  • 11. Data: 2011-01-29 21:36:40
    Temat: Re: Czujnik zalania ?
    Od: marek <m...@o...pl>

    W dniu 29.01.2011 13:58, Radek pisze:
    > Witam ostnio zalało mi całe mieszkanie wąż pod umywalka pękł ,nie było nas
    > w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie ze to
    > może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało całe
    > pietro ? Macie na to Jakiś sposob
    Ubezpieczenie OC.

    M.

  • 12. Data: 2011-01-29 21:56:47
    Od: "d530" <d...@p...com>

    > Pytanie tylko czy jest to dobry pomysł. Instalacja gazowa jak jest pusta
    > to traci swoją szczelność - utrzymuje ją ciśnienie gazu.

    Daj spokój.

  • 13. Data: 2011-01-29 22:14:38
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-01-29 22:36, marek pisze:
    > Ubezpieczenie OC.

    A po fakcie okaże się, że ponieważ wężyk nie spełnił jednego z 20
    wymogów wymienionych w umowie z TU to nic się nie należy. Albo że
    zalanie dotyczyło wylania jednego z dopływów Wisły i to tylko od
    stycznia do lutego.

    Agent.

  • 14. Data: 2011-01-29 23:12:05
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Przecież umowę przed podpisaniem się czyta...

    Ale nie cały prawniczo napisany tekst dotrze do czytającego bez odpowiedniej
    wykładni prawnika.

    Kilka pomysłów jest nawet niegłupich ale mi osobiście najbardziej się
    podoba...
    ...kratka ściekowa.
    Wybić to chyba tak samo może przez np umywalkę czy zlew więc wiele bardziej
    się nie ryzykje.
    Zabezpieczanie wtedy jak już woda jest na posadzce to też średni pomysł.

    Chyba najlepszy byłbym jednak zawór który odłączałby się wraz z wyłącznikiem
    bezpieczników. Na pewno najwygodniejsze :)

    --
    Pawełj

  • 15. Data: 2011-01-29 23:17:49
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 29.01.2011 23:14, Agent Orange pisze:

> [...]
    > stycznia do lutego.
    Przecież umowę przed podpisaniem się czyta...

    Michoo

  • 16. Data: 2011-01-29 23:39:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Radek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie ze to
    > może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało całe

    Czujniki są:

    http://www.satel.pl/pl/product/241/FD-1,Czujka-zalan
    ia

    Ale co dalej? Automatyczne zamknięcie główngo zaworu? SMS na komórkę?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2011-01-30 00:31:42
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-29 13:58, Radek pisze:
> [...]
    > nas w domu . Czy są jakieś czujniki metody zeby to uniknąć . Nadmienie
    > ze to może sie sie znowu bo nie ma pewności jaki wezyk kupimy . Zalało

    Najprościej podłączyć wszystkie odbiorniki wody porządnymi rurkami (np
    PEX albo z miękkiej miedzi instalacyjnej) i wtedy prawdopodobieństwo
    dużej awarii jest niezmiernie małe. Bo przecież trudno zakręcac wodę
    przed każdym wyjściem z domu. Szanujący się hydraulik nie podłączy
    klientowi wody badziewiastym wężykiem (prawdopodobnie hiszpaskiej lub
    włoskiej produkcji). Te wężyki notorycznie pękają w miejscach połączenia
    kołnierza z gumą z powodu odkształcenia materiału podczas zaciskania.
    Do lepszej klasy baterii w komplecie dostaje się zwykle półsztywne rurki
    metalowe, łączące gniazda instalacji z gniazdami baterii. Tylko że aby
    je dało się zainstalować, podejścia musza być dośc precyzyjnie
    umieszczone, a nie "na oko parobka" jak to zwykle robią "fachofcy".

    Rozwiązanie elektroniczne będzie dużo bardziej zawodne.

    --

    Pozdrawiam,

    A. Grodecki

    "Wszystkie zwierzęta są równe.
    Ale te, które mają futerko w trójkolorowe pasy, są równiejsze."

  • 18. Data: 2011-01-30 00:36:35
    Od: Andgro <b...@a...com>

    W dniu 2011-01-30 00:12, pawelj pisze:

    > Chyba najlepszy byłbym jednak zawór który odłączałby się wraz z
    > wyłącznikiem bezpieczników. Na pewno najwygodniejsze :)

    Jest problem z utrzymaniem higieny tego rozwiązania. Stosuje się je tam,
    gdzie się regularnie spłukuje podłogę.

  • 19. Data: 2011-01-30 09:56:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 30 Jan 2011 00:17:49 +0100, Michoo wrote:
    >Przecież umowę przed podpisaniem się czyta...

    Czyta, czyta, a potem i tak okazuje ze sie nie doczytalo :)

    J.

  • 20. Data: 2011-01-30 10:57:32
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 30 Sty, 01:31, Andgro <b...@a...com> wrote:

    > Szanujący się hydraulik nie podłączy
    > klientowi wody badziewiastym wężykiem (prawdopodobnie hiszpaskiej lub
    > włoskiej produkcji).

    szanujący się hydraulik będzie podłączał to, co klient kupi... chyba,
    że ma ogromny talent interpersonalny i wrodzone zdolności
    przekonywania, zeby klient zapłacił dwa razy tyle za, w jego
    mniemaniu, to samo... ale wtedy szkoda tych zalet na uprawianie zawodu
    hydraulika...:-)

    > Te wężyki notorycznie pękają w miejscach połączenia

    te, to znaczy, które, bo mi jako jedyny pękł wężyk, który miał nie
    pękać... nie wiem jaka myśl techniczna go spłodziła, w sklepie
    sprzedawca twierdził: ...Bierz pan ten, a nie chińskie badziewie..." i
    przekonał mnie do wydania 2 razy tyle...
    jak jesteś obyty, to upublicznij tu listę dobrych i złych wężyków,
    rozszerz ją na zawory, śrubunki, kolanka, pexy... wielu uniknie przez
    to bolesnych, kosztownych wpadek... ale konkretnie, bo widzę, że masz
    doświadczenie...
    BTW niestety wielu fachowców spotkałem podczas budowy domu, którzy
    swój brak fachowości ukrywali pod zasłoną "gównianych" materiałów...
    > Tylko że aby
    > je dało się zainstalować, podejścia musza być dośc precyzyjnie
    > umieszczone, a nie "na oko parobka" jak to zwykle robią "fachofcy".

    nawet najlepszy fachowiec nie przewidzi ze 100% procentowa pewnością,
    jaki konkretnie zlew będzie tu umocowany, może jakaś szafka ze zlewem,
    a to wszystko to różnice wymiarowe, wpływające na umiejscowienie
    przyłącza... zresztą sam piszesz o pexie i miękkiej miedzi.. więc po
    co te precyzyjne ustawienie, skoro to materiał pozwalający na dużą
    swobodę...

    > Rozwiązanie elektroniczne będzie dużo bardziej zawodne.

    jesteś tez elektrykiem...?
    a elektronika, to po prostu kolejna linia obrony, kiedy nawet
    najlepiej wykonana i z najlepszych materiałów poczyniona instalacja
    hydrauliczna zawiedzie...
    bo zalanie, to nie tylko trochę wody na podłodze i kilka godzin pracy
    ze szmatą... niedawno kolega któryś pisał o specjalistycznym osuszaniu
    posadzki, gdy woda dostała się w styropian między fundamentem i
    wylewką...

    pozdrawiam
    s_13