-
21. Data: 2009-04-17 21:21:48
Temat: Re: Cichy elektryczny cross [OT]
Od: "metalbeast" <p...@-...pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:gsa826$1mj$1@inews.gazeta.pl...
> metalbeast wydusił z siebie te słowy:
>
>> Kiedyś jak byłem mały (nie chodziłem do podstawówki) chyba
>> zęby wychodziły i rodzice smarowali czymś co piekło. Mniejsza z
>> tym... ale jak się darłem to kanarek zawisł do góry nogami na drążku
>> i spadł - sztywny. :O
>
>
> bez jaj .. pamiętasz okres, kiedy wyrzynały Ci sie pierwsze ząbki i jak
> smakowała pasta?!
> To coś jak taki, co to kupuje R1 ... zeby sobie turystycznie pośmigać
> 100km/h
akurat ten obraz pamietam do dziś i to nie były pierwsze tylko drugie, ale
coś im nie szło ;/
reszte z opowieści znam. Uwierz - takie obrazy u dziecka zostają..
-
22. Data: 2009-04-17 21:22:55
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: "metalbeast" <p...@-...pl>
Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
napisał w wiadomości news:gs9jhv$u5n$1@news.onet.pl...
>
>> Nie wiem czy wiesz ale dopuszczalny w Polsce pozom halasu dla motocykli
>> to
>> 96dB - to juz raczej glosno - bardzo.
>> Dla porównania oryginalne KTMy LC4 wychodza z fabryki z tlumieniem
>> glosnosci 92dB przy 3750 obr/min (czyli ponad 2 razy ciszej niz w
>> Polsce - 3dB to dwa razy glosniej).
>
> 3 dB to dwa razy większy poziom natężenia dźwięku. Subiektywnie 3dB jest
> ledwo dostrzegalne.
> Subiektywnie zmiana o 10 dB daje wrażenie 2x głośniejszego dźwięku.
>
> To gwoli wyjaśnienia z punktu widzenia inżyniera dźwięku.
>
chyba coś tu nie tak jest. Bo jeśli mamy 20 a 23dB to istotnie różnicy nie
będzie. Ale chyba jak mamy 100 a 103 to różnica będzie i to bolesna.
-
23. Data: 2009-04-17 22:03:50
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia Fri, 17 Apr 2009 23:22:55 +0200, metalbeast napisał(a):
> Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
> napisał w wiadomości news:gs9jhv$u5n$1@news.onet.pl...
>>
>>> Nie wiem czy wiesz ale dopuszczalny w Polsce pozom halasu dla
>>> motocykli to
>>> 96dB - to juz raczej glosno - bardzo. Dla porównania oryginalne KTMy
>>> LC4 wychodza z fabryki z tlumieniem glosnosci 92dB przy 3750 obr/min
>>> (czyli ponad 2 razy ciszej niz w Polsce - 3dB to dwa razy glosniej).
>>
>> 3 dB to dwa razy większy poziom natężenia dźwięku. Subiektywnie 3dB
>> jest ledwo dostrzegalne.
>> Subiektywnie zmiana o 10 dB daje wrażenie 2x głośniejszego dźwięku.
>>
>> To gwoli wyjaśnienia z punktu widzenia inżyniera dźwięku.
>>
>>
> chyba coś tu nie tak jest.
z twoją wiedzą
>Bo jeśli mamy 20 a 23dB to istotnie różnicy
> nie będzie. Ale chyba jak mamy 100 a 103 to różnica będzie i to bolesna.
polecam douczenie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Decybel
--
mst <at> gazeta <.> pl
BMW R1100GS '94 (DC)
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" Terry Pratchett
-
24. Data: 2009-04-17 22:40:49
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
masti wrote:
> Dnia Fri, 17 Apr 2009 23:22:55 +0200, metalbeast napisał(a):
>
>> Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
>> napisał w wiadomości news:gs9jhv$u5n$1@news.onet.pl...
>>>> Nie wiem czy wiesz ale dopuszczalny w Polsce pozom halasu dla
>>>> motocykli to
>>>> 96dB - to juz raczej glosno - bardzo. Dla porównania oryginalne KTMy
>>>> LC4 wychodza z fabryki z tlumieniem glosnosci 92dB przy 3750 obr/min
>>>> (czyli ponad 2 razy ciszej niz w Polsce - 3dB to dwa razy glosniej).
>>> 3 dB to dwa razy większy poziom natężenia dźwięku. Subiektywnie 3dB
>>> jest ledwo dostrzegalne.
>>> Subiektywnie zmiana o 10 dB daje wrażenie 2x głośniejszego dźwięku.
>>>
>>> To gwoli wyjaśnienia z punktu widzenia inżyniera dźwięku.
>>>
>>>
>> chyba coś tu nie tak jest.
>
> z twoją wiedzą
>
>> Bo jeśli mamy 20 a 23dB to istotnie różnicy
>> nie będzie. Ale chyba jak mamy 100 a 103 to różnica będzie i to bolesna.
>
> polecam douczenie:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Decybel
>
>
>
Dodac nalezy ze uszy to nie mierniki natezenia dzwieku i 100dB nie
rownie 100dB. Dobrym przykladem sa glosne reklamy ktore maja takie sam
poziom natezenia dzwieku jak reszta programu a subiektywnie wq* swoja
glosnoscia. Dobrze ze w koncu sie za to biora.
Pozdr
Marek
-
25. Data: 2009-04-17 22:48:46
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Mustafa pisze:
>
>> No ale jeśli ów wydech może być cichy i nie uprzykrzać życia innym to
>> podaj choć jeden powód dla którego ma być głośny.
>
> Jesli wydech ma dac odczuwalne polepszenie (w stosunku do
> stock-a)krzywej mocy i momentu to nie moze byc cichy. Takie jest
> odwieczne prawo natury. Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne
> normy halasu i emisji spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony
> wlasnie przez te normy (nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki).
>
No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja (czyt.
elektronika) zalatwi sprawe.
>> (pomijam leczenie kompleksów na zasadzie "niech mnie ktoś zauważy")
>
> Mozesz mnie nazwac chorym, nie obraze sie.
>
>
Eee i tak nie nie bedziesz chcial sie leczyc.
Pozdr
Marek
-
26. Data: 2009-04-17 22:50:46
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Netwalker wrote:
> Marek Borowski pisze:
>> KTM cos takiego planuje za 2 lata, a moze juz cos jest na rynku ?
>> Moim zdaniem fajna sprawa do lasu - nie halasuje, brak ryzyka pozaru,
>> moze lesnicy by patrzyli milszym okiem.
>
> voila ! :)
> http://moto.pl/MotoPL/1,88572,6492282,Zero_S___elekt
ryczne_supermoto.html
>
Fajne.
Pozdr
Marek
-
27. Data: 2009-04-17 23:18:07
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: "metalbeast" <p...@-...pl>
>>
> Dodac nalezy ze uszy to nie mierniki natezenia dzwieku i 100dB nie rownie
> 100dB. Dobrym przykladem sa glosne reklamy ktore maja takie sam poziom
> natezenia dzwieku jak reszta programu a subiektywnie wq* swoja glosnoscia.
> Dobrze ze w koncu sie za to biora.
no ja tam sie nei znam, dla tego napisałem, że ta różnica będzie bolesna ale
w górnym zakresie ;]
-
28. Data: 2009-04-18 09:57:54
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
> Dodac nalezy ze uszy to nie mierniki natezenia dzwieku i 100dB nie rownie
> 100dB. Dobrym przykladem sa glosne reklamy ktore maja takie sam poziom
> natezenia dzwieku jak reszta programu a subiektywnie wq* swoja glosnoscia.
> Dobrze ze w koncu sie za to biora.
Reklamy w TV korzystają maksymalnie z możliwości toru dźwiękowego.
Dodatkowo korzystają z tzw. kompresji dynamiki audio - podobnie jak w muzyce
POP. Oznacza to, że różnica między najgłośniejszym a najcichszym dźwiękiem
wynosi np tylko 6 dB. Stąd wrażenie, że reklamy są głośniejsze - bo są.
Sredni poziom natężenia dźwięku jest w nich bliski maksymalnemu.
Naturalne jest, że programy publicystyczne nie mogą mieć w pełni
wysterowanego dźwięku - bo gdyby dajmy na to Pan Polityk podniósł głos (lub
wrzasnął), to nagle skończyłby się zapas i usłyszelibyśmy przesterowanie - w
postaci harczenia dźwięku. Podobnie jest w filmach - w wielu scenach (np.
dialogi) średni pozmiom natężenia dźwięku jest znacznie niższy niż w czasie
strzelaniny i wybuchów. Dlatego wiele odtwarzaczy DVD ma opcję "kompresja
audio" - która ma podgłośnić ciche dźwięki.
Reklamy są przygotowywane tak, żeby zawsze brzmiały tak głośno jak fimowe
wybuchy.
I drugi temat:
100 dB nie jest progiem bólu. Jest nim poziom ok 120 dB. Co to jest to 120
dB? To poziom natężenia dźwięku
1 000 000 000 000 razy większy od poziomu zero - czyli tego który jest na
granicy słyszalności. W dodatku dotyczny to częstotliwości, którą najlepiej
słyszy człowiek: ok 2 kHz - to ta, którą dobrze generują niemowlaki. Jak
zawsze w naturze - nic nie dzieje się bez sensu.
Pozdrawiam
MN
-
29. Data: 2009-04-19 17:31:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
>
> No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja (czyt.
> elektronika) zalatwi sprawe.
Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz ze
az zle sie czyta.
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
30. Data: 2009-04-19 18:34:28
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>>
>> No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja
>> (czyt. elektronika) zalatwi sprawe.
>
> Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz ze
> az zle sie czyta.
>
>
To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz
katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam
sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie
uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i
zobaczysz ze tak sie robi.
Pozdr
Marek