  • 1. Data: 2011-06-20 03:38:42
    Temat: Na co wymienić Canon EOS Rebel 2000?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Odkopałem właśnie z szafy takiego canona z kitowym szkłem
    EF 28-80mm 1:3.5-5.6 II i jakiś filtr UV do tego QUANTARAY
    MC-1A. Z tego co pamiętam moje początki fotografii SLR to
    miał raczej mierne możliwości...

    Do tego mam też szkło macro Vivitar 100mm 1:3.5 MC
    z dokręcaną soczewką macro 1:1, pamiętam że też jakoś
    rewelacyjny nie był...

    Czy to się do czegoś dziś nadaje? Jest to jakaś podstawa aby
    kupić jakieś body cyfrowe canona i poznać co cyfrowa SLR
    potrafi? A jeśli tak, to jakie?

    To co mam na razie, Canon Powershot G9, wygląda mi na
    trochę lepszy sprzęt pod względem swych szkieł :-) conajmniej
    pod względem ostrzenia blisko obiektywu - makro foto
    z bliska te szkła z Rebela mają minimalną odległość 38-40cm!!

    Zastanawiam się właśnie czy to się wszystko do czegoś nadaje
    czy dać sobie spokój i wywalić do kosza... :-) Z tego co widzę
    na eBay to nie ma chętnych na ten kitowy obiektyw z body
    - ten Vivitar poszedł parę dni temu za jakieś 50-parę dolców...

  • 2. Data: 2011-06-20 05:15:07
    Temat: Re: Na co wymienić Canon EOS Rebel 2000?
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-06-20 05:38, Pszemol pisze:

    > [...]
    > Do tego mam też szkło macro Vivitar 100mm 1:3.5 MC
    > z dokręcaną soczewką macro 1:1, pamiętam że też jakoś
    > rewelacyjny nie był...

    Ten Vivitar to produkt Cosiny sprzedawany pod różnymi nazwami. Był
    bardzo tani - w czasach gdy był w Polsce sprzedawany u oficjalnego
    dystrybutora kosztował ok. 700zł (cena Tamrona 90f2.8 macro podchodziła
    w tych samych czasach pod 2000zł). Optycznie był całkiem niezły,
    natomiast kultura wykonania mechanicznego pozostawiała dużo do życzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2011-06-23 23:30:06
    Od: " Adam" <a...@W...gazeta.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
> [...]
    > na eBay to nie ma chętnych na ten kitowy obiektyw z body
    > - ten Vivitar poszedł parę dni temu za jakieś 50-parę dolców...

    Jeśli będziesz wywalał :-), albo zechcesz sprzedać, to daj znać na mojego
    maila apstryk na serwerze op.pl