  • 31. Data: 2011-07-04 18:58:25
    Temat: To może z innej beczki... :-)
    Od: "Arkadiusz Mizerski" <a...@N...gazeta.pl>

    A może w takim razie jakieś szkła od producentów tzw. niezależnych? :-)

    Co byście drodzy fachowcy powiedzieli o takim Tamronie SP 70-300mm f4-5.6 DI
    VC USD?

  • 32. Data: 2011-07-04 20:48:43
    Temat: Re: Canon, przesiadka na cyfrę, obiektywy, pytania
    Od: "Zzzzz..." <c...@c...net>

    "Lol" <l...@l...pl> wrote in news:itpjcb$l60$1@mx1.internetia.pl:

    > Szczerze mówiąc pierwszy błąd już popełniłeś - Canon. Ja bym radził
    > szybko sprzedać to co masz i raczej wejść w Nikona.

    Ech... troche mnie to zmartwilo. Podepne sie pod temat bo ciekawy dla mnie.
    Ciagle jeszcze pracuje na analogu (rzeczony Canon).

    > Ja kiedyś popełniłem podobny błąd pomimo ostrzeżeń kolegów - miałem
    > analogowego Canona, więc cyfrówkę kupiłem również tej marki. Okazało
    > się, że szkła do analoga, na APS-C mi nie odpowiadają i z czasem i tak
    > się ich pozbyłem.

    Nie mam jakiegos super zestawu szkiel ale na dzien dzisiejszy dla mnie jest
    wystarczajacy (28/2.8;50/1.8 mkI;17-40/4.0;70-200/4.0). Jesli chodzi o
    cyfre interesuje mnie raczej pelna klatka poniewaz robie glownie
    krajobrazy. W zwiazku z tym Canon bedzie za cienki? Rzeczywiscie warto sie
    dac poniesc i wejsc w Nikona? Az taka roznica bedzie? Nie sledze na biezaco
    dokonan w matrycach i sprzetach ale jak rozgladalem sie po roznych stronach
    z krajobrazem jako motywem glownym to raczej w opisach tworcy czesciej
    podaja Canona jako sprawce zdjecia. Myla sie, nie doceniaja mozliwosci
    nowszych konstrukcji? Nie widza tej roznicy? Chocby David Noton...
    Chyba sie podswiadomie upieram przy starym systemie tym bardziej, ze nie
    chcialem rezygnowac z analoga calkowice.

    Pozdrowienia.

  • 33. Data: 2011-07-04 20:59:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-07-04 22:48, Zzzzz... pisze:
> [...]
    > krajobrazy. W zwiazku z tym Canon bedzie za cienki? Rzeczywiscie warto sie
    > dac poniesc i wejsc w Nikona? Az taka roznica bedzie?

    Będzie jeśli lubisz grzebać w rawach i wiesz jak je ciągnąć ''za uszy''.

> [...]
    > podaja Canona jako sprawce zdjecia. Myla sie, nie doceniaja mozliwosci
    > nowszych konstrukcji? Nie widza tej roznicy? Chocby David Noton...

    Ludzi, którzy potrafią sprawnie obrabiać rawy jest bardzo niewielu. Co
    mnie osobiście dziwi, bo to wiedza do wkucia w jeden wieczór.
    Inna sprawa, że jest to zdolność z tych ''szachowych'' - trzeba znać
    efekt kilku kroków na przód nie widząc go w stanach pośrednich.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że stres jest niezdrowy/