  • 1. Data: 2010-09-12 19:36:32
    Temat: Co jest grane ?! Stary kompakt szybszy od nowych drogich cudeniek ?
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Hej !

    Mam starego IXUSA 750 i mialem zamiar kupic jakies nowsze cacko pod warunkiem,
    ze nie bedzie wolniej dzialalo od obecnego. Myslalem, ze to pestka i tak bardzo
    chwalone nowe (drogie) konstrukcje beda zwawiej robily zdjecia od mojego IXUSA.
    Jakiez bylo moje zdziwienie przegladajac testy, gdy okazalo sie, ze bynajmniej
    nie jestem wlascicielem zolwia ! Oto wyniki z Dpreview (na innych portalach
    testy wygladaly podobnie). Prosze pamietac, ze aparaty, ktore porownywane z moim
    IXUSem sa jakies 6x drozsze. Prosze sobie poczytac i wytlumaczyc mi jak to
    mozliwe, ze wyniki sa tak niekorzystne dla tych niby nowych konstrukcji z
    kolejnymi generacjami procesorow obrazu. Jak mialbym wytlumaczyc zonie zakup
    kompaktu za circa 1500 - 1700 zl (w porownaniu do ceny 250 zl za ktory zakupilem
    moj sprzet) ktory jest wyraznie wolniejszy ? No i na koniec: Aparacik ma byc do
    fotografii ulicznej, tak wiec trzymam go sobie w kieszeni i gdy cos ciekawego
    widze, wlaczam go, celuje, naciskam spust migawki. I ta operacja ma nastapic
    mozliwie szybko ! W swietle przedstawionych tu wynikow zostaje przy starym
    sprzcie ! W sumie ciekawe, ze nikt na to nie zwraca uwagi, ze niby sa to nowe
    modele a tak naprawde technika jest cofnieta - testerzy skupiaja sie na szumach,
    licza ciapki (ktore i tak mozna odszumiec a na odbitkach sa malo widoczne).

    Oto wyniki testow z Dpreview:

    Canon IXUS 750/SD550
    Half-press Lag (0->S1) Wide angle ~0.35 s

    Canon G11
    Half-press Lag (0->S1) Wide angle (AiAF or FlexiZone focus) 0.5 - 0.7 s

    Lumix LX3
    Half-press Lag (0->S1) Wide angle, High Speed AF mode ~0.4 s
    Half-press Lag (0->S1) Wide angle, Normal Multi-AF mode ~0.6 s

    IXUS 750/SD550
    Half-press Lag (0->S1) Telephoto ~0.45 s

    G11
    Half-press Lag (0->S1) Telephoto (AiAF or FlexiZone focus) 1.0 - 1.3 s

    LX3
    Half-press Lag (0->S1) Telephoto, High Speed AF mode ~0.6 s
    Half-press Lag (0->S1) Telephoto, Normal Multi-AF mode ~0.6 s

    IXUS 750/SD550
    Half to Full-press Lag (S1->S2) LCD live view < 0.1
    Half to Full-press Lag (S1->S2) Viewfinder < 0.1

    G11
    Half to Full-press Lag (S1->S2) LCD live view ~ 0.17
    Half to Full-press Lag (S1->S2) Optical Viewfinder < 0.1

    LX3
    Half to Full-press Lag (S1->S2) LCD live view Mega IOS off or Mode 1 ~0.19
    Half to Full-press Lag (S1->S2) LCD live view Mega IOS Mode 2 ~0.3

    IXUS 750/SD550
    Full-press Lag (0->S2) LCD live view, wide angle ~0.5 s

    G11
    Full-press Lag (0->S2) LCD live view, wide angle ~ 0.4 s

    LX3
    Full-press Lag (0->S2) LCD live view, wide angle ~0.9 s

    IXUS 750/SD550
    Off to Shot Taken LCD live view ~1.4 s

    G11
    Off to Shot Taken LCD live view 2.2 s

    LX3
    Off to Shot Taken LCD live view ~2.9 s

    ---

    IXUS 750/SD550
    Shot to Shot Flash off 1.4 s
    Shot to Shot Flash on (red eye reduction off) 1.8 s
    Shot to Shot Flash on (red eye reduction off) 2.7 s

    G11
    Shot to Shot Flash off, JPEG Fine 2.4 s
    Shot to Shot Flash on (red-eye reduction off) 2.7 s
    Shot to Shot Flash on (red-eye reduction on) 2.8 s

    LX3
    Shot to Shot Flash off 1.7 s
    Shot to Shot Flash on (anti red-eye off) 2.7 s
    Shot to Shot Flash on (anti red-eye on) 3.0 s

    -

  • 2. Data: 2010-09-12 21:30:18
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Adameck" <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > wlaczam go, celuje, naciskam spust migawki. I ta operacja ma nastapic
    > mozliwie szybko ! W swietle przedstawionych tu wynikow zostaje przy

    No sam pomyśl - half press lag w ogóle jest tak krótki, że nie
    bardzo jest tu co skrócić. I faktycznie nawet stare aparaty, ale bez
    mechanicznej migawki, przysłony, z GO jak stąd do Księżyca i małym
    zoomem mogły być szysze od dzisiejszych (pseudo) "wypaśnych" kompaktów.

    > W sumie ciekawe, ze nikt na to nie zwraca uwagi, ze niby sa to nowe

    Ja zwrócę ;-) - znaków interpunkcyjnych nie oddzielamy spacjami -
    takie są zasady typografii, poza tym przy łamaniu tekstu mogą wskoczyć
    do innego wiersza i fruwa wtedy takie coś nie wiadomo do czego. :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2010-09-12 22:22:10
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i6jd8i$6rv$1@news.task.gda.pl...
    > Ja zwrócę ;-) - znaków interpunkcyjnych nie oddzielamy spacjami -
    > takie są zasady typografii, poza tym przy łamaniu tekstu mogą wskoczyć
    > do innego wiersza i fruwa wtedy takie coś nie wiadomo do czego. :))

    I ma nawet swoją, odpowiednią, a jakże, nazwę ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2010-09-13 06:54:23
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > mechanicznej migawki, przysłony, z GO jak stąd do Księżyca i małym
    > zoomem mogły być szysze od dzisiejszych (pseudo) "wypaśnych"

    Jakbym miał coś teraz kupować, to raczej zwróciłbym tu uwagę na czas
    "od włączenia do końca naświetlania pierwszego zdjęcia" oraz czas
    ewentualnej blokady aparatu na zgranie właśnie zrobionego jpg/rawa.

    [mr.]

  • 5. Data: 2010-09-14 16:31:24
    Od: "Ebolek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i6ke9h$8j9$1@news.task.gda.pl...
    > Jakbym miał coś teraz kupować, to raczej zwróciłbym tu uwagę na czas
    > "od włączenia do końca naświetlania pierwszego zdjęcia" oraz czas
    > ewentualnej blokady aparatu na zgranie właśnie zrobionego jpg/rawa.

    Nie używam lustrzanek. Kiedyś, przed erą aparatów cyfrowych nabyłem
    lustrzankę Pentaxa MZ 50 i byłem zadowolony. Teraz jednak aparat tez zepsuł
    się (jakiś trybik poluzował się na osi) i koszt naprawy jest niebotyczny.
    Prawie na początku ery aparatów cyfrowych sprowadziłem Canona A 40 made in
    Japan, który kilka lat temu oddałem małej dziewczynce. Robiłem tym aparatem
    dużo zdjęć, jednak ze względu na małą pamięć - 2 mpix i przez sentyment do
    Pentaxa nabyłem kompakta tej firmy z większą matrycą. Byłem dość zadowolony,
    ale po pewnym czasie zepsuła się matryca i w ramach gwarancji otrzymałem
    nowy model i jeszcze potem znowu nowy model., o matrycy 10 mpix. Teraz
    używam Canona ixusa.
    Panowie! Żaden z tych aparatów nie umywa się do tego starego Canona A40, pod
    względem szybkości i ostrości zdjęć, działania automatyki itp. Wstyd mi
    trochę i nie mam odwagi zabierać go dziecku, które się nim do tej pory
    bawi - jest nie do zdarcia.
    Taka jest prawda
    Pozdrawiam grupowiczów

    Waldek