  • 1. Data: 2012-11-11 18:48:59
    Temat: Czy z ESP da się zerwać przyczepność gazem?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    ESP to ABS i ASR, czyli teoretycznie nie da się z tym włączonym ruszyć z
    piskiem. A jeśli się da, to znaczy, że nie działa poprawnie? Ja w swoim
    i30 do póki nie wyłączę tego nie "zapiszczę", kolega w Bravo jednak już
    może mimo włączonego ESP. Dziwne.

    --
    anacron

  • 2. Data: 2012-11-11 19:15:50
    Temat: Re: Czy z ESP da się zerwać przyczepność gazem?
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > piskiem. A jeśli się da, to znaczy, że nie działa poprawnie? Ja w swoim
    > i30 do póki nie wyłączę tego nie "zapiszczę", kolega w Bravo jednak już

    Da się

    ESP =/= ABS+ASR

    Od tego co piszesz jest ASR

    ABS - Anti-Lock Braking System
    ESP - Electronic Stability Program
    ASR - Acceleration Slip Regulation

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-11-11 19:20:15
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-11-11 19:15, Irokez pisze:

    > ABS - Anti-Lock Braking System
    > ESP - Electronic Stability Program
    > ASR - Acceleration Slip Regulation

    KBR - Komendant Brak System

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 4. Data: 2012-11-11 22:23:13
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    On Sunday, November 11, 2012 6:48:38 PM UTC+1, anacron wrote:
    > ESP to ABS i ASR, czyli teoretycznie nie da się z tym włączonym ruszyć z
    >
    > piskiem. Dziwne.
    ESP - jak masz uslizg jednego z kol to komp przychamowuje odpowiednio inne zeby
    wyprowadzic auto wg wskazan z ukladu kierowniczego.
    --
    Dman-666

  • 5. Data: 2012-11-11 23:57:05
    Od: tÎż

    anacron wrote:

> [...]
    > piskiem. A jeśli się da, to znaczy, że nie działa poprawnie? Ja w swoim
    > i30 do póki nie wyłączę tego nie "zapiszczę", kolega w Bravo jednak już

    Zależy od auta, w jednych się da, w innych nie. W tych co mają
    elektronikę ustawioną bardziej "na sportowo" zwykle się da.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 6. Data: 2012-11-12 00:07:30
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-11-11 18:48, anacron pisze:
> [...]
    > piskiem. A jeśli się da, to znaczy, że nie działa poprawnie? Ja w swoim
    > i30 do póki nie wyłączę tego nie "zapiszczę", kolega w Bravo jednak już

    mam i ABS i ASR a ESP nie mam...
    Tylko u mnie ASR to sie TCS zwie a kołami zamieli przez chwilę, dopóki
    mu komp paliwa nie przytnie.

    Lewis

  • 7. Data: 2012-11-12 17:51:25
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > piskiem. A jeśli się da, to znaczy, że nie działa poprawnie? Ja w swoim
    > i30 do póki nie wyłączę tego nie "zapiszczę",

    Brak mocy - za slaby silnik.

    Wyłączasz ESP, spada zuzycie pradu w samochodzie, troszke wiecej mocy i juz
    zakręci

  • 8. Data: 2012-11-12 21:30:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 18:48:59 +0100, anacron napisał(a):

> [...]
    > piskiem. A jeśli się da, to znaczy, że nie działa poprawnie? Ja w swoim
    > i30 do póki nie wyłączę tego nie "zapiszczę", kolega w Bravo jednak już

    Sądzę że zależy to głównie od mocy silnika i opon (jedne piszczą, inne
    nie).
    System w ogóle się nie uaktywni nim koło nie wpadnie w poślizg.

    Do tego potrzebny jest jeszcze silnik który potrafił będzie tą przyczepność
    zerwać.

  • 9. Data: 2012-11-12 21:44:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > piskiem. A jeśli się da, to znaczy, że nie działa poprawnie? Ja w swoim
    > i30 do póki nie wyłączę tego nie "zapiszczę", kolega w Bravo jednak już

    Wszystkie te systemy, wymagaja wykrycia poslizgu, by moc mu przeciwdzialac.
    Zaden nie dziala na zasadzie przewidywania. One tylko redukuja niechciane
    efekty.

  • 10. Data: 2012-11-12 23:54:06
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-12 21:30, Tomasz Pyra pisze:

    > Do tego potrzebny jest jeszcze silnik który potrafił będzie tą przyczepność
    > zerwać.

    Ok, ale jak wyłączę ESP to nie ma problemu z zerwaniem tej przyczepności.