eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleCichy elektryczny cross › Re: Cichy elektryczny cross
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Cichy elektryczny cross
    Date: Sat, 18 Apr 2009 11:57:54 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <gsc89k$5ms$1@news.onet.pl>
    References: <gs81uc$fkr$2@news.onet.pl> <gs8287$ojr$1@inews.gazeta.pl>
    <gs82ti$po2$1@news.wp.pl> <gs87pg$hhj$1@ns.master.pl>
    <d...@f...googlegroups.com>
    <gs95dk$e39$1@news.wp.pl> <gs9jhv$u5n$1@news.onet.pl>
    <gsarvl$50k$1@ns.master.pl>
    <7...@f...pl.eu.org>
    <gsb0k3$lil$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089076096190.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1240048756 5852 89.76.96.190 (18 Apr 2009 09:59:16 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Apr 2009 09:59:16 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Antivirus: avast! (VPS 090417-0, 2009-04-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Not-Tested
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:594160
    [ ukryj nagłówki ]

    > Dodac nalezy ze uszy to nie mierniki natezenia dzwieku i 100dB nie rownie
    > 100dB. Dobrym przykladem sa glosne reklamy ktore maja takie sam poziom
    > natezenia dzwieku jak reszta programu a subiektywnie wq* swoja glosnoscia.
    > Dobrze ze w koncu sie za to biora.

    Reklamy w TV korzystają maksymalnie z możliwości toru dźwiękowego.
    Dodatkowo korzystają z tzw. kompresji dynamiki audio - podobnie jak w muzyce
    POP. Oznacza to, że różnica między najgłośniejszym a najcichszym dźwiękiem
    wynosi np tylko 6 dB. Stąd wrażenie, że reklamy są głośniejsze - bo są.
    Sredni poziom natężenia dźwięku jest w nich bliski maksymalnemu.

    Naturalne jest, że programy publicystyczne nie mogą mieć w pełni
    wysterowanego dźwięku - bo gdyby dajmy na to Pan Polityk podniósł głos (lub
    wrzasnął), to nagle skończyłby się zapas i usłyszelibyśmy przesterowanie - w
    postaci harczenia dźwięku. Podobnie jest w filmach - w wielu scenach (np.
    dialogi) średni pozmiom natężenia dźwięku jest znacznie niższy niż w czasie
    strzelaniny i wybuchów. Dlatego wiele odtwarzaczy DVD ma opcję "kompresja
    audio" - która ma podgłośnić ciche dźwięki.

    Reklamy są przygotowywane tak, żeby zawsze brzmiały tak głośno jak fimowe
    wybuchy.

    I drugi temat:

    100 dB nie jest progiem bólu. Jest nim poziom ok 120 dB. Co to jest to 120
    dB? To poziom natężenia dźwięku
    1 000 000 000 000 razy większy od poziomu zero - czyli tego który jest na
    granicy słyszalności. W dodatku dotyczny to częstotliwości, którą najlepiej
    słyszy człowiek: ok 2 kHz - to ta, którą dobrze generują niemowlaki. Jak
    zawsze w naturze - nic nie dzieje się bez sensu.

    Pozdrawiam
    MN

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: