-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!ict.pwr.wroc.pl!lublin.pl!news.onet.pl!
not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Sat, 10 Apr 2010 17:05:51 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 92
Message-ID: <hpq42n$7u1$1@news.onet.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl> <pgt0j60hr8t1$.dlg@lepper.institute.com>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
<hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
<hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270911895 8129 91.150.222.21 (10 Apr 2010 15:04:55 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Apr 2010 15:04:55 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272021
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
wiadomości news:1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl...
> ########
> wlot ######## wylot
> P===-=#silnik#======
> | ######## |
> | |
> | |
> +-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
> | T bypass TUTAJ
> |
> |
> ^ woda zimna
>
>>> Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
>>> Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
>>> znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D
>>
>> Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ
>> wody
>> zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca,
>> które
>> oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
>> zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
>> oznaczona jako "wylot wody"?
>
> Ten cud nazywa się FIZYKA. Dokładniej - cały dział zajmujący się
> strumieniami.
Ty tu nie filozuj, tylko powiedz konkretnie - co spowoduje, że woda zostanie
zassana z wylotu silnika, a nie z punktu oznaczonego "wylot wody". Albo w
jaki sposób chcesz rozwiązać problem mieszania się wody z bypassu z wodą z
"wylotu wody" w miejscu oznaczonym przeze mnie TUTAJ.
>> Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał
>> gumowego
>> węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z
>> tego
>> obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz
>> wtedy
>> obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
>> "wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś
>> wodę
>> w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.
>
> No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
> nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.
Ok - zgadzam się na doświadczenie. Robię dziurę w dowolnym miejscu takiego
obiegu. Jeśli przez nią wyleci woda - oddajesz mi swoją Sierrę. Jeśli nie
wyleci - to sobie wybierzesz jakieś auto z mojego parkingu. Pasuje? ;)
> Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal. Masz
> dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.
Co mi po korku z chłodnicy... Przedziuraw sobie węża od małego obiegu wody.
Zgodnie z Twoją teorią - woda nie powinna z niego wypłynąć.
> Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
> przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.
Aha, to rozumiem, że ta dziura oznaczona jako "wylot wody" z Twojej łódki
miałaby średnicę na tyle małą, żeby oprócz wody absolutnie nie było tam
miejsca na powietrze? ;) Kurde, ta dyskusja nabiera kolorów...
>>> Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.
>>
>> O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego
>> zagadnienia,
>> bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
>> Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.
>
> No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?
Powietrze, zasysane przez pompę wraz z wodą, z miejsca, które oznaczyłem na
rysunku.
>> Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
>> znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)
>
>
> Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment otwarcia
> to nagły opadnięcie wskazówki.
No i o ile stopni ta wskazówka opada? O 50?
I jesteś pewien, że to jest kwestia tylko i wyłącznie otwarcia termostatu?
Jestem Ci w stanie zagwarantować, że nawet, jak termostat sobie zaspawasz na
stałe, że samym małym obiegiem spowoduję opadnięcie tej wskazówki.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.10 17:07 Jurand
- 10.04.10 22:58 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 23:05 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 23:06 Adam Płaszczyca
- 11.04.10 10:32 Jurand
- 11.04.10 10:42 Jurand
- 11.04.10 18:18 Plumpi
- 12.04.10 10:15 Jackare
- 12.04.10 10:24 Jackare
- 12.04.10 14:02 Gom
- 12.04.10 16:36 Adam Płaszczyca
- 12.04.10 16:38 Adam Płaszczyca
- 13.04.10 08:29 Jurand
- 13.04.10 08:30 Jurand
- 13.04.10 16:20 Krzysiek Kielczewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz