  • 91. Data: 2009-05-18 11:14:43
    Temat: Re: Czy ja mam szajbe na oczach?
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > To niech ci najgłośniej i najdosadniej krytykujący pokażą lepsze (zakładam
    > że będzie honorowo i będą to własne) - porównamy.

    Nie rozumiemy sie...
    Krytyk szuki nie zawsze sam jest artysta.
    Sa ludzie (np zawodowi krytycy) ktorzy sami nie potrafia nic zaspiewac,
    namalowac itp czyli sami nie potrafia zrobic tego lepiej ale za to czesto
    dobrze wiedza ze cos zostalo zrobione zle. Maja takie wyczucie. Nikt
    przeciez nie mowi wtedy - zrob to lepiej!
    Tyle, ze sa to subiektywne oceny, z ktorymi nie ma sensu dyskutowac IMHO.

    Pozdr.

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4082 (20090518) __________

  • 92. Data: 2009-05-18 12:34:34
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Mon, 18 May 2009 08:40:48 +0200, b...@n...pl wrote:

    > Poszukaj sobie przez google hasła longbow. Kiedyś na discovery
    > widziałem film, jak gość z łuku walijskiego przebił grubą blachę.

    Stalowe blachy jakich obecnie używa się do tego typu "testów" są po
    obróbce odpuszczane aby dały się łatwo ciąć i zginać. Zbroje były
    wykonywane z "żelaza" kutego którego powierzchnia jest twardsza niż to
    wynika z samej wytrzymałości materiału, za to groty do strzał
    wykonywano masowo więc z żelaza niskiej jakości. Strzała to nie pocisk
    z broni palnej, jeśli grot uderzając o cel złamie się lub zegnie to
    strzała po prostu się odbije lub ześliźnie zostawiając co najwyżej
    zarysowanie.

    > Ten łuk ma taką
    > siłę, że zbroja z bliska to było małe piwo.

    Widziałem kilka różnych filmów "dokumentalnych" na ten temat i w
    żadnym nie udało się udowodnić, że strzała z _jakiegokolwiek_ łuku
    jest w stanie zrobić krzywdę osobie która nosi zbroję płytową,
    gorzej wypadała kolczugi, szczególnie te najtańsze ale nawet w takim
    wypadku dopiero strzała z kuszy była naprawdę skuteczna.

    Jedynie co do piwa masz rację, już niewielka ilość wystarczała żeby
    walijski łucznik przebijał jedną strzałą kilku rycerzy razem z końmi
    - oczywiście siedząc w pub-ie :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 93. Data: 2009-05-18 12:55:50
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-18 13:14:43 +0200, "quent" <x...@x...com> said:

> [...]
    > dobrze wiedza ze cos zostalo zrobione zle. Maja takie wyczucie. Nikt
    > przeciez nie mowi wtedy - zrob to lepiej!

    Aaaaa, że niby tu sami krytycy, a nie praktycy? A to dobra, coś mi się
    widać pomyliło...
    :-P

    de Fresz

  • 94. Data: 2009-05-18 13:11:45
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Aaaaa, że niby tu sami krytycy, a nie praktycy? A to dobra, coś mi się
    > widać pomyliło...
    > :-P

    Ja jestem akurat profesjonalista, praktykiem pelna geba ale nie o to chodzi
    zeby kneblowac komus usta mowiac aby pokazal swoje lepsze prace.
    Mozna np pokazac prace kogos jako przyklad.
    Np dla mnie foty, ktore przebijaja swoim przekazem fotki Pana G. to np. z
    huraganu Katrina Vincent'a Laforet'a http://laforetvisuals.com

  • 95. Data: 2009-05-18 13:14:13
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-18 14:34:34 +0200, Dariusz Zygmunt <i...@a...net> said:

    > Stalowe blachy jakich obecnie używa się do tego typu "testów" są po
    > obróbce odpuszczane aby dały się łatwo ciąć i zginać. Zbroje były
    > wykonywane z "żelaza"

    Powiedziałbym wręcz, że ze stali ;-)

    > kutego którego powierzchnia jest twardsza niż to
    > wynika z samej wytrzymałości materiału,

    Kutego, cieniowanego, hartowanego i wyprofilowanego tak, aby różne
    wrogie obiekty się z jego powierzchni ześlizgiwały.

    > Widziałem kilka różnych filmów "dokumentalnych" na ten temat i w
    > żadnym nie udało się udowodnić, że strzała z _jakiegokolwiek_ łuku
    > jest w stanie zrobić krzywdę osobie która nosi zbroję płytową,

    A to już nie do końca prawda ;-) Otóż zbroja płytowa z okresu obecności
    łuków długich na polach bitew, wcale nie kryła aż tak szczelnie
    nosiciela - były szczeliny, miejsca chronione tylko kolczugą, etc -
    zbroja bojowa musiała zapewniać dużą swobodę ruchów i być w miarę
    odporna na uszkodzenia (a więc stosunkowo prosta w konstrukcji), dawać
    się łatwo naprawiać etc. W związku z tym, tak rycesz zasypany gradem
    strzał mógł w coś oberwać - zwłaszcza spieszony, gdzie wielu wolało iść
    bez zasłony w hełmie, z odsłoniętą twarzą. Poza twarzą - raczej nie
    śmiertelnie, ale mogło to oznaczać eliminację z walki. Pozatym łucznicy
    często do opancerzonej jazdy strzelali w konie - wtedy jeszcze dość
    słabo osłonięte. Upadek z postrzelonego konia też do
    najprzyjemniejszych nie należy.

    de Fresz

  • 96. Data: 2009-05-18 13:22:47
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Mnie też zawsze dziwiło dlaczego zdjęcia Gudzowatego, często banalne
    > pod każdym względem, są tak "dobrze przyjmowane" ale widać ja się na
    > fotografii nie znam ;-)

    gdyby to była praca maturalna to by dostał wielką PAŁĘ za pracę nie na
    temat.
    jeśli wyścig to po za jednym śmiejącym się koniem mógł pokazać coś z tego
    wyścigu start ... finisz .....

    a ten ustawił dzieciaki, pewnie wybrał te wyglądające na najbardziej
    autochtoniczne ;-)
    takie fotki mogły być cenne w połowie XIX w i to tylko dla antropologów.

    bardziej zastanawia mnie motywacja jury

  • 97. Data: 2009-05-18 13:25:36
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > I to jest ich moc.

    bzdura... gdyby nic się nie działo a na zdjęciu byłby połamany w wyścigu koń
    to by coś mówiło a tak mamy pozowane zdjęcia rodzinne do paszportu

  • 98. Data: 2009-05-18 13:33:05
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "TheGuru" napisał
    [...]
    > gdyby to była praca maturalna to by dostał wielką PAŁĘ za pracę nie na
    > temat.
    > jeśli wyścig to po za jednym śmiejącym się koniem mógł pokazać coś z tego
    > wyścigu start ... finisz .....

    Ba, z takim portfolio to mogłby się do "filmówki" nie zakwalifikować ; )))))

    > a ten ustawił dzieciaki, pewnie wybrał te wyglądające na najbardziej
    > autochtoniczne ;-)
    > takie fotki mogły być cenne w połowie XIX w i to tylko dla antropologów.
    >
    > bardziej zastanawia mnie motywacja jury

    Może to były najlepsze zdjęcia wśród zgłoszeń.

    adam

  • 99. Data: 2009-05-18 20:06:24
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek 18 maj 2009 15:14, de Fresz wyraził następujacą opinię:

    > Powiedziałbym wręcz, że ze stali ;-)

    No, nie przesadzajmy, stal to dopiero od czasów gdy surówkę zaczęto
    przetapiać czyli jakoś tak po wynalezieniu koksu {?}, wcześniej to tylko
    "żelazo" choć oczywiście były dostępne gatunki o różnych własnościach i
    dobry płatnerz wiedział który do czego się nadaje.

    Z tym to akurat zgadzam się w pełni :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 100. Data: 2009-05-18 20:50:54
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 18 of May 2009 12:53, de Fresz wrote:

    > To niech ci najgłośniej i najdosadniej krytykujący pokażą lepsze
    > (zakładam że będzie honorowo i będą to własne) - porównamy.

    A jak ktoś mówi, że samoloty nad miastem za nisko latają,
    niech sam lata wyżej :-)

    --
    nb