  • 1. Data: 2009-09-11 19:13:51
    Temat: Ciekawostka 2T
    Od: PB <p...@b...pl>

    Skuter ma prawie 5kkm juz nakrecone. Silnik 50ccm 2T. Co około
    800-1000 km zaczyna sie dziwnie dusić. Jak mu się gwałtownie doda
    gazu, to zmienia się dźwięk i maszyna zaczyna tracić moc. Jak się
    powoli rozkręca manetkę - będzie jechał i wolniutko przyspieszał.

    Pomaga wykręcenie świecy zapłonowej i jej staranne oczyszczenie
    szczotką drucianą. Świeca pokryta jest jasnoszarym, twardym nalotem
    (elektrody). Ponieważ życie całe jezdziłem samochodami 4T, gdzie do
    świec zaglądało się z okazji ich wymiany co kilkadziesiąt kkm, trochę
    mnie to dziwi. TO tak ma być, czy coś robię źle? ;-)

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 2. Data: 2009-09-12 10:16:32
    Temat: Re: Ciekawostka 2T
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
    > szczotką drucianą. Świeca pokryta jest jasnoszarym, twardym nalotem

    swieca powinna być około-brązowa. Jasna - to by oznaczało za ubogą
    mieszankę.

    b.

  • 3. Data: 2009-09-12 16:37:44
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    ja na twoim miejscu wsadzilbym wyzej iglice zeby dostawal wiecej paliwa -
    tak na moj rozum

    u mnie pomaga w piaggio free jak jest jesien (robi sie gestszepowietrze) to
    mam takie objawy ze nie moge na poczatku go rozpedzac - musi sie zagrzac
    nieco zeby zasuwal.

    po wzbogaceniu mieszanki jak reka odjal

  • 4. Data: 2009-09-13 07:46:00
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Budyń napisał(a):
    > Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > swieca powinna być około-brązowa. Jasna - to by oznaczało za ubogą
    > mieszankę.

    I to by dobrze korespondowalo z moja teoria, ize skuterek ma problemy w
    dostarczaniu paliwa do gaznika. Po odkreceniu manety pobor paliwa z
    gaznika do cylindra jest wiekszy anizeli podaz tegoz paliwa ze zbiornika
    do gaznika. Stad spadek mocy.
    Wykrecenie swiecy, jej oczyszczenie i ponowne wkrecenie jest zabiegiem
    magicznym (z gatunku czarowania silnika), ktorego dzialanie polega na
    tym, ze dajemy czas maszynie na uzupelnienie poziomu paliwa w gazniku.
    Czas poswiecony na manipulacje ze swieca jest wystarczajacy do
    odbudowania zapasow paliwa w komorze plywakowej :)
    Tak brzmi moja diagnoza na odleglosc z uzyciem amator4skiej szklanej
    kuli. ;)
    Zalecenia lekarskie: Przyjrzec sie ukladowi paliwowemu poczynajac od
    spraw najprostszych:
    1. Dokonac jazdy testowej z otwartym wlewem do zbiornika paliwa (jezeli
    istnieje taka mozliwosc) - upewnisz sie, ze przyczyna nie jest niedrozne
    odpowietrzenie (napowietrzenie) ;)
    2. "Piardnac w oponkie" czyli przedmuchac przeciwpradowo sprezonym
    powietrzem przewody paliwowe od strony gaznika w kierunku zbiornika. Po
    piardnieciu wykonac jazde testowa.
    Itede, itepe. :)
    Jezeli pierwsa czynnosc pomoze, to nalezy udroznic odpowietrzenie.
    Jezeli druga czynnosc pomoze, to nalezy przygotowac sie na dokladniejsze
    dzialania polegajace na usuniecie zanieczyszczen wdmuchnietych z
    powrotem do zbiornika - wczesniej czy pozniej znow przydlawia uklad
    paliwowy.
    Ide kurde piardnac w wezyk Ogiera, bo mi sie dlawi przy duzych
    obciazeniach i na dodatek dlugo sie przelewa na zimno :)

  • 5. Data: 2009-09-13 10:38:46
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sun, 13 Sep 2009 09:46:00 +0200, na pl.rec.motocykle, zbigi
    napisał(a):

> [...]
    > odbudowania zapasow paliwa w komorze plywakowej :)
    > Tak brzmi moja diagnoza na odleglosc z uzyciem amator4skiej szklanej

    Bardzo dziękuje za postawioną diagnozę, ale obawaiam się iż jest
    błędna. Skuter zasuwa jak wsciekły przez 800 - 1000 km. KILOMETRÓW, a
    nie metrów. Po czym zaczyna się dusić przy gwałtownym daniu ognia. I
    objaw narasta, czyli na poczatku dusi się bardzo wysoko - przy prawie
    maksymalnym otwarciu przepustnicy, potem przy coraz mniejszym. Jak
    dojdzie do polowy otwarcia - to sie już zasadniczo jechać nie da. Całe
    narastanie trwa około 5-10 km. Po czym jak napisałem na początku -
    wykręcam świecę, szczotą drucianą usuwam twardy jasnoszary nalot (jest
    naprawdę twardy), świecę wkręcam i problem znika na kolejny 1000 km.

    Paliwo skubaniec dostaje bez ograniczeń, raczej obstawiałbym nie do
    końca poprawny skład mieszanki jak sugerowal kolega wczesniej.
    Mam mu dodać paliwa jak rozumiem?

  • 6. Data: 2009-09-13 16:57:09
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sat, 12 Sep 2009 18:37:44 +0200, na pl.rec.motocykle, Michał Gut
    napisał(a):

> [...]
    > mam takie objawy ze nie moge na poczatku go rozpedzac - musi sie zagrzac

    hmmm, to moze byc to - bo rano mam podobnie, jak zlapie temperature to
    juz hasa bez problemu. Podlube jutro i obaczym efekty...