  • 21. Data: 2012-06-25 08:03:08
    Temat: Re: Co kieruje ludźmi?
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnjufsqo.ph7.wiesiu@hydra.ck.polsl.pl...
    > Moze ten za 3300 też uczciwie uciułał?

    tu nie chodzi o to za co kupił ale dlaczego sprzedał ze sporą stratą

  • 22. Data: 2012-06-25 08:17:19
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 25 Jun 2012 08:03:08 +0200, frank drebin wrote:
    > Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > tu nie chodzi o to za co kupił ale dlaczego sprzedał ze sporą stratą

    Wiesz, dziwnosc przypadku ,,1800'' tez nie lezy w ,,ale dziecko samo
    sobie tą kasę uzbierało''.

    EOT.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 23. Data: 2012-06-25 08:26:20
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pmtg.1340598315@news.chmurka.net...
    > Ej, ale dziecko samo sobie tą kasę uzbierało.

    Dokładnie tak.
    U mnie w najbliższej rodzinie nie ma zwyczaju kupowania dzieciom jakichś
    nikomu niepotrzebnych pierdół w ramach prezentów (świątecznych,
    urodzinowych, za wyniki w nauce i konkursach etc.) tylko daje się pieniądze.
    Kwoty to 50, 100 zł w zależności od okazji.
    Córa spokojnie zbierała te pieniądze bez jakiegoś przeznaczenia, po prostu
    do skarpety.
    Dwa lata temu kupiłem jej (od znajomego) używanego ipka 3g za coś koło 300zł
    i ten fon używała. Teraz ten fon już słabawy, spieprzył jej się ostatnio
    przycisk włączania a że starszy brat zmienił sobie 2 tygodnie temu od 3 lat
    używanego 3g na 4s (za własną kasę + mój dodatek za maturę i świadectwo) to
    i córa zapragnęła zmiany.
    Początkowo byliśmy z żoną przeciwni (w końcu to multum kasy) ale po dłuższym
    namyśle stwierdziliśmy, że to przecież jej pieniądze otrzymane w ramach
    *prezentów* i zaoszczędzone, więc w sumie to jej wola wyboru. Dziecko ma
    prawie 13 lat i musi się nauczyć gospodarowaniem pieniędzy. I tak jeszcze
    zostało jej prawie 1500zł.

    Początkowo miał być tańszy ipek 4 ale przeważyła ta 8-miesięczna gwarancja i
    stan.

  • 24. Data: 2012-06-25 08:35:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

    > *prezentów* i zaoszczędzone, więc w sumie to jej wola wyboru. Dziecko ma
    > prawie 13 lat i musi się nauczyć gospodarowaniem pieniędzy.

    No to wlasnie udalo ci sie spieprzyc ta nauke.

  • 25. Data: 2012-06-25 08:36:21
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Michal Tyrala" napisał:

    > ,,1800'' tez nie lezy w ,,ale dziecko samo sobie tą kasę uzbierało''.

    "jej uzbierana kasa + mój dodatek za bdb świadectwo"

    > EOT.

    I słusznie, skoro nawet nie chciało się przeczytać wistującego posta.

    JoteR

  • 26. Data: 2012-06-25 08:43:23
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 00:32:45 +0200, frank drebin napisał(a):

    > Przeczytaj uważnie pierwsze zdanie i wróć.

    Co nie zmienia faktu, że ładnie uczysz dziecko gospodarować pieniędzmi :)
    --
    marcin

  • 27. Data: 2012-06-25 08:56:53
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    > Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
    > No to wlasnie udalo ci sie spieprzyc ta nauke.

    czemu?
    Ja uczę, że nie da się "zjeść ciastko i mieć ciastko".
    Ja powiedziałem swoje argumenty, dziecko swoje.
    13 lat to nie 5, kiedy rodzic musi zadecydować.
    A tak byłoby "nie, bo nie".
    To tylko pieniądze a nie irokez czy wyjazd z chłopakiem pod namiot.

    W USA (stan Indiana) do 2005 roku można było karać śmiercią 10-latków.
    Znaczy się, że uważano, że można odpowiadać za swoje czyny w takim wieku.

  • 28. Data: 2012-06-25 10:21:20
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Ghost

    > No to wlasnie udalo ci sie spieprzyc ta nauke.

    ROTFL.

  • 29. Data: 2012-06-25 10:21:40
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F.

    > Czekaj czekaj ... ja rozumiem ze chec kupienia moze byc tak silna ze
    > cena nie gra roli, ale czemu sprzedaje ?

    Bo się znudził?

  • 30. Data: 2012-06-25 10:22:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin zly

    > Co nie zmienia faktu, że ładnie uczysz dziecko gospodarować pieniędzmi
    > :)

    No tak, najlepiej ciułać każdy grosz, a potem kopnąć w kalendarz z
    milionami na koncie.