  • 21. Data: 2009-04-02 12:35:43
    Temat: Re: Cos dla smiechu
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 2 Apr 2009 13:44:33 +0200, "Wit\(old\)"
    <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    >w wiadomości news:49d4918f$1@news.home.net.pl...
    >
    >Skąd wiesz że nie masz teraz żadnego syfu skoro nie masz antywira? (chyba że
    >już masz bo piszesz "nie posiadałem" ) To że nic się nie dzieje
    >niepokojacego to nie znaczy że tak faktycznie jest. Przeskanuj komputer to
    >sie dowiesz prawdy.
    >Wit
    Oj, chyba oboje z Jakubem nieco przesadzacie. Od dwóch czy trzech lat
    nie pamiętam aby AV mi się odezwał z alarmem przy ,,normalnym''
    użytkowaniu. Of course, jak się wchodzi na strony z krakami bez AV to
    się ryzykuje, ale oprócz tej oczywistej oczywistości ;) to mógłbym nie
    mieć AV i nie mieć wirusów. Używam go głownie dla tego, że na myśl o
    reinstalce Windowsa niedobrze mi się już robi.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 22. Data: 2009-04-02 13:15:11
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > mieć AV i nie mieć wirusów. Używam go głownie dla tego, że na myśl o
    > reinstalce Windowsa niedobrze mi się już robi.

    Mi tez AV sie nie "odzywa". Od kiedy fire-wall wycina wszystko
    co chce sie z zewnatrz podlaczyc a czego ja nie zapraszalem ;)
    Ja sam smieci nie instaluje wiec jedyne co moze znalezc to
    jakies ciasteczka ktorych nie blokuje w przegladarce.

    Postaw sobie komputer bez ogniomorka na miesiac a potem zainstaluj
    jakis soft AV to pewnie sie zdziwisz...

  • 23. Data: 2009-04-02 14:30:19
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):
    > Postaw sobie komputer bez ogniomorka na miesiac a potem zainstaluj
    > jakis soft AV to pewnie sie zdziwisz...

    Podobno wystarczy godzina...

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2009-04-02 15:29:33
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-02 16:30:19 +0200, John Smith <u...@e...net> said:

    > Podobno wystarczy godzina...

    Fajny ten Windows...
    ;-)

    Nie mam ani FireWalla, ani antywira i mam dziwną pewność, że wirusów
    czy innego tym podobnego syfu tysz nie. Łażę po wszelakich stronach,
    nie zastanwiając się co tam może być, mogę swobodnie klikać w dowolne
    załączniki i śpię spokojnie. A wszystko przez tzw. snobizm... ;-)))

    de Fresz

  • 25. Data: 2009-04-02 16:34:12
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości

    > I BTW - trzeba być niezłym lamerem, szlajać diabli wiedzą gdzie lub
    > ciągnąć cokolwiek, skądkolwiek żeby złapać wirusa.
    > Dziesięć lat, W95, 98, 2000, Xp i nigdy żadnego nie miałem. Raz ktoś mi
    > dał CD-R pełen krakowanej lewizny i tam był jakiś blaster - ale to trzeba
    > mieć nie pokolei we łbie, żeby w ciemno otwierać wszystko jak leci. Nigdy
    > nie posiadałem również _żadnego_ programu antywirusowego oraz zawsze
    > używałem tandemu OE+IE.

    Domyslam sie, ze nigdy nie jechales samochodem, bo mozna sie zabic, nigdy
    nie byles nad morzem, bo mozna sie utopic,
    nigdy nie wyszedles wieczorem na spacer, bo mozna zostac pobitym itp...
    Proponuje tez nie czytac grup, bo mozna oczy zepsuc.

    > <j...@o...maile.com>

    Swieta racja :)
    Ja tez nie otweiram maili od nieznanych osob itp. Ale paranoikiem nie
    jestem. I wyobraz sobie, ze przez 18 lat zajmowania sie komputerami tez
    nigdy nie mialem problemow z wirusami itp :)

  • 26. Data: 2009-04-02 16:37:57
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Acha. I jeszcze slowko. Jesli nie masz antywira, to nie mow, ze nie masz
    wirusow, tylko ze nie wiesz, ile ich masz :)
    Mozesz sie kiedys zdziwic, jak pewien moj znajomy. Nie uzywal antywirusa,
    dopuki mu system calkiem prawie nie stanal. Jak mu wtedy przeskanowalem
    dyski antywirem, to znalazl ponad 800 robali.Do tamtego momentu tez
    szpanowal, ze nie uzywa zadnych zabezpieczen, i nie ma wirusow. Trzeba bylo
    sformatowac dysk, bo po usunieciu wirusow polowa systemu znikknela.

  • 27. Data: 2009-04-02 16:39:40
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zastanwiając się co tam może być, mogę swobodnie klikać w dowolne
    > załączniki i śpię spokojnie. A wszystko przez tzw. snobizm... ;-)))

    A wlasciwie to na jakiej podstawie masz taka pewnosc? Jakaś wizja? ;)

  • 28. Data: 2009-04-02 16:39:57
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 2 Apr 2009 17:29:33 +0200, de Fresz <d...@n...o2.pl>
    wrote:

> [...]
    >nie zastanwiając się co tam może być, mogę swobodnie klikać w dowolne
    >załączniki i śpię spokojnie. A wszystko przez tzw. snobizm... ;-)))
    Rzeczy elitarne, stając się popularnymi, stają się nieużyteczne.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 29. Data: 2009-04-02 16:41:39
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Wit(old)" napisał

> [...]
    > że już masz bo piszesz "nie posiadałem" ) To że nic się nie dzieje
    > niepokojacego to nie znaczy że tak faktycznie jest. Przeskanuj komputer to

    Czasami jak mnie najdzie to instaluję i odpalam jakiegoś SpyBota. Jeden, dwa
    ciasteczkowe potwory + ostrzeżenie, że w Xp jest zablokowany monit o
    antywira wyskakuje.

    W sumie jednak muszę cośsprostować - używam firewalla w Xp i sprzętowego w
    routerze, więc jak ktoś odczytał wcześniej, że niby jestem goły i wesoły to
    nie do końca tak jest.

    adam

  • 30. Data: 2009-04-02 16:41:40
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał
> [...]
    > softu, pracowalem na tym komputerze do tego roku kiedy
    > zmienilem sprzet na nowy (stoi jeszcze w kacie).
    > Od tego czasu uzywam na wszystkich komputerach AVG
    > i (odpukac) nie mam problemow...
    >
    > A Tobie zycze jak najlepiej - nie instaluj nigdy zadnego antywirusa,
    > zeby sie nie musial zdziwic jak zobaczysz ile syfu masz w komputerze...
    >
    > Mam komputer ktory pracuje od lat jako serwer plikow plus
    > dzialaja na nim dwa programy - zadnych stron www czy poczty.
    > Jak pierwszy raz zainstalowalem na nim soft antywirusowy
    > to znalazl ponad 1000 zainfekowanych plikow :)

    Ostatni jaki instalowałem to było coś z pakietu Symanteca i jak zobaczyłem
    jak fajnie ten skaner wali po wydajności to sobie odpuściłem i
    wypierniczyłem na pysk
    Kiedyś, parę razy myślałem, że coś jest nie tak i korzystałem z on-lineowych
    skanerów.
    Parę razy zapuszczałem je dla świętego spokoju - nigdy nic.

    Fakt - nic z zewnątrz do mnie (poza zwykłym netowaniem) nikt nie przynosi.

    I lepiej się już zamknę żeby potem nie było, że w złą godzinę, że zapeszyłem
    czy coś w tym stylu ; ))))

    adam