eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy silnik samochodowy nadaje się do łodzi? › Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!ict.pwr.wroc.pl!lublin.pl!news.onet.pl!
    not-for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Date: Sat, 10 Apr 2010 17:05:51 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 92
    Message-ID: <hpq42n$7u1$1@news.onet.pl>
    References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl> <pgt0j60hr8t1$.dlg@lepper.institute.com>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
    <1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
    <1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
    <hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
    <hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
    <hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
    <hpp800$9om$1@news.onet.pl> <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1270911895 8129 91.150.222.21 (10 Apr 2010 15:04:55 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Apr 2010 15:04:55 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272021
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl...
    > ########
    > wlot ######## wylot
    > P===-=#silnik#======
    > | ######## |
    > | |
    > | |
    > +-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
    > | T bypass TUTAJ
    > |
    > |
    > ^ woda zimna
    >
    >>> Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
    >>> Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
    >>> znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D
    >>
    >> Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ
    >> wody
    >> zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca,
    >> które
    >> oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
    >> zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
    >> oznaczona jako "wylot wody"?
    >
    > Ten cud nazywa się FIZYKA. Dokładniej - cały dział zajmujący się
    > strumieniami.

    Ty tu nie filozuj, tylko powiedz konkretnie - co spowoduje, że woda zostanie
    zassana z wylotu silnika, a nie z punktu oznaczonego "wylot wody". Albo w
    jaki sposób chcesz rozwiązać problem mieszania się wody z bypassu z wodą z
    "wylotu wody" w miejscu oznaczonym przeze mnie TUTAJ.

    >> Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał
    >> gumowego
    >> węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z
    >> tego
    >> obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz
    >> wtedy
    >> obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
    >> "wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś
    >> wodę
    >> w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.
    >
    > No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
    > nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.

    Ok - zgadzam się na doświadczenie. Robię dziurę w dowolnym miejscu takiego
    obiegu. Jeśli przez nią wyleci woda - oddajesz mi swoją Sierrę. Jeśli nie
    wyleci - to sobie wybierzesz jakieś auto z mojego parkingu. Pasuje? ;)

    > Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal. Masz
    > dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.

    Co mi po korku z chłodnicy... Przedziuraw sobie węża od małego obiegu wody.
    Zgodnie z Twoją teorią - woda nie powinna z niego wypłynąć.

    > Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
    > przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.

    Aha, to rozumiem, że ta dziura oznaczona jako "wylot wody" z Twojej łódki
    miałaby średnicę na tyle małą, żeby oprócz wody absolutnie nie było tam
    miejsca na powietrze? ;) Kurde, ta dyskusja nabiera kolorów...

    >>> Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.
    >>
    >> O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego
    >> zagadnienia,
    >> bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
    >> Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.
    >
    > No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?

    Powietrze, zasysane przez pompę wraz z wodą, z miejsca, które oznaczyłem na
    rysunku.

    >> Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
    >> znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)
    >
    >
    > Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment otwarcia
    > to nagły opadnięcie wskazówki.

    No i o ile stopni ta wskazówka opada? O 50?
    I jesteś pewien, że to jest kwestia tylko i wyłącznie otwarcia termostatu?
    Jestem Ci w stanie zagwarantować, że nawet, jak termostat sobie zaspawasz na
    stałe, że samym małym obiegiem spowoduję opadnięcie tej wskazówki.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: