eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy są specjalne zawory do lpg?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 1. Data: 2012-11-12 10:04:01
    Temat: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: "Paweł Kajak" <p...@o...pl>

    Witam!
    Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu
    i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale chciałem
    Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych zaworach do
    silników z instalacją gazową? To prawda, że takie istnieją? Czy to się
    rzeczywiście opłaca montować w głowicy?


    --
    Paweł Kajak
    Renault Espace 2.0T z naklejką



  • 2. Data: 2012-11-12 10:19:51
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Paweł Kajak" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:k7qe25$v9l$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam!
    > Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina
    > gazu

    Wina wadliwie zamontowanej lub zestrojonej instalacji.

    > i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale chciałem
    > Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych zaworach do
    > silników z instalacją gazową? To prawda, że takie istnieją? Czy to się
    > rzeczywiście opłaca montować w głowicy?

    Nie opłaca bo nie ma, współczesne silniki benzynowe mają wystarczająco
    trwałe zawory.


    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


  • 3. Data: 2012-11-12 10:23:58
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.11.2012 10:19, Ukaniu pisze:

    >> i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale
    >> chciałem Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych
    >> zaworach do silników z instalacją gazową? To prawda, że takie
    >> istnieją? Czy to się rzeczywiście opłaca montować w głowicy?
    >
    > Nie opłaca bo nie ma, współczesne silniki benzynowe mają wystarczająco
    > trwałe zawory.

    Przy założeniu prawidłowej regulacji.

    Niektórzy gazownicy ustawiają zbyt ubogą mieszankę, żeby wyszło
    "oszczędnie", to i zawory się wypalają.


  • 4. Data: 2012-11-12 10:45:18
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:50a0c02e$1@news.home.net.pl...
    >> Nie opłaca bo nie ma, współczesne silniki benzynowe mają wystarczająco
    >> trwałe zawory.
    >
    > Przy założeniu prawidłowej regulacji.
    >
    > Niektórzy gazownicy ustawiają zbyt ubogą mieszankę, żeby wyszło
    > "oszczędnie", to i zawory się wypalają.

    Silnik założyciela wątku jest do tego nadmuchany. Za chwilę będzie trzeba
    szukać turbiny przystosowanej do LPG.
    Cóż jak to mawiają- silnik albo pali gaz albo zawory. Ale to pewnie było
    takie mocne ale oszczędne auto ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz



  • 5. Data: 2012-11-12 13:32:06
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-11-12 10:19, Ukaniu pisze:
    >
    > Użytkownik "Paweł Kajak" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:k7qe25$v9l$1@news.dialog.net.pl...
    >> Witam!
    >> Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu
    >
    > Wina wadliwie zamontowanej lub zestrojonej instalacji.

    Niemniej są silniki w których na LPG zawory wypalają się szczególnie łatwo (niech
    będzie, że
    przy jakichś tam wadach instalacji/regulacji), i są pancerne, których nic nie rusza,
    nawet
    mocno przykręcona śrubka na I gen.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 6. Data: 2012-11-12 21:57:41
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2012 10:04:01 +0100, Paweł Kajak napisał(a):

    > Witam!
    > Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu
    > i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale chciałem
    > Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych zaworach do
    > silników z instalacją gazową? To prawda, że takie istnieją? Czy to się
    > rzeczywiście opłaca montować w głowicy?

    Tu jest kilka spraw.

    Bo co do pytania to owszem są takie zawory - np. do tuningowanych silników.

    Ale problemy ze zbyt słabymi zaworami to raczej jakieś sporadyczne
    przypadki, zazwyczaj w starych modelach samochodów.
    W dodatku do opanowania tego zazwyczaj wystaczy trochę częstsza kontrola
    luzu zaworowego. Chociaż zdarzają się i współczesne silniki z
    zaworami/gniazdami niskiej jakości które robią problemy - np. podobno nowe
    silniki Kia w których problemy z wypalonymi zaworami występują nawet bez
    LPG.

    Ale prawdziwy problem zazwyczaj jest inny - paprak który gaz montował i
    stroił. Wśród niby doświadczonych gazowników nadal można usłyszeć
    niestworzone legendy jakoby silnik na LPG miał mieć niższą moc niż na
    benzynie, bo cośtam - powodem jest to że nie wiedzą o czym mówią.
    Dawno temu tak było, bo LPG wprowadzało zwężkę na dolocie, ale dziś gaz
    jest podawany wtryskiwaczami i moc poprawnie zestrojonej instalacji będzie
    taka jak na benzynie.
    A papraki stroją instalacje tak, że silnik działa na zbyt ubogiej mieszance
    i wtedy jak kierowca od czasu do czasu dociśnie gaz do dechy, to pojawiają
    się problemy z zaworami, świecami, uszczelkami pod głowicą, pierścieniami
    tłokowymi itp.

    Ogólnie to przed zamontowaniem gazu warto zadać gazownikowi pytanie
    kontrolne - czy spadnie moc. Jak zacznie coś mówić że spadnie, bo musi, to
    nie dyskutujemy, tylko idziemy do innego.
    Jak już jakiś instalacje zamontuje, to jedziemy kontrolnie na hamownie
    gdzie robimy badanie AFR na gazie i benzynie (można porobić nie tylko dla
    maksymalnego otwarcia przepustnicy).
    AFR na gazie nie powinien być nigdy wyższy niż na benzynie - bo oznacza to
    zbyt ubogą mieszankę. Daje to oszczędność paliwa, ale źle robi silnikowi.


  • 7. Data: 2012-11-13 11:46:38
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: "Paweł Kajak" <p...@o...pl>

    Witam!
    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:50a0c534$0$26694$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >
    > Silnik założyciela wątku jest do tego nadmuchany. Za chwilę będzie trzeba
    > szukać turbiny przystosowanej do LPG.
    > Cóż jak to mawiają- silnik albo pali gaz albo zawory. Ale to pewnie było
    > takie mocne ale oszczędne auto ;-)

    Nie znam się na tym więc nie wiem, czy z tą turbiną to jakiś żart, czy mam
    faktycznie się bać?
    Czy jest coś złego w tym, że chciałem sobie obniżyć koszty użytkowania
    samochodu?
    Dużo jeżdżę i kiedy cena za litr benzyny przekroczyła 5 zł założyłem
    instalacją gazową bo po prostu przestawało mi się opłacać samochód odpalać.
    A auto jak kupowałem to ważny był dla mnie komfort jazdy a nie moc silnika.
    Choć to podobno jedno z drugim idą w parze ...


    --
    Paweł Kajak
    Renault Espace 2.0T z naklejką



  • 8. Data: 2012-11-13 12:03:45
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Paweł Kajak" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:k7t8er$bhq$1@news.dialog.net.pl...
    >> Silnik założyciela wątku jest do tego nadmuchany. Za chwilę będzie trzeba
    >> szukać turbiny przystosowanej do LPG.


    > Nie znam się na tym więc nie wiem, czy z tą turbiną to jakiś żart, czy mam
    > faktycznie się bać?

    Bać gazowników parciarzy.
    Turbina jest następna w kolejce do zniszczenia przy zbyt wysokiej
    temepraturze gazów wylotowych. A ta rośnie im gazownik mniej wie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz





  • 9. Data: 2012-11-13 12:09:33
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości
    news:1k3bq6z4pj8oa.syjh2i94qkua$.dlg@40tude.net...
    > Ogólnie to przed zamontowaniem gazu warto zadać gazownikowi pytanie
    > kontrolne - czy spadnie moc. Jak zacznie coś mówić że spadnie, bo musi, to
    > nie dyskutujemy, tylko idziemy do innego.

    Czy aby gaz w formie lotnej nie zajmuje jednak więcej cennego miejsca
    zamiast powietrza niż benzyna wtryskiwana w formie jakby nie patrzeć
    ciekłej?


    > gdzie robimy badanie AFR na gazie i benzynie (można porobić nie tylko dla

    AFR skalowane dla LPG przy dobrym składzie ZTCP = 15,9 a benzyna ma 14,7 .
    Chyba, że nie zmieniamy skalowania miernika.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz




  • 10. Data: 2012-11-13 12:09:34
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: "Paweł Kajak" <p...@o...pl>

    Witam!

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości
    news:1k3bq6z4pj8oa.syjh2i94qkua$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Mon, 12 Nov 2012 10:04:01 +0100, Paweł Kajak napisał(a):
    > Tu jest kilka spraw.
    >
    > Bo co do pytania to owszem są takie zawory - np. do tuningowanych
    > silników.
    >
    > Ale problemy ze zbyt słabymi zaworami to raczej jakieś sporadyczne
    > przypadki, zazwyczaj w starych modelach samochodów.
    > W dodatku do opanowania tego zazwyczaj wystaczy trochę częstsza kontrola
    > luzu zaworowego. Chociaż zdarzają się i współczesne silniki z
    > zaworami/gniazdami niskiej jakości które robią problemy - np. podobno nowe
    > silniki Kia w których problemy z wypalonymi zaworami występują nawet bez
    > LPG.
    >
    > Ale prawdziwy problem zazwyczaj jest inny - paprak który gaz montował i
    > stroił. Wśród niby doświadczonych gazowników nadal można usłyszeć
    > niestworzone legendy jakoby silnik na LPG miał mieć niższą moc niż na
    > benzynie, bo cośtam - powodem jest to że nie wiedzą o czym mówią.
    > Dawno temu tak było, bo LPG wprowadzało zwężkę na dolocie, ale dziś gaz
    > jest podawany wtryskiwaczami i moc poprawnie zestrojonej instalacji będzie
    > taka jak na benzynie.
    > A papraki stroją instalacje tak, że silnik działa na zbyt ubogiej
    > mieszance
    > i wtedy jak kierowca od czasu do czasu dociśnie gaz do dechy, to pojawiają
    > się problemy z zaworami, świecami, uszczelkami pod głowicą, pierścieniami
    > tłokowymi itp.
    >
    > Ogólnie to przed zamontowaniem gazu warto zadać gazownikowi pytanie
    > kontrolne - czy spadnie moc. Jak zacznie coś mówić że spadnie, bo musi, to
    > nie dyskutujemy, tylko idziemy do innego.
    > Jak już jakiś instalacje zamontuje, to jedziemy kontrolnie na hamownie
    > gdzie robimy badanie AFR na gazie i benzynie (można porobić nie tylko dla
    > maksymalnego otwarcia przepustnicy).
    > AFR na gazie nie powinien być nigdy wyższy niż na benzynie - bo oznacza to
    > zbyt ubogą mieszankę. Daje to oszczędność paliwa, ale źle robi silnikowi.


    Suma sumarum.
    Po remoncie, który już i tak jest nieunikniony mam pojechać do gazownika na
    regulację mieszanki. Nie może być zbyt uboga, bo za jakiś czas znowu będę
    miał ten sam problem i znowu kilka tysięcy złotych do wydania.
    Czy wzbogacenie mieszanki do takiego stopnia, żeby nie mieć problemów z
    zaworami na przyszłość spowoduje zwiększenie spalanaia gazu? O ile to może
    być więcej? No i jeszcze chciałbym wiedzieć, czy dla każdego silnika skład
    mieszanki jest taka sama? Jeśli tak to jaka jest dolna wartość jaką ma
    ustawić mechanik od gazu, żebym uniknął tych problemów jakie mam teraz?


    --
    Paweł Kajak
    Renault Espace 2.0T z naklejką


strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: