-
31. Data: 2014-08-22 01:59:39
Temat: Re: Czy producenci telefonów płacą serwisom ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 21 Aug 2014 12:12:48 +0200, John Kołalsky napisał(a):
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
>> I co, myślisz, że producent godzi się zapłacić za naprawę, a serwis na
>> przekór odmawia?
> Przecież ten producent w ogóle nie jest angażowany. Oddajesz telefon do
> serwisu i otrzymujesz jakąś absurdalną informację o zalaniu albo uszkodzeniu
> mechanicznym. To serwis musi coś z tego mieć by takiej odpowiedzi udzielić.
Np stala kwote za zapewnienie serwisu i max 12 dni na naprawe ?
A potem trzeba zastosowac najmniej pracochlonna metode naprawy, tzn
"zalatwienia reklamacji" :-)
J.
-
32. Data: 2014-08-22 12:14:26
Temat: Re: Czy producenci telefonów płacą serwisom ...
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell>
>
>>>>> Ale wydajesz się nie rozumieć jak są takie umowy konstruowane
>>>>
>>>> Czemu tak Ci się wydaje ? Ja nic o umowach jeszcze nie mówiłem tylko
>>>> Ty.
>>>> Może Ty nie rozumiesz ?
>>>
>>> a jak chcesz realizować naprawy gwarancyjne w imieniu producenta bez
>>> umowy?
>>
>> Ja nie chcę realizować żadnych napraw, szczególnie w imieniu producenta,
>> ale
>> konsument mógłby chcieć mieć sprzęt sprawny a skoro serwis producenta
>> tego
>> nie zapewnia to lepiej mu go nie oddawać do naprawy bo jeszcze zepsuje a
>> się
>> nie przyzna.
>
> to nie oddawaj. nikt Cię nie zmusza
>
Ale ja niczego nie oddaję. Mówię o konsumencie :-)
>>
>>>>> i
>>>>> dlaczego interes klienta nie jest tu istotny
>>>>
>>>> No właśnie, taka jest ukryta teza mojego pytania. Idąc dalej, czy prawo
>>>> konsumenckie nie powinno pójść w kierunku naprawiania przez niezależne
>>>> serwisy.
>>>
>>> i kto takiemu serwisowi zapłaci?
>>
>> Ten kto gwarantował dzialanie sprzętu a mu się nie udało. Zawsze może
>> przecież zwrócić pieniądze.
>
> oddajesz sprzęt do serwisu. On go naprawia i co? Idzie do producenta po
> kasę?
Nie wiem, coś na pewno da się wymyśleć. Nie ma tutaj żadnych ograniczeń :-)
> A producent mówi, że naprawa nie podlega gwarancji. i co wtedy?
To co normalnie, pozew o zapłatę.
-
33. Data: 2014-08-22 12:36:54
Temat: Re: Czy producenci telefonów płacą serwisom ...
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
>>> I co, myślisz, że producent godzi się zapłacić za naprawę, a serwis na
>>> przekór odmawia?
>> Przecież ten producent w ogóle nie jest angażowany. Oddajesz telefon do
>> serwisu i otrzymujesz jakąś absurdalną informację o zalaniu albo
>> uszkodzeniu
>> mechanicznym. To serwis musi coś z tego mieć by takiej odpowiedzi
>> udzielić.
>
> Np stala kwote za zapewnienie serwisu i max 12 dni na naprawe ?
> A potem trzeba zastosowac najmniej pracochlonna metode naprawy, tzn
> "zalatwienia reklamacji" :-)
Tak mi się właśnie wydaje, że tak to mniej więcej jest a ujawnia się gdy
producent musiałby ponieść duże koszty. Abstrahując od mojego
"trybunowania", miałoby sens ustalenie gwarancji ustawowej inaczej
przynajmniej w tej konsumenckiej relacji choć zasadniczo jest to wybryk
prawa. Gdyby dotyczyło każdej gwaranacji to bym se mógł oddać samochód do
poprawek po naprawie tam, gdzie mi wygodnie i komu ufam a nie mechanikowi,
który naprawę spieprzył i tylko głupa będzie rżnął albo coś złośliwie
spieprzy czy tam śrubkę wrzuci a ja będę się bujał i nikt mi nie zwróci
tego.
-
34. Data: 2014-08-24 20:38:47
Temat: Re: Czy producenci telefonów płacą serwisom ...
Od: Pugilares <n...@g...pl>
W dniu 21.08.2014 o 14:36, masti pisze:
> John Kołalsky wrote:
>
>>
>> Użytkownik "masti" <g...@t...hell>
>> Gdzie serwis będzie producenta pytał ?! Może faktycznie boją się ryzykować i
>> dlatego odrzucają a coś muszą napisać to piszą.
>
> normalnie. sa uzgodnione procedury postepowania i serwis się ich musi
> trzymać.
>
Serwis może się zapytać producenta raz, dwa razy w miesiącu przy jakiś
większych naprawach, gdzie jest wątpliwość i w grę wchodzi jakaś istotna
kwota. Serwis nie może zawracać producentowi gitary głupimi pytaniami
zadawanymi codziennie o duperele. Gdyby serwis zalewał producenta
pytaniami, to są inni chętni do świadczenia serwisu tej marki, po ci się
męczyć z niedorajdami. Tak to wygląda przynajmniej w tej branży, którą
znam od strony serwisu autoryzowanego.
-
35. Data: 2014-08-25 11:50:18
Temat: Re: Czy producenci telefonów płacą serwisom ...
Od: masti <g...@t...hell>
Pugilares wrote:
> W dniu 21.08.2014 o 14:36, masti pisze:
>> John Kołalsky wrote:
>>
>>>
>>> Użytkownik "masti" <g...@t...hell>
>>> Gdzie serwis będzie producenta pytał ?! Może faktycznie boją się ryzykować i
>>> dlatego odrzucają a coś muszą napisać to piszą.
>>
>> normalnie. sa uzgodnione procedury postepowania i serwis się ich musi
>> trzymać.
>>
>
> Serwis może się zapytać producenta raz, dwa razy w miesiącu przy jakiś
> większych naprawach, gdzie jest wątpliwość i w grę wchodzi jakaś istotna
> kwota. Serwis nie może zawracać producentowi gitary głupimi pytaniami
> zadawanymi codziennie o duperele. Gdyby serwis zalewał producenta
> pytaniami, to są inni chętni do świadczenia serwisu tej marki, po ci się
> męczyć z niedorajdami. Tak to wygląda przynajmniej w tej branży, którą
> znam od strony serwisu autoryzowanego.
i tak jest. a standardowe przypadki ma opisane co może robić a co nie.
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett