  • 11. Data: 2009-12-22 17:35:57
    Temat: Re: Canon kupuje w Polsce
    Od: osiek <o...@g...pl>

    adam pisze:
    > Użytkownik "John Smith" napisał

    azy-akcji,5819423.html

    > Acha, czyli tak jak mi się zdawało.
    > Wymuszenie poprzez rympał.
    >
    > adam
    żaden rympał.. określenie z kodeksu handlowego :P
    chcąc być włascicielem powyżej bodajże 75% akcji (poprzez kupno nie
    przez założenie) spólki publicznej musisz ogłosić wezwanie aby wszyscy
    akcjonariusze mieli możliwość pozbycia się akcji. Nic na siłe i nie
    wietrz spisku

  • 12. Data: 2009-12-22 17:40:08
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

    >[...]
    > Ja mam.
    > Co to znaczy "wezwał do sprzedaży" ?
    > Jak "wezwał" ?
    > Co to jest - Camorra ?
    >[...]

    Nie - wymóg prawa w celu ochrony interesów drobniejszych akcjonariuszy.
    Jeśli jeden akcjonariusz zdobywa ilość akcji pozwalajacą na pełną kontrolę
    nad spółką - jest zobowiązany prawnie do zaoferowania wszystkim pozostałym
    akcjonariuszom wykupienia ich akcji po określonej cenie (nie pamiętam
    dokładnie reguł jej wyznaczania, ale jest ona powiązana z ceną za jaką
    kupował akcje pozwalajace na zdobycie pakietu kontrolnego). Zabezpiecza to
    przed sytuacją, gdy wiodący inwestor po przejęciu kontroli nad spółką
    podejmuje decyzje niekorzystne dla pozostałych akcjonariuszy - np.
    doprowadza do sztucznego zaniżenia kursu akcji a następnie do likwidacji
    spółki. Mniejsi inwestorzy nie mają obiowiazku odprzedania akcji w
    odpowiedzi na to wezwanie, ale muszą liczyć sie z tym, ze jeśli tego nie
    zrobią - zostaną w posiadaniu niewielkich pakietó akcji firmy, na której
    zarządzanie nie będą mieli żadnego wpływu, gdyz o wszystkim będzie decydował
    zgodnie z własnym interesem dominujący inwestor.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2009-12-22 23:22:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    [...]
> [...]
    > decydował
    > zgodnie z własnym interesem dominujący inwestor.

    Ooooo, dzięki !
    Brzmiało to dość paskudnie - pierwsze skojarzenie:
    Kupujemy was. Koniec dyskusji.
    ; )

    adam

  • 14. Data: 2009-12-22 23:22:16
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "osiek" napisał

> [...]
    > założenie) spólki publicznej musisz ogłosić wezwanie aby wszyscy
    > akcjonariusze mieli możliwość pozbycia się akcji. Nic na siłe i nie wietrz

    Za późno - już wywęszyłem ; )

    adam

  • 15. Data: 2009-12-23 07:03:15
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "gietrzy" <c...@g...pl> napisał
    > OK, tylko mnie interesuje czy sprzęt z żytniej wróci naprawiony szybciej,
    > taniej?

    jesli dokupią jeszcze fabrykę parówek, oraz wytwórnię trampków ;) to na
    pewno czas ten się skróci- bo związek podobny....

    myślę, że GŁÓWNĄ intencją Canona w przejęciu spółki za miliony złotych i nie
    związaną z branza foto, jest przyśpieszenie napraw w serwisie na Żytniej -
    po prostu o tym nie mówią, bo by im to rozpieprzyło taktykę ;))))))))))))))

    --

    Sebastian

  • 16. Data: 2009-12-23 16:44:48
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 22 Dec 2009 15:06:18 +0100, de Fresz napisał(a):

    > Zupełnie bez związku. Tutaj Canon Inc. (a nie "imaging") kupuje fabrykę
    > sprzętu okulistycznego, która będzie częścią jednego z wielu ich
    > działów. Równie znaczący dla czasu i jakości napraw sprzętu foto byłby
    > zakup firmy robiącej np. tonery do drukarek.

    Nie do konca. Zanim zainwestowali w Polsce ludzie w zarzadzie Canona na
    haslo Polska zastanawiali sie gdzie to, co to i czy tam po ulicy biegaja
    biale niedzwiedzie. Dzieki takiemu zakupowi rosnie globalna swiadomosc -
    teraz juz zaden manager w centrali nie spyta czy u nas sie jezdzi konno czy
    znamy auta tylko z szacunkiem powie "to tam zainwestowalismy xxx mln USD w
    firme ktora miala doskonalych inzynierow i doskonaly produkt". Ktos powie
    ze to nadal bez zwiazku. Ano nie do konca. Bo jak teraz u jakiegos managera
    na biurku wyladuje skarga na serwis w Polsce - tej Polsce - a nie jakies
    tam krainie gdzie psy dupami szczekaja - to to juz nie bedzie byle jaka
    skarga ktora mozna wywalic do kosza. O nie, teraz Polska jest na celowniku
    zarzadu, tam sie inwestuje, tam jest rynek, ... tam trzeba dbac o
    wizerunek. I chce czy nie chce, lubi Polske czy nie lubi, sprawa sie
    zainteresuje. Bo nie warto tracic wizerunku marki w kraju w ktorym
    inwestuje sie xxx mln dolarow.

    Kyniu