-
11. Data: 2018-02-05 13:16:20
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1m6ix8eor1k5f$....@m...org...
Mon, 5 Feb 2018 11:52:55 +0100, J.F.
>> Nie bardzo rozumiem.
>> Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
>> To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.
>No raczej nie, dlatego na pieprzenie o "spekulacji"
>to może tylko szrek wpaść. :P
>> Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz
>> odjechac nie mozna :-)
>Przecież piszą o inteligentnych "ładowarkach", czyli pewnie będzie
>można
>określić poziom rozładowania itd.
>> Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu
>> ponownie sie zrobilo cieplo i przyjemnie i telewizja zagrala ...
>> ale
>> czy nie lepiej pojechac do Castoramy po generator, a po tygodniu
>> oddac
>> jak sie zepsuje ? :-)
>Ale skoro już masz akumulator, to po co Ci hałaśliwy i śmierdzący
>generator?
Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac bez pradu, bez
ciepla i bez transportu :-P
Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)
>Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
>zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.
IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo -
solary czy wiatrak.
>>>A tu macie jeszcze jeden przykład budowy rozproszonej sieci opartej
>>>o
>>>OZE, choć ma to jedynie luźny związek z samochodami:
>>>http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zb
uduje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii
>> Z samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i
>> surowcow co samochody :-(
>No właśnie, stąd pewnie pomysł na wykorzystanie baterii w samochodach
>jeśli
>ktoś ich codziennie nie potrzebuje w całości.
Jest jakas idea niekonkurencyjna ... ale to dopiero w kolejnym
punkcie.
No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc
w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km
powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke
polowa pojemnosci akumulatora..
>> A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies
>> 25
>> sekund.
>Ale przecież tam jest mowa o setkach tysięcy ludzi a nie milionach (a
>Ty
>jeszcze pewnie firmy wszelakie w PL uwzględniłeś, a które są już na
>brak
>prądu generatorami zabezpieczone).
Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P
No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do
szczytow, to moze i to by mialo sens.
W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja
czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.
J.
-
12. Data: 2018-02-05 13:25:00
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-02-05 o 12:55, Jacek Maciejewski pisze:
>> nie będą nim jeździć tylko stać i spekulować
>> prądem z akumulatorów
>
> Przecież nie po to wchodzimy w elektryki żebyś sobie mógł pospekulować
> na prądzie :) Nie powiem wprost po co, weź chwilę pomyśl o tym, to
> dobrze robi na kiepełe.
To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem?
Pozdrawiam
-
13. Data: 2018-02-05 13:30:48
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-02-05 o 12:35, Myjk pisze:
> Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz
>
>> Właśnie policzyłem dla swojego zużycia za styczeń i wg mnie się nie opłaca,
>> zysk 45zł na 34 dni to na waciki wydasz więcej, żeby nie być gołosłowny,
>> liczony okres to 34 dni bo tak mam odczyt.
>> Zużycie dzień 141kwh, noc 237kwh, bateria 4kw zasila dzień, z baterią
>> dzień 5kwh, noc 431 kwh bo trzeba doliczyć sprawność baterii 70% stąd
>> więcej pobranej energii w nocy, razem energia bez baterii 175zł z
>> baterią 130 zł liczone taryfa G12w tauron.
>> Więc jednak PV gdzie energię masz za darmo bardziej się opłaci, bo tu na
>> samym aku tracisz 30% nie licząc przetwornicy i ładowarki, co najmniej
>> po 10% na każdej a tego nie ująłem w obliczeniach.
>> Dobra ująłem, wyszedł zysk 25zł :)
>
> Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeś. :P Zatem powtórzę z
" także wykorzystywać go
do łapania energii w taniej by później wykorzystywać na potrzeby domu w
drogiej (zamiast prądu sieciowego). "
Do tego się odniosłem
> pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kW
> użytkowej mocy w zimie czy w nocy? Załóżmy te 7kWh (bo drugą część chcę
Wiem o tym ale nie o tym pisałeś w fragmencie zacytowanym.
> zawsze zostawiać jako UPS).
Ups też się nie opłaca, aku za szybko padają, wiem bo miałem.
--
Pozdr
Janusz
-
14. Data: 2018-02-05 13:31:24
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Mon, 5 Feb 2018 13:25:00 +0100, RadoslawF napisał(a):
> To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem?
Widzisz, dla jednego to artykuł o spekulacji prądem a dla drugiego to
artykuł jak zapobiec katastrofie światowej. Rzecz w ilości oleju w
głowie. Sam zdecyduj do której grupy należysz.
--
Jacek
I hate haters.
-
15. Data: 2018-02-05 14:25:24
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz
>> Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeś. :P Zatem powtórzę z
> " także wykorzystywać go do łapania energii w taniej by później
> wykorzystywać na potrzeby domu w drogiej (zamiast prądu sieciowego). "
> Do tego się odniosłem
>> pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV które da Ci (jak TPW2) 3kW
>> użytkowej mocy w zimie czy w nocy? Załóżmy te 7kWh (bo drugą część chcę
> Wiem o tym ale nie o tym pisałeś w fragmencie zacytowanym.
Nie wiem do czego się odnosiłeś, bo była zacytowana całość mojego postu.
Niemniej niepotrzebnie wyrwałeś z kontekstu tylko część pasującą do Twojej
teorii ;) bo wyraźnie napisałem, że podstawowym celem instalacji TPW2
będzie funkcja UPS -- a UPS ma to do siebie, że działa zawsze (naturalnie w
zakresie posiadanej pojemności) czy jest ciepło czy zimno, czy pada śnieg
czy świeci słońce. Dopiero przy okazji po spełnieniu warunku będę chciał
wykorzystać eku do obniżenia zużycia dziennego -- ale to nei jest
priorytet. Dlatego pytam które PV spełniają podstawowy warunek, i ile będą
kosztowały dające 3kW mocy na wyjściu tak jak potrafi to TPW2.
>> zawsze zostawiać jako UPS).
> Ups też się nie opłaca, aku za szybko padają, wiem bo miałem.
TPW2 jest przystosowane do wielu cykli, podobnie jak baterie trakcyjne w
samochodach elektrycznych.
--
Pozdor
Myjk
-
16. Data: 2018-02-05 14:38:26
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.
> Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac
> bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P
To znowu zależy od sytuacji. Jak już wspominałem u mnie przerwy w dostawie
prądu zdarzają się niezmiernie rzadko. Jakbym kupił generator, to przez 10
lat bym zeń nie skorzystał ani razu, za to mając akumulator, poza funkcją
UPS wykorzystywałbym go codziennie.
> Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)
I co, zatankował do pełna i nie miał potem chęci worków z piaskiem nosić?
:P
>>Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
>>zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.
> IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo -
> solary czy wiatrak.
Za dużo dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, że się nie opłacają
bez dopłat. To już wolę zamontować TPW2 i działać w trybie j.w. łądować w
taniej i użytkować w drogiej jednocześnie mając UPS. Jakby się dało w
podobny sposób wykorzystać jeszcze auto elektryczne to byłaby super sprawa
jak dla mnie.
> Jest jakas idea niekonkurencyjna ... ale to dopiero w kolejnym
> punkcie.
> No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc
> w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km
> powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke
> polowa pojemnosci akumulatora..
No właśnie, a jak ja jeżdżę 4km dziennie to nawet testowany niedawno miev
by mi wystarczył, Tesla to już w ogóle...
> Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
> Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P
No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, więc nie wiesz na ile
może starczyć.
> No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do
> szczytow, to moze i to by mialo sens.
> W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja
> czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
> Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.
U nas jest inaczej myślisz? :P Ja bym taką energię wykorzystywał choćby do
zasilenia komputra -- bo mam 2 taryfy (i dwie będą w nowym domu bo grzać
bedę prądem), a pracuję głównie w drogiej, więc i energię bytową w drogiej
zużywam.
--
Pozdor
Myjk
-
17. Data: 2018-02-05 15:08:49
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 05.02.2018 o 13:25, RadoslawF pisze:
> W dniu 2018-02-05 o 12:55, Jacek Maciejewski pisze:
>
>>> nie będą nim jeździć tylko stać i spekulować
>>> prądem z akumulatorów
>>
>> Przecież nie po to wchodzimy w elektryki żebyś sobie mógł pospekulować
>> na prądzie :) Nie powiem wprost po co, weź chwilę pomyśl o tym, to
>> dobrze robi na kiepełe.
>
> To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem?
Bo on jest za a nawet przeciw. I jak coś bez sensu wstawi o elektrykach
to on jest mądry, tylko dyskutancie nie dorośli do jego poziomu:P
Shrekk
-
18. Data: 2018-02-05 15:23:29
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: ToMasz <N...@o...pl>
W dniu 05.02.2018 o 14:25, Myjk pisze:
> Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz
>
>>> Odnosze wrażenie, że warunków nie odczytałeś. :P Zatem powtórzę z
tak ogólnie, dla tych którzy nie śledzili wątków tutaj o elektrykach i
na budowlanej o upsach tesli z zajebistą nazwą i ceną.
otóż - mówie na serio- akumulatory w teslach wykorzystują marsjańską
technologię, (albo głupotę ludzką) bo ich sprawność dobija do 100%.
również ładowarki do nich mają conajmniej 100% sprawności. tak więc
przyjmując żywotność 500 milionów cykli, to się może opłacać. :)
nawet biorąc pod uwagę, że taki ups na 3 kw, mozna zrobić ze starego
serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulatorów.
trudno będzie stworzyć taką baterię słoneczną, która w nocy i pod
śniegiem będzie dawała prąd. tak więc nikomu kto ma taki zamiar, nie
polecam inwestycji w ogniwa słoneczne. Natomiast takie osoby które mają
otwarte umysły i kalkulator, mogą spokojnie kupić baterie słneczne.
dlatego że przez pół roku oddają prąd do sieci, a drugie pół roku mogą
za darmo odebrać 80% tego co oddali. podobno nawet po zachodzie słońca
mogą pobierać prąd. No ale 80% to zawsze mniej niż elektryczna ściana
tesli ze sprawnością może nawet większa niż 100%.
ToMasz
-
19. Data: 2018-02-05 15:31:17
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-02-05 o 13:31, Jacek Maciejewski pisze:
>> To po co linkowałeś artykuł o spekulacji prądem?
>
> Widzisz, dla jednego to artykuł o spekulacji prądem a dla drugiego to
> artykuł jak zapobiec katastrofie światowej. Rzecz w ilości oleju w
> głowie. Sam zdecyduj do której grupy należysz.
Katastrofie światowej?
Racje mieli ci którzy pisali jaki jesteś.
Pozdrawiam
-
20. Data: 2018-02-05 15:52:22
Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1btz1xaw0t7e0$....@m...org...
Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.
>> Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac
>> bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P
>To znowu zależy od sytuacji. Jak już wspominałem u mnie przerwy w
>dostawie
>prądu zdarzają się niezmiernie rzadko. Jakbym kupił generator, to
>przez 10
>lat bym zeń nie skorzystał ani razu, za to mając akumulator, poza
>funkcją
>UPS wykorzystywałbym go codziennie.
Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia
mozliwosci zakupu generatora :-)
W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)
>> Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)
>I co, zatankował do pełna i nie miał potem chęci worków z piaskiem
>nosić?
>:P
Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale
inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km
:-)
>>>Ja z podobnego punktu widzenia wyszedłem gdy zacząłem się
>>>zastanawiać nad TPW2 zamiast serii UPSów.
>> IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo -
>> solary czy wiatrak.
>Za dużo dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, że się nie
>opłacają
>bez dopłat.
Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje
~40gr/kWh.
Taniej niz z sieci. Ale on zapotrzebowanie na prad mial.
A niestety cos sie zepsulo i nie moge sprawdzic jak mu to wychodzi
rocznie.
W upalne lato swietne, bo im wiecej slonca, tym bardziej klime trzeba
zasilac i wychodzi za darmo :-)
>To już wolę zamontować TPW2 i działać w trybie j.w. łądować w
>taniej i użytkować w drogiej jednocześnie mając UPS. Jakby się dało w
>podobny sposób wykorzystać jeszcze auto elektryczne to byłaby super
>sprawa
>jak dla mnie.
Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do
pracy, i co - oddajesz do sieci ?
Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac
do 22 ?
>> No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ...
>> choc
>> w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km
>> powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke
>> polowa pojemnosci akumulatora..
>No właśnie, a jak ja jeżdżę 4km dziennie to nawet testowany niedawno
>miev
>by mi wystarczył, Tesla to już w ogóle...
Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile
tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?
A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)
>> Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
>> Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P
>No jest, ale nie w odniesieniu do milionów ludzi, więc nie wiesz na
>ile
>może starczyć.
Znam za to spozycie Polski.
>> No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do
>> szczytow, to moze i to by mialo sens.
>> W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy
>> wlaczaja
>> czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
>> Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.
>U nas jest inaczej myślisz? :P
W przerwie meczu to sie piwo otwiera :-)
>Ja bym taką energię wykorzystywał choćby do
>zasilenia komputra -- bo mam 2 taryfy (i dwie będą w nowym domu bo
>grzać
>bedę prądem), a pracuję głównie w drogiej, więc i energię bytową w
>drogiej
>zużywam.
Laptopa sobie kup z duza bateria :-P
J.