  • 31. Data: 2011-02-03 16:02:00
    Temat: Re: Czujnik zalania ?
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 14:07:41 +0100, Krzysztof Kucharski napisał(a):

> [...]
    > sieci miejskiej. Nie zauważyłem, aby odcięcie odbiorów gazu nawet na
    > kilkanaście dni (urlop) rozszczelniało instalację. Nawet po
    > kilkunastodniowym odcięciu instalacja nie jest pusta. Jeżeli masz
    > jakieś materiały, opisujące prawidłowe warunki eksploatacji _domowej_
    > instalacji gazowej, to chętnie się z nimi zapoznam. W końcu uczymy się
    > przez całe życie ;-).
    > Na pewno masz rację w odniesieniu do przemysłowych,
    > wysokociśnieniowych instalacji gazowych. Ale w stosunku do
    > niskocisnieniowych instalacji domowych? Nie wiem & wątpię.

    Nie mówię, że takie zakręcanie gazu powoduje rozszczelnianie instalacji
    ale, że może powodować. Jest jakiś powód tego, że większość prac w
    okolicy licznika w budynkach wielorodzinnych wykonuje się bez zakręcania
    głównego zaworu. Swego czasu ktoś tutaj pisał właśnie na temat tego
    rozszczelniania się instalacji. A u mnie w bloku, gdy był pożar dwie
    klatki dalej, to zakręcono główny zawór gazu na cały budynek. Następnie
    poproszono wszystkich o zamknięcie zaworów przed licznikami. Kilka dni
    później, po otwarciu głównego zaworu po kolei otwierano zawory w
    mieszkaniach i sprawdzano szczelność instalacji w każdym mieszkaniu.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 32. Data: 2011-02-03 16:28:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Feb 2011 17:02:00 +0100, badworm wrote:
> [...]
    >ale, że może powodować. Jest jakiś powód tego, że większość prac w
    >okolicy licznika w budynkach wielorodzinnych wykonuje się bez zakręcania

    Raczej z powodu upierdliwosci calej procedury. Trzeba kogos poprosic o
    dostep do klucza, ten sie zapyta po co, potem zapyta gdzie projekt i
    zezwolenie - to juz prosciej odpilowac rure pod cisnieniem :-)

    A przeciez jeszcze trzeba ze dwa dni wczesniej stosowne ogloszenie,
    potem sie przespacerowac po wszystkich mieszkaniach i dla pewnosci
    uprzedzic, bo moze zostawili cos na gazie, zgasl, a po wlaczeniu
    zacznie wyplywac. I moze jeszcze jakos instalacje spejalnie traktowac,
    zeby w miedzyczasie nie naplynelo powietrze do rur.

    Cisnienie jest znikome, zero zero nic, na szczelnosc nie wplywa.

> [...]
    >później, po otwarciu głównego zaworu po kolei otwierano zawory w
    >mieszkaniach i sprawdzano szczelność instalacji w każdym mieszkaniu.

    Bo moze nie dopelnili obowiazkow - ostatnio powinna byc chyba
    sprawdzana co roku ..

    J.

  • 33. Data: 2011-02-05 15:09:28
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 03 Feb 2011 17:28:00 +0100, J.F. napisał(a):

    > Raczej z powodu upierdliwosci calej procedury. Trzeba kogos poprosic o
    > dostep do klucza, ten sie zapyta po co, potem zapyta gdzie projekt i
    > zezwolenie - to juz prosciej odpilowac rure pod cisnieniem :-)

    Tak postępowali również ludzie z zakładu gazowego w trakcie wymiany
    głównego zaworu przed licznikiem.
    > Bo moze nie dopelnili obowiazkow - ostatnio powinna byc chyba
    > sprawdzana co roku ..

    To raczej nie to. ZTCP to instalacja jest u mnie "od zawsze" sprawdzana
    raz w roku.