  • 51. Data: 2018-02-07 22:49:22
    Temat: Re: Cd. samochodów elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:l...@m...org...

    Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.

    > Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ?
    > Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-)

    Heh, może ja przestanępisać, bo sam pięknie polemizujesz ze swoimi
    argumentami. Jak sam widzisz trudno będzie skasować tanią taryfę, bo
    jak
    ludziom skasują tanią taryfę, to będą korzystać jak im się podoba i
    znowu
    się burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej że w lato i tak dziury w
    nocy
    zawsze będą bo nikt wtedy przecież domów nie grzeje, a w zimie z kolei
    nie
    ma zazwyczaj problemów z produkcją...

    > Eee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P

    Wiedziałem że winni będą iluminaci!!!111jeden :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2018-02-07 22:51:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >jak
    >ludziom skasują tanią taryfę, to będą korzystać jak im się podoba i

    ALez rozwiazanie jest przeciez proste - w nocy bedzie drogo, a w dzien
    jeszcze drozej :-)

    > Tym bardziej że w lato i tak dziury w nocy
    >zawsze będą bo nikt wtedy przecież domów nie grzeje, a w zimie z
    >kolei nie
    >ma zazwyczaj problemów z produkcją...

    Ale to sie cale elektrownie wylacza i np remont robi.

    J.

  • 53. Data: 2018-02-07 23:02:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100, J.F.

    >Możliwości są, codziennej potrzeby nie ma.

    >To tak po polaczkowatemu?

    Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-)

    >Nie praktykuję. ;P Poza tym jak jednym użyciem
    >planujesz zajechać generator?

    Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ?

    >Świetnie, ale nadal nie kupuje się kosiarki żeby jeździć do pracy, a
    >Ty
    >uparcie taki schemat budujesz aby udowodnić swoje racje.

    Eee - wydaje mi sie, ze to Ty proponujesz kosiarke (tzn elektryczny
    samochod) na dojazd do pracy :-)

    >Przez ostatnie dwa lata w lato klimę w salonie włączyłem może z 6x i
    >szybko
    >wyłączyłem, bo marzłem. :P

    To gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly
    fale upałow.

    >Taka jest idea.

    >Po co, skoro możesz wrócić bez doładowania w szczycie, po drodze
    >jeszcze po
    >zakupy podjechać i dziecko odebrać ze szkoły?

    Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ... balbym
    sie, ze nie dojade :-)

    >To musi być koniecznie INTERES na skalę spekulacji żeby trzeba było
    >robić?
    >W moim mniemaniu ten pomysł ma równoważyć zużycie energii a nie
    >jakieś
    >przeraźliwe zyski przynosić.

    zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ... chyba nie
    warto ryzykowac :-)

    >Ale nie użytkownika. Natomiast w domu, choćby do szybkiego ładowania
    >3F,
    >faktycznie trzeba będzie kupić. Ciekawe czy TPW2 by coś poradził na
    >to. :P

    A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-)

    > Znam za to spozycie Polski.

    Czy tam była mowa o całej Australii?

    >Irytują mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do którego
    >podepnę swobodnie 3 monitory

    Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ...

    J.

  • 54. Data: 2018-02-08 08:41:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Feb 2018 23:02:40 +0100, J.F.

    > Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-)

    Jeśli zrobisz komuś kuku, to swojemu, który to importuje i sprzedaje.

    > Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ?

    Powinna, chyba że jej oleju nie dasz do żarcia.

    > Eee - wydaje mi sie, ze to Ty proponujesz kosiarke (tzn elektryczny
    > samochod) na dojazd do pracy :-)

    Kosiarka to kosiarka a samochód to samochód.
    Kosiarką się słabo jeździ do pracy,
    samochodem elektrycznym cudownie. :P

    > To gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly
    > fale upałow.

    W Warszawie. Pytanie gdzie Ty byłeś ostatnie dwa lata, bo o ile jeszcze 3-4
    lata temu były upały że w basenie miałem wodę i po 32sC z samego słońca,
    tak ostatnie dwa lata ledwo było 24, do 26 w porywach.

    > Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ...
    > balbym sie, ze nie dojade :-)

    Ale jechałeś tym Nissanem, że twierdzisz że sprawny ma 80km zasięgu? No bo
    chyba nie chcesz się opierać na doświadczeniu wspomnianego niedawno trupka,
    niewyklucozne że jakiegoś popowodziowego, przysłanego ze stanów który
    zakupił kolega jutubera?

    > zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ...
    > chyba nie warto ryzykowac :-)

    Tygodniowo 7 czyli kolejne 100km za darmo. :P

    > A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-)

    W razie jakby zaszła potrzeba naładowania szybciej, albo więcej.

    > Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ...

    VGA :>>>> Z baterii w laptopie zasilisz też zewnętrzne monitory? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 55. Data: 2018-02-09 00:10:48
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, February 6, 2018 at 5:07:01 AM UTC+10, Pszemol wrote:

    > Te pomysły niestety opierają się często na zmuszaniu Elektrowni przez rządy
    > lokalne lub stanowe do odkupywania energii od użytkowników po cenach
    > detalicznych, co nie jest zbyt fair z punktu widzenia Elektrowni, które
    > kupują
    > energię w dużych blokach ale po cenach hurtowych.

    A gdzie konkretnie tak jest? Bo u mnie w Australii energie z PV odkupuje dostawca
    energii (czyli podmiot niekoniecznie posiadajacy chocby jedna elektrownie) i robi to
    znacznie ponizej taryfy w jakiej mi sprzedaje energie.

    W Polce chyba tez dostawca nie odkupuje pradu po normalnej taryfie:"Prawo
    Energetyczne stanowi, że cena odkupu ma wynosić 80% średniej giełdowej ceny energii w
    poprzednim roku. Nie dostaniemy jednak wcale 80% z 0,60 zł, które sami płacimy za
    prąd. Cena giełdowa nie obejmuje opłat przesyłowych oraz stałych, które ponosimy jako
    klienci. W efekcie otrzymamy poniżej 0,20 zł/kWh"

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 56. Data: 2018-02-10 22:14:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 20:59, Myjk pisze:
    > Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, Janusz

    > Czemu w takim razie Twoje aku padły pomimo że nie były praktycznie używane
    A gdzie napisałem że nie były? Akurat u mnie dośc często były zaniki ze
    wzgledu na wiatr, potem wyłączenia bo linie zmieniali, w sumie
    wytrzymały ponad 8 lat.

    > a akumulatory w samochodach Tesli śmigają już 5 lat (np. po Norwegii)
    > codziennie je katują i żyją ze spadkiem pojemności nie więcej niż 10%?
    Ale to są inne aku, litowe a nie ołowiowe.

    > Pisałem o meleksach. ;P
    Też szału nie było, mieliśmy takiego w firmie, jeszcze za komuny.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 57. Data: 2018-02-11 10:12:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 10 Feb 2018 22:14:37 +0100, Janusz

    > A gdzie napisałem że nie były? Akurat u mnie dośc często były zaniki ze
    > wzgledu na wiatr, potem wyłączenia bo linie zmieniali, w sumie
    > wytrzymały ponad 8 lat.

    Napisałeś w wątku na PMB przy okazji dyskusji o TPW2 -- w stosunku do trybu
    w którym ma działać TPW2 (czyli cykliczne codzienne rozładowywanie i
    ładowanie i tak jak w samochodach elektrycznych) Twoje praktycznie nie były
    używane -- i padły po 8 latach. TPW2 daje gwarancję na 10 lat *cyklicznej*
    pracy.

    > Ale to są inne aku, litowe a nie ołowiowe.

    No toć właśnie o tym jest dyskusja -- ToMasz notorycznie się upiera, że
    samochodowe ołowiowce to idealna alternatywa dla tych w TWP2. No *NIE*.

    > Też szału nie było, mieliśmy takiego w firmie, jeszcze za komuny.

    Meleksach jako synonimu elektryków, w sensie z akumulatorami takimi samymi
    jak w TWP2.

    --
    Pozdor
    Myjk