eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzołg (diesel) na LPG :-)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 77

  • 41. Data: 2016-09-13 18:06:52
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    Dnia Sun, 11 Sep 2016 01:49:22 +0200, RadoslawF napisał(a):
    >>>> W czasie wojny T34 miał teoretycznie 100 godzin na silnik
    >>>> i tysiąc kilometrów na układ jezdny.
    >>>> Praktyka wykazywała 60 godzin na silnik i maks dwieście
    >>>> kilometrów na układ jezdny.
    >>
    >>> Od czasów T34 myślę że sporo się zmieniło w dziedzinie motoryzacji
    >>> pancernej :)
    >
    >> Resurs na silnik wzrósł do 150 godzin. Faktycznie sporo.

    >Dziwnie to brzmi.
    >Stosunek pojemności do mocy nie odbiega od np. ciężarówek, a wręcz
    >silniki
    >w czołgach są mniej wysilone niż współczesne ciężarówki.
    >Dziwię się więc dlaczego te w czołgach miałyby wymagać remontu
    >kapitalnego
    >co chwilę.

    Jesli chodzi o T-34, to cos mi sie kolacze, ze filtry powietrza byly
    tak jakies bardzo kiepskie, no i silnik na piasku pracowal :-)

    http://tankarchives.blogspot.com/2013/04/aberdeen-t-
    34-and-kv-1-test.html

    >>> Do tego jeszcze może co innego być zużycie w czasie wojny, a co
    >>> innego
    >>> nawet poligonowe.
    >
    >> Różnica polega na metodzie dojazdu. Na poligon czołgi są dowożone,
    >> na pole bitwy muszą dojechać same.

    >Raczej myślałem o możliwościach serwisowych.
    >Na wojnie nikt się nie będzie przejmował że coś tam zaczęło dziwne
    >dźwięki
    >wydawać, a warunkach poligonowych jednak sprzęt zawsze można wycofać.

    W 1941/42 to niemal prototypy byly i jeszcze sporo niedopracowanych
    rzeczy mialy, ktore w przyszlosci byly ulepszane.
    To tez moglo zawazyc na opinii.
    Nie musi silnik zawiesc, wystarczy, ze rozrusznik padnie ...



    J.



  • 42. Data: 2016-09-13 18:35:19
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.09.2016 o 17:35, Zenek Kapelinder pisze:
    > Napisalem rowniez zeby ten kto chce wiedziec poszukal sobie w necie jak pracuja
    lancuchy. I co sie dzieje jak ilosc zebow w kole napedzajacym lancuch jest mala. W
    czolgu jest mala ilosc zebow.

    Na tylnym kole w rowerze też jest mała konkretnie zdaje się 11. Jak masz
    coś do powiedzenia to się wysłów, a nie powołujesz się na kwadratowe
    koła w rowerze gdyby miał łańcuch i małą ilośc zębów. Ma łańcuch, ma
    małą ilość zębów i nie ma kwadratowych kół. Więc o co ci w twoim
    przykładzie konkretnie chodzi?

    Dodatkowo spychacze też mają gąsienice i w nich nikt nie remontuje
    silnika co tydzień, więc jak widać da się to zrobić. Podejrzewam, że w
    czołgu nie warto, bo w sumie i tak na polu walki to duża "szansa", że
    tyle nie pożyje. Choć to w warunkach wojny symetrycznej, a takiej od
    dawna nie było. Więc w zasadzie zwłaszcza USA opłacałoby się robić coś
    bardziej trwałego. Wiec musi istnieć chyba bardziej fundamentalny powód.

    Shrek


  • 43. Data: 2016-09-13 18:41:10
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.09.2016 o 18:35, Shrek pisze:

    > Dodatkowo spychacze też mają gąsienice i w nich nikt nie remontuje
    > silnika co tydzień, więc jak widać da się to zrobić. Podejrzewam, że w
    > czołgu nie warto, bo w sumie i tak na polu walki to duża "szansa", że
    > tyle nie pożyje. Choć to w warunkach wojny symetrycznej, a takiej od
    > dawna nie było. Więc w zasadzie zwłaszcza USA opłacałoby się robić coś
    > bardziej trwałego. Wiec musi istnieć chyba bardziej fundamentalny powód.

    Jeszcze coś takiego znalazłem:

    A te dane są bodaj z połowy 1942:
    "statystyczna żywotność T-34 w warunkach frontowych wynosiła 4-10 dni
    lub 1-3 ataki, a przebieg 67 km."


    Więc na wojnę klasy 2WW rzeczywiście większych rezusów nie warto robić.
    Pytanie ile kosztowałoby zrobienie czegoś na powiedzmy 2000h. Bo
    przecież z drugiej strony szansa że czołg weźmie udział w 3WW jest znikoma;)


  • 44. Data: 2016-09-13 19:09:01
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie chce mi sie z Toba dyskutowac bo nie masz pojecia. Ale dam Ci szanse. Czy mozna
    zrobic przekladnie lancuchowa z kolem ktore bedzie mialo 4 zeby " kwadratowym" i czy
    w takiej przekladni dla danych obrotow predkosc liniowa lancucha bedzie stala. Moglem
    byc bardziej perwersyjny i spytac czy da sie zrobic taka przekladnie z dwoma zebami,
    czyli kolo zebate to plaskownik.


  • 45. Data: 2016-09-13 19:42:25
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Nie chce mi sie z Toba dyskutowac bo nie masz pojecia. Ale dam Ci szanse. Czy mozna
    zrobic przekladnie lancuchowa z kolem ktore bedzie mialo 4 zeby " kwadratowym" i czy
    w takiej przekladni dla danych obrotow predkosc liniowa lancucha bedzie stala. Moglem
    byc bardziej perwersyjny i spytac czy da sie zrobic taka przekladnie z dwoma zebami,
    czyli kolo zebate to plaskownik.

    i co to ma wspólnego z czołgiem?

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 46. Data: 2016-09-13 20:12:10
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-09-13 o 18:41, Shrek pisze:
    > W dniu 13.09.2016 o 18:35, Shrek pisze:
    >
    >> Dodatkowo spychacze też mają gąsienice i w nich nikt nie remontuje
    >> silnika co tydzień, więc jak widać da się to zrobić. Podejrzewam, że w
    >> czołgu nie warto, bo w sumie i tak na polu walki to duża "szansa", że
    >> tyle nie pożyje. Choć to w warunkach wojny symetrycznej, a takiej od
    >> dawna nie było. Więc w zasadzie zwłaszcza USA opłacałoby się robić coś
    >> bardziej trwałego. Wiec musi istnieć chyba bardziej fundamentalny powód.
    >
    > Jeszcze coś takiego znalazłem:
    >
    > A te dane są bodaj z połowy 1942:
    > "statystyczna żywotność T-34 w warunkach frontowych wynosiła 4-10 dni
    > lub 1-3 ataki, a przebieg 67 km."
    >
    >
    > Więc na wojnę klasy 2WW rzeczywiście większych rezusów nie warto robić.
    > Pytanie ile kosztowałoby zrobienie czegoś na powiedzmy 2000h. Bo
    > przecież z drugiej strony szansa że czołg weźmie udział w 3WW jest
    > znikoma;)
    >

    Silniki czołgów mają niewielką trwałość również z powodu paliwa - zwykle
    są przystosowane do jazdy na każdym świństwie, co pochodzi od ropy. Może
    toto jeździć nawet na terpentynie i benzynie lotniczej - choć tego tak
    zupełnie to nie jestem pewien.
    A wiadomo, że jak cos jest uniwersalne i do wszystkiego, to jest do d...
    T.


  • 47. Data: 2016-09-13 20:16:15
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uwazam ze duzo. Ty mozesz uwazac ze nic wspolnego nie ma. Polska to wolny kraj.


  • 48. Data: 2016-09-13 20:49:57
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.09.2016 o 19:09, Zenek Kapelinder pisze:
    > Nie chce mi sie z Toba dyskutowac bo nie masz pojecia. zie stala.

    No to nie dyskutuj. Ośmieszyłeś się twierdzeniem, że gdyby rower był na
    łańcuch to byś jeździł jak na kwadratowych kołach, a teraz usiłujesz się
    wyłgać bełkotem.

    Shrek


  • 49. Data: 2016-09-13 22:44:37
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Uwazam ze duzo. Ty mozesz uwazac ze nic wspolnego nie ma. Polska to wolny kraj.

    czyli jak zwykle chlapnąłeś coś bez sensu a teraz robisz uniki

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 50. Data: 2016-09-13 22:49:23
    Temat: Re: Czołg (diesel) na LPG :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Teraz to Ty sie osmieszyles. Napisalem co innego. Jest takie przyslowie ze jak glupi
    nie zrozumie to przekreci zeby mu pasowalo.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 8


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: