eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzołg (diesel) na LPG :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 77

  • 71. Data: 2016-09-15 12:47:39
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 września 2016 10:41:37 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Byly dostawy na poczatku wojny. Do Berlina wjechali na radzieckich czolgach,
    strzelali radziecka amunicja z radzieckich karabinow i armat, radzieckie samoloty
    zrzucaly radzieckie bomby latajac na radzieckim paliwie. Po Baltyku i nie tylko
    plywaly radzieckie okrety, rowniez podwodne.

    Według aktualnych szacunków rosyjskich historyków, w ramach pomocy ZSRR otrzymał 427
    tys. samochodów, 22 tys. samolotów, 13 tys. czołgów, 9 tys. traktorów, 2 tys.
    lokomotyw, 11 tys. wagonów, 3 mln t benzyny lotniczej, 350 tys. t materiałów
    wybuchowych, 15 mln par butów, 70 mln m kw. tkanin ubraniowych, 4 mln opon oraz 200
    tys. km drutu telefonicznego[1].

    Dla porównania w czasie wojny (od II półrocza 1941) produkcja własna ZSRR wyniosła
    ok. 265,6 tys. samochodów. Produkcja parowozów wynosiła: w 1940 r. - 914 szt., w 1941
    r. - 708 szt., w 1942 r, - 9 szt., w 1943 r. - 43 szt., w 1944 r. - 32 szt., w 1945
    r, - 8 szt. Produkcja wagonów towarowych w latach 1942-1945 wyniosła 1087 szt.[2].


  • 72. Data: 2016-09-15 13:50:33
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>


    W dniu czwartek, 15 września 2016 10:41:37 UTC+2 użytkownik Zenek
    Kapelinder napisał:
    >> Byly dostawy na poczatku wojny. Do Berlina wjechali na radzieckich
    >> czolgach,
    >>strzelali radziecka amunicja z radzieckich karabinow i armat,
    >>radzieckie samoloty
    >>zrzucaly radzieckie bomby latajac na radzieckim paliwie.
    >> Po Baltyku i nie tylko plywaly radzieckie okrety, rowniez
    >> podwodne.

    >Według aktualnych szacunków rosyjskich historyków, w ramach pomocy
    >ZSRR otrzymał 427 tys. samochodów, 22 tys. samolotów, 13 tys.
    >czołgów,
    > 9 tys. traktorów, 2 tys. lokomotyw, 11 tys. wagonów, 3 mln t benzyny
    > lotniczej, 350 tys. t materiałów wybuchowych, 15 mln par butów,
    >70 mln m kw. tkanin ubraniowych, 4 mln opon oraz 200 tys. km drutu
    >telefonicznego[1].

    >Dla porównania w czasie wojny (od II półrocza 1941) produkcja własna
    >ZSRR wyniosła ok. 265,6 tys. samochodów.
    >Produkcja parowozów wynosiła: w 1940 r. - 914 szt., w 1941 r. - 708
    >szt., w 1942 r, - 9 szt., w 1943 r. - 43 szt.,
    >w 1944 r. - 32 szt., w 1945 r, - 8 szt. Produkcja wagonów towarowych
    >w latach 1942-1945 wyniosła 1087 szt.[2].

    Dostali parowozy z USA, to fabryka parowozow (w delegacji) mogla sie
    zajac inna produkcja.

    No ale wychodzi na to, ze do Berlina wjechali na radzieckich czolgach
    i amerykanskich ciezarowkach.
    No i w amerykanskich butach. Bo Shermany owszem byly, ale sie estyma
    nie cieszyly.

    Te wagony mnie zaciekawily ... tysiace dostarczono z USA, czy straty w
    transporcie kolejowym byly jednak znikome ?
    A widze - ok 10 tys "flat cars" dostarczono, w tym tylko 120 do
    przewozu czolgow :-)

    Jeszcze kwestia czasu - dostawy darmowe z lend-leasu ruszyly do ZSRR
    dosc pozno. Wczesniej byly jeszcze dostawy platne, ale tez pozno i
    niewiele.
    Niemiecki atak zdolali zatrzymac jednak wlasnymi silami.

    J.


  • 73. Data: 2016-09-15 15:24:26
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pytanie ile mieli swoich przed wojna. To raczej duze panstwo i oparte wtedy na
    transporcie kolejowym. Duze straty mieli jak niemcy szli do przodu. Po przeniesieniu
    produkcji za Ural to co sluzylo tam do transportu nie bylo niszczone w wyniku dzialan
    wojennych. Tylko to co dowozilo na front bylo zagrozone, i to o wiele mniej niz u
    niemcow. Po radzieckiej stronie frontu w zasadzie nie bylo niemieckiej partyzantki co
    by tory rozkrecala. Za to po niemieckiej stronie frontu zrodla mowia o kilkuset
    tysiacach radzieckich zolnierzy walczacych w zorganizowanej partzantce.


  • 74. Data: 2016-09-15 21:21:37
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-14 o 22:22, Shrek pisze:

    >> Duży spychacz Staliniec, silnik identyczny jak w czołgu,
    >> zajechali silnik to nowy załatwili w jednostce wojskowej
    >> bo tylko tam takie mieli.
    >> Główna różnica polegała na przeniesieniu napędu, czołg
    >> musi rozwijać róże prędkości więc skrzynia biegów i
    >> sprzęgło a w spychaczu który miał maksymalna prędkość
    >> poniżej 10km/h silnik napędzał prądnicę a silniki elektryczne
    >> napędzały całość. I silnik wytrzymywał podobne czasy jak
    >> w lokomotywie.
    >
    > Poważnie w spychaczach jest przeniesienie elektryczna?

    Pisałem o konkretnym modelu a nie o wszystkich.

    >> Czołg na poligonie w jeden dzień zrobi więcej kilometrów
    >> niż taki spychacz przez tydzień a może i przez dwa.
    >
    > No ale właśnie o to chdzi, że 4 ćwiczenia i silnik do wymniany.

    Niestety.

    >> Dodatkowo jest lżejszy więc zawieszenie i układ przeniesienia
    >> napędu wytrzymuje sporo więcej.
    >
    > Ale tu rozmawiamy o silnikach. Zaraz się okaże, że pół czołgu trzeba po
    > 150 godzinach wymienić;)
    >
    Po 150 godzinach jazdy gąsienice, układ napinający i zawieszenie.
    Jak już pisałem czołg to bardzo delikatne urządzenie a wszyscy
    myślą że jest jak sztaba metalu, nie do zdarcia.


    Pozdrawiam


  • 75. Data: 2016-09-15 21:36:10
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-15 o 10:41, Zenek Kapelinder pisze:
    > Byly dostawy na poczatku wojny. Do Berlina wjechali na radzieckich czolgach,
    strzelali radziecka amunicja z radzieckich karabinow i armat, radzieckie samoloty
    zrzucaly radzieckie bomby latajac na radzieckim paliwie. Po Baltyku i nie tylko
    plywaly radzieckie okrety, rowniez podwodne.
    >
    A u bas na wybrzeżu stał pomnik czołgisty a na nim znany radziecki
    czołg sherman. Jak się połapali to zamienili na bardziej rosyjski t34.
    http://www.gedanopedia.pl/gdansk/?title=POMNIK-CZO%C
    5%81G

    Tak naprawdę to w ACz były całe brygady pancerne na czołgach
    amerykańskich o angielskich.


    Pozdrawiam


  • 76. Data: 2016-09-15 23:19:13
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:57da8b0a$0$12544$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    > W dniu czwartek, 15 września 2016 10:41:37 UTC+2 użytkownik Zenek
    > Kapelinder napisał:
    >>> Byly dostawy na poczatku wojny. Do Berlina wjechali na radzieckich
    >>> czolgach,
    >>>strzelali radziecka amunicja z radzieckich karabinow i armat, radzieckie
    >>>samoloty
    >>>zrzucaly radzieckie bomby latajac na radzieckim paliwie.
    >>> Po Baltyku i nie tylko plywaly radzieckie okrety, rowniez podwodne.
    >
    >>Według aktualnych szacunków rosyjskich historyków, w ramach pomocy ZSRR
    >>otrzymał 427 tys. samochodów, 22 tys. samolotów, 13 tys. czołgów,
    >> 9 tys. traktorów, 2 tys. lokomotyw, 11 tys. wagonów, 3 mln t benzyny
    >> lotniczej, 350 tys. t materiałów wybuchowych, 15 mln par butów,
    >>70 mln m kw. tkanin ubraniowych, 4 mln opon oraz 200 tys. km drutu
    >>telefonicznego[1].
    >
    >>Dla porównania w czasie wojny (od II półrocza 1941) produkcja własna ZSRR
    >>wyniosła ok. 265,6 tys. samochodów.
    >>Produkcja parowozów wynosiła: w 1940 r. - 914 szt., w 1941 r. - 708 szt.,
    >>w 1942 r, - 9 szt., w 1943 r. - 43 szt.,
    >>w 1944 r. - 32 szt., w 1945 r, - 8 szt. Produkcja wagonów towarowych w
    >>latach 1942-1945 wyniosła 1087 szt.[2].
    >
    > Dostali parowozy z USA, to fabryka parowozow (w delegacji) mogla sie zajac
    > inna produkcja.
    >
    > No ale wychodzi na to, ze do Berlina wjechali na radzieckich czolgach i
    > amerykanskich ciezarowkach.
    > No i w amerykanskich butach. Bo Shermany owszem byly, ale sie estyma nie
    > cieszyly.

    Czytałem, że Shermany trafiały do lepszych jednostek i były dobrze oceniane.
    Ocena zależy też od wersji Shermanów, jakie docierały do ZSRR. Zaraz po
    dostawie czołg mógł być dobrze oceniany w porównaniu do aktualnej wersji
    T-34, a po roku okazywał się słabszy wobec udoskonalonego T-34 i
    niewystarczający do walki z nowymi typami czołgów niemieckich.

    >
    > Te wagony mnie zaciekawily ... tysiace dostarczono z USA, czy straty w
    > transporcie kolejowym byly jednak znikome ?
    > A widze - ok 10 tys "flat cars" dostarczono, w tym tylko 120 do przewozu
    > czolgow :-)
    >
    > Jeszcze kwestia czasu - dostawy darmowe z lend-leasu ruszyly do ZSRR dosc
    > pozno. Wczesniej byly jeszcze dostawy platne, ale tez pozno i niewiele.
    > Niemiecki atak zdolali zatrzymac jednak wlasnymi silami.



    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 77. Data: 2016-09-16 09:03:44
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 września 2016 15:24:27 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Pytanie ile mieli swoich przed wojna.

    Przed wojna to mieli tego masę i troche.
    Był tylko jeden problem wg Suworowa chyba w Lofołamaczu to pisał.
    Że na granicy Niemiecko Radzieckiej były ogromna mobilizacja.
    Tysiące czołgów ludzi wagonów itd.
    Tylko Hitler był szybszy.
    A radzieccy sołdaci byli przygotowani żeby iść na przód i się bronić.
    Efekt wiadomy

strony : 1 ... 7 . [ 8 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: