:
>>
>>> Marynizowanie silnika to sporo pracy, lepszy efekt może dać sprzedaż
>>> tych
>>> diesli i kupienie silnika do którego są gotowe zestawy.
>>
>> Zależy od ceny tych diesli ;-)
>>
>> Pzdr,
>> Krzysiek Kiełczewski
>
> Tak prawdę pisząc to zamiast bawić się z mercedesa 3,2 CDI, choć to
> zacny silnik chyba jeśli to ja miałbym robić - wolałbym pobawić się z
> 2,5TDI 140KM z Audi, ale tylko tymi starymi do 1997 5 cylindrowymi.
ale bez T. Stary niskoobrotowy klekot pojdzie najlepiej.
POZDRAWIAM
m.
-
153. Data: 2010-04-10 11:46:53
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: MichałG <g...@w...pl>
Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2010-04-09, Jurand <j...@i...pl> wrote:
>
>> Teraz powiedz mi, skąd woda w miejscu oznaczonym TUTAJ będzie wiedziała, że
>> ma skręcić do bypassu, a nie spokojnie lecieć sobie do wylotu?
>
> Niech zgadnę: będzie zasysana przez pompę wody...
>
> Pzdr,
> Krzysiek Kiełczewski
oj, Kiełek, Kiełek.....
M.
-
154. Data: 2010-04-10 12:24:09
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:08:03 +0200, Jurand napisał(a):
>> Przez ZAMKNIĘTY termostat?
>>
>> Tomuś, ja wiem, że Tobie przez palce nie przejdzie przyznanie się do
>> błędu,
>> więc chociaż nie wypowiadaj się więcej.
>
> Rozróżniasz takie miejsca jak WLOT i WYLOT?
Rozróżniam, umknęło mi. Jednak Ty siadź nad tym schematem i pogłówkuj.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
155. Data: 2010-04-10 12:31:07
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:05:54 +0200, Jurand napisał(a):
>> Żaden problem, toż termostat nie musi być na silniku.
>
> Skoro ustaliliśmy, że termostat jest na wlocie do silnika i jest
> trójdrożny - to oczywiste jest, że nie musi być na wlocie do silnika.
Na wlocie, a nie na silniku. Układ chłodzenia nie musi być zintegrowany z
silnikiem. W samochodach tak najczęściej jest, jednak my tutaj o
modyfikacji i przystosowaniu silnika mówimy.
Nie ma więc przeszkód, żeby całe sterowanie chłodzeniem zrobić poza
silnikiem.
########
wlot ######## wylot
P===-=#silnik#======
| ######## |
| |
| |
+-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
| T bypass TUTAJ
|
|
^ woda zimna
>> Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
>> Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
>> znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D
>
> Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ wody
> zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca, które
> oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
> zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
> oznaczona jako "wylot wody"?
Ten cud nazywa się FIZYKA. Dokładniej - cały dział zajmujący się
strumieniami.
> Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał gumowego
> węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z tego
> obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz wtedy
> obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
> "wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś wodę
> w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.
No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.
Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal. Masz
dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.
Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.
>> Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.
>
> O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego zagadnienia,
> bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
> Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.
No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?
>
> Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
> znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)
Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment otwarcia
to nagły opadnięcie wskazówki.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
156. Data: 2010-04-10 12:31:51
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:06:20 +0200, Jurand napisał(a):
>> Ja myślę, że o ni doskonale wiedzą jak zbudować łódź, żeby dorze zarobić.
>
> Za to Ty doskonale wiesz, jak zbudować łódź, żeby stracić. Coś w tym jest ;)
Zazwyczaj tak jest, że w produkcji nie ma najlepszych rozwiązań - są te,
które są najbardziej opłacalne.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
157. Data: 2010-04-10 16:56:34
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:elca81q0jqoh.dlg@oldfield.org.pl...
> Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:08:03 +0200, Jurand napisał(a):
>
>>> Przez ZAMKNIĘTY termostat?
>>>
>>> Tomuś, ja wiem, że Tobie przez palce nie przejdzie przyznanie się do
>>> błędu,
>>> więc chociaż nie wypowiadaj się więcej.
>>
>> Rozróżniasz takie miejsca jak WLOT i WYLOT?
>
> Rozróżniam, umknęło mi. Jednak Ty siadź nad tym schematem i pogłówkuj.
Ja już Ci wypisałem słabości tego rozwiązania. Teraz Ty napisz, co należy
zrobić, żeby te słabości wyeliminować. I w jakich sytuacjach nastąpi
zassanie zimnej wody lub powietrza. Bo na 100% to nastąpi, jeśli w
odpowiedni sposób się przed tym nie zabezpieczysz.
Jurand.
-
158. Data: 2010-04-10 17:05:51
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl...
> ########
> wlot ######## wylot
> P===-=#silnik#======
> | ######## |
> | |
> | |
> +-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
> | T bypass TUTAJ
> |
> |
> ^ woda zimna
>
>>> Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
>>> Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
>>> znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D
>>
>> Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ
>> wody
>> zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca,
>> które
>> oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
>> zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
>> oznaczona jako "wylot wody"?
>
> Ten cud nazywa się FIZYKA. Dokładniej - cały dział zajmujący się
> strumieniami.
Ty tu nie filozuj, tylko powiedz konkretnie - co spowoduje, że woda zostanie
zassana z wylotu silnika, a nie z punktu oznaczonego "wylot wody". Albo w
jaki sposób chcesz rozwiązać problem mieszania się wody z bypassu z wodą z
"wylotu wody" w miejscu oznaczonym przeze mnie TUTAJ.
>> Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał
>> gumowego
>> węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z
>> tego
>> obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz
>> wtedy
>> obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
>> "wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś
>> wodę
>> w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.
>
> No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
> nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.
Ok - zgadzam się na doświadczenie. Robię dziurę w dowolnym miejscu takiego
obiegu. Jeśli przez nią wyleci woda - oddajesz mi swoją Sierrę. Jeśli nie
wyleci - to sobie wybierzesz jakieś auto z mojego parkingu. Pasuje? ;)
> Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal. Masz
> dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.
Co mi po korku z chłodnicy... Przedziuraw sobie węża od małego obiegu wody.
Zgodnie z Twoją teorią - woda nie powinna z niego wypłynąć.
> Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
> przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.
Aha, to rozumiem, że ta dziura oznaczona jako "wylot wody" z Twojej łódki
miałaby średnicę na tyle małą, żeby oprócz wody absolutnie nie było tam
miejsca na powietrze? ;) Kurde, ta dyskusja nabiera kolorów...
>>> Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.
>>
>> O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego
>> zagadnienia,
>> bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
>> Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.
>
> No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?
Powietrze, zasysane przez pompę wraz z wodą, z miejsca, które oznaczyłem na
rysunku.
>> Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
>> znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)
>
>
> Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment otwarcia
> to nagły opadnięcie wskazówki.
No i o ile stopni ta wskazówka opada? O 50?
I jesteś pewien, że to jest kwestia tylko i wyłącznie otwarcia termostatu?
Jestem Ci w stanie zagwarantować, że nawet, jak termostat sobie zaspawasz na
stałe, że samym małym obiegiem spowoduję opadnięcie tej wskazówki.
Jurand.
-
159. Data: 2010-04-10 17:07:08
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:u3gkowc9ku5v.dlg@oldfield.org.pl...
> Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:06:20 +0200, Jurand napisał(a):
>
>>> Ja myślę, że o ni doskonale wiedzą jak zbudować łódź, żeby dorze
>>> zarobić.
>>
>> Za to Ty doskonale wiesz, jak zbudować łódź, żeby stracić. Coś w tym jest
>> ;)
>
> Zazwyczaj tak jest, że w produkcji nie ma najlepszych rozwiązań - są te,
> które są najbardziej opłacalne.
>
Tak, zdedydowanie w produkcji luksusowych, drewnianych łodzi. Tam na pewno
nabywcy nie zwracają uwagi na to, żeby nie mieć na takiej łodzi najlepszych
możliwych rozwiązań. Oczywiście, Adasiu. A teraz grzecznie możesz iść już do
łóżeczka.
Jurand.
-
160. Data: 2010-04-10 22:58:54
Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 10 Apr 2010 16:56:34 +0200, Jurand napisał(a):
>> Rozróżniam, umknęło mi. Jednak Ty siadź nad tym schematem i pogłówkuj.
>
> Ja już Ci wypisałem słabości tego rozwiązania. Teraz Ty napisz, co należy
> zrobić, żeby te słabości wyeliminować.
Nic nie należy zrobić, gdyż to, co napisałeś nie wystąpi.
> I w jakich sytuacjach nastąpi
> zassanie zimnej wody lub powietrza. Bo na 100% to nastąpi, jeśli w
> odpowiedni sposób się przed tym nie zabezpieczysz.
Zimnej wody nie, powietrza - może, wystarczy jednak dość prosty patent z
zaworem odcinającym.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++