  • 21. Data: 2011-10-30 16:38:33
    Temat: Re: Czy da się dorobić kluczyk do stacyjki?
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:j8jqfl$18u$2@mx1.internetia.pl...

    > To może ma chociaż kartę pojazdu ? ;)

    W schowku...

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 22. Data: 2011-10-30 17:50:54
    Od: "R2" <k...@w...pl>

    "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> wrote

    > W Renault jakies 600-700zł i tydzien czasu.
    > Potrzebny DR i faktura/umowa

    Odpowiadając na pytania jakie to auto:

    To stary Peugeot 406 w dodatku anglik, nie mam jakiegoś ciśnienia bo
    samochód ten głównie służył mi do przechowywania ufiormowych ulotek ,
    których zawsze miałem w nadmiarze, ale czasem się lubię nim przejechać .
    Jeżeli chodzi o immobiliser to nie ma potrzeby kodowania czego kolwiek bo w
    tym modelu miałem immobiliser na kod, immobiliser już dawno odłączyłem,
    potrzebuje tylko i wyłącznie dorobienia kluczyka...
    Ewentualnie wymiany stacyjki i jednego zamka.

    Pzdr
    R2

  • 23. Data: 2011-10-30 18:27:26
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie to miałem na myśli pisząc, że taniej jest wymienić amek, niż dorabiać
    > klucz do zapadek, wodzideł i sworzni.

    dorobienie kluczyka do wyjętego zamka dla byle jakiego kluczmistrza jest
    chlebem powszednim.

    > To coś zupełnie innego niż dorabianie klucza do zamka.

    Tak jak pisalem - dajesz kluczmistrzowi zamek a on dorabia kluczyk i nie
    jest to wielki problem.

    > A po co wszystkie?
    > Nie czytałeś tego, co napisałem?

    czytalem, ale jeśli chcesz usprawnić samochód to zamki muszą działać
    wszystkie.

    Wyjęcie i założenie stacyjki nie jest znów aż tak prostą operacją.

    Niech jedzie do ASO i zamówi kluczyk. Będzie miał mniej problemów i wcale
    nie za wiele więcej kosztów.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 24. Data: 2011-10-30 18:37:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-10-30 17:27:26 +0000, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > dorobienie kluczyka do wyjętego zamka dla byle jakiego kluczmistrza
    > jest chlebem powszednim.

    Mam takiego w rodzinie i twierdzi (prywatnie), że lepiej jednak inaczej.
    Zresztą, gdyby to było takie prościutkie i tanie, to nie byłoby
    pytania, bo autor miałby już kopię klucza.
    :-)

    > Tak jak pisalem

    Czyli przez kupno nowego klucza ty rozumiesz surówkę, a ja klucz z ASO?
    To rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach. ;)

    > czytalem, ale jeśli chcesz usprawnić samochód to zamki muszą działać wszystkie.

    Nie mam zamiaru - mowa była o kluczu do stacyjki.
    Po jakiego grzyba miałbym wymieniać wszystkie zamki?
    Jeśłi ktoś ma zbyt wiele peiniędzy, a dwa klucze go przerastają, to
    może powinien kupić po prostu nowy samochod?
    ;-)))

    --
    Bydlę

  • 25. Data: 2011-10-30 18:47:59
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Mam takiego w rodzinie i twierdzi (prywatnie), że lepiej jednak inaczej.
    > Zresztą, gdyby to było takie prościutkie i tanie, to nie byłoby pytania,
    > bo autor miałby już kopię klucza.
    > :-)

    dorobienie klucza jest proste, ale
    1. trzeba wyciągnąć stacyjke, a to takie proste nie jest
    2. pozostaje problem immobilizera a to już zdecydowanie większy problem
    (choc wymiana na inną stacyjke z kluczem tego nie rozwiązuje)

    > Czyli przez kupno nowego klucza ty rozumiesz surówkę, a ja klucz z ASO?
    > To rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach. ;)

    Surówka? Po kiego grzyba surówka.
    Mówie o zamówienie nowego klucza w ASO.
    To koszt zwykle 500-1500zł
    Jeśli to stary samochód to czasem nawet taniej niż 500.
    Jak policzysz robote - wyciągnięcie stacyjki, zawiezienie jej do dorobienia
    klucza, odbiór, ponowne zamontowanie oraz później zabawa z kodowaniem w ASO
    bądz wycinanie immobilizera u elektryka .. to okaże sie, ze taniej będzie
    zamówić nowy klucz w ASO i nie rozbierać samochodu.

> [...]
    > Po jakiego grzyba miałbym wymieniać wszystkie zamki?
    > Jeśłi ktoś ma zbyt wiele peiniędzy, a dwa klucze go przerastają, to może

    Nie, mowa była o dorobienia kluczyka. Owszem autor napisał "do stacyjki" ale
    zakładając, ze to nie F125p to kluczyk ten pasuje również do innych zamków w
    aucie.
    Ty założyłeś, ze ma działać tylko ze stacyjką.

    Założe sie, ze całę te dywagacje są bez sensu, bo wystarczy iść do ASO i
    zapytać o koszt. Gdzies autor napisał już, ze chodzi o starego P406 wiec nie
    zdziwie sie, jak wyjdzie, ze cena nie jest specjalnie wygórowana.

  • 26. Data: 2011-10-30 19:00:06
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > Surówka? Po kiego grzyba surówka.
    > Mówie o zamówienie nowego klucza w ASO.
    > To koszt zwykle 500-1500zł

    daj spokoj, za 1500 to kupi drugiego 406 a nie kluczyk do niego.

> [...]
    > bądz wycinanie immobilizera u elektryka .. to okaże sie, ze taniej będzie
    > zamówić nowy klucz w ASO i nie rozbierać samochodu.

    Łatwiej chyba wyjąc wkładke zamka w bagażniku i na jej podstawie
    dorobić kluczyki, 5 minut roboty w wiekszości aut.
    Koszt nawet jesli nie chcemy sie brudzić u dowolnego blacharza/
    mechanika ok 20zł.
    Do takiego 406 zakodowanie kluczyka u elektronika nie powinno
    kosztować wiecej niż 150zł.

  • 27. Data: 2011-10-30 19:26:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

    > daj spokoj, za 1500 to kupi drugiego 406 a nie kluczyk do niego.

    jakbyś czytał uważnie, to byś wiedział, ze to nie jest cena do P406 a zakres
    cenowy cen w ASO
    Do starych samochodów ceny są niższe nawet niż 500zł

    ps. pokaz mi sprawnego, zarejestrowanego i nie zajeżdzonego P406 za 1500zł

    > Łatwiej chyba wyjąc wkładke zamka w bagażniku i na jej podstawie
    > dorobić kluczyki, 5 minut roboty w wiekszości aut.

    kluczyka do stacyjki nie dorobisz na podstawie innych zamków. Odwrotnie
    można tak zrobic. Niestety stopnień skomplikowania wzoru w stacyjce jest
    większy niż w pozostałych zamkach.
    Pozostaje immobilizer...

    > Koszt nawet jesli nie chcemy sie brudzić u dowolnego blacharza/
    > mechanika ok 20zł.
    > Do takiego 406 zakodowanie kluczyka u elektronika nie powinno
    > kosztować wiecej niż 150zł.

    Nie wiem jaki jest koszt u elektronika, ale obawiam sie, ze to nie bedzie
    takie proste.
    Dorobienie kluczyka na podstawie drugiego kluczyka będzie droższe niż te
    20zł, a co dopiero na podtawie wkładu stacyjki.
    Poza tym stacyjke trzeba jeszcze wyjąc, a żeby to zrobic troche sie trzeba
    namęczyć.
    Jeśli nie zrobisz tego samemu - ktoś nie zrobi tego za darmo.

    Powiedzmy, ze dorobienie kluczyka 100zł, wymontowanie i zamontowanie
    stacyjki 100zł, kodowanie 150-250zł
    A zamówienie w ASO kluczyka pasującego do wszystkich zamków i bez roboty
    niech będzie 500zł.

    Co wg Ciebie bardziej sie opłaca?

  • 28. Data: 2011-10-30 22:41:28
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Bydlę"

    > Jeśłi ktoś ma zbyt wiele peiniędzy, a dwa klucze go przerastają, to
    > może powinien kupić po prostu nowy samochod?

    najlepiej malucha, tam zdaje się były nawet 3 kluczyki :)

  • 29. Data: 2011-10-30 23:57:36
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Przemysław Czaja wrote:

    > Użytkownik "Bydlę"

    > najlepiej malucha, tam zdaje się były nawet 3 kluczyki :)

    taaa... jeden do drzwi, drugi do stacyjki, a trzeci do wlewu paliwa. ;]

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl