  • 1. Data: 2011-06-20 17:42:09
    Temat: Poprawianie WB
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Przez przypadek musiałem wypróbować korygowanie balansu bielu - przez
    omyłkę został przestawiony na światło żarowe.
    Wszystko było w RAW+JPG, więc wielkiej szkody nie było, ale trochę czasu
    poszło.
    Miałem do wyboru obróbkę w aparacie (pentax k-m) i w komputerze (pentax
    photo laboratory).

    I jednak - wybrałem uciążliwią (pstryk, pstryk malutkimi klawiszami)
    obróbkę w aparacie. Mianowicie aparat oferuje pozycję AWB, więc po
    prostu generowałem zdjęcie takie, jaki i tak byłoby zrobione.
    Natomiast program daje możliwość bardzo precyzyjnego ustawienia balansu
    bielu, ale przy każdym zdjęciu musiałbym go ustawić.
    Czy są jakieś darmowe programy, które proponują rozsądny automatyczny
    balans bieli przy obróbce RAW?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 2. Data: 2011-06-20 17:58:00
    Temat: Re: Poprawianie WB
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 20.06.2011 19:42, Jan Rudziński pisze:
> [...]
    > bielu, ale przy każdym zdjęciu musiałbym go ustawić.
    > Czy są jakieś darmowe programy, które proponują rozsądny automatyczny

    Gimp wzbogacony o wtyczkę ufraw ma dość łatwą zabawę balansem bieli. Coś
    mi się zdaje że ta wtyczka pozwala też na obróbkę bez interfejsu
    graficznego, więc jakby pogrzebać to i dałoby się zapewne zautomatyzować
    dopasowanie balansu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-06-21 08:01:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Natomiast program daje możliwość bardzo precyzyjnego ustawienia balansu
    > bielu, ale przy każdym zdjęciu musiałbym go ustawić.

    czy aby na pewno ?
    az nie chce mi sie wierzyc.
    Nie znam tego programu wiec nie wypowiadam sie autorytatywnie , ale to
    podstawowa funkcja takiuch programow.
    Sprawdz dokladniej.#
    zwykle to dziala tak , ze mozna zazanaczyc wszystkie zdjecia ( np
    ctrl-A) i zazanaczyc balans bieli "auto"- wowczas ta nastawa dotyczyc
    bedzie wszystkich zaznaczonych zdjec.
    Mozliwoc obrobki hurtowej to powiedzialby warunek sine qua non wolarek
    rawow.

    Sugerowalbym - sprawdz.

  • 4. Data: 2011-06-21 09:19:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-20 19:42, Jan Rudziński pisze:
    > Czy są jakieś darmowe programy, które proponują rozsądny automatyczny
    > balans bieli przy obróbce RAW?

    Irfan View, FastStone Image Viewer, itp, itd. Sam nie używam Pentax
    Photo Laboratory, bo nie przemawia do mnie interfejs tego programu (mam
    wersję 3 i 4). Włączyłem teraz i muszę powiedzieć, że nie za bardzo
    wiem, jak w tym programie zrobić automatyczną hurtową obróbkę RAW
    wg.zadanych parametrów. Wydaje mi się, że nie ma takiej opcji w tym
    programie.

  • 5. Data: 2011-06-21 19:38:38
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poszło.
    > Miałem do wyboru obróbkę w aparacie (pentax k-m) i w komputerze (pentax

    Otwierasz PPLa i wrzucasz (metodą drag&drop) zaznaczone zdjęcia na okienko
    podglądu.
    Przechodzisz do odpowiedniej fotki i wybierasz sobie parametry, robisz SAVE
    i zależnie od ilości fotek i szybkości kompa idziesz na fajka lub piwo.

    Inną metodą jest otwarcie jednego RAWa ustawienie parametrów i zapisanie ich
    "SAVE ADJUSTEMNT"
    Potem wrzucasz hurtem to co masz i robisz "RECALL ADJUSTMENT"

    Jeszcze inaczej można otworzyć Pentax Photo Browser zaznaczyć pliki i
    nakazać otworzyć w PPL.

    Opcji mnogo.

    Obrabiam tak hurtowo czasem po kilkadziesiąt/set RAWów.
    JDJ

  • 6. Data: 2011-06-21 19:59:31
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    JackDeJack pisze:

    > Otwierasz PPLa i wrzucasz (metodą drag&drop) zaznaczone zdjęcia na okienko
    > podglądu.
    > Przechodzisz do odpowiedniej fotki i wybierasz sobie parametry,

    No ale właśnie o to chodzi, że na liście parametrów balansu bieli nie
    znalazłem 'auto'.

  • 7. Data: 2011-06-22 18:19:39
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    On 21 Cze, 11:19, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Irfan View, FastStone Image Viewer,

    No jeśli te programy służą do obróbki rawów... to ja jestem Pinokio...
    do podglądu - owszem... ale nie do obróbki...

    pozdrawiam
    Bernard Wybierała
    www.bwstudio.com.pl