  • 41. Data: 2012-05-11 12:22:27
    Temat: Re: Co to ku**a jest?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Ghost <g...@e...pl> wrote:

    > To wiemy, wiemy jednak, ze jest tez postep.

    Dlatego jestem ciekawy jak to jest zrobione w najnowszych pojazdach.

    --
    Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
    PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

  • 42. Data: 2012-05-11 12:23:36
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Ghost <g...@e...pl> wrote:

    > Piszac do komputera trzeba byc przynajmniej asertywnym :-)

    Taki własny assert, powodujący przejście na awaryjne sterowanie zgrubne?
    Ma sens.

  • 43. Data: 2012-05-11 12:26:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 11.05.2012 Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał/a:

    > jak Ci sterownik ABS odetnie hamulec, to sobie pohamujesz....

    Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 44. Data: 2012-05-11 12:56:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 08:32:59 +0200, wchpikus napisał(a):

    > Nie widzialem nigdy takiej awarii..odciac hamulce?

    Zasilenie na stałe zaworów odcinających. Niekiedy drifterzy to robią
    celowo, żeby mieć hamowany tylko przód.

    --
    ___________ (R)

  • 45. Data: 2012-05-11 12:57:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 09:02:22 +0200, Ghost napisał(a):

    > Wszelakie systemy w samochodzie sa tak projektowane, by ich awaria nie mogla
    > pogorszyc poziomu bezpieczenstwa (poza tym, ze co najwyzej przestaja sie
    > aktywowac). Jest to trudna sztuka i nie zawsze do konca mozliwa. W ABS
    > akurat dosc dobrze opanowana.

    Mhm. Wszystkie? To powiedz, dlaczego zdarzały sie przypadki samoczynnego
    przyśpieszania samochodu?

    --
    ___________ (R)

  • 46. Data: 2012-05-11 12:58:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 11 May 2012 12:26:37 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Znasz jeden wiarygodny przypadek odcięcia hamulcy?

    Więcej nawet, w tym kilka wywołanych celowo.

    --
    ___________ (R)

  • 47. Data: 2012-05-11 13:29:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał
    >Dlatego jestem ciekawy jak to jest zrobione w najnowszych pojazdach.

    No ba, jesli sluchasz reklam ze "wystarczy miec kluczyk przy sobie, np
    w torebce", to juz w zasadzie wiesz ze musi byc w samochodzie jakis
    nadajnik i odbiornik, ktory ten kluczyk wykrywa, komputer sprawdza
    kod, po czym uruchamia reszte pojazdu ... raczej przekaznikiem.

    I myslisz ze im sie chcialo w obwod przekaznika montowac przycisk
    odcinajacy zasilanie i samopodtrzymanie ?
    Przycisk idzie do komputera, a komputer wylacza, no chyba ze sie
    zawiesil i juz nie wykonuje prawidlowo programu :-)

    J.

  • 48. Data: 2012-05-11 13:38:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w

    >Ma potwierdzenie, czy tylko tak se tlumoczyl? Szwankujacy czujnik
    >wylaczy ABS a nie hamowanie.

    Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak
    przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze
    kolo w poslizgu i odpuszcza.

    Po wymianie "pierscienia kodujacego" przeszlo, a byl cos pekniety, czy
    przesuniety, czy nie od tego typu, bo cos mu tam w kole mechanicy
    robili.

    J.

  • 49. Data: 2012-05-11 15:01:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jak wysiadzie na stalew czasie jazdy, to owszem - wylaczy ABS. A jak
    > przestanie impulsowac akurat w chwili hamowania ? komputerek mysli ze kolo
    > w poslizgu i odpuszcza.

    I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.

  • 50. Data: 2012-05-11 16:16:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości

    >I odpuszca dzialanie abs, a nie wylacza hamowanie.

    Odpuszcza hamowanie, do czasu az kolo nie nabierze wlasciwych obrotow.

    Oczywiscie kiedys moze sie domyslec ze cos jest nie tak i odpuscic
    dalsze ingerencje, ale nie wiem ile to zajmie ... i czy nie bedzie dwa
    metry za pozno :-)
    A jak czujnik pracuje na granicy i troche tych impulsow przepuszcza ?

    W kazdym badz razie kolega reke mial czujna i uzywac musial.

    J.