  • 51. Data: 2012-03-01 14:01:18
    Temat: Czym będzie pecet? (was: Co to jest pecet? Poważnie.)
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 29.2.2012, Latet napisał(a):

    > Jaka jest (aktualna) definicja słowa "pecet"? Czy ma to związek tylko ze
    > sprzętem, czy także z oprogramowaniem, które na nim zainstalowano? Czy ma to
    > związek z wielkością obudowy (wszak na laptopa się raczej nie mówi "pecet").
    > Co na pewno jest pecetem, a co nim nie jest? Jak szeroka jest 'szara' strefa?

    IMO pytanie powinno brzmieć "Czym będzie pecet?".

    Widzieliście Raspberry Pi? Szczerze to wątpię by upowszechniło się to dla
    powodów jakie zakładają twórcy, ale znajdą się inne zastosowania. Tak czy
    siak uważam, że wygląda to na obiecujący "kawałek" sprzętu. Planuję sobie
    sprawić i przetestować.

    http://raspberrypi.org/
    7629,Supertani_komputer_ek__juz_w_sprzedazy__Miesci_
    sie.html
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 52. Data: 2012-03-01 14:29:55
    Temat: Re: Czym będzie pecet? (was: Co to jest pecet? Poważnie.)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal Lukasik" iyi1y8zz3fa2$....@s...org

    > Widzieliście Raspberry Pi? Szczerze to wątpię by upowszechniło się to dla

    Jestem w szoku.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi

    Raspberry Pi - platforma komputerowa stworzona przez
    Raspberry Pi Foundation. Zgodnie z zapowiedzią
    urządzenie będzie można kupić pod koniec lutego 2012 roku
    z oficjalnej strony Raspberry.[2].

    7629,Supertani_komputer_ek__juz_w_sprzedazy__Miesci_
    sie.html

    Miniaturowy komputer Raspberry Pi trafił dziś rano do powszechnej sprzedaży.

    29.02.2012 , aktualizacja: 29.02.2012 16:36

    -=-
    -=-

    Zasilanie: 500 mA (2.5 W)[1] 700 mA (3.5 W)
    Źródło zasilania:[1] 5 V przy pomocy złącza MicroUSB, ewentualnie za pomocą złącza
    GPIO

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2012-03-01 18:46:46
    Temat: Re: Co to jest pecet? Poważnie.
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Kolega w pececie kupionym rok temu nie ma BIOSu tylko EFI.
    > Producenta płyty nie pamiętam, procesor to i3.

    Zgadza się, zaczyna wchodzić nowe.
    Kupiłem Lapka Lenovo i osobno system Win7 Pro, chciałem posadzić 7 i XP na
    dwóch partycjach.
    Niemałe zdziwienie mnie ogarneło, jak 7'ka stwierdziła, że założy partycje
    GPT. I nie ma bata, innej opcji nie ma. WinXP nie widzi GPT.
    Nie mam pojęcia o co biega, ale skończyło się zaopatrzeniem w inną instalkę
    W7pro która to już takiego numeru nie robiła.

    Nie jest fajnie.

    --
    Irokez

  • 54. Data: 2012-03-01 22:41:13
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    > Poza tym bardzo dużo
    > użytkowników komputerów PC doskonale pamięta DOS -- wyszedł
    > przecież z użycia dopiero nieco ponad jakieś dziesięć lat
    > temu.

    Hm, - wyszedł z użycia?
    Typowo konsolowego zapewne tak, ale na świecie nadal są miliony
    używających win98, - (głównie Azja)...

    M.

  • 55. Data: 2012-03-01 22:48:16
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    > Latet napisa?(a):

    > Definicja: http://sjp.pwn.pl/slownik/2570998/
    >
    > Przy czym konktekst może być różny, w realiach tej grupy jest napisane
    > "...sprzet komputerowy klasy PC" - z akcentem na "sprzet" :)

    Z tym akcentem na sprzęt, to bym tak nie wyskakiwał, bo dobrze pamiętam
    że DOS się tu mieścił całkiem wygodnie - a najlepszym dowodem brak grupy
    DOS.

    M.

  • 56. Data: 2012-03-01 23:23:35
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Jestem w szoku.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi

    Jeśli ten komputerek z procesorem ARM jest pecetem, to wszystko nim jest...
    latet

  • 57. Data: 2012-03-02 11:59:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Latet" jip0dt$9l9$...@i...gazeta.pl

    > Jeśli ten komputerek z procesorem ARM jest pecetem, to wszystko nim jest...

    Nie znasz się!! Ten komputer to 6 lat ciężkiej pracy umysłowej plus chiński
    potencjał gospodarczy, który sprawił, że już aż 1000 sztuk wyprodukowano...
    (w 6 lat czy 29 lutego?)

    Zabawnie wygląda to złącze USB.

    IMO każda komórka jest swoistym PeCetem.
    A czy PeCety przyczynią się do osobistego programowania?...
    Zobaczymy. IMO nie. Na pierwszy rzut oka widać oko -- znaczy... Kamerę...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 58. Data: 2012-03-02 13:45:40
    Temat: Re: Czym będzie pecet?
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-01 15:01, Michal Lukasik pisze:

    > IMO pytanie powinno brzmieć "Czym będzie pecet?".

    A może tym?
    http://www.alwaysinnovating.com/products/hdmidongle.
    htm

    miab

  • 59. Data: 2012-03-02 14:25:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Latet" jimd7j$hlg$...@i...gazeta.pl

    > Najmniej bezsensowana wydaje mi się definicja, że jest to komputer na którym da się
    odpalić MS-DOS-a natywnie. Ale wtedy do
    > pecetów należałoby zaliczyć prawie

    Na wielu wirtualnych komputerach można odpalić DOSa. :)
    Ale wątpię w to, aby zasilacz takiego komputera był stosownie kompatybilny. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 60. Data: 2012-03-02 22:10:36
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 1 marca 2012 (23:41:13) napisano:

    > Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

    > Hm, - wyszedł z użycia?
    > Typowo konsolowego zapewne tak, ale na świecie nadal są miliony
    > używających win98, - (głównie Azja)...

    Nie tylko.
    Wciąż działa sporo specjalistycznego sprzętu, kontrolowanego przez
    soft pod DOSa (np. obrabiarki). Do niedawna niektóre bankomaty
    działały na DOSie.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub