  • 1. Data: 2009-04-01 15:13:24
    Temat: dyfuzor na lampe
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Witam,
    konkretnie chodzi o 580 EXII do tej pory nie uzywalem dyfuzora,
    staraczal mi sufit i rozpraszacz wbudwany w lampe, a moze warto? Co
    jednak wybrac, znanego Stofena czy cos innego? Na alledrogo wybor
    wynalazkow olbrzymi i o dziwo wiekszosc ma te same obrazki efektu
    dzialania :-) jakies kule, cuda z filtrami kolorowymi. Moze podzielicie
    sie wiedza z mlodym;-)
    Pozdr
    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 2. Data: 2009-04-01 19:23:09
    Temat: Re: dyfuzor na lampe
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

> [...]
    > dziwo wiekszosc ma te same obrazki efektu dzialania :-) jakies kule, cuda
    > z filtrami kolorowymi. Moze podzielicie sie wiedza z mlodym;-)

    wg mnie:
    dyfuzor czy to stofen i pseudostofen czy jakikolwiek inny jest zbedny.
    Nie ma to jak dobre akku, biala kartka i palnik w sufit, za siebie w bok
    do tego filtry CTO itp dla balansu w pomieszczeniach.

    raku

  • 3. Data: 2009-04-01 20:41:07
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Rakan pisze:

> [...]
    > Nie ma to jak dobre akku, biala kartka i palnik w sufit, za siebie w bok
    > do tego filtry CTO itp dla balansu w pomieszczeniach.

    no ja wlasnie nie wiem, bo nie uzywam, dlatego pytam. Balans zaś to mi
    lotto w negatywach robie, w sensie cyfrowych. Moze jednak warto te 125
    zlociszy wydac, bo w specyficznych warunkach moze sie przydac.

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 4. Data: 2009-04-02 04:44:05
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > no ja wlasnie nie wiem, bo nie uzywam, dlatego pytam. Balans zaś to mi
    > lotto w negatywach robie, w sensie cyfrowych. Moze jednak warto te 125
    > zlociszy wydac, bo w specyficznych warunkach moze sie przydac.

    no moze i warto, moze warto miec to w torbie, ja mam, ale jakoś nie moge sie
    przekonać, zawsze biala kartka, czy wbudowana
    plytka we flesz dawala mi zadowalającą plastykę swiatła bardziej niz
    dyfuzor. Tak mysle kiedy moze to sie przydać.... mozliwe ze
    jak focisz wiekszą grupe ludzi, musisz dalej odejsc, ale przy jakies
    reportażówce, slubie itp srednio mi sie to widzi.
    A wypowiadając sie w ten sposob o balanasie mylisz sie.
    Rak

  • 5. Data: 2009-04-02 05:43:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rakan napisał(a):

> [...]
    > jak focisz wiekszą grupe ludzi, musisz dalej odejsc, ale przy jakies
    > reportażówce, slubie itp srednio mi sie to widzi.

    Jak ocenisz to: http://www.tinyurl.pl/?V0y11f0b (dyfuzor HAMA Vario).

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 6. Data: 2009-04-02 08:32:13
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    K.M.C. pisze:

    Hej

    > no ja wlasnie nie wiem, bo nie uzywam, dlatego pytam. Balans zaś to mi
    > lotto w negatywach robie, w sensie cyfrowych.

    Słuchaj Rakana - prawdę mówi, co da Ci RAW jak strzelisz w kościele
    oświetonym żarówkami 2700K lampą, która ma jakieś 5500K?
    Nie zrównasz tego balansem bieli bez sporej gimnastyki, a i tak efekt
    nie będzie dobry.
    A co do dyfuzora, to też jestem zdania że nie ma sensu, zżera tylko moc
    lampy. Lepiej postawić palnik prawie do pionu, wregulować sobie ilość
    światła dawaną do przodu przez wysuwaną białą kartkę, a w sufit idzie
    pełna moc bez dyfuzora który pewnie 1-2EV pożre. Masz więcej światła
    odbitego do dyspozycji i bardziej równomierne oświetlenie.
    Oczywiście w kościele raczej trudno liczyć na odbicie od sufitu :)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 7. Data: 2009-04-02 08:35:36
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Kryhu napisał(a):
> [...]
    > odbitego do dyspozycji i bardziej równomierne oświetlenie.
    > Oczywiście w kościele raczej trudno liczyć na odbicie od sufitu :)

    Nie tylko w kościele. Robiłem zdjęcia w pubie, sufit nie tak wysoko,
    jakieś 3,5 metra. Ale pomalowany czarną, matową farbą. Może 15% światła
    się od niego odbijało.

    wer

  • 8. Data: 2009-04-03 12:29:31
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Rakan pisze:

> [...]
    > Nie ma to jak dobre akku, biala kartka i palnik w sufit, za siebie w bok
    > do tego filtry CTO itp dla balansu w pomieszczeniach.

    a jak sciany i sufit kolorowe?

  • 9. Data: 2009-04-03 16:51:46
    Od: "Rakan" <n...@p...fm>

    > a jak sciany i sufit kolorowe?

    patrz na swiatło i jego rodzaj
    rak

  • 10. Data: 2009-04-04 07:44:15
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Kryhu pisze:

> [...]
    > odbitego do dyspozycji i bardziej równomierne oświetlenie.
    > Oczywiście w kościele raczej trudno liczyć na odbicie od sufitu :)

    czyli dzieki Wam zaoszczedzilem 125zł ;-), wychodzi na to, ze karteczka
    i ew rozpraszacz wbudowany w lampe wystarcza. Zreszta faktem jest, ze do
    tej pory wystarczaly. napatrzylem sie jednak na ten cudowny obrazem
    pokazujacy jak znikaja wszelkie cienie, a kat rozpraszania swiatla
    rosnie omc do 360 stopni i pomyslalem, ze spytam. Ofiara marketingu ze
    mnie i tyle :)
    pozdrawiam

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.