  • 41. Data: 2010-10-29 10:28:01
    Temat: Re: Czy ktos wie na jakie przebiegi są projektowane samochody?
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    wiadomości news:iadvo4$vtj$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    > Co to jest blat?
    > Z kontekstu rozumiem, ale skąd to słowo się wzięło?

    Na desce rozdzielczej są przeważnie wskaźniki zegarowe => zegary =>
    cyferblat => dalej już prosto :)

    pozdr

  • 42. Data: 2010-10-29 10:37:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości news:

    > Na desce rozdzielczej są przeważnie wskaźniki zegarowe => zegary =>
    > cyferblat =>

    Aaaa, czyli z niemieckiego.

  • 43. Data: 2010-10-29 11:12:12
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-10-28 10:19, J.F. pisze:
    [...]
    > Moze nie bez powodu to ulubiony pojazd niemieckich taksówkarzy.
    > Choc ponoc i to sie zmienia - audi, passat - tez trwale pojazdy :-)

    Oj, dopisz szybko coś francuskiego, bo będzie afera!

    A.

  • 44. Data: 2010-10-29 11:42:41
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Aaaa, czyli z niemieckiego.

    Nie, z polskiego. Od ludzi mających tak mały zasób słów że bez tego typu zwrotów
    nie potrafili by się porozumieć między sobą. Nie wszystko da się powiedzieć
    słowami na k ch p g j . Czasami muszą byś w zdaniu i inne wyrazy. To i są na
    blacie, w dizlu itd.

  • 45. Data: 2010-10-29 14:22:50
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 29 Paź, 10:13, "Cavallino" <c...@k...pl>
    wrote:
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości

    > Co to jest blat?
    > Z kontekstu rozumiem, ale skąd to słowo się wzięło?

    Musiałbyś się zapytać mojego świętej pamięci staruszka, od którego
    prawdopodobnie przejąłem to określenie :)
    A że on bywał w Niemczech na szkoleniach to pewnie jakoś stąd te
    określenia :)

    Pozdrawiam !!

  • 46. Data: 2010-10-29 14:27:51
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 29 Paź, 11:42, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

> [...]
    > słowami na k ch p g j . Czasami muszą byś w zdaniu i inne wyrazy. To i są na

    Jeśli blatu nie rozumiesz to pojedź na śląsk i posłuchaj miejscowych,
    jeśli zrozumiesz 10% tego co chcą przekazać to będziesz dobry, i to są
    tacy sami Polacy jak Ty i ja.
    Zrozum, czysta Polszczyzna istnieje już tylko w książkach, nawet w TV
    już się nią nie posługują, o radiu nie wspominając.

    Naucz się literackiego niemieckiego, a gwarantuję Ci, że jak tam
    pojedziesz to z niewielkim odsetkiem ludzi się porozumiesz :)

    Z kontekstu wynika, że musisz ożenić się z moją starą - oboje
    będziecie się rozumieli w 100% w tym względzie ;P

    Pozdrawiam !!

  • 47. Data: 2010-10-29 14:29:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    >prawdopodobnie przejąłem to określenie :)
    >A że on bywał w Niemczech na szkoleniach to pewnie jakoś stąd te

    No widzisz, to dzięki mojemu pytaniu obaj już wiemy - pochodzi od
    niemieckiego Zifferblatt, co oznacza tarczę zegarową.

  • 48. Data: 2010-10-30 02:36:29
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    to <t...@a...xyz> napisał(a):

    > begin Marcin Stankiewicz

    > Zgadza się, chodziło mi właśnie o to zestawienie. ;)

    nieno ja wiem że w124 pojedzie więcej i akurat silnik i skrzynia wytrzyma
    tylko nie będzie to auto "ok" do jazdy.

    w safrane vel satis czy lancii zrobisz remont skrzyni prawdopodobnie,
    silniki raczej wytrzymają (poza dieslami w reno ;) ), a reszta auta
    jak najbardziej.

    pozdrawiam.

  • 49. Data: 2010-10-30 04:46:08
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Oct 28, 3:56 pm, "czeslaw" <b...@l...com> wrote:
> [...]
    > wzgledu na to, ze w Europie 95 precentyl ma najlepsze na swiecie
    > przecietne drogi. Test na rynek USA jest na drugim miejscu. Obecnie
    > najtrudniejsze testy sa na rynek Chinski ze wzgledu na bardzo zly stan
    > przecietnych drog w tym kraju.
    >
    > 150 000 km to przy przebiegu 20000 rocznie daje 7-8 lat uzytkowania. Z tego
    > by wynika o e nie op aca sie kupowa samochod w u ywanych. A trafienie na
    > egzemplarz potaks wkowy albo pofirmowy to prawdziwa pora ka. A jednak ludzie
    > kupuj samochody u ywane 10cio i wiecej letnie i jezdz . Jak to mo liwe?

    To akurat proste. Wiekszosc uzytkownikow nie uzywa samochodow tak
    agresywnie jak ten skrajny 95% klient. W zwiazku z czym wytrzymaja one
    znacznie dluzej niz ten uzytkowany agresywnie. Po drugie przeciez sie
    samochody naprawia. Kupujac 10 letni samochod z przebiegiem 150,000 km
    nikt chyba sie nie spodziewa, ze nie bedzie w nim musial nic
    naprawiac.

    JAM

  • 50. Data: 2010-10-30 04:50:03
    Temat: Re: Czy ktos wie na jakie przebiegi sš projektowane samochody?
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Oct 28, 7:02 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale pytanie moje skad sie wziela, czyli czemu akurat taka.
    > Bo ladna okragla liczba o mniej wiecej pozadanych wlasciwosciach ...
    > czy wyszli od innej ladnej okraglej liczby - 2, i oparli sie o
    > wlasciwosci rozkladu normalnego ..
    >
    > J.
    Skad sie wziela nie wiem. Od 30 lat pracuje w tym biznesie i zawsze
    sie uzywalo 95%. Co do 2 sigma, to problem polega na tym, ze nie kazdy
    rozklad musi przypominac rozklad Gaussa.

    JAM