  • 1. Data: 2012-06-24 22:15:31
    Temat: Co kieruje ludźmi?
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Kupiłem wczoraj na allegro telefon dla córci (jej uzbierana kasa + mój
    dodatek za bdb świadectwo).
    Cena 1800 zł, gwarancja leci od końca lutego. Telefon kompletnie bez żadnych
    rys, śmiga jak ta lala, akcesoria kompletne włącznie z pudełkiem.

    Teraz najlepsze - paragon z Saturna na kwotę ~3300 zł

    Kuźwa, co kieruje ludźmi, że wydają taką sumę na fona a za 4 m-ce sprzedają
    za ledwie trochę ponad połowę ceny?
    Rozumiem, że nabywca się zawiódł, ale na Boga, kto kupuje fon za tyle kasy w
    ciemno?
    No, chyba że kasa na gwałt potrzebna, ale po co było się rzucać na taki fon?
    Jeszcze jakby brany był u opka za niewielką sumę (przy wysokim abo) to bym
    się mniej dziwił ale za gotowiznę?

    Ludzie to dziwaki.

  • 2. Data: 2012-06-24 22:23:09
    Temat: Re: Co kieruje ludźmi?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-24 22:15, frank drebin pisze:
    > No, chyba że kasa na gwałt potrzebna, ale po co było się rzucać na taki
    > fon?

    Może dostał w prezencie? O "sytuacjach niespodziewanych" już nie
    wspominając.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-06-24 22:30:13
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2012 22:15:31 +0200, frank drebin napisał(a):

> [...]
    > Jeszcze jakby brany był u opka za niewielką sumę (przy wysokim abo) to bym

    Ujmę to tak. Pracuję z pewną "gwiazdą" która ma swój własny biznes i kasy
    jak lodu. A pracuje sobie teraz dla idei. Pewnego dnia kupiła nowiutkiego
    SUV-a. W styczniu i z datą produkcji ze stycznia. Wydała kilka tysięcy
    więcej tylko dlatego żeby auto nie było z grudnia, a będące wtedy w
    promocyjnej cenie jednakaze mające juz "rok". Cały dowcip polegał na tym że
    jeździła nim 3 miesiące i sprzedała zaraz potem bo było zbyt duże i dużo
    ropy paliło. Ile kasy na tym interesie straciła nawet nie wspomnę.
    Konkluzja po latach pracy jest taka: w dupach się poprzewracało i nie ma to
    żadnego logicznego uzasadnienia.

  • 4. Data: 2012-06-24 22:37:07
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dużo ropy paliło. Ile kasy na tym interesie straciła nawet nie wspomnę.
    > Konkluzja po latach pracy jest taka: w dupach się poprzewracało i nie ma

    Ok., ale to "gwiazda".

    Gość od którego kupiłem w allegro miał tylko kilka komentarzy, a że był z
    mojego miasta to ustaliłem z nim odbiór osobisty.
    Telefon był jego żony a gość jest wojakiem (chyba zawodowym) ale zapomniałem
    zerknąć na szarżę. Ale mundur wyglądał tak maks na chorążego :)
    Takie mają zarobki te wojaki?

  • 5. Data: 2012-06-24 22:38:11
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    > Może dostał w prezencie? O "sytuacjach niespodziewanych" już nie
    > wspominając.

    Telefon był jego żony, która może ciułała na niego a on jej zabrał za karę i
    sprzedał? ;)

  • 6. Data: 2012-06-24 22:40:37
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał:

    > Teraz najlepsze - paragon z Saturna na kwotę ~3300 zł

    Sporo osób celowo kupuje w takich sklepach telefony na raty, z zaplanowaną
    checią odsprzedaży po zakupie. Sprzedają w komisie. To działa lepiej niż
    pożyczka w LUCAS-ie. Mniej formalności i prawie 100% sukces. Ktoś później w
    komisie kupuje, nosi, używa, a po kilku miesiącach wystawia na allegro.

    To oczywiście jedna z opcji tego typu zachowań, ale często zauważalna. Miewam
    klientów, którzy najpierw przychodzą do sklepu i się wręcz pytają co chciałbym
    kupić, bo idą do MediaMarkt wziąć coś na raty. Rozpiętość towarowa oczywiście
    ogromna.

  • 7. Data: 2012-06-24 22:51:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-06-2012 22:37, frank drebin pisze:
> [...]
    > Telefon był jego żony a gość jest wojakiem (chyba zawodowym) ale
    > zapomniałem zerknąć na szarżę. Ale mundur wyglądał tak maks na chorążego :)

    Zamiast cieszyć się że kupiłeś okazyjnie słuchawkę, będziesz drążył
    życiorys byłego właściciela i urodę jego małżonki? Jak nie masz
    większych zmartwień to skontaktuj się z nim i zapytaj osobiście...

    --
    Pozdr.

  • 8. Data: 2012-06-24 22:53:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > za ledwie trochę ponad połowę ceny?
    > Rozumiem, że nabywca się zawiódł, ale na Boga, kto kupuje fon za tyle kasy w

    Firma kupila a pracownik sprzedal ? Nie, to bys paragonu nie zobaczyl.

    > No, chyba że kasa na gwałt potrzebna, ale po co było się rzucać na taki fon?
    > Jeszcze jakby brany był u opka za niewielką sumę (przy wysokim abo) to bym
    > się mniej dziwił ale za gotowiznę?

    Wersja pierwsza - moze to sie tylko tak wydaje, ze tyle zaplacono ?
    Rachunek na tyle, a na drugim upust 2501 zl ?
    Aczkolwiek jak sie znam na kasach fiskalnych to chyba niemozliwe.

    Wersja druga ... to aby na pewno paragon za ten telefon ?
    Moze kupiony jak piszesz - u operatora i to np angielskiego, ale ze do
    gwarancji potrzebny paragon, to uczciwy sprzedawca zalaczyl ci paragon :-)

    Wersja trzecia - na raty kupiony. Na skradziony dowod, na babcie, na
    dziadka.

    Prezent ? Albo jakis nastolatek wynosi z domu i potrzebuje na narkotyki ..

    A co to za telefon i ktory Saturn ? Bo wedle ich strony we Wroclawiu
    najdrozszy telefon kosztuje 2199zl, w Warszawie 1299 .. a takich po 3299 to
    nie ma ..

    > Ludzie to dziwaki.

    No wiesz, mogl jeszcze ktos miec oferte pracy jako programista telefonu
    XX, a teraz znalazl lepsza prace..

    J.

  • 9. Data: 2012-06-24 23:15:20
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

> [...]
    > to nie ma ..
    > No wiesz, mogl jeszcze ktos miec oferte pracy jako programista telefonu

    Iphone 4s kupiony w Saturnie w Szczecinie, 19.02.12 za 3299 zł

  • 10. Data: 2012-06-24 23:16:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2012 22:40:37 +0200, Tomek napisał(a):

    > Sporo osób celowo kupuje w takich sklepach telefony na raty, z zaplanowaną
    > checią odsprzedaży po zakupie. Sprzedają w komisie. To działa lepiej niż
    > pożyczka w LUCAS-ie. Mniej formalności i prawie 100% sukces.

    Ale chyba nie przy takiej przebitce, zeby z 3300 zrobilo sie 1800.

    > Ktoś później w
    > komisie kupuje, nosi, używa, a po kilku miesiącach wystawia na allegro.

    Czy nawet 1500 ..

    J.