  • 141. Data: 2010-04-09 11:37:25
    Temat: Re: Czy silnik samochodowy nadaje się do łodzi?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:68vzqnrvzzoo.dlg@oldfield.org.pl...

    > I dlatego buduje się je z drewna, prawda?

    O tak tak. Szczególnie dużo z balsy. Ale my tutaj o prawdziwych statkach, a
    nie o modelach.

    > Ciekawe, bo wiesz, u mnie jakoś ciecz w zbiorniku ma stały poziom. Widać
    > Sierra nie zna Twoich teorii.

    Może jest zepsuta. Bo w większości samochodów jest właśnie tak, jak Ci
    kolega opisał.

    > Wniosek - zmienić praktykę 'od lat' na coś lepszego. Tak, jak kiedyś
    > zamiast drewna użyto stali.

    Tak jak teraz zamiast termostatów dwuobiegowych stosuje się termostat na
    jednym obiegu ;)

    Jurand.

  • 142. Data: 2010-04-09 11:38:08
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> napisał w wiadomości

    > Płaszcyc, ja pierdziu ... za kilkaset lat dzieci w szkole będa uczyły się
    > Tobie jako o tym co drewno w stal zamienił ...
    >
    > Ty serio myślisz, że jesteś mądrzejszy od setek ludzi zajmujących się
    > budową łodzi zawodowo i mających o tym dużo większe pojęcie niż Ty ?

    Nieee, nie, Płaszczyc jest najmądrzejszy. Jeszcze nie było takiego, który by
    go przekonał, że się myli. Płaszczyc zawstydził nawet Turbodymomana.

    Jurand.

  • 143. Data: 2010-04-09 17:45:08
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > Ty serio myślisz, że jesteś mądrzejszy od setek ludzi zajmujących się
    > budową łodzi zawodowo i mających o tym dużo większe pojęcie niż Ty ?

    Adaś to jest taki nieszkodliwy idiota usenetowy co to wszystkie rozumy
    pozjadał i na wszystkim zna się najlepiej. Profesorów, magistrów i
    wszystkich naukowców to on ma za idiotów, ale w jego przypadku wynika to z
    upośledzenia oraz braków wykształcenia. :D
    Dyskusja z nim to strata czasu, bo on zawsze wie najlepiej. Była Granada to
    wszystko co najlepsze miała Granada. Teraz jest Sierra to to co najlepsze ma
    Sierra, a wszelkie inne rozwiązania konstrukcyjne to szajs, a osoby, które
    tu piszą (nawet te, które miały do czynienia z marynistyką) to debile. Taki
    jest cały adaś płaszczyca :)

  • 144. Data: 2010-04-09 17:47:48
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:b29i32b65yz2.dlg@oldfield.org.pl...

    ofor_wz_750_express_wysylka_hypo.html

    > I co, Jacusiu, zatkało dupeczkę głupeczka?

    Widzę adasiu, że psychiatra przy tobie będzie miał dużo pracy, bo już tak ci
    wali w dekiel, że dyskutujesz sam ze sobą :D

  • 145. Data: 2010-04-10 01:52:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 07:04:32 +0200, Jurand napisał(a):

    > To teraz poproś silnik CDI, żeby też miał więcej.

    Żaden problem, toż termostat nie musi być na silniku.

    > No na razie na szczęście nie mam.
    Masz.

    > Piękny obrazek.
    >
    > Teraz powiedz mi, skąd woda w miejscu oznaczonym TUTAJ będzie wiedziała, że
    > ma skręcić do bypassu, a nie spokojnie lecieć sobie do wylotu?

    Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
    Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
    znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D

    > Ale ja wiem, jak zbudowany jest taki termostat, mi chodzi natomiast o
    > zupełnie inne miejsce, w którym woda wyleci Ci z układu cała do jeziora -
    > bynajmniej nie przez termostat ;)

    Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.

    > Tak, bo w nowoczesnych silnikach termostat otwiera się od razu cały ;)

    Nie od razu, jednak reaguje z opóźnieniem. Efekt jest taki, że termostat
    zaczyna się otwierać, zimna woda zaczyna wlewać się do silnika, ale zanim
    dojdzie do termostatu mija kilkanaście sekund. W tym czasie termostat się
    otwiera cały czas. I dopiero po tych kilkunastu sekundach szprycowania
    silnika zimną wodą termostat zauważa, że trzeba przymknąć.
    Ale co tam, przeciez taki termostat jest tańszy :D

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 146. Data: 2010-04-10 01:53:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 11:34:30 +0200, Jurand napisał(a):

    > A może ta pompa zassie też wodę z jeziora od strony wylotu? A może zassie i

    Przez ZAMKNIĘTY termostat?

    Tomuś, ja wiem, że Tobie przez palce nie przejdzie przyznanie się do błędu,
    więc chociaż nie wypowiadaj się więcej.

  • 147. Data: 2010-04-10 01:54:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 08:29:21 +0200, Marcin Stankiewicz napisał(a):

    > Ty serio myślisz, że jesteś mądrzejszy od setek ludzi zajmujących się
    > budową łodzi zawodowo i mających o tym dużo większe pojęcie niż Ty ?

    Ja myślę, że o ni doskonale wiedzą jak zbudować łódź, żeby dorze zarobić.

  • 148. Data: 2010-04-10 09:05:54
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:1cgc0d605idg0.dlg@oldfield.org.pl...

    > Żaden problem, toż termostat nie musi być na silniku.

    Skoro ustaliliśmy, że termostat jest na wlocie do silnika i jest
    trójdrożny - to oczywiste jest, że nie musi być na wlocie do silnika.
    Natomiast nie znam jeszcze silnika, w którym masz dwa osobne, nie łączące
    się ze sobą obiegi wody. Dlatego każdy normalny silnik będzie miał JEDEN
    wlot wody i JEDEN jej wylot. To, co do tych wylotów i wlotów podepniesz - to
    jest nieistotne.

    > Bo woda, w odróżnieniu od Ciebie, zna prawa fizyki.
    > Może Ci się tak deczko rozjaśni, ja się zastanowisz, co i skąd się
    > znajdzie w układzie, jeśli ta woda wyleci :D

    Pompa wody zasysa wodę. Masz zamknięty termostat, który odcina dopływ wody
    zimnej NA WLOCIE do silnika. Woda zaciągana jest więc od tego miejsca, które
    oznaczyłem napisem "TUTAJ". Ponawiam więc pytanie - jakim cudem ten obieg
    zignoruje występowanie czegoś takiego jak ewidentna "dziura" w obiegu,
    oznaczona jako "wylot wody"?

    Żeby Ci to wyjaśnić lepiej - zbuduj sobie proste urządzenie - kawał gumowego
    węża, podepnij go do pompy wody, po uprzednim napełnieniu wodą i zrób z tego
    obieg zamknięty. Uruchom pompę, niech przepompowuje po wężu wodę. Masz wtedy
    obieg pompa-silnik-bypass-pompa. Potem zrób w tym wężu dziurę, nazwij ją
    "wylot wody" i ponownie załącz obieg. Potem wytłumaczysz, jak zmusiłeś wodę
    w tym obiegu, żeby nie wyleciała przez ową dziurę.

    > Mhm. A w silniku będzie taka sama próżnia jak między Twymi uszami.

    O próżni ani słowem nie wspominałem - trzymaj się więc prostego zagadnienia,
    bo jak zaczniesz jeszcze tu próżniować, to w ogóle odlecisz do Krainy
    Czarów. Chyba, że temat Cię przerasta.

> [...]
    > silnika zimną wodą termostat zauważa, że trzeba przymknąć.
    > Ale co tam, przeciez taki termostat jest tańszy :D

    Oczywiscie, zapewne przeprowadziłeś stosowne pomiary temperatury wody,
    znajdującej się w obiegu za termostatem, żeby tą tezę udowodnić ;)
    Oczywiście zapominamy też, że duży obieg, sterowany termostatem, w
    większości wypadków wpada do małego obiegu wody, w którym cały czas krąży
    nagrzana woda i że szok termiczny wcale nie jest taki gwałtowny, jak tutaj
    sugerujesz - nikt bowiem nagle nie zalewa pustego, gorącego silnika zimną
    wodą, tylko dolewa zimnej wody do obiegu z gorącą.

    Jurand.

  • 149. Data: 2010-04-10 09:06:20
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:1fcftuisiq2u7.dlg@oldfield.org.pl...

    > Ja myślę, że o ni doskonale wiedzą jak zbudować łódź, żeby dorze zarobić.

    Za to Ty doskonale wiesz, jak zbudować łódź, żeby stracić. Coś w tym jest ;)

    Jurand.

  • 150. Data: 2010-04-10 09:08:03
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:hr08syunyyeo$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Przez ZAMKNIĘTY termostat?
    >
    > Tomuś, ja wiem, że Tobie przez palce nie przejdzie przyznanie się do
    > błędu,
    > więc chociaż nie wypowiadaj się więcej.

    Rozróżniasz takie miejsca jak WLOT i WYLOT?

    Jurand.