    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czekać na Sony A750, czy brać A550?
    Date: Sun, 21 Feb 2010 14:20:06 +0100

    On 2010-02-21 13:45, Matt wrote:
    > Chciałbym pełną klatkę, ale maks. 15 MPix, ze względu na wysokie czułości.
    > 24MPix bym przebolał w A850, ale i tak chyba nie dam rady 6 tys. wysupłać :-)

    Tak dobrze to tylko w nikonie, tzn. jest D700 z 12Mpix i najlepszymi teraz
    czułościami. Z A900 i A850 można wyciągnąć więcej detali, a wyższe
    czułości po obróbce i skalowaniu mogą dorównywać nawet D700, ale wymaga to
    sporej pracy i wiedzy, a na wszystko jeszcze czasu.

    > A700 nie ma LV, a głównie w tym trybie robię zdjęcia teraz (na A300). Dlatego
    > czekam na A750, ale miał być w październiku, potem w grudniu, potem w lutym i
    > nadal nie ma.

    Ale on nie będzie miał LV, a conajmniej dobrego LV. To rozwiązanie które
    ma sony teraz jest oparte o pryzmat z luster, seria z cyfrą "7" zapewne
    będzie miała pryzmat i duży wizjer, więc LV conajwyżej tylko z matrycy.
    Dlatego jeśli lubisz LV to nawet się nie zastanawiaj i bierz A550 - to
    całkiem niezły aparat.

    > A nawet nie wiadomo kiedy zostanie wypuszczony i z jaką
    > specyfikacją. Pełna klatka by mi się przydała, ale za 4500 zł, 15 MPix, z LV.
    > To chyba nierealne :-))

    Zdecydowanie bym na to nie liczył. Myślę, że następca A700 dostanie:
    + tę samą obudowę (brak odchylanego ekranu!) - mocną, magnezową, ciężką
    + LV z głównej matrycy + wykrywanie kontrastu - czyli słabo
    + jakiś tryb filmowy - może na papierze niezły, w praktyce cienki
    + matrycę z A550
    + bajery programowe z A850/900 - czyli "inteligentny DOF" i jeszcze
    strojenie szkiełek
    + byćmoże nowy ekran jak w canonie A550
    + pewnie jakiś update dotyczący AF, może np ten z A900 - mieści się na
    cropie - tyle że czujniki szerzej

    IMHO to całkiem niezły zestaw opcji jak na nowy model w cenie tak 4500zł
    na start (realnej, nie sugerowanej).
    W każdym razie nie spodziewam się, że ekran będzie odchylany, a LV z
    czegoś innego niż główna matryca, czyli to będzie tryb, który będzie
    dodatkiem, a nie istotną cechą aparatu.

    > A750 będzie raczej bardziej profi niż amatorski, więc nie wiem, czy jest sens
    > czekać :-)

    No raczej tak, tzn, będą bardziej trzymać się solidnej budowy, niż chcieć
    zmienić na coś realnie użytecznego dla amatora. Ten aparat musi być
    solidny, uszczelniany, mieć zwartą budowę.

    Mój wniosek dla Ciebie - powinieneś zdecydowanie kupić narazie A550 - to
    fajny aparat i ma cechy których potrzebujesz. Raczej nie doczekasz szybko
    czegoś lepszego - no chyba że sony wypuści jakieś A580 które będzie miało
    jedynie tryb video więcej - LV i matryca raczej zostaną bez zmian.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564