-
1. Data: 2009-09-11 19:13:51
Temat: Ciekawostka 2T
Od: PB <p...@b...pl>
Skuter ma prawie 5kkm juz nakrecone. Silnik 50ccm 2T. Co około
800-1000 km zaczyna sie dziwnie dusić. Jak mu się gwałtownie doda
gazu, to zmienia się dźwięk i maszyna zaczyna tracić moc. Jak się
powoli rozkręca manetkę - będzie jechał i wolniutko przyspieszał.
Pomaga wykręcenie świecy zapłonowej i jej staranne oczyszczenie
szczotką drucianą. Świeca pokryta jest jasnoszarym, twardym nalotem
(elektrody). Ponieważ życie całe jezdziłem samochodami 4T, gdzie do
świec zaglądało się z okazji ich wymiany co kilkadziesiąt kkm, trochę
mnie to dziwi. TO tak ma być, czy coś robię źle? ;-)
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
-
2. Data: 2009-09-12 10:16:32
Temat: Re: Ciekawostka 2T
Od: "Budyń" <b...@g...pl>
Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
news:so72eddd64iz.1fafl1gianecf$.dlg@40tude.net...
> szczotką drucianą. Świeca pokryta jest jasnoszarym, twardym nalotem
swieca powinna być około-brązowa. Jasna - to by oznaczało za ubogą
mieszankę.
b.
-
3. Data: 2009-09-12 16:37:44
Temat: Re: Ciekawostka 2T
Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>
ja na twoim miejscu wsadzilbym wyzej iglice zeby dostawal wiecej paliwa -
tak na moj rozum
u mnie pomaga w piaggio free jak jest jesien (robi sie gestszepowietrze) to
mam takie objawy ze nie moge na poczatku go rozpedzac - musi sie zagrzac
nieco zeby zasuwal.
po wzbogaceniu mieszanki jak reka odjal
-
4. Data: 2009-09-13 07:46:00
Temat: Re: Ciekawostka 2T
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Budyń napisał(a):
> Użytkownik "PB" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> news:so72eddd64iz.1fafl1gianecf$.dlg@40tude.net...
>
>>szczotką drucianą. Świeca pokryta jest jasnoszarym, twardym nalotem
>
> swieca powinna być około-brązowa. Jasna - to by oznaczało za ubogą
> mieszankę.
I to by dobrze korespondowalo z moja teoria, ize skuterek ma problemy w
dostarczaniu paliwa do gaznika. Po odkreceniu manety pobor paliwa z
gaznika do cylindra jest wiekszy anizeli podaz tegoz paliwa ze zbiornika
do gaznika. Stad spadek mocy.
Wykrecenie swiecy, jej oczyszczenie i ponowne wkrecenie jest zabiegiem
magicznym (z gatunku czarowania silnika), ktorego dzialanie polega na
tym, ze dajemy czas maszynie na uzupelnienie poziomu paliwa w gazniku.
Czas poswiecony na manipulacje ze swieca jest wystarczajacy do
odbudowania zapasow paliwa w komorze plywakowej :)
Tak brzmi moja diagnoza na odleglosc z uzyciem amator4skiej szklanej
kuli. ;)
Zalecenia lekarskie: Przyjrzec sie ukladowi paliwowemu poczynajac od
spraw najprostszych:
1. Dokonac jazdy testowej z otwartym wlewem do zbiornika paliwa (jezeli
istnieje taka mozliwosc) - upewnisz sie, ze przyczyna nie jest niedrozne
odpowietrzenie (napowietrzenie) ;)
2. "Piardnac w oponkie" czyli przedmuchac przeciwpradowo sprezonym
powietrzem przewody paliwowe od strony gaznika w kierunku zbiornika. Po
piardnieciu wykonac jazde testowa.
Itede, itepe. :)
Jezeli pierwsa czynnosc pomoze, to nalezy udroznic odpowietrzenie.
Jezeli druga czynnosc pomoze, to nalezy przygotowac sie na dokladniejsze
dzialania polegajace na usuniecie zanieczyszczen wdmuchnietych z
powrotem do zbiornika - wczesniej czy pozniej znow przydlawia uklad
paliwowy.
Ide kurde piardnac w wezyk Ogiera, bo mi sie dlawi przy duzych
obciazeniach i na dodatek dlugo sie przelewa na zimno :)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
5. Data: 2009-09-13 10:38:46
Temat: Re: Ciekawostka 2T
Od: PB <p...@b...pl>
Sun, 13 Sep 2009 09:46:00 +0200, na pl.rec.motocykle, zbigi
napisał(a):
> Wykrecenie swiecy, jej oczyszczenie i ponowne wkrecenie jest zabiegiem
> magicznym (z gatunku czarowania silnika), ktorego dzialanie polega na
> tym, ze dajemy czas maszynie na uzupelnienie poziomu paliwa w gazniku.
> Czas poswiecony na manipulacje ze swieca jest wystarczajacy do
> odbudowania zapasow paliwa w komorze plywakowej :)
> Tak brzmi moja diagnoza na odleglosc z uzyciem amator4skiej szklanej
> kuli. ;)
Bardzo dziękuje za postawioną diagnozę, ale obawaiam się iż jest
błędna. Skuter zasuwa jak wsciekły przez 800 - 1000 km. KILOMETRÓW, a
nie metrów. Po czym zaczyna się dusić przy gwałtownym daniu ognia. I
objaw narasta, czyli na poczatku dusi się bardzo wysoko - przy prawie
maksymalnym otwarciu przepustnicy, potem przy coraz mniejszym. Jak
dojdzie do polowy otwarcia - to sie już zasadniczo jechać nie da. Całe
narastanie trwa około 5-10 km. Po czym jak napisałem na początku -
wykręcam świecę, szczotą drucianą usuwam twardy jasnoszary nalot (jest
naprawdę twardy), świecę wkręcam i problem znika na kolejny 1000 km.
Paliwo skubaniec dostaje bez ograniczeń, raczej obstawiałbym nie do
końca poprawny skład mieszanki jak sugerowal kolega wczesniej.
Mam mu dodać paliwa jak rozumiem?
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)
-
6. Data: 2009-09-13 16:57:09
Temat: Re: Ciekawostka 2T
Od: PB <p...@b...pl>
Sat, 12 Sep 2009 18:37:44 +0200, na pl.rec.motocykle, Michał Gut
napisał(a):
> ja na twoim miejscu wsadzilbym wyzej iglice zeby dostawal wiecej paliwa -
> tak na moj rozum
>
> u mnie pomaga w piaggio free jak jest jesien (robi sie gestszepowietrze) to
> mam takie objawy ze nie moge na poczatku go rozpedzac - musi sie zagrzac
> nieco zeby zasuwal.
>
> po wzbogaceniu mieszanki jak reka odjal
hmmm, to moze byc to - bo rano mam podobnie, jak zlapie temperature to
juz hasa bez problemu. Podlube jutro i obaczym efekty...
--
Pozdrawiam
Piotr Biegała Warszawa
Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)