  • 11. Data: 2012-11-13 12:29:04
    Temat: Re: Czy są specjalne zawory do lpg?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Kajak" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:k7t9pn$c4q$1@news.dialog.net.pl...
    > mieszanki jest taka sama? Jeśli tak to jaka jest dolna wartość jaką ma
    > ustawić mechanik od gazu, żebym uniknął tych problemów jakie mam teraz?

    Uwierz, że musisz poszukać kumatego gazownika który nie potrzebuje
    instrukcji strojenia LPG z grup dyskusyjnych.
    Ilość musi być przy większej mocy praktycznie zawsze w stronę lekko bogato -
    na ile? na tyle ile mówi doświadczenie fachowca. Może być poparte pomiarem
    temepratury gazów wylotowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 12. Data: 2012-11-13 12:32:49
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > na ile? na tyle ile mówi doświadczenie fachowca. Może być poparte pomiarem
    > temepratury gazów wylotowych.

    No i jescze trzeba sprawdzić stan i wydatek wtrysków gazu na tych cylindrach
    z przypalonymi zaworami. Generalnie warto sprawdzić ich stan raz na jakiś
    czas.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 13. Data: 2012-11-13 19:18:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2012 12:09:34 +0100, Paweł Kajak napisał(a):

    > Suma sumarum.
    > Po remoncie, który już i tak jest nieunikniony mam pojechać do gazownika na
    > regulację mieszanki. Nie może być zbyt uboga, bo za jakiś czas znowu będę
    > miał ten sam problem i znowu kilka tysięcy złotych do wydania.
    > Czy wzbogacenie mieszanki do takiego stopnia, żeby nie mieć problemów z
    > zaworami na przyszłość spowoduje zwiększenie spalanaia gazu? O ile to może
    > być więcej?

    Żeby uzyskać ten sam współczynnik lambda objętość gazu będzie wynosić 118%
    objętości bennzyny. Wartość energetyczna takiej mieszanki LPG wynosi 101.5%
    wartości energetycznej mieszanki benzyny.

    Czyli w skrócie - poprawnie wystrojona instalacja gazowa zużywa 18% więcej
    gazu niż benzyny, a silnik ma tą samą moc co na benzynie.

    > No i jeszcze chciałbym wiedzieć, czy dla każdego silnika skład
    > mieszanki jest taka sama?

    Wartości mogą być różne w zależności od silnika - zwłaszcza przy niższych
    obrotach i niepełnym obciązeniu gdzie w celach oszczędnościowych również na
    benzynie silnik w pewnych warunkach pracuje na ubogiej mieszance.
    Różne patenty stosują producenci na pogodzenie norm emisji spalin,
    trwałości silnika i ekonomii.
    O ile przy niewielim obciążeniu silnik ubogą mieszankę znosi zazwyczaj
    całkiem dobrze, to taka przy maksymalnym obciążeniu szybko go zabija - stąd
    zresztą kolejny przesąd o LPG, że sprawdza się tylko przy emeryckiej
    jeździe, bo inaczej silnik się psuje.

    > Jeśli tak to jaka jest dolna wartość jaką ma
    > ustawić mechanik od gazu, żebym uniknął tych problemów jakie mam teraz?

    Sądzę że minimalna to taka jak na benzynie, tyle że należy pamiętać że
    lambda=1 dla LPG to AFR 15.5, a benzyny 14.7

  • 14. Data: 2012-11-13 21:31:59
    Od: "ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czyli w skrócie - poprawnie wystrojona instalacja gazowa zużywa 18% więcej
    > gazu niż benzyny, a silnik ma tą samą moc co na benzynie.

    Mówisz o objętości LPG w stanie gazowym pod ciśnieniem atmosferycznym a
    benzyny w stanie płynnym?
    W chwili ssania gaz już zajmuje pewną objętość a benzyna dopiero paruje.
    Bo ja bym się z Tobą zgodził jeśli by chodziło o wtrysk ciekłego LPG.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 15. Data: 2012-11-13 23:13:06
    Od: "Paweł Kajak" <k...@o...pl>

    Witam!Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No i jescze trzeba sprawdzić stan i wydatek wtrysków gazu na tych
    > cylindrach z przypalonymi zaworami. Generalnie warto sprawdzić ich stan
    > raz na jakiś czas.

    A to można samemu sprawdzić, czy muszę znaleźć kolejnego kumatego w tej
    materii?

    Paweł Kajak

    Renault ESPACE 2003 (z naklejką)

  • 16. Data: 2012-11-13 23:21:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 13 Nov 2012 21:31:59 +0100, ukaniu napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości

    > Mówisz o objętości LPG w stanie gazowym pod ciśnieniem atmosferycznym a
    > benzyny w stanie płynnym?

    Mówię o obu w stanie ciekłym - tak jak się to kupuje na stacji.
    Dlatego właśnie samochód gazu zużywa objętościowo więcej niż benzyny.

    > Bo ja bym się z Tobą zgodził jeśli by chodziło o wtrysk ciekłego LPG.

    Sposób podania nie jest tak istotny jeżeli chodzi o samą mieszankę.
    Chodzi o określenie ilości paliwa którą należy dostarczyć na podstawie
    obliczonej ilości powietrza która trafia do silnika plus różne modyfikatory
    tej ilości.

  • 17. Data: 2012-11-14 08:30:25
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    > Chodzi o określenie ilości paliwa którą należy dostarczyć na podstawie
    > obliczonej ilości powietrza która trafia do silnika plus różne

    Jak sobie nie przeliczę to... ;-)

    Masa molowa LPG ~ 50g/mol, 1 mol zajmie ponad 22 dm3 (w warunkach
    normalnych).
    1l LPG = ~ 540g = 11 moli = 240 l gazu.

    AFR LPG ~16 czyli dla 0,54 kg LPG zuzyjemy 8,6 kg powietrza.
    1000l powietrza waży 1,2 kg = 7200l

    To wychodzi 3,3 % objętościowo. Czyli fakt niewiele.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 18. Data: 2012-11-14 08:35:58
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Kajak" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A to można samemu sprawdzić, czy muszę znaleźć kolejnego kumatego w tej
    > materii?

    http://www.autocentrum.pl/lpg/diagnostyka-i-serwis-w
    tryskiwaczy-gazu/

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 19. Data: 2012-11-16 23:06:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2012 10:04:01 +0100, Paweł Kajak napisał(a):

    > Witam!
    > Padła mi kompresja w dwóch cylindrach. Mechanik powiedział, że to wina gazu
    > i że trzeba zrobić remont głowicy. Już się z tym pogodziłem, ale chciałem
    > Was zapytać, czy słyszeliście coś o specjalnie wzmacnianych zaworach do
    > silników z instalacją gazową? To prawda, że takie istnieją? Czy to się
    > rzeczywiście opłaca montować w głowicy?

    Słyszałem, że mechanik robi Cie w ciula.

    --