-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!ict.pwr.wroc.pl!lublin.pl!news.onet.pl!
mike!not-for-mail
From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
Date: Sat, 10 Apr 2010 12:31:07 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 78
Sender: t...@m...oldfield.org.pl
Message-ID: <1exkbko3u3jt3$.dlg@oldfield.org.pl>
References: <4bb5b761$1@news.home.net.pl> <pgt0j60hr8t1$.dlg@lepper.institute.com>
<s...@k...sail-ho.pl>
<hp4jh1$sc8$2@news.onet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1tdbg39rsnfqn$.dlg@oldfield.org.pl> <hp5jtp$m8p$1@news.onet.pl>
<1ixw00vljy1lf$.dlg@oldfield.org.pl> <hpf7pk$ja1$1@news.onet.pl>
<1psu1ozssljy5$.dlg@oldfield.org.pl> <hphcir$v2u$1@news.onet.pl>
<hphdqi$2o6$1@news.onet.pl> <2sxpggsqi8f5$.dlg@oldfield.org.pl>
<hpjrnk$328$1@news.onet.pl> <v...@o...org.pl>
<hpmcgl$6sm$1@news.onet.pl> <1...@o...org.pl>
<hpp800$9om$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: trzypion.oldfield.org.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1270895621 17973 77.236.9.21 (10 Apr 2010 10:33:41 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Apr 2010 10:33:41 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271988
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 10 Apr 2010 09:05:54 +0200, Jurand napisał(a):
>> Żaden problem, toż termostat nie musi być na silniku.
>
> Skoro ustaliliśmy, że termostat jest na wlocie do silnika i jest
> trójdrożny - to oczywiste jest, że nie musi być na wlocie do silnika.
Na wlocie, a nie na silniku. Układ chłodzenia nie musi być zintegrowany z
silnikiem. W samochodach tak najczęściej jest, jednak my tutaj o
modyfikacji i przystosowaniu silnika mówimy.
Nie ma więc przeszkód, żeby całe sterowanie chłodzeniem zrobić poza
silnikiem.
########
wlot ######## wylot
P===-=#silnik#======
| ######## |
| |
| |
+-[|-| ]==============<=+===========> wylot wody
| T bypass TUTAJ
|
|
^ woda zimna
>> Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
>> Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
>> znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D
>
> Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ wody
> zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca, które
> oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
> zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
> oznaczona jako "wylot wody"?
Ten cud nazywa się FIZYKA. Dokładniej - cały dział zajmujący się
strumieniami.
> Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał gumowego
> węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z tego
> obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz wtedy
> obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
> "wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś wodę
> w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.
No zrób sobie tak i się mocno zdziwisz, że dziura nic nie zmieniła - ani
nie zasysa przez nią, ani nie wylatuje przez nią.
Nie wierzysz? To odkręć korek z chłodnicy na zimnym silniku i odpal. Masz
dziurę, a nic nie wylatuje i układ działa poprawnie.
Żeby dziura miała jakiś wpływ musi być na tyle duża, żeby jednocześnie
przez nią mogła wypłynąć woda i wlecieć powietrze.
>> Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.
>
> O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego zagadnienia,
> bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
> Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.
No to co zastąpi wodę, które jest obecnie w silniku?
>
> Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
> znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)
Wystarczy prosta obserwacja wskazówki temperatury silnika. Moment otwarcia
to nagły opadnięcie wskazówki.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.10 12:31 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 16:56 Jurand
- 10.04.10 17:05 Jurand
- 10.04.10 17:07 Jurand
- 10.04.10 22:58 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 23:05 Adam Płaszczyca
- 10.04.10 23:06 Adam Płaszczyca
- 11.04.10 10:32 Jurand
- 11.04.10 10:42 Jurand
- 11.04.10 18:18 Plumpi
- 12.04.10 10:15 Jackare
- 12.04.10 10:24 Jackare
- 12.04.10 14:02 Gom
- 12.04.10 16:36 Adam Płaszczyca
- 12.04.10 16:38 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-27 potwierdzenie notarialne dokumentow tozsamosci ze zdjeciem
- 2025-02-27 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-02-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-27 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-02-27 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-27 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-02-27 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-27 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2025-02-27 Kraków => Frontend Vue Developer <=
- 2025-02-27 Re: Zwolniony z IKEA za "wąty" przeciw firmowej promocji LGBT-IQ+ przywrócony do pracy - SN odrzucił kasacje (sygn. akt I PSK 62/24)
- 2025-02-27 Częstochowa => Manager ds. produktu <=
- 2025-02-27 Warszawa => Business Systems Analyst <=
- 2025-02-27 Nagranie poglądowe
- 2025-02-26 Zasilacz USB na ścianę.
- 2025-02-26 Błonie => Specjalista ds. public relations <=