  • 31. Data: 2014-06-30 19:44:00
    Temat: Re: Co mogą usłyszeć okupacyjne samochody pelengacyjne?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Nawet na legendarnego Ala Capone znaleziono haczyk...

    To jest krańcowo różne podejście do sprawy. Alphonso był dobrze znanym
    badguyem, który tak fachowo działał, że trudno było znaleźć przeciwko
    niemu jakiekolwiek dowody. Więc włożono dużo pracy i w końcu coś mu
    wyszukali. Taki modus operandi, to mi się nawet podoba.

    > Jak mu odfiltrować fejsa, jutjub i pornole, to dużo do zarchiwizowania
    > nie zostaje. :-)

    On ssie cały czas /dev/realrandom od swojego kumpla, mecenasa Gębońskiego.
    Natomiast to co najważniejsze, przekazuje w fotkach z fejsa -- kodowane
    steganograficznie z kluczem jednokrotnym.

    No i to "filtrowanie" -- jaka to niewinna nazwa. Jeśli się na to zgodzimy,
    jeśli zaakceptujemy podsłuchiwanie i analizę wszystkiego, to już koniec.
    Bo tu się zaczyna równia pochyła, która wiedzie wprost do bagna,
    z którego nie ma odwrotu.

    > Wyraźnie nie doceniasz rozmachu służb.

    Czyli są jeszcze głupsi?! Na kadencję Zdzicha idzie im trzydzieści tysięcy
    dysków, to ile trzeba na pozostałe kilka miliardów ludzi? Bo przecież
    każdy jest podejrzany -- jak nawet nie nadaje się na senatora, to wygląd
    ma taki, że widać od razu, że jeśli go nie pilnować, to podłoży bombę
    w metrze. Naprawdę nie sądzę, by ci, którzy to z rozmachem realizują,
    byli aż tak naiwni i wierzyli w powodzenie. Co do tych, którzy podpisują
    faktury do wypłaty, już takiej pewności nie mam.

    > Haków nie trzeba szukać, zazwyczaj wystarczy poczekać i same
    > się pojawią. A wtedy można sprawdzić, co jeszcze na Zdzicha
    > w archiwum leży -- wtedy mu się napisze takie CV, że bez wahania
    > będzie np. wydawał takie wyroki, jakich nam akurat potrzeba.
    > I to pędzikiem.

    Metoda znana w przeszłości, często używana. Nie ma ludzi niewinnych,
    na każdego się coś znajdzie. Panświnizm. Niektórzy by chcieli to
    dzisiaj rektywować. Pierwsze pomysły lustracyjne z roku 1989 miały
    całkiem sensowne przesłanki. Istniał jeszcze Związek Radziecki,
    archiwa leżały w Moskwie, było więcej niż pewne, że jak Zdzicha
    zrobią ministrem lub nawet premierem, to towarzysz major poradzi
    Zdzichowi co i jak ma robić, żeby nie musiał się wstydzić swojej
    przeszłości. Więc jeśli Zdzichu coś miał na sumieniu -- to ujawnić.

    Dzisiaj jest mi wszystko jedno, czy jakiś sędzia w młodości pisał
    notatki o tym, że wszyscy jego koledzy zgodnie uważają, że Piotr
    Jaroszewcz jest mendą jakich mało. Mniej obojętne jest to, jakim
    językiem się posługuje, czy potrafi odróżnić prywatne od państwowego
    i w ogóle jaką ma kulturę. Ale nie jest to aż tak ważne, by dawać
    komukolwiek zgodę na podsłuchiwanie. Komukolwiek. Zgodę. Bo że będą
    podsłuchować bez zgody, to mnie już mniej obchodzi -- wiem, że nie
    mamy na to wpływu.

    Jarek

    --
    -- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno,
    ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem?

  • 32. Data: 2014-06-30 20:27:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-30 19:12, Akond ze skwak pisze:

    > Radionamiernik lotniczy z lat 50 u.w. : ARP-6
    > Na częstotliwości lotnicze 121,5, 130 MHz ... do 140MHz
    >
    > tak wyglądał :
    > http://fcdn.valka.cz/attachments/3136/thumbs/ARP-6_G
    AZ-63.JPG

    > Anteny to 4 dipole na samej górze masztu. Nic się nie kręci.
    > Ustawia się je tylko odpowiednio aby na takim ekranie :
    >
    > http://fcdn.valka.cz/attachments/3136/thumbs/1292673
    518_ARP-6_panel__popis_.jpg

    > północ była na północy.
    >
    > Namiar odczytuje się na skali wokół ekranu oscyloskopu.
    >
    > Jak pilot ma włączony nadajnik i prosi o namiar to na ekranie widać
    > kreskę od środka na zewnątrz.
    >
    > Nie ma problemu aby to przestroić na inne częstotliwości zależnie od
    > radiostacji która jest wykorzystywana w systemie.
    > Zwykle były to R-802 których na zdjęciu nie widać.

    Czyli znamy kierunek.
    A jak z odległością?
    Bo pelengacja polegała na tym, że mierzymy kierunki sygnału w dwóch
    punktach, i wnosimy, iż źródło sygnału znajduje się na przecięciu linii.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2014-06-30 20:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Jun 2014 15:34:39 +0200, Adam napisał(a):
    > A na temat nie patrzę jak na absurd, tylko zabawę intelektualną
    > wyłącznie w aspekcie technicznym.
    > Czasami w niektórych programach popularno-naukowych mówi się o innych
    > cywilizacjach.
    > My siejemy w eter. Oni może też.
    > Według niektórych, powinniśmy się "dogadać"
    > Ale co, jeśli oni nie mają przyrządów do obierania fal
    > elektro-magnetycznych? Jeśli ich technika opiera się na "czymś innym"?
    > Wtedy będą głusi na nasze sygnały i vice-versa.

    My siejemy w eter od ~100 lat. Ale wkrotce przestaniemy - jeszcze pare
    lat, zamkna ostatnia tradycyjna radiostacje, wszystko bedzie cyfrowe,
    a Obcy uslysza tylko dziwny szum.

    J.

  • 34. Data: 2014-06-30 20:34:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Ech, gdybyśmy mieli współczesną technikę, to dopiero byśmy im
    > dali do wiwatu! Dla mnie, to takie gdybanie wykracza już poza
    > granice absurbu.

    Zdecydowanie. Równie dobrze można by myśleć o przemyceniu ze dwóch w
    pełni załadowanych boomerów do 1939.

  • 35. Data: 2014-06-30 20:47:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Bo pelengacja polegała na tym, że mierzymy kierunki sygnału w dwóch
    > punktach, i wnosimy, iż źródło sygnału znajduje się na przecięciu linii.

    Normalnie. Dwa namierniki - w systemach współczesnych jest o tyle
    łatwiej ze namierniki łapią jednocześnie spory wycinek pasma, wyniki
    podają w postaci cyfrowej i od razu przekazują do programu
    zestawiającego wyniki z kilku namierników - w tym także ruchomych
    (łączność bezprzewodowa, nawigacja satelitarna...). Nie trzeba ołówkiem
    po mapie bazgrać - komputer sam na mapie wyświetli obszary
    prawdopodobnego miejsca umieszczenia anteny nadawczej.

    --
    Darek

  • 36. Data: 2014-06-30 21:04:46
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

  • 37. Data: 2014-06-30 21:11:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > My siejemy w eter od ~100 lat. Ale wkrotce przestaniemy - jeszcze pare
    > lat, zamkna ostatnia tradycyjna radiostacje, wszystko bedzie cyfrowe,
    > a Obcy uslysza tylko dziwny szum.

    Sama transmisja cyfrowa, to jeszcze nic. Gorzej, że jak ufok nie zapłaci
    Solorzowi za Polsat, to nie odkoduje i se nie poogląda.

    Jarek

    --
    Dokuczanie radiem z góry,
    Wymuszanie przez tortury.

  • 38. Data: 2014-06-30 21:50:12
    Od: l...@g...com

    użytkownik Adam napisał:
    > W dniu 2014-06-30 19:12, Akond ze skwak pisze:

    > Bo pelengacja polegala na tym, ze mierzymy kierunki sygnalu w dwoch
    >
    > punktach,

    Przypomnial mi sie pomysl z 3 mikrofonami do namierzania kierunku skad padl strzal.
    http://www.defence24.pl/media/cache/slide/uploads/im
    ages/06b5873d614cc64f78262580efa99020.jpg

    Gdyby obrobic faze z 2 atnen na jednym pojezdzie wystarczy ... jeden pojazd.

  • 39. Data: 2014-06-30 21:55:33
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > kogoś namierzyć, ale nic z tego nie wyszło. Więc każdy zaczął nadawać
    > swój program. W eterze na UKF zrobiło się nagle gęsto, jedna stacja
    > przy drugiej. Wszyscy się dziwili, że ubecja ma tyle dobrych nagrań
    > imperialistycznej muzyki.

    Nie mogłem się oprzeć wrażeniu, że one były synchroniczne, kilka
    zagłuszaczek nadawały muzykę, o różnej jakości, ale w tym samym momencie
    utworu/-ów. Może je po prostu synchronicznie uruchomili, nie wiem, czasem
    udawało się odkręcić od ich sygnału jeśli pożądany był w miarę mocny,
    nagrywało się...
    W pamięci utkwił mi grający z zagłuszaczki utwór "How are do you pretend",
    usiłowałem znaleźć czyje to (kiedyś pamiętałem, ale dziś mi umknęło), ale po
    raz pierwszy od dłuższego czasu gugiel zgłosił mi, że podana frazanie
    została odnaleziona. Coś musiałem pokręcić, taka szybka, skoczna melodia...

    > Jarek
    >
    > --
    > A tu zagłuszaczki
    > ten kurewski poryk
    > i sam się w kieszeni
    > otwiera scyzoryk

    Kiedyś, za czasów zagłuszania RWE, pojawiwszy się w Krakowie, stwierdziłem,
    że tamże musi być tejże nadajnik, bo odbiór był czysty i głośny. Ale,
    niepełnoletni jeszcze byłem wówczas, to i wiedzy stosownej nie miałem... no,
    bo przecież zaraz by UBecja, z eSBecją zwinęły by ten nadajnik, zanim by
    wybrzmiało logo stacji...
    A zagłuszaczka... ale my o UKF gadamy, to może o RWE kiedy indziej?

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 40. Data: 2014-06-30 21:59:15
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Gdyby partyzanci używali telefonów komórkowych, to pewnie włączaliby na
    > chwilę, żeby nadać SMS - natomiast Niemcy nie zdążyliby ustalić wiązki z 2
    > anten.

    Wtedy może tak, ale dziś, ZTCW, możliwości pelengu są takie, że wystarczy 1
    sekunda nadawania, poza tym, system GSM to raczej wie, gdzie jest w danej
    chwili stacja, to będzie jeszcze precyzyjniej... Chyba, że się sprokuruje
    zestaw anten, który przeznaczony bedzie do namierzenia, a sama stacja
    wykorzysta rozmaite sprzężenia jednych anten z innymi...