  • 1. Data: 2010-02-21 09:21:11
    Temat: Czekać na Sony A750, czy brać A550?
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Jak w temacie.

    Jestem amatorem, chcę zmienić A300 na coś lepszego (z CMOS-em). Fajnie jakby
    nowa lustrzanka miała pełną klatkę (bo mam obiektywy pasujące najlepiej na
    FF), ale raczej wątpię, żeby A750 miała FF. Podejrzewam, że jak już się
    pojawi, będzie miała ulepszoną matrycę z A550. To jak radzicie - czekać, czy
    brać A550?

    Dzięki :-)
    Maciej

  • 2. Data: 2010-02-21 09:35:53
    Temat: Re: Czekać na Sony A750, czy brać A550?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-21 10:21:11 +0100, "Matt " <m...@W...gazeta.pl> said:

> [...]
    > pojawi, będzie miała ulepszoną matrycę z A550. To jak radzicie - czekać, czy

    Jelśli nie zależy Ci na dobrej ergonomii i pryzmacie, a wolisz mieć
    przyzwoite LV, to bierz A550. Ja, nie mając ciśnienia na zakup już bym
    raczej poczekał na 7xx, ale trzeba się liczyć z tym, że jeśli teraz ją
    oficjalnie ogłoszą, to dostępna u nas będzie pewnie gdzieś pod koniec
    kwietnia i to w klasycznie nieco zawyżonej cenie MSRP.

    -
    Pozdrawiam
    de Fresz

  • 3. Data: 2010-02-21 12:27:08
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Matt " <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > FF), ale raczej wątpię, żeby A750 miała FF. Podejrzewam, że jak już się
    > pojawi, będzie miała ulepszoną matrycę z A550. To jak radzicie - czekać,

    Jeśli potrzebujesz pełną klatke, to A900 mają w dobrej cenie w FJ :)
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-02-21 12:30:23
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-21 10:21, Matt wrote:
> [...]
    > pojawi, będzie miała ulepszoną matrycę z A550. To jak radzicie - czekać, czy

    Nie dziel skóry na niedźwiedziu, nie wiadomo czy ten aparat w ogóle teraz
    wyjdzie i co będzie miał, a potem kiedy będzie dostępny oraz w jakiej
    cenie. Dziś o 18 naszego czasu będzie konferencja sony i jest szansa się
    dowiedzieć, w przyszłym miesiącu kolejna z okazji targów w Jokohamie.

    Jeśli Ci zależy na obrazie z cropowej matrycy to A550 daje w tej chwili
    zdecydowanie najlepszy z sonówek, budżetowa-okrojona wersja to A450 - ma
    tę samą matrycę, ale gorszy nieodchylany LCD.

    Za to jak chcesz pełną klatkę to ok. 5500zł możesz wydać na A850. Jak na
    aparat tego typu to nie jest dużo, ale i tak więcej niż jakikolwiek crop.
    W tym przypadku za to musiałbyś pogodzić się z brakiem LV.

    Ogólnie na Twoim miejscu bym poczekał - nie ze względu na premiery ale po
    prostu rynek - teraz okres poświąteczny i klienci niechętnie wydają
    pieniądze, nawet największe wyprzedaże ich mniej obchodzą. Często więc
    ceny się trzymają, a naprawdę spadają ok. maja. Stosunkowo tanio uda Ci
    się za to kupić niezły, ale używany A700. To dobry czas na zakupu właśnie
    takie z drugiej ręki.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 5. Data: 2010-02-21 12:45:39
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Chciałbym pełną klatkę, ale maks. 15 MPix, ze względu na wysokie czułości.
    24MPix bym przebolał w A850, ale i tak chyba nie dam rady 6 tys. wysupłać :-)

    A700 nie ma LV, a głównie w tym trybie robię zdjęcia teraz (na A300). Dlatego
    czekam na A750, ale miał być w październiku, potem w grudniu, potem w lutym i
    nadal nie ma. A nawet nie wiadomo kiedy zostanie wypuszczony i z jaką
    specyfikacją. Pełna klatka by mi się przydała, ale za 4500 zł, 15 MPix, z LV.
    To chyba nierealne :-))

    A750 będzie raczej bardziej profi niż amatorski, więc nie wiem, czy jest sens
    czekać :-)

    Maciej

  • 6. Data: 2010-02-21 13:20:06
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-21 13:45, Matt wrote:
    > Chciałbym pełną klatkę, ale maks. 15 MPix, ze względu na wysokie czułości.
    > 24MPix bym przebolał w A850, ale i tak chyba nie dam rady 6 tys. wysupłać :-)

    Tak dobrze to tylko w nikonie, tzn. jest D700 z 12Mpix i najlepszymi teraz
    czułościami. Z A900 i A850 można wyciągnąć więcej detali, a wyższe
    czułości po obróbce i skalowaniu mogą dorównywać nawet D700, ale wymaga to
    sporej pracy i wiedzy, a na wszystko jeszcze czasu.

    > A700 nie ma LV, a głównie w tym trybie robię zdjęcia teraz (na A300). Dlatego
    > czekam na A750, ale miał być w październiku, potem w grudniu, potem w lutym i
    > nadal nie ma.

    Ale on nie będzie miał LV, a conajmniej dobrego LV. To rozwiązanie które
    ma sony teraz jest oparte o pryzmat z luster, seria z cyfrą "7" zapewne
    będzie miała pryzmat i duży wizjer, więc LV conajwyżej tylko z matrycy.
    Dlatego jeśli lubisz LV to nawet się nie zastanawiaj i bierz A550 - to
    całkiem niezły aparat.

    > A nawet nie wiadomo kiedy zostanie wypuszczony i z jaką
    > specyfikacją. Pełna klatka by mi się przydała, ale za 4500 zł, 15 MPix, z LV.
    > To chyba nierealne :-))

    Zdecydowanie bym na to nie liczył. Myślę, że następca A700 dostanie:
    + tę samą obudowę (brak odchylanego ekranu!) - mocną, magnezową, ciężką
    + LV z głównej matrycy + wykrywanie kontrastu - czyli słabo
    + jakiś tryb filmowy - może na papierze niezły, w praktyce cienki
    + matrycę z A550
    + bajery programowe z A850/900 - czyli "inteligentny DOF" i jeszcze
    strojenie szkiełek
    + byćmoże nowy ekran jak w canonie A550
    + pewnie jakiś update dotyczący AF, może np ten z A900 - mieści się na
    cropie - tyle że czujniki szerzej

    IMHO to całkiem niezły zestaw opcji jak na nowy model w cenie tak 4500zł
    na start (realnej, nie sugerowanej).
    W każdym razie nie spodziewam się, że ekran będzie odchylany, a LV z
    czegoś innego niż główna matryca, czyli to będzie tryb, który będzie
    dodatkiem, a nie istotną cechą aparatu.

    > A750 będzie raczej bardziej profi niż amatorski, więc nie wiem, czy jest sens
    > czekać :-)

    No raczej tak, tzn, będą bardziej trzymać się solidnej budowy, niż chcieć
    zmienić na coś realnie użytecznego dla amatora. Ten aparat musi być
    solidny, uszczelniany, mieć zwartą budowę.

    Mój wniosek dla Ciebie - powinieneś zdecydowanie kupić narazie A550 - to
    fajny aparat i ma cechy których potrzebujesz. Raczej nie doczekasz szybko
    czegoś lepszego - no chyba że sony wypuści jakieś A580 które będzie miało
    jedynie tryb video więcej - LV i matryca raczej zostaną bez zmian.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 7. Data: 2010-02-21 13:57:05
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    dominik <u...@d...net.pl> napisał(a):

    Dzięki. Idę 'pomacać' a550 do Fotojokera :-) Zobaczę, czy coś między nami
    zaiskrzy :-)

    Maciej

  • 8. Data: 2010-02-21 19:25:37
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Matt <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > dominik <u...@d...net.pl> napisał(a):
    >
    > Dzięki. Idę 'pomacać' a550 do Fotojokera :-) Zobaczę, czy coś między nami
    > zaiskrzy :-)
    >
    > Maciej

    Nie zdążyłem pójść do FJ dzisiaj, a tu news:
    http://optyczne.pl/2712-nowo%C5%9B%C4%87-Sony_zapowi
    ada_nowe_produkty__w_tym_nast%C4%99pc%C4%99_A700.htm

    Ma być następca A700, tylko nie bardzo rozumiem, czy w tym roku, czy później.
    W każdym razie w nowych lustrzankach S. ma być nowa matryca CMOS Exmor. Chyba
    jeszcze nic konkretniejszego nie wiadomo, ale pewnie w ciągu miesiąca - dwóch
    się wyjaśni, co to za matryca

    Maciej

  • 9. Data: 2010-02-21 20:07:38
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-21 20:25, Matt wrote:
> [...]
    > jeszcze nic konkretniejszego nie wiadomo, ale pewnie w ciągu miesiąca - dwóch

    Jeśli chcesz to czekaj, A700 z ceną pewnie nie spadnie, a jeśli to pewnie
    niezawiele, za to są realne szanse na spadek A550, ale i to nie tak szybko
    jak myślisz :)
    zobaczymy wkrótce czy rzeczywiście jest jeszcze nowsza matryca :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 10. Data: 2010-02-22 05:30:22
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    dominik <u...@d...net.pl> napisał(a):

    > On 2010-02-21 20:25, Matt wrote:
    > zobaczymy wkrĂłtce czy rzeczywiĹ&#65533;cie jest jeszcze nowsza matryca :)

    Jakiś EXMOR AVCHD ma być, z opcją kręcenia filmów. Na zdjęciach (
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=10459 ) widać, że nowa alfa 'Mainstream'
    nie będzie miała przycisków u góry obudowy, czyli to będzie model poniżej
    A550. Natomiast nowa alfa "Advanced", czyli następca A700, nie będzie miała
    odchylanego ekranika. Może dla profi czy kogoś, kto ma długo styk z
    lustrzankami to nie jest ważne, ale ja wolę z A300 przesiąść się na inny
    aparat z dobrym LV i odchylanym ekranem.

    Maciej