  • 1. Data: 2009-07-26 09:25:10
    Temat: Cyfrowa antycypacja
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Znalazłem ciekawostkę - artykuł z foto z roku 1984 traktujący o
    przyszłości fotografii cyfrowej jako remedium na... problemy z
    zaopatrzeniem w odczynniki (jak we wszystko w prl). Paradoksalnie, znów
    jest to problem choć przyczyna jest zupełnie inna.
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/artykul.pn

    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /człowiek na zdjęciu powinien być uśmiechnięty/

  • 2. Data: 2009-07-26 09:46:48
    Temat: Re: Cyfrowa antycypacja
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jul 2009 11:25:10 +0200, Janko Muzykant wrote:
> [...]
    >zaopatrzeniem w odczynniki (jak we wszystko w prl). Paradoksalnie, znów
    >jest to problem choć przyczyna jest zupełnie inna.
    ng

    A tak mowiac szczerze to od tamtego czasu z utesknieniem czekalem na
    fotografie cyfrowa. Moze nie z uwagi na odczynniki, ale ciemnia byla
    po prostu ogolnie uciazliwa.

    A tak swoja droga - co to byl Canon AT-x ? Bo 25 lat minelo, a cena
    jakby ta sama - w dolarach nie bylo inflacji ?

    J.

  • 3. Data: 2009-07-26 13:59:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 11:25:10 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > zaopatrzeniem w odczynniki (jak we wszystko w prl). Paradoksalnie, znów
    > jest to problem choć przyczyna jest zupełnie inna.

    Jeszcze się nie spełniło - nie ma aparatów za 50 zł (czyli pół miliona..)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 4. Data: 2009-07-26 15:09:25
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zaopatrzeniem w odczynniki (jak we wszystko w prl). Paradoksalnie,
    > znów jest to problem choć przyczyna jest zupełnie inna.

    He, he... Tekst Burzyńskiego bez "osłabiacza Farmera" chyba by się
    nie liczył... ;-) Uczyłem się kiedyś z jego książek, do dziś pozostały
    mi niektóre skrzywienia... :))

    A co do tego typu tekstów - proszę sobie uświadomić, że jak
    wszystko, co się ukazywało w I. obiegu prlu bylo to i tak jeszcze
    ocenzurowane, zautocenzurowane przez autora i upiększone... :)

    BTW: Dzięki za repro!

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2009-07-26 15:27:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mariusz [mr.] pisze:
    > BTW: Dzięki za repro!

    Mam kilka roczników w twardych oprawkach, fajna lektura. Świetne zdjęcia
    i felietony plus porady jak z wody z octem zrobić wszystko (lata
    osiemdziesiąte) plus zachwyt jakimiś tam universalami z pewexu (marka
    kopiących lamp, ale ''zachodnich'') i mniejszy już zachwyt prakticami,
    które niby są dostępne legalnie, ale nie wiadomo gdzie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /mam mniejszy brzuch niż Britney, widziałem na pudelku/

  • 6. Data: 2009-07-27 07:32:30
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 17:27:50 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > kopiących lamp, ale ''zachodnich'') i mniejszy już zachwyt prakticami,
    > które niby są dostępne legalnie, ale nie wiadomo gdzie.

    Practica była dostępna w Foto-Optyce (:-) tyle, że nie z półki, panie
    dawały od tyłu.
    Chodziłem do w/w sklepów przez ponad 15 lat i nigdy nie widziałem jej
    w sprzedaży, ale udało mi się tam kupić Flektogona 20mm, f2.8 i Sonara
    200mm, f2.8.
    Piotr

  • 7. Data: 2009-07-27 08:36:46
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Piotr napisał(a):

    > Practica była dostępna w Foto-Optyce (:-) tyle, że nie z półki, panie
    > dawały od tyłu.

    Hmmm, jak mamy to rozumieć?

    wer

  • 8. Data: 2009-07-27 09:25:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w
    wiadomości news:1n5ogbnicabup$.dlg@lepper.institute.com...

    > Jeszcze się nie spełniło - nie ma aparatów za 50 zł (czyli pół
    > miliona..)

    Sa. Uzywane na allegro. I nie tylko uzywane
    http://allegro.pl/item695569600_3_in_1_aparat_kompak
    towy_kamera_md_7468_nowy.html

    J.

  • 9. Data: 2009-07-27 10:10:01
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-26 15:59:52 +0200, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > Jeszcze się nie spełniło - nie ma aparatów za 50 zł (czyli pół miliona..)

    Czy aby na pewno pół miliona z '84 się tak przelicza na 50 zł?

    de Fresz

  • 10. Data: 2009-07-27 10:46:45
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 10:36:46 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Hmmm, jak mamy to rozumieć?

    Zrozumcie to tak:
    Aparaty nie trfiały w sklepie na półkę, były sprzedawane "po
    znajomości", zazwyczaj po nieco wyższej cenie.
    Piotr