  • 1. Data: 2009-09-10 05:56:30
    Temat: Dziwnie ubrani (rozebrani) skuterzyści
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Obserwowałem w gorące dni skuterzystów (skuterowców?) jeżdżących w
    trzepoczących na wietrze podkoszulkach.
    Myślałem: ok, jest gorąco, ich sprawa.

    Ale ostatnio jest coraz chłodniej (do tego stopnia, że dopiąłem sobie
    podpinkę w kurtce motocyklowej), a takich rozebranych ciągle widuję na
    drogach. Przecież im musi być zwyczajnie przeraźliwie zimno. Więc czemu po
    prostu się nie ubiorą? W cokolwiek.

    MN

  • 2. Data: 2009-09-10 06:29:50
    Temat: Re: Dziwnie ubrani (rozebrani) skuterzyści
    Od: PB <p...@b...pl>

    Thu, 10 Sep 2009 07:56:30 +0200, na pl.rec.motocykle, Marcin N
    napisał(a):

> [...]
    > podpinkę w kurtce motocyklowej), a takich rozebranych ciągle widuję na
    > drogach. Przecież im musi być zwyczajnie przeraźliwie zimno. Więc czemu po

    Jako skuterman spiesze z objasnieniem. Tajemnica jest w predkosci.
    Skut leci powiedzmy 70 max. Normalnie po miescie do 50km/h sie jezdzi,
    momentami tylko szybciej. Po prostu nie jest jeszcze zimno w ciałko,
    aczkolwiek zaczyna powoli byc lekko nieprzyjemnie. Wczoraj jezdzilem w
    koszuli z krotkim rekawem i bluzie na nia narzuconej, bez zapinania.

    Poza tym rozroznic trzeba zwyklego skuterzyste od pizzamana - ktorzy
    to sa z innej gliny lepieni - potrafia w kasku bez szyby, bez rekawic
    i w dzinsach zasuwac przy +2 st.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 3. Data: 2009-09-10 07:04:21
    Od: "Wojtek" <w...@o...pl>

    Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    >Wczoraj jezdzilem w koszuli z krotkim rekawem i bluzie na nia narzuconej,
    >bez zapinania.

    Często widuję osoby na skuterach w podkoszulkach i szortach.
    Pewnie tak jest przyjemnie w upalne dni, ale szkoda, że nie pracuje
    wyobraźnia. Brak ochrony organizmu moze mieć niewyobrażalne następstwa w
    czasie wywrotki.

  • 4. Data: 2009-09-10 07:12:53
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Wojtek napisał(a):
    > Brak ochrony organizmu moze mieć niewyobrażalne następstwa w
    > czasie wywrotki.

    W zadnej instrukcji do skutera nie jest napisane ze sluza one do
    wywracania sie.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 5. Data: 2009-09-10 07:18:23
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Wojtek wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > Pewnie tak jest przyjemnie w upalne dni, ale szkoda, że nie pracuje
    > wyobraźnia. Brak ochrony organizmu moze mieć niewyobrażalne

    znów odzywa sie głos rozsądku, przezorności i cholera wie czego jeszcze.

    Widzisz, ja jeżdze czymś odrobine większym i szybszym od przeciętnego
    skuterka a i tak zdarza mi sie latem jechać bez kurtki w krótkim rękwaku. B.
    często jeżdze w jeansach.
    Mimo, ze zdaje sobie sprawe z ew. konsekwencji, to i tak są sytuacje, gdzie
    po prostu wbijanie sie w kurtke i (zwlaszcza) spodnie motocyklowe po prostu
    sie nie sprawdza. Wtedy mam do wyboru - albo jade autem, albo jade "na
    golasa".
    ps. żeby nie bylo - nawet wielu 'starych wyjadaczy' latem tak jeździ ... bo
    jak tu po mieście jeździć obranym w motocyklowe ciuchu w temperaturach
    zewnętrznych oscylujących w okolicach 30 stopni?
    Nie dziwie sie więc, ze ktoś jeżdzący skuterkiem, ktory zwykle nie wyjeżdza
    z miasta, ktory podjechał do sklepu/szkoły/pracy 2km, potem tam siedzi przez
    jakis czas i wraca znów na krotkim odcinku nie ubiera sie jak kaskader...

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 6. Data: 2009-09-10 07:22:12
    Od: n...@s...com

    On Thu, 10 Sep 2009 09:18:23 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

    > bo jak tu po mieście jeździć obranym w motocyklowe ciuchu w temperaturach
    >zewnętrznych oscylujących w okolicach 30 stopni?

    Szybko.

    pozdr
    newrom wolno i w samych galotach
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 7. Data: 2009-09-10 07:34:14
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > ps. żeby nie bylo - nawet wielu 'starych wyjadaczy' latem tak jeździ ...

    założycielowi wątku chodziło o to, że w t-shircie jak nie jest upalnie.
    teraz. zimno. dziwi się ze nie marzną, a nie ze niebezpiecznie.
    co wy piliście z rana? wątek bezpieczeństwa jest wyżej. już ZUS tam
    rozebraliśmy.

    --
    gildor
    ...już za chwileczkę, już za momencik...

  • 8. Data: 2009-09-10 07:36:16
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    gildor napisał(a):
    > dziwi się ze nie marzną, a nie ze niebezpiecznie.

    a jakby tak nisko przelatujacy odrzutowiec wciagnal takiego tiszerta w
    turbine to mogloby z OC nie styknac na naprawe, nie?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 9. Data: 2009-09-10 07:37:18
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    gildor wydusił z siebie te słowy:

> [...]
    > upalnie. teraz. zimno. dziwi się ze nie marzną, a nie ze
    > niebezpiecznie. co wy piliście z rana? wątek bezpieczeństwa jest wyżej.

    dlatego nei odpowiadam autorowi wątku, a jednemu z dyskutantów.

    ps. ale żeby stało sie zadość - na skuterze, z owiewkami, przy prędkościach
    <50km.h w miescie w tiszyrcie wcale nie jest zimno przy temperaturach
    zewnętrznych >20 stopni.
    A jak ktoś wyjechał w dzien, a wrocił w nocy .. to przeciez mógł nie być
    przygotowany i 10 min chłodu jakoś zdzierży.

  • 10. Data: 2009-09-10 07:37:54
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > teraz. zimno. dziwi się ze nie marzną, a nie ze niebezpiecznie.
    > co wy piliście z rana? wątek bezpieczeństwa jest wyżej. już ZUS tam

    Otóż to.
    Ostatnio wyprzedzałem "na trasie" taki skuter z dwoma osobami. Jechali ponad
    50 km/h. Kierowca w kasku BEZ SZYBY, w podkoszulce, bez rękawic. Marzłem na
    sam jego widok.

    MN