eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 210

  • 151. Data: 2010-04-10 10:34:47
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hpp800$9om$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    > wiadomości news:1cgc0d605idg0.dlg@oldfield.org.pl...
    >> Dnia Fri, 9 Apr 2010 07:04:32 +0200, Jurand napisał(a):
    >>
    >>>> No to masz kiepski silnik, ten V6 z granady miał więcej ;)
    >>>
    >>> To teraz poproś silnik CDI, żeby też miał więcej.
    >>
    >>
    >> Żaden problem, toż termostat nie musi być na silniku.
    >
    > Skoro ustaliliśmy, że termostat jest na wlocie do silnika i jest
    > trójdrożny - to oczywiste jest, że nie musi być na wlocie do silnika.

    Poprawka - "że nie musi być NA SILNIKU".

    Jurand.


  • 152. Data: 2010-04-10 11:42:18
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Czarek Daniluk pisze:
    > W dniu 2010-04-02 12:17, Krzysiek Kielczewski pisze:
    >> On 2010-04-02, Waldek Godel<n...@o...info> wrote:
    >>
    >>> Marynizowanie silnika to sporo pracy, lepszy efekt może dać sprzedaż
    >>> tych
    >>> diesli i kupienie silnika do którego są gotowe zestawy.
    >>
    >> Zależy od ceny tych diesli ;-)
    >>
    >> Pzdr,
    >> Krzysiek Kiełczewski
    >
    > Tak prawdę pisząc to zamiast bawić się z mercedesa 3,2 CDI, choć to
    > zacny silnik chyba jeśli to ja miałbym robić - wolałbym pobawić się z
    > 2,5TDI 140KM z Audi, ale tylko tymi starymi do 1997 5 cylindrowymi.

    ale bez T. Stary niskoobrotowy klekot pojdzie najlepiej.

    POZDRAWIAM
    m.


  • 153. Data: 2010-04-10 11:46:53
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Krzysiek Kielczewski pisze:
    > On 2010-04-09, Jurand <j...@i...pl> wrote:
    >
    >> Teraz powiedz mi, skąd woda w miejscu oznaczonym TUTAJ będzie wiedziała, że
    >> ma skręcić do bypassu, a nie spokojnie lecieć sobie do wylotu?
    >
    > Niech zgadnę: będzie zasysana przez pompę wody...
    >
    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski

    oj, Kiełek, Kiełek.....

    M.


  • 154. Data: 2010-04-10 12:24:09
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:08:03 +0200, Jurand napisał(a):

    >> Przez ZAMKNIĘTY termostat?
    >>
    >> Tomuś, ja wiem, że Tobie przez palce nie przejdzie przyznanie się do
    >> błędu,
    >> więc chociaż nie wypowiadaj się więcej.
    >
    > Rozróżniasz takie miejsca jak WLOT i WYLOT?

    Rozróżniam, umknęło mi. Jednak Ty siadź nad tym schematem i pogłówkuj.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 155. Data: 2010-04-10 12:31:07
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:05:54 +0200, Jurand napisał(a):

    >> Żaden problem, toż termostat nie musi być na silniku.
    >
    > Skoro ustaliliśmy, że termostat jest na wlocie do silnika i jest
    > trójdrożny - to oczywiste jest, że nie musi być na wlocie do silnika.

    Na wlocie, a nie na silniku. Układ chłodzenia nie musi być zintegrowany z
    silnikiem. W samochodach tak najczęściej jest, jednak my tutaj o
    modyfikacji i przystosowaniu silnika mówimy.
    Nie ma więc przeszkód, żeby całe sterowanie chłodzeniem zrobić poza
    silnikiem.




    ########
    wlot ######## wylot
    P===-=#silnik#======
    | ######## |
    | |
    | |
    +-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
    | T bypass TUTAJ
    |
    |
    ^ woda zimna

    >> Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
    >> Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
    >> znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D
    >
    > Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ wody
    > zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca, które
    > oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
    > zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
    > oznaczona jako "wylot wody"?

    Ten cud nazywa się FIZYKA. Dokładniej - cały dział zajmujący się
    strumieniami.

    > Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał gumowego
    > węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z tego
    > obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz wtedy
    > obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
    > "wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś wodę
    > w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.

    No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
    nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.
    Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal. Masz
    dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.

    Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
    przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.

    >> Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.
    >
    > O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego zagadnienia,
    > bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
    > Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.

    No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?

    >
    > Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
    > znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)


    Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment otwarcia
    to nagły opadnięcie wskazówki.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 156. Data: 2010-04-10 12:31:51
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:06:20 +0200, Jurand napisał(a):

    >> Ja myślę, że o ni doskonale wiedzą jak zbudować łódź, żeby dorze zarobić.
    >
    > Za to Ty doskonale wiesz, jak zbudować łódź, żeby stracić. Coś w tym jest ;)

    Zazwyczaj tak jest, że w produkcji nie ma najlepszych rozwiązań - są te,
    które są najbardziej opłacalne.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 157. Data: 2010-04-10 16:56:34
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:elca81q0jqoh.dlg@oldfield.org.pl...
    > Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:08:03 +0200, Jurand napisał(a):
    >
    >>> Przez ZAMKNIĘTY termostat?
    >>>
    >>> Tomuś, ja wiem, że Tobie przez palce nie przejdzie przyznanie się do
    >>> błędu,
    >>> więc chociaż nie wypowiadaj się więcej.
    >>
    >> Rozróżniasz takie miejsca jak WLOT i WYLOT?
    >
    > Rozróżniam, umknęło mi. Jednak Ty siadź nad tym schematem i pogłówkuj.

    Ja już Ci wypisałem słabości tego rozwiązania. Teraz Ty napisz, co należy
    zrobić, żeby te słabości wyeliminować. I w jakich sytuacjach nastąpi
    zassanie zimnej wody lub powietrza. Bo na 100% to nastąpi, jeśli w
    odpowiedni sposób się przed tym nie zabezpieczysz.

    Jurand.


  • 158. Data: 2010-04-10 17:05:51
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl...
    > ########
    > wlot ######## wylot
    > P===-=#silnik#======
    > | ######## |
    > | |
    > | |
    > +-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
    > | T bypass TUTAJ
    > |
    > |
    > ^ woda zimna
    >
    >>> Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
    >>> Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
    >>> znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D
    >>
    >> Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ
    >> wody
    >> zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca,
    >> które
    >> oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
    >> zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
    >> oznaczona jako "wylot wody"?
    >
    > Ten cud nazywa się FIZYKA. Dokładniej - cały dział zajmujący się
    > strumieniami.

    Ty tu nie filozuj, tylko powiedz konkretnie - co spowoduje, że woda zostanie
    zassana z wylotu silnika, a nie z punktu oznaczonego "wylot wody". Albo w
    jaki sposób chcesz rozwiązać problem mieszania się wody z bypassu z wodą z
    "wylotu wody" w miejscu oznaczonym przeze mnie TUTAJ.

    >> Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał
    >> gumowego
    >> węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z
    >> tego
    >> obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz
    >> wtedy
    >> obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
    >> "wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś
    >> wodę
    >> w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.
    >
    > No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
    > nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.

    Ok - zgadzam się na doświadczenie. Robię dziurę w dowolnym miejscu takiego
    obiegu. Jeśli przez nią wyleci woda - oddajesz mi swoją Sierrę. Jeśli nie
    wyleci - to sobie wybierzesz jakieś auto z mojego parkingu. Pasuje? ;)

    > Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal. Masz
    > dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.

    Co mi po korku z chłodnicy... Przedziuraw sobie węża od małego obiegu wody.
    Zgodnie z Twoją teorią - woda nie powinna z niego wypłynąć.

    > Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
    > przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.

    Aha, to rozumiem, że ta dziura oznaczona jako "wylot wody" z Twojej łódki
    miałaby średnicę na tyle małą, żeby oprócz wody absolutnie nie było tam
    miejsca na powietrze? ;) Kurde, ta dyskusja nabiera kolorów...

    >>> Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.
    >>
    >> O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego
    >> zagadnienia,
    >> bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
    >> Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.
    >
    > No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?

    Powietrze, zasysane przez pompę wraz z wodą, z miejsca, które oznaczyłem na
    rysunku.

    >> Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
    >> znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)
    >
    >
    > Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment otwarcia
    > to nagły opadnięcie wskazówki.

    No i o ile stopni ta wskazówka opada? O 50?
    I jesteś pewien, że to jest kwestia tylko i wyłącznie otwarcia termostatu?
    Jestem Ci w stanie zagwarantować, że nawet, jak termostat sobie zaspawasz na
    stałe, że samym małym obiegiem spowoduję opadnięcie tej wskazówki.

    Jurand.


  • 159. Data: 2010-04-10 17:07:08
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:u3gkowc9ku5v.dlg@oldfield.org.pl...
    > Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:06:20 +0200, Jurand napisał(a):
    >
    >>> Ja myślę, że o ni doskonale wiedzą jak zbudować łódź, żeby dorze
    >>> zarobić.
    >>
    >> Za to Ty doskonale wiesz, jak zbudować łódź, żeby stracić. Coś w tym jest
    >> ;)
    >
    > Zazwyczaj tak jest, że w produkcji nie ma najlepszych rozwiązań - są te,
    > które są najbardziej opłacalne.
    >

    Tak, zdedydowanie w produkcji luksusowych, drewnianych łodzi. Tam na pewno
    nabywcy nie zwracają uwagi na to, żeby nie mieć na takiej łodzi najlepszych
    możliwych rozwiązań. Oczywiście, Adasiu. A teraz grzecznie możesz iść już do
    łóżeczka.

    Jurand.


  • 160. Data: 2010-04-10 22:58:54
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 10 Apr 2010 16:56:34 +0200, Jurand napisał(a):

    >> Rozróżniam, umknęło mi. Jednak Ty siadź nad tym schematem i pogłówkuj.
    >
    > Ja już Ci wypisałem słabości tego rozwiązania. Teraz Ty napisz, co należy
    > zrobić, żeby te słabości wyeliminować.

    Nic nie należy zrobić, gdyż to, co napisałeś nie wystąpi.

    > I w jakich sytuacjach nastąpi
    > zassanie zimnej wody lub powietrza. Bo na 100% to nastąpi, jeśli w
    > odpowiedni sposób się przed tym nie zabezpieczysz.

    Zimnej wody nie, powietrza - może, wystarczy jednak dość prosty patent z
    zaworem odcinającym.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 10 ... 15 . [ 16 ] . 17 ... 21


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: