-
71. Data: 2016-09-15 12:47:39
Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu czwartek, 15 września 2016 10:41:37 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> Byly dostawy na poczatku wojny. Do Berlina wjechali na radzieckich czolgach,
strzelali radziecka amunicja z radzieckich karabinow i armat, radzieckie samoloty
zrzucaly radzieckie bomby latajac na radzieckim paliwie. Po Baltyku i nie tylko
plywaly radzieckie okrety, rowniez podwodne.
Według aktualnych szacunków rosyjskich historyków, w ramach pomocy ZSRR otrzymał 427
tys. samochodów, 22 tys. samolotów, 13 tys. czołgów, 9 tys. traktorów, 2 tys.
lokomotyw, 11 tys. wagonów, 3 mln t benzyny lotniczej, 350 tys. t materiałów
wybuchowych, 15 mln par butów, 70 mln m kw. tkanin ubraniowych, 4 mln opon oraz 200
tys. km drutu telefonicznego[1].
Dla porównania w czasie wojny (od II półrocza 1941) produkcja własna ZSRR wyniosła
ok. 265,6 tys. samochodów. Produkcja parowozów wynosiła: w 1940 r. - 914 szt., w 1941
r. - 708 szt., w 1942 r, - 9 szt., w 1943 r. - 43 szt., w 1944 r. - 32 szt., w 1945
r, - 8 szt. Produkcja wagonów towarowych w latach 1942-1945 wyniosła 1087 szt.[2].
-
72. Data: 2016-09-15 13:50:33
Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
W dniu czwartek, 15 września 2016 10:41:37 UTC+2 użytkownik Zenek
Kapelinder napisał:
>> Byly dostawy na poczatku wojny. Do Berlina wjechali na radzieckich
>> czolgach,
>>strzelali radziecka amunicja z radzieckich karabinow i armat,
>>radzieckie samoloty
>>zrzucaly radzieckie bomby latajac na radzieckim paliwie.
>> Po Baltyku i nie tylko plywaly radzieckie okrety, rowniez
>> podwodne.
>Według aktualnych szacunków rosyjskich historyków, w ramach pomocy
>ZSRR otrzymał 427 tys. samochodów, 22 tys. samolotów, 13 tys.
>czołgów,
> 9 tys. traktorów, 2 tys. lokomotyw, 11 tys. wagonów, 3 mln t benzyny
> lotniczej, 350 tys. t materiałów wybuchowych, 15 mln par butów,
>70 mln m kw. tkanin ubraniowych, 4 mln opon oraz 200 tys. km drutu
>telefonicznego[1].
>Dla porównania w czasie wojny (od II półrocza 1941) produkcja własna
>ZSRR wyniosła ok. 265,6 tys. samochodów.
>Produkcja parowozów wynosiła: w 1940 r. - 914 szt., w 1941 r. - 708
>szt., w 1942 r, - 9 szt., w 1943 r. - 43 szt.,
>w 1944 r. - 32 szt., w 1945 r, - 8 szt. Produkcja wagonów towarowych
>w latach 1942-1945 wyniosła 1087 szt.[2].
Dostali parowozy z USA, to fabryka parowozow (w delegacji) mogla sie
zajac inna produkcja.
No ale wychodzi na to, ze do Berlina wjechali na radzieckich czolgach
i amerykanskich ciezarowkach.
No i w amerykanskich butach. Bo Shermany owszem byly, ale sie estyma
nie cieszyly.
Te wagony mnie zaciekawily ... tysiace dostarczono z USA, czy straty w
transporcie kolejowym byly jednak znikome ?
A widze - ok 10 tys "flat cars" dostarczono, w tym tylko 120 do
przewozu czolgow :-)
Jeszcze kwestia czasu - dostawy darmowe z lend-leasu ruszyly do ZSRR
dosc pozno. Wczesniej byly jeszcze dostawy platne, ale tez pozno i
niewiele.
Niemiecki atak zdolali zatrzymac jednak wlasnymi silami.
J.
-
73. Data: 2016-09-15 15:24:26
Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Pytanie ile mieli swoich przed wojna. To raczej duze panstwo i oparte wtedy na
transporcie kolejowym. Duze straty mieli jak niemcy szli do przodu. Po przeniesieniu
produkcji za Ural to co sluzylo tam do transportu nie bylo niszczone w wyniku dzialan
wojennych. Tylko to co dowozilo na front bylo zagrozone, i to o wiele mniej niz u
niemcow. Po radzieckiej stronie frontu w zasadzie nie bylo niemieckiej partyzantki co
by tory rozkrecala. Za to po niemieckiej stronie frontu zrodla mowia o kilkuset
tysiacach radzieckich zolnierzy walczacych w zorganizowanej partzantce.
-
74. Data: 2016-09-15 21:21:37
Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-09-14 o 22:22, Shrek pisze:
>> Duży spychacz Staliniec, silnik identyczny jak w czołgu,
>> zajechali silnik to nowy załatwili w jednostce wojskowej
>> bo tylko tam takie mieli.
>> Główna różnica polegała na przeniesieniu napędu, czołg
>> musi rozwijać róże prędkości więc skrzynia biegów i
>> sprzęgło a w spychaczu który miał maksymalna prędkość
>> poniżej 10km/h silnik napędzał prądnicę a silniki elektryczne
>> napędzały całość. I silnik wytrzymywał podobne czasy jak
>> w lokomotywie.
>
> Poważnie w spychaczach jest przeniesienie elektryczna?
Pisałem o konkretnym modelu a nie o wszystkich.
>> Czołg na poligonie w jeden dzień zrobi więcej kilometrów
>> niż taki spychacz przez tydzień a może i przez dwa.
>
> No ale właśnie o to chdzi, że 4 ćwiczenia i silnik do wymniany.
Niestety.
>> Dodatkowo jest lżejszy więc zawieszenie i układ przeniesienia
>> napędu wytrzymuje sporo więcej.
>
> Ale tu rozmawiamy o silnikach. Zaraz się okaże, że pół czołgu trzeba po
> 150 godzinach wymienić;)
>
Po 150 godzinach jazdy gąsienice, układ napinający i zawieszenie.
Jak już pisałem czołg to bardzo delikatne urządzenie a wszyscy
myślą że jest jak sztaba metalu, nie do zdarcia.
Pozdrawiam
-
75. Data: 2016-09-15 21:36:10
Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-09-15 o 10:41, Zenek Kapelinder pisze:
> Byly dostawy na poczatku wojny. Do Berlina wjechali na radzieckich czolgach,
strzelali radziecka amunicja z radzieckich karabinow i armat, radzieckie samoloty
zrzucaly radzieckie bomby latajac na radzieckim paliwie. Po Baltyku i nie tylko
plywaly radzieckie okrety, rowniez podwodne.
>
A u bas na wybrzeżu stał pomnik czołgisty a na nim znany radziecki
czołg sherman. Jak się połapali to zamienili na bardziej rosyjski t34.
http://www.gedanopedia.pl/gdansk/?title=POMNIK-CZO%C
5%81G
Tak naprawdę to w ACz były całe brygady pancerne na czołgach
amerykańskich o angielskich.
Pozdrawiam
-
76. Data: 2016-09-15 23:19:13
Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:57da8b0a$0$12544$65785112@news.neostrada.pl...
>
> W dniu czwartek, 15 września 2016 10:41:37 UTC+2 użytkownik Zenek
> Kapelinder napisał:
>>> Byly dostawy na poczatku wojny. Do Berlina wjechali na radzieckich
>>> czolgach,
>>>strzelali radziecka amunicja z radzieckich karabinow i armat, radzieckie
>>>samoloty
>>>zrzucaly radzieckie bomby latajac na radzieckim paliwie.
>>> Po Baltyku i nie tylko plywaly radzieckie okrety, rowniez podwodne.
>
>>Według aktualnych szacunków rosyjskich historyków, w ramach pomocy ZSRR
>>otrzymał 427 tys. samochodów, 22 tys. samolotów, 13 tys. czołgów,
>> 9 tys. traktorów, 2 tys. lokomotyw, 11 tys. wagonów, 3 mln t benzyny
>> lotniczej, 350 tys. t materiałów wybuchowych, 15 mln par butów,
>>70 mln m kw. tkanin ubraniowych, 4 mln opon oraz 200 tys. km drutu
>>telefonicznego[1].
>
>>Dla porównania w czasie wojny (od II półrocza 1941) produkcja własna ZSRR
>>wyniosła ok. 265,6 tys. samochodów.
>>Produkcja parowozów wynosiła: w 1940 r. - 914 szt., w 1941 r. - 708 szt.,
>>w 1942 r, - 9 szt., w 1943 r. - 43 szt.,
>>w 1944 r. - 32 szt., w 1945 r, - 8 szt. Produkcja wagonów towarowych w
>>latach 1942-1945 wyniosła 1087 szt.[2].
>
> Dostali parowozy z USA, to fabryka parowozow (w delegacji) mogla sie zajac
> inna produkcja.
>
> No ale wychodzi na to, ze do Berlina wjechali na radzieckich czolgach i
> amerykanskich ciezarowkach.
> No i w amerykanskich butach. Bo Shermany owszem byly, ale sie estyma nie
> cieszyly.
Czytałem, że Shermany trafiały do lepszych jednostek i były dobrze oceniane.
Ocena zależy też od wersji Shermanów, jakie docierały do ZSRR. Zaraz po
dostawie czołg mógł być dobrze oceniany w porównaniu do aktualnej wersji
T-34, a po roku okazywał się słabszy wobec udoskonalonego T-34 i
niewystarczający do walki z nowymi typami czołgów niemieckich.
>
> Te wagony mnie zaciekawily ... tysiace dostarczono z USA, czy straty w
> transporcie kolejowym byly jednak znikome ?
> A widze - ok 10 tys "flat cars" dostarczono, w tym tylko 120 do przewozu
> czolgow :-)
>
> Jeszcze kwestia czasu - dostawy darmowe z lend-leasu ruszyly do ZSRR dosc
> pozno. Wczesniej byly jeszcze dostawy platne, ale tez pozno i niewiele.
> Niemiecki atak zdolali zatrzymac jednak wlasnymi silami.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
77. Data: 2016-09-16 09:03:44
Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu czwartek, 15 września 2016 15:24:27 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> Pytanie ile mieli swoich przed wojna.
Przed wojna to mieli tego masę i troche.
Był tylko jeden problem wg Suworowa chyba w Lofołamaczu to pisał.
Że na granicy Niemiecko Radzieckiej były ogromna mobilizacja.
Tysiące czołgów ludzi wagonów itd.
Tylko Hitler był szybszy.
A radzieccy sołdaci byli przygotowani żeby iść na przód i się bronić.
Efekt wiadomy