  • 1. Data: 2014-08-19 21:04:07
    Temat: Red Bull Mobile LTE
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Cześć.

    Jakiś czas temu pytałem Was o Orange 6 za 6, teraz mam kilka pytań
    dotyczących RBM.

    Wydaje się ciekawa oferta LTE bez ograniczeń czyli 200gb miesięcznie w
    prędkości LTE w okresie ważności wychodzących, ale:

    1) wystarczy jak doładuję 50 zł i dam kod i będę miał te 100/150dni LTE?
    2) czy kasa musi siedzieć na tym koncie aż "do końca" czy może po
    doładowaniu włączają się 150/100 dni i można ją zużyć?
    3) mam stary starter RBM, nigdy go nie aktywowałem, jak sprawdzić czy
    jest ważny i czy obowiązują go 150 dni za doładowanie 50 zł a nie 100
    dni za 50 zł?
    4) czy jak doładuję i uruchomię ten LTE 30 grudnia 2014 r. to będę miał
    neta do 1 stycznia 2015 czy +- 30 kwietnia 2015?
    5) jaki modem poleca się do tej usługi, żeby nie zmieniał sieci i nie
    przełączał się na 3G?

  • 2. Data: 2014-08-19 22:28:10
    Temat: Re: Red Bull Mobile LTE
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Tue, 19 Aug 2014 21:04:07 +0200, PlaMa <m...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >2) czy kasa musi siedzieć na tym koncie aż "do końca" czy może po
    >doładowaniu włączają się 150/100 dni i można ją zużyć?
    Wygląda to tak że musisz co 30 dni aktywować kodem żeby mieć darmowe
    lte i za każdym razem musi być 30zł na koncie no i oczywiście ważność
    na połączenia wychodzące.
    http://www.play.pl/uslugi/darmowy-internet-na-30-dni
    /

    >3) mam stary starter RBM, nigdy go nie aktywowałem, jak sprawdzić czy
    >jest ważny i czy obowiązują go 150 dni za doładowanie 50 zł a nie 100
    >dni za 50 zł?
    Jedyne wyjście to go aktywować i zobaczyć czy w ogóle jest zasięg,
    jeśli tak to wtedy sprawdzasz kodem jaką masz taryfę *111*49*1#
    albo wpisujesz *163# i jeśli będzie możliwośc przejścia na inną taryfę
    to znaczy że masz redbull mobile I czyli starą taryfę gdzie ważność na
    wychodzące to 150 dni po doładowaniu 50zł.

    >4) czy jak doładuję i uruchomię ten LTE 30 grudnia 2014 r. to będę miał
    >neta do 1 stycznia 2015 czy +- 30 kwietnia 2015?
    Do końca stycznia bo tak jak pisałem wyżej musisz co 30 dni aktywować
    tą promocję.

    >5) jaki modem poleca się do tej usługi, żeby nie zmieniał sieci i nie
    >przełączał się na 3G?
    Na pewno jakiś z lte, w play teraz obniżono ceny Huawei E3272, można
    go kupić w salonie za 199zł bez żadnej umowy. Co prawda jest to wersja
    HiLink ale można ustawić mu tak żeby tylko korzystał z pasma LTE

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-08-19 22:48:13
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-19 22:28, dizel pisze:

    > Wygląda to tak że musisz co 30 dni aktywować kodem żeby mieć darmowe
    > lte i za każdym razem musi być 30zł na koncie no i oczywiście ważność
    > na połączenia wychodzące.

    thx :) Wiele Twój post mi wyjaśnił

  • 4. Data: 2014-08-20 11:27:06
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    dizel wrote:
    > Na pewno jakiś z lte, w play teraz obniżono ceny Huawei E3272, można
    > go kupić w salonie za 199zł bez żadnej umowy. Co prawda jest to wersja
    > HiLink ale można ustawić mu tak żeby tylko korzystał z pasma LTE

    Pojawiły się wątpliwości, czy to HiLink:
    http://forum.jdtech.pl/Watek-tp-link-mr-3040?pid=263
    33#pid26333
    Ale faktycznie z wymuszeniem w opcjach Tylko LTE problemui nie ma.

    W kwestii wymuszania - podpowiedź, doładowanie 50 PLN daje 2 GB danych,
    więc jak czasem przeskoczy na 3G (ale nie na stałe) to wielkiego bólu nie
    ma. Ale trzeba uważać, zeby nie zjeść tych danych i środków z konta. Bo
    może odpalić się lejek nawet na LTE.

    Jakub

  • 5. Data: 2014-08-20 16:00:33
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On 20 Aug 2014 09:27:06 GMT, "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote:

    > W kwestii wymuszania - podpowiedź, doładowanie 50 PLN daje 2 GB danych,

    Jeżeli to stara taryfa redbull mobile czyli ta pierwsza która była to
    doładowanie za 50zł daje tylko 500MB. W nowej jest jak najbardziej 2
    gb.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2014-08-24 22:13:19
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-20 11:27, Jakub Danecki pisze:

> [...]

    Wygląda, że dobrze ogarniasz temat - czy jest jakiś modem tak do 100zł
    który by obsłużył LTE RBM? Mowa oczywiście o modemie USB.

    Swoją drogą trochę teraz żałuję, że poskąpiłem w moim smartphonie
    dualsim na LTE :) RBM zastąpiłby mi teraz Liony z Orange.

    > Pojawiły się wątpliwości, czy to HiLink:
    > http://forum.jdtech.pl/Watek-tp-link-mr-3040?pid=263
    33#pid26333
    > Ale faktycznie z wymuszeniem w opcjach Tylko LTE problemui nie ma.

    trochę nie w temacie jestem... HiLink - co to znaczy?

  • 7. Data: 2014-08-24 22:38:47
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    PlaMa wrote:
    > Wygląda, że dobrze ogarniasz temat - czy jest jakiś modem tak do 100zł
    > który by obsłużył LTE RBM? Mowa oczywiście o modemie USB.

    Chyba tylko używane. Nowe masz tutaj:
    http://jdtech.pl/2014/03/modemy-usb-do-lte-lista-zgo
    dnosci.html ale żaden
    na rynku pierwotnym nie schodzi zbyt grubo poniżej 200 PLN.

    > Swoją drogą trochę teraz żałuję, że poskąpiłem w moim smartphonie
    > dualsim na LTE :) RBM zastąpiłby mi teraz Liony z Orange.

    Lion smaczna rzecz. Potem będą Laysy podobno. A telefon z DualSIM i LTE
    - tudno jeszcze dostać i tanie nie będą.

    > trochę nie w temacie jestem... HiLink - co to znaczy?

    http://jdtech.pl/2013/10/huawei-e3131s-2-tradycyjny-
    czy-hilink.html

    Jakub

  • 8. Data: 2014-08-25 21:38:52
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-24 22:38, Jakub Danecki pisze:

    > Chyba tylko używane. Nowe masz tutaj:
    > http://jdtech.pl/2014/03/modemy-usb-do-lte-lista-zgo
    dnosci.html ale żaden
    > na rynku pierwotnym nie schodzi zbyt grubo poniżej 200 PLN.

    damn... mam net stacjonarny więc lte mi do tego nie potrzebne, do
    mobilnego się nie nadaje, bo mój smart nie ogarnia technologii a i
    zakres mocno średni. Pomyślałem, że szarpnę się na wszelki wypadek 50 zł
    doładowania + 100 zł modem i będzie jako rezerwa. Widać przeliczyłem się :(

    > Lion smaczna rzecz. Potem będą Laysy podobno.

    Uuuu! Lubię Laysy :D Masz jakieś szczegóły? Ile będą dawać i na ile? W
    sumie Lays to chyba z 4 zł kosztuje, trochę więcej niż 0,90 zł za liona :/

    > A telefon z DualSIM i LTE
    > - tudno jeszcze dostać i tanie nie będą.

    Chińczyki już obrodziły przecież. Nie pamiętam konkretnych modeli ale
    coś tam za 240 $ wyszło ostatnio.

    > http://jdtech.pl/2013/10/huawei-e3131s-2-tradycyjny-
    czy-hilink.html

    dobrze rozumiem? To tylko inny sposób zarządzania modemem i mniejsza
    ilość sterów wrzucona do systemu?

  • 9. Data: 2014-08-26 00:14:01
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    PlaMa wrote:
    > Pomyślałem, że szarpnę się na wszelki wypadek 50 zł
    > doładowania + 100 zł modem i będzie jako rezerwa. Widać przeliczyłem
    > się :(

    Już za kilka miesięcy...

    > Uuuu! Lubię Laysy :D Masz jakieś szczegóły? Ile będą dawać i na ile? W
    > sumie Lays to chyba z 4 zł kosztuje, trochę więcej niż 0,90 zł za liona

    Oficjalnie 100 MB na 24h, w praktyce pewnie będzie jak teraz z OFnK - 5
    GB na maks 48h. Ale nie ma regulaminów jeszcze, bo to od 1 wrz.

    > Chińczyki już obrodziły przecież. Nie pamiętam konkretnych modeli ale
    > coś tam za 240 $ wyszło ostatnio.

    Przy czasem nawet 50$ za 2g/3g na mtk - ciągle drogo.

    > dobrze rozumiem? To tylko inny sposób zarządzania modemem i mniejsza
    > ilość sterów wrzucona do systemu?

    Ale i zrzucenie pełnego routingu i NATu na modem i jego ograniczony ram
    i procesor, a jak podłączysz pod router - to nawet podwójny NAT. Do tego
    IP zostaje na modemie, nie ma nawet możliwości forwardu portów, jakbyś
    miał wykupiony IP.
    Ze zgodnością z innymi urządzeniami też bywa różnie.

    Jakub

  • 10. Data: 2014-08-26 20:51:01
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-08-26 00:14, Jakub Danecki pisze:

    > Już za kilka miesięcy...

    hmm? Dokończ bo nie zrozumiałem :)

    > Oficjalnie 100 MB na 24h, w praktyce pewnie będzie jak teraz z OFnK - 5
    > GB na maks 48h. Ale nie ma regulaminów jeszcze, bo to od 1 wrz.

    To już niedługo...
    Policzmy - najmniejsza paczka to zdaje się 80g., zakładam, że dorzucą
    kody już do takich gramatur. Cena za paczkę to około 3,40 zł. W miesiąc
    potrzebne będzie 16 paczek x 3,40 zł/paczkę = 54,40 zł/mc... no... bez
    rewelacji. Już lepiej playa wziąć (tylko ten @#%#$@#$ cyrograf :/)

    > Przy czasem nawet 50$ za 2g/3g na mtk - ciągle drogo.

    160 zł za smartphone dualsim 2g/3g to dużo? :)

> [...]
    > miał wykupiony IP.
    > Ze zgodnością z innymi urządzeniami też bywa różnie.

    Rozumiem, że HiLinki to raczej unikać trzeba?