  • 21. Data: 2009-04-17 21:21:48
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross [OT]
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gsa826$1mj$1@inews.gazeta.pl...
    > metalbeast wydusił z siebie te słowy:

    > bez jaj .. pamiętasz okres, kiedy wyrzynały Ci sie pierwsze ząbki i jak
    > smakowała pasta?!
    > To coś jak taki, co to kupuje R1 ... zeby sobie turystycznie pośmigać
    > 100km/h

    akurat ten obraz pamietam do dziś i to nie były pierwsze tylko drugie, ale
    coś im nie szło ;/
    reszte z opowieści znam. Uwierz - takie obrazy u dziecka zostają..

  • 22. Data: 2009-04-17 21:22:55
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

    Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:gs9jhv$u5n$1@news.onet.pl...

    > 3 dB to dwa razy większy poziom natężenia dźwięku. Subiektywnie 3dB jest
    > ledwo dostrzegalne.
    > Subiektywnie zmiana o 10 dB daje wrażenie 2x głośniejszego dźwięku.
    >
    > To gwoli wyjaśnienia z punktu widzenia inżyniera dźwięku.

    chyba coś tu nie tak jest. Bo jeśli mamy 20 a 23dB to istotnie różnicy nie
    będzie. Ale chyba jak mamy 100 a 103 to różnica będzie i to bolesna.

  • 23. Data: 2009-04-17 22:03:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 23:22:55 +0200, metalbeast napisał(a):

    > chyba coś tu nie tak jest.

    z twoją wiedzą

    >Bo jeśli mamy 20 a 23dB to istotnie różnicy
    > nie będzie. Ale chyba jak mamy 100 a 103 to różnica będzie i to bolesna.

    polecam douczenie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Decybel

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    BMW R1100GS '94 (DC)

  • 24. Data: 2009-04-17 22:40:49
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    masti wrote:

    > z twoją wiedzą

    > polecam douczenie:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Decybel

    Dodac nalezy ze uszy to nie mierniki natezenia dzwieku i 100dB nie
    rownie 100dB. Dobrym przykladem sa glosne reklamy ktore maja takie sam
    poziom natezenia dzwieku jak reszta programu a subiektywnie wq* swoja
    glosnoscia. Dobrze ze w koncu sie za to biora.

    Pozdr

    Marek

  • 25. Data: 2009-04-17 22:48:46
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:

    > Jesli wydech ma dac odczuwalne polepszenie (w stosunku do
    > stock-a)krzywej mocy i momentu to nie moze byc cichy. Takie jest
    > odwieczne prawo natury. Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne
    > normy halasu i emisji spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony
    > wlasnie przez te normy (nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki).

    No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja (czyt.
    elektronika) zalatwi sprawe.

    > Mozesz mnie nazwac chorym, nie obraze sie.

    Eee i tak nie nie bedziesz chcial sie leczyc.

    Pozdr

    Marek

  • 26. Data: 2009-04-17 22:50:46
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Netwalker wrote:

    > voila ! :)
    > http://moto.pl/MotoPL/1,88572,6492282,Zero_S___elekt
    ryczne_supermoto.html

    Fajne.

    Pozdr

    Marek

  • 27. Data: 2009-04-17 23:18:07
    Od: "metalbeast" <p...@-...pl>

> [...]
    > 100dB. Dobrym przykladem sa glosne reklamy ktore maja takie sam poziom
    > natezenia dzwieku jak reszta programu a subiektywnie wq* swoja glosnoscia.

    no ja tam sie nei znam, dla tego napisałem, że ta różnica będzie bolesna ale
    w górnym zakresie ;]

  • 28. Data: 2009-04-18 09:57:54
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

> [...]
    > 100dB. Dobrym przykladem sa glosne reklamy ktore maja takie sam poziom
    > natezenia dzwieku jak reszta programu a subiektywnie wq* swoja glosnoscia.

    Reklamy w TV korzystają maksymalnie z możliwości toru dźwiękowego.
    Dodatkowo korzystają z tzw. kompresji dynamiki audio - podobnie jak w muzyce
    POP. Oznacza to, że różnica między najgłośniejszym a najcichszym dźwiękiem
    wynosi np tylko 6 dB. Stąd wrażenie, że reklamy są głośniejsze - bo są.
    Sredni poziom natężenia dźwięku jest w nich bliski maksymalnemu.

    Naturalne jest, że programy publicystyczne nie mogą mieć w pełni
    wysterowanego dźwięku - bo gdyby dajmy na to Pan Polityk podniósł głos (lub
    wrzasnął), to nagle skończyłby się zapas i usłyszelibyśmy przesterowanie - w
    postaci harczenia dźwięku. Podobnie jest w filmach - w wielu scenach (np.
    dialogi) średni pozmiom natężenia dźwięku jest znacznie niższy niż w czasie
    strzelaniny i wybuchów. Dlatego wiele odtwarzaczy DVD ma opcję "kompresja
    audio" - która ma podgłośnić ciche dźwięki.

    Reklamy są przygotowywane tak, żeby zawsze brzmiały tak głośno jak fimowe
    wybuchy.

    I drugi temat:

    100 dB nie jest progiem bólu. Jest nim poziom ok 120 dB. Co to jest to 120
    dB? To poziom natężenia dźwięku
    1 000 000 000 000 razy większy od poziomu zero - czyli tego który jest na
    granicy słyszalności. W dodatku dotyczny to częstotliwości, którą najlepiej
    słyszy człowiek: ok 2 kHz - to ta, którą dobrze generują niemowlaki. Jak
    zawsze w naturze - nic nie dzieje się bez sensu.

    Pozdrawiam
    MN

  • 29. Data: 2009-04-19 17:31:39
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > No i w czym jest problem ? Wieksza pojemnosc i/albo optymalizacja (czyt.
    > elektronika) zalatwi sprawe.

    Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz ze
    az zle sie czyta.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 30. Data: 2009-04-19 18:34:28
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:

    > Czyli co ? Trzeba rozwiert robic ? Bzdury czlowieku takie opowiadasz ze
    > az zle sie czyta.

    To ze nie rozumiesz nie oznacza iz to sa bzdury. Nie kaze Ci nic rozbic
    Pisze o nowych modelach w porownaniu do starych - ze nic nie traca.
    Wyobraz sobie ze projektujesz nowsza wersje modelu motocykla. Dokladasz
    katalizator, stwierdziles iz dolozenie katalizatora obniza moc - zgadzam
    sie. Wiec aby utrzymac moc trzeba co zrobic tak ?
    Rozwiazan jest kilka jedno to zwiekszyc pojemnosc.
    Inne to np. zwiekszyc sprawnosc silnika - a to da sie zrobic dzieki
    zaawansowanym algorytmom sterowania silnika ktorych bez elektroniki nie
    uzyskasz. Popatrz sobie na nowe modele np. Bandita, Transalpa i
    zobaczysz ze tak sie robi.

    Pozdr

    Marek