  • 31. Data: 2014-08-22 01:59:39
    Temat: Re: Czy producenci telefonów płacą serwisom ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Aug 2014 12:12:48 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    > Przecież ten producent w ogóle nie jest angażowany. Oddajesz telefon do
    > serwisu i otrzymujesz jakąś absurdalną informację o zalaniu albo uszkodzeniu
    > mechanicznym. To serwis musi coś z tego mieć by takiej odpowiedzi udzielić.

    Np stala kwote za zapewnienie serwisu i max 12 dni na naprawe ?
    A potem trzeba zastosowac najmniej pracochlonna metode naprawy, tzn
    "zalatwienia reklamacji" :-)

    J.

  • 32. Data: 2014-08-22 12:14:26
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > to nie oddawaj. nikt Cię nie zmusza

    Ale ja niczego nie oddaję. Mówię o konsumencie :-)

    > oddajesz sprzęt do serwisu. On go naprawia i co? Idzie do producenta po
    > kasę?

    Nie wiem, coś na pewno da się wymyśleć. Nie ma tutaj żadnych ograniczeń :-)

    > A producent mówi, że naprawa nie podlega gwarancji. i co wtedy?

    To co normalnie, pozew o zapłatę.

  • 33. Data: 2014-08-22 12:36:54
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Np stala kwote za zapewnienie serwisu i max 12 dni na naprawe ?
    > A potem trzeba zastosowac najmniej pracochlonna metode naprawy, tzn
    > "zalatwienia reklamacji" :-)

    Tak mi się właśnie wydaje, że tak to mniej więcej jest a ujawnia się gdy
    producent musiałby ponieść duże koszty. Abstrahując od mojego
    "trybunowania", miałoby sens ustalenie gwarancji ustawowej inaczej
    przynajmniej w tej konsumenckiej relacji choć zasadniczo jest to wybryk
    prawa. Gdyby dotyczyło każdej gwaranacji to bym se mógł oddać samochód do
    poprawek po naprawie tam, gdzie mi wygodnie i komu ufam a nie mechanikowi,
    który naprawę spieprzył i tylko głupa będzie rżnął albo coś złośliwie
    spieprzy czy tam śrubkę wrzuci a ja będę się bujał i nikt mi nie zwróci
    tego.

  • 34. Data: 2014-08-24 20:38:47
    Od: Pugilares <n...@g...pl>

    W dniu 21.08.2014 o 14:36, masti pisze:

    > normalnie. sa uzgodnione procedury postepowania i serwis się ich musi
    > trzymać.

    Serwis może się zapytać producenta raz, dwa razy w miesiącu przy jakiś
    większych naprawach, gdzie jest wątpliwość i w grę wchodzi jakaś istotna
    kwota. Serwis nie może zawracać producentowi gitary głupimi pytaniami
    zadawanymi codziennie o duperele. Gdyby serwis zalewał producenta
    pytaniami, to są inni chętni do świadczenia serwisu tej marki, po ci się
    męczyć z niedorajdami. Tak to wygląda przynajmniej w tej branży, którą
    znam od strony serwisu autoryzowanego.

  • 35. Data: 2014-08-25 11:50:18
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pugilares wrote:

> [...]
    > pytaniami, to są inni chętni do świadczenia serwisu tej marki, po ci się
    > męczyć z niedorajdami. Tak to wygląda przynajmniej w tej branży, którą

    i tak jest. a standardowe przypadki ma opisane co może robić a co nie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?